Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 

CFR - Electrificare Constanta - Mangalia?

- - - - -
  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#19
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,880
  • Înscris: 28.11.2006

View Posttfmercedez, on 08 mai 2022 - 16:35, said:

la o tara imensa cum este SUA, nu a meritat electrificarea  CF, desi ei cara incomparabil mai mult cargo cu trenul.
In SUA motorina e mult mai ieftina decat in Europa :P In plus, americanii sunt mult mai dependenti de masini chiar si decat noi, iar transportul de persoane pe calea ferata (in afara de metrou si trenuri suburbane) e aproape inexistent.

La noi, ar merge electrificarea liniei CT-Mangalia, pentru ca treburile venite din tara sa se duca direct in sudul litoralului, fara schimbare de locomotiva. Dar ar trebui si linia modernizata, sa nu se mai mearga cu 30 la ora.

Cat despre TGV, a lansat Grindeanu o fumigena in acest sens, dar consider ca e o chestie mult prea scumpa. Au inceput baietii sa modernizeze ceva linii prin Ardeal, dar merge al dreq de greu. Acum Buc-CJ se face cam in 10 ore. Daca s-ar reduce la 5-6, ar deveni convenabil fata de avion. Dar pe Brasov-Sighisoara se face acum cu o ora mai mult decatin 1990 :ciocan:

#20
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
În S.U.A. mare parte din căile ferate nu sunt de stat, deci nu investeşte statul în electrificare. Unele căi ferate eletrificate au fost de-electrificate. În general Coridorul de Nord-Est are cel mai mare trafic cu locomotive electrice. Adică de la Boston la New York se poate merge electric şi mai e o linie pe acolo. În interbelic Penssylvania Rairoad (P.R.R., Pensy) a dorit electrificare către Pittsburgh, dar nu au mai fost bani.
Pe undeva prin deşert e o linie electrică ce duce cărbune de la o mină la o termocentrală. Linie numai de marfă.
Se poate container deasupra containere şi la linii electrificate. A fost discuţie pe aici pe forum şi cineva a arăta că în India au aşa ceva. Pui firul de contact mai sus şi faci pantograf mai înalt.

Edited by djl, 09 May 2022 - 09:09.


#21
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,567
  • Înscris: 15.06.2007

View Postdjl, on 08 mai 2022 - 21:40, said:

1) Electricitatea poate fi obținuită în mai multe moduri;
2) Locomotivele electrice sunt mai puternice comparativ cu cele Diesel-Electrice, iar cele noi, teoretic, sunt mai puțin stricăcioase;
3) @ fansat , te-ai uitat pe link?
de aia americanii au tot renuntat la electrificare.

Se fac niste calcule, estimari in viitor etc. Concluzia cand se ajunge la bani este ca " nu merita"..

Quote

Electrification in the US reached its maximum of 3,100 miles (5,000 km) in the late 1930s.[5][6][7][8]

By 1973 it was down to 1,778 route miles (2,861 km) (Class I railroads) with the top 3 being: Penn Central 829 miles (1,334 km), Milwaukee Road 658 miles (1,059 km), Long Island Rail Road 121 miles (195 km).

In 2013 the only electrified lines hauling freight by electricity were three short line coal haulers (mine to power plant) and one switching railroad in Iowa.[9] The total electrified route length of these four railroads is 122 miles (196 km). While some freight trains run on parts of the electrified Northeast Corridor and on part of the adjacent Keystone Corridor, these freight trains use diesel locomotives for traction. The total electrified route length of these two corridors is 559 miles (900 km). Diesel-powered freight runs similarly operate over the South Shore Line and the San Diego Trolley light rail system.


https://en.m.wikiped...e_United_States

Daca o tara-continent cu o economie puternica nu a electrificat grosul CF atunci ce argumente mai vrei?


Ca sa tii o retea imensa de CF sub tensiune, inseamna sa ai costuri enorme si pierderi in retea + mentenannta. Daca trec 6 trenuri intr-o zi pe un tronson si sa-l mentii sub tensiune permanent, ajungi la pierderi imense.
In cazuri speciale, tuneluri lungi, da electrificarea este obligatorie, dar si traficul este pe masura. Prin eurotunel trec trenurile cu o frecventa ridicata.

View Postpufonel, on 08 mai 2022 - 21:44, said:


, iar transportul de persoane pe calea ferata (in afara de metrou si trenuri suburbane) e aproape inexistent.

Ce om normal ar merge 3000+ km cu trenul in SUA de pe o coasta pe alta, cand e mai ieftin si incomparabil mai rapid cu avionul?

View Postovidiu21, on 08 mai 2022 - 11:44, said:

Eu zic ca ne-ar putea "obliga" UE pentru un tren de mare viteza...
au facut pana la urma o legatura de ceva orice intre Aeroportul din Otopeni si Bucuresti? Sau pandemia a dat planurile peste cap?

Edited by tfmercedez, 13 May 2022 - 23:10.


#22
baribalu

baribalu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 23.10.2006
https://www.cfrcalat...ni-tren-direct/

#23
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
@ tfmercedez , eşti cam în eroare. Americanii nu trebuie copiaţi la unele lucruri.
La ei nu prea e electrificare feroviară şi din cauza distanţelor mari. Dar şi din cauză că nu a intervenit statul.

#24
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,567
  • Înscris: 15.06.2007
Cu ce anume sunt eu in eroare? Cine a zis ca trebuie copiat ceva de la altcineva?
De ce sa intervina statul? Ca ce chestie? Caile ferate din SUA au fost construite de companii private. Ele stiu mai bine decat statul ce fac cu banii lor.
In Romania s-a facut risipa pe banii publici.
Cate trenuri crezi ca merg pe tronsonul Reșita - Caransebes care este electrificat? Cate pierderi genereaza mentinerea sub tensiune a unui tronson pe care trec 6 trenuri pe zi?
Eu am argumentat doar ca electrificarea nu aduce beneficii, doar costuri in avans, care se amortizeaza lent. In Ro se desfinteaza rute CF cu totul, de unde si pretentii la electrificare? Pentru ce?
Si daca se face tren rapid care sa conecteze Bucurestiul cu Ungaria, preturile vor fi atat de mari incat lumea tot cu masina sau avionul va calatori.

Edited by tfmercedez, 15 May 2022 - 13:31.


#25
crocko.dilul

crocko.dilul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 30.07.2007
Au fost bune cat au fost. Electrificate. Si-au scos banii.
Resita, Hunedoara, Pestis, Barsesti, Lupeni, Chileni. si mai sunt.
Nu trage DA cat trage EA

#26
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Electrificarea către Reşiţa s-a făcut probabil când era mai multă activitate industrială în oraş. Combinat + Uzina Constructoare de Maşini Reşiţa (U.C.M.R.). Că acum s-a dus traficul pe copcă, e partea a doua. Nu a zis nimeni că trebuie electrificate toate căile ferate - pe unele nu are rost electrificarea. Avantajul curentului electric e că poate fi obţinut din mai multe surse. O locomotivă electrică e mai puternică, probabil mai durabilă, una modernă nu mai are motoare cu perii colectoare şi foloseşte tiristoare, deci teoretic ceva mai puţină întreţinere.
Privatul ştie ce face mai bine cu banii lui, dar uneori o face pe spinarea oamenilor.
În România, pe rutele importante încă se călătoreşte cu trenul. Unii ar plăti pentru siguranţă şi confort, dar la noi siguranţa feroviară nu prea mai există şi trenurile fac cam mult... un Bucureşti - Budapesta, 12 ore cu trenul nu ar fi mult, dacă ar fi siguranţă şi confort.

Edited by djl, 15 May 2022 - 13:53.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate