Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Plasa de umbrire peste gard de pl...

O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...
 Programe TV cu altfel de sporturi

Laptop "bun la toate" max...

navigatie noua vw tiguan

ctfmon.exe - System Error (in Saf...
 Ați prins vremurile cand 120 Volț...

Whatsapp nu afișeaza numele ...

Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu
 Politist mutilat de caine in curt...

Trotineta- cat rezista?

Windows 11 si inregistrare de pe ...

Cont Facebook spart
 

dodge challenger hellcat 2018, M6, 6.2 supercharged, 707 cp

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
82 replies to this topic

#1
bogzie

bogzie

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,206
  • Înscris: 24.03.2018
scriam pe cafeneaua imobiliara ceva de o noua achizitie Posted Image eh bine, am reusit zilele trecute sa termin toata tevatura cu actele si am mers dupa masina in craiova. totul a mers ceas si joi am venit cu masinuta in bucuresti

pe scurt, dodge challenger hellcat, cutie in 6 trepte, manuala, ambreiaj atat de tare ca am facut febra musculara la piciorul stang, 29.000 km, import din Canada

istoricul masinii.. a fost cumparata in 2018,  vanduta mai apoi unui conational de-al nostru care a luat-o in 2020, iunie, la 19.000 km, s-a 'dat' cu ea vreo luna-doua, dupa care a impachetat-o si a trimis-o in Europa. Masina a stat in vama pana in 2022, ianuarie, cand romanu' a iesit de la 'facultate' in Canada si s-a intors in tara Posted Image i-a scos numere rosii si s-a plimbat cu ea, dupa care a pus-o la vanzare si.... asa am ajuns eu sa intru in posesia ei.

nu e lovita, n-a fost inundata, primul proprietar a lasat o geanta cu bani in ea si hotii i-au spart geamul si during the process au zgariat si usa soferului care a fost revopsita (prost). un alt element naspa e ca unul din operatorii forklift-urilor care au incarcat/descarcat masina, au prins-o ampulea si traseul evacuarii e un pic stramb; pe cale de consecinta, tips-ul din stanga e un pic descentrat

ca idee, inainte de hellcat am avut un mustang gt 2016, a6, 5.0, 420 cp, iar daily-ul la care inca n-am renuntat e un golf 5 gti 2007, m6, la care inca n-am renuntat; ma gandeam ca challengerul e aceeasi mancare de peste cu mustangul, insa nope.
prima oara cand luasem mustangul la o tavaleala prin oras, imi aduc aminte ca m-am dat jos din el si m-am urcat in golf, si instant mi s-a parut ca e ceva stricat la masina. am tras pe dreapta si am scos cronometrul si am verificat 0-100, sa ma asigur ca masina.... trage. si tragea, era totul ok, dar senzatia de 420 cp, tractiune spate, mi-a dat peste cap toate etaloanele si toate reperele legate de viteza.
cam acelasi lucru s-a intamplat si acum. din pacate, cauciucurile spate sunt cam tocate, dar si asa, senzatia data de acceleratie e incredibila.

pe drum din craiova inspre bucuresti am mers ca o babuta, necunoscand masina; consum 14% pana in pitesti
apoi pitesti-bucuresti, la 130 km/h, consuma 14%; la 150 km/h consuma 13%. destul de decent
prin bucuresti consuma intre 25%, asta daca mergi seara, noaptea, etc si 36% daca mai prinzi niste portiuni aglomerate. 'recordul' e 42%, pe un drum preciziei - izvor, vineri, in aglomeratia de la ora 5
ca tot ziceam de autostrada, o singura data am calcat-o, sa vad daca.... se duce, si s-a dus. masina face 100-200 km/h in 5 secunde, deci mna. n-a durat prea mult pana sa scap un mot in pantaloni si sa apas, imediat apoi, cu ambele picioare pe pedala de frana

e un sifonier pe roti, deci are aerodinamica slaba rau. partea misto e ca, spre deosebire de mustang, la viteze de peste 100 km/h, nu face valuri capota si nu stau cu frica de a ramane fara ea, sau de a se deschide si a-mi veni peste parbriz in mers.

interiorul e destul de modest, spartan, e mult plastic, dar calitativ mi se pare ca e peste mustang. nu are sens sa il comparam cu bmw/merc/audi, pentru ca e la nivelul lor din 2008, probabil. in schimb, e destul de mult loc iar pasagerii spate pot sa stea linistiti fara sa dea cu capul de plafon - lucru care la mustang nu era posibil, plus ca aveam doar 2 locuri in spate, nu 3..

momentan am lasat-o la service pentru o revizie completa si i-am luat si numerele, s-o inmatriculez si etc.; probabil pe joi/vineri merg s-o iau

legat de costuri..
RCA-ul nu e rau, 2000 ron pe an la Generali.
impozitul e undeva la 11000 (?) ron pe an, daca nu ma insel
casco.. in mod cert o sa-i fac, probabil tre' sa-mi fac curaj sa incep sa ma uit de oferte. probabil o sa merg pe ceva cu fransiza mare, n-am bubuit nicio masina pana acum si conduc, de fel, destul de linistit, deci sansele s-o troznesc sunt destul de mici as zice. mi-e teama de furturi sau de alte chestii de genul asta.
cauciucurile sunt 1300 ron, pirelli. sau 1800 ron, michelin. as lua michelin, dar la cat de repede cred ca le voi toca (cele pe fata mai merg cateva mii de km), parca as lua un set de pirelli si mai apoi le-as schimba pe toate 4 cu michelin
am si un al doilea set de jante (poza mai jos), echipat cu cauciucuri de iarna, dar alea clar tre' schimbate. burnout a scris pe ele la un moment dat
https://www.hellcat....age-jpeg.41695/

nu stiu ce alte detalii sa mai insir Posted Image niste poze, acum :)

Attached File  20220702_210913.jpg   269.91K   340 downloads

Attached Files


Edited by bogzie, 04 July 2022 - 12:15.


#2
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006
felicitări! super mișto
eu mi-aș blestema zilele cu ușile... cum te descurci în parcare?  astea americane au ușile mai lungi

în rest, mașina e de plimbat seara și făcut liniuțe
poate ne întâlnim prin oraș..

#3
bogzie

bogzie

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,206
  • Înscris: 24.03.2018
multam Flat. vezi ca o s-o inmatriculez pe Bucuresti, deci o sa cotizez acolo unde trebuie :P

usile nu sunt exagerat de lungi si partea cea mai buna e ca nu sunt ascutite, cum erau la mustang, nu au ciocul ala specific.. de aici se intelege cel mai bine ce vreau sa zic :)
http://i.kinja-img.c...wfjdclbjlrw.jpg
vs..
https://image.emojis...1251-middle.png

de liniute nu stiu ce sa zic. poate doar din mers :)
intr-a 4-a, daca o calc, masina danseaza de spate si invarte rotile in gol. vorbim de 150+ km/h....

cu parcarile, e groasa

am fost in weekend la promenada, a trebuit s-o parchez in fundul parcarii, unde nu erau masini. si asa, am lipit-o de un stalp, m-am dat jos prin dreapta, si am observat ca rotile erau oricum pe linie. deci, csf, ncsf.

atat la munca, cat si acasa (de la ADP) am locuri king size :) deci din punctul asta de vedere sunt ok. rampele sunt un alt minus, masina e destul de joasa si buza fata e alungita prea mult, motiv pentru care daca as urca/cobori in parcarea de la afi (nu pe spirala), mai mult ca sigur mi-as lasa bara fata pe acolo.

o alta chestie e ca avand ampatamentul atat de mare, are turning radius-ul unui camion. asa ca la parcarile laterale e urat rau de tot.

#4
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,823
  • Înscris: 06.01.2008

View Postbogzie, on 04 iulie 2022 - 12:09, said:

...
Nice!
Sa o alergi sanatos, si spor la cat mai multi km fara incidente, mai ales cu traficul nebun din Romania.

#5
haxx123

haxx123

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 679
  • Înscris: 18.01.2014
Damn, felicitari bogzie, muscle car ftw 😁, recunosc ca asteptam jurnalul asta🙂.


#6
bogzie

bogzie

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,206
  • Înscris: 24.03.2018
multumesc! profit de ocazie sa atasez si ceva content cu 'fosta' Posted Image

ca si feeling din interior..

mustangul:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/als_j7fB0co?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

challengerul: (care, btw, se duce la ~110 km/h in treapta 1....)
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Mg0VZqcfiHc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Attached Files


Edited by bogzie, 04 July 2022 - 14:11.


#7
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,328
  • Înscris: 20.10.2015
Bravo. Mie-mi placea mai mult Charger-ul
Felicitari

#8
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,665
  • Înscris: 13.07.2011
Felicitari pentru exotica si la cati mai multi km fara incidente. Eu am condus un Dodge asemanator in USA acum cativa ani de zile si am facut febra musculara la brate si la picioare. Pedalele mi s-au parut super dure, schimbatorul este diferit si volanul greoi. M-am chinuit rau de tot atunci si la urma urmei am fost fericit sa scap de ea, ca indiferent de fun, mi s-a parut mai putin fun cand trebuia sa o conduc.

#9
bogzie

bogzie

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,206
  • Înscris: 24.03.2018

View PostTsunnnami, on 04 iulie 2022 - 14:24, said:

Bravo. Mie-mi placea mai mult Charger-ul
Felicitari
multumesc! si chargerul e frumos, dar challengerul actual aduce destul de mult cu chargerul din '70 care, pentru multi din noi, e UNA din masinile visurilor noastre Posted Image chiar am gasit poza asta prin calculator, aparent am salvat-o in 2009 Posted Image
Attached File  P67njwQ.jpg   474.5K   84 downloads
also, masina am cumparat-o din RO, iar chargere noi (2016 incoace) nu sunt de vanzare si nici nu prea sunt la mare cautare..

View Postbusiness11, on 04 iulie 2022 - 14:32, said:

Pedalele mi s-au parut super dure, schimbatorul este diferit si volanul greoi
am tot intors de covrig zilele astea si crede-ma ca nu-s vreun muschiulos, n-am avut probleme cu volanul
in schimb cu pedala de ambreiaj, am si zis in primul post, am facut febra musculara la piciorul stang. probabil o sa ajung ceva de genul asta Posted Image
https://i.imgur.com/OL2DlE4.jpeg

Edited by bogzie, 04 July 2022 - 14:49.


#10
axxel4you

axxel4you

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 924
  • Înscris: 10.01.2009
Felicitari, nu am inteles faza cu consumul " apoi pitesti-bucuresti, la 130 km/h, consuma 14%; la 150 km/h consuma 13% " consuma mai putin la viteza mai mare ? La ce viteza minima poti sa mergi cu treapta 6 ?

#11
bogzie

bogzie

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,206
  • Înscris: 24.03.2018
da, la 150 km/h consuma cu 1l/100km mai putin decat la 130 km/h, deci practic masina te imbie sa cotizezi la bugetul statului :)

cateva detalii stiintifice din spatele fenomenului Posted Image de la minutul 3 incolo
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_f-mz3gaP38?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


pana acum am mers cu treapta 6 doar pe autostrada si o singura data azi dimineata, cand o lasai la revizie si fu liber pe bd unirii. la 50 km/h e ok sa schimbi intr-a 6-a, dar in 90% din timp am mers doar cu 1-2-3 prin oras.

Edited by bogzie, 04 July 2022 - 15:19.


#12
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,328
  • Înscris: 20.10.2015

View Postbogzie, on 04 iulie 2022 - 14:49, said:

multumesc! si chargerul e frumos, dar challengerul actual aduce destul de mult cu chargerul din '70 care, pentru multi din noi

Oh, da.
M-am dat cu ambele, am lucrat la ceva piese pentru ele (suport motor) si la suspensii, si am fost la Chelsea unde au baietii terenul de testare
Mi s-a parut mai inchegata Chargerul, dar, traditia da...

#13
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,175
  • Înscris: 16.05.2012

View Postbogzie, on 04 iulie 2022 - 15:15, said:

da, la 150 km/h consuma cu 1l/100km mai putin decat la 130 km/h, deci practic masina te imbie sa cotizezi la bugetul statului Posted Image

cateva detalii stiintifice din spatele fenomenului Posted Image de la minutul 3 incolo


N-are nicio legatura ce zice omul din clip cu ce spui tu. El spune ca o masina la viteze mici - 20 mile/ora e mai putin efiicenta decat una care merge cu 35mile/ora adica echivalent 55 km/ora. Logic si o poate confirma orice bucurestean ce sta blocat in trafic.
In clip discutia se intinde pana la 65 mile/ora asa ca e total alta discutie...la viteze mari 130-150 km/h eficienta scade dramatic cu cat mergi mai tare...consumul creste exponential in functie de viteza...aici devine importanta aerodinamica lucru la care nu exceleaza Dodge.
Spor!

Edited by raven75, 04 July 2022 - 17:42.


#14
bogzie

bogzie

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,206
  • Înscris: 24.03.2018
trebuie sa recunosc ca m-am uitat pe sarite, m-am gandit ca video-ul e destul de relevant, dar ai dreptate, vitezele nu se aseamana.

mai demult vazusem un filmulet pe youtube, pe care din pacate acum nu-l mai gasesc, in care un tip cu un golf tdi verificase care-i consumul la viteze diferite pe autostrada si confirmase ca la peak torque, motorul ar consuma cel mai putin carburant. era undeva la 1800-2000 rpm. acum, habar n-am ce rpm aveam la 130/150 km/h, dar cert e ca saracul computer de bord arata 14% si apoi 13% :) dupa ce am trecut de 150 km/h, consumul a crescut exponential

fun story.. computerul de bord nu stie sa afiseze consum peste 25%, asa ca in oras, singurul mod de a-i calcula consumul e batraneste, la pompa.

#15
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,995
  • Înscris: 01.08.2005
Geniala jucarie, mai ales supercharged.
Voiam sa iau si eu una acum cativa ani, dar modelul 6.4 aspirat automat. Masina era nebunie curata, mai ales sunetul la relati, te ungea la suflet. O mica accelerare si toata caroseria "se incorda" Posted Image
Nu vreau sa imi imaginez cum se simte acest supercharger.
Pe curbe cum sta? Este stabila, sau cere o pereche de suspensii mai rigide putin?

#16
bogzie

bogzie

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,206
  • Înscris: 24.03.2018
e foarte stabila (not!), ca o barca de 2.2 tone :)

dat fiind faptul ca nu am cauciucuri deloc OK pe spate, n-am bagat prea mult piciorul in ea. ca si comparatie, curbele pe care cu golful le iau cu 100 km/h, cu mustangul nu indrazneam sa le iau nici cu 80 km/h. iar cu challengerul, momentan, nici atat. una destul de relevanta e la colonesti, inainte de intrare in localitate (intre slatina si pitesti)
https://www.google.c...!7i13312!8i6656

suspensiile mai rigide vin de regula si cu coborarea garzii la sol la pachet, ori momentan nu-mi permit sa fac asta din cauza ca n-as mai avea cum sa intru in parcarea de la munca, unde probabil o sa ierneze hellcatu'

nu vreau sa ma amagesc, nu e o masina cu care sa te plimbi pe coasta amalfitana si sa te bucuri de peisaj. pentru asta iti trebuie un lambo, poate chiar albastru :)
hellcatu' e un tractor cat se poate de raw, cu care te lupti in fiecare secunda in care il conduci, iar singurul punct forte e sfertul de mila. si sunetul

#17
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,995
  • Înscris: 01.08.2005
Fiecare masina are placerea ei, sunt convins ca daca ai face-o foarte rigida nu ti-ar mai transmite aceeasi senzatie. Posted Image

#18
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,328
  • Înscris: 20.10.2015

View Postraven75, on 04 iulie 2022 - 17:36, said:

...consumul creste exponential in functie de viteza...aici devine importanta aerodinamica lucru la care nu exceleaza Dodge.
Nu numai aerodinamica ci si frecarile din transmisie

View Postbogzie, on 04 iulie 2022 - 18:04, said:

motorul ar consuma cel mai putin carburant. era undeva la 1800-2000 rpm. acum, habar n-am ce rpm aveam la 130/150 km/h, dar cert e ca saracul computer de bord arata 14% si apoi 13%

Poate daca faci consumul in laborator, dar asta e culmea, iti iei o masina retro, muscle, cu mii de in³ si te uiti la consum?
Pune-o pe gepeleu, :lol:

View PostAndyM, on 04 iulie 2022 - 18:35, said:

Nu vreau sa imi imaginez cum se simte acest supercharger.
Pe curbe cum sta? Este stabila, sau cere o pereche de suspensii mai rigide putin?

La cuplul ala iti trebuie bani de gume.
E prea grea pentru mine.
O masina pe care mi-am dorit-o a fost un Focus RS, cu aia da, faci ce vrei, dar la suspensii e caruta.
Am avut noroc cu mandra mea ca nu e pretentioasa la confort si a ales un Focus ST pentru mine (datorita scaunelor Recaro care ii tineau bine picioarele sa tina chihuahua in brate).
In State, am vazut din ce in ce mai multe Charger-e
Ii poti schimba suspensia sa-i pui kit-uri mai tari, dar e neplacut, incepi sa simti si vibratia motorului in caroserie si in maneta de schimbator.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate