Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
CFR - Electrificare Constanta - Mangalia?
Last Updated: May 15 2022 13:52, Started by
ovidiu21
, May 08 2022 09:32
·
0
#1
Posted 08 May 2022 - 09:32
Buna ziua, sigur nu am postat unde trebuie, de aceea rog un moderator sa schimbe daca este necesar, exista vreun proiect de electrificare a liniei de cale ferata Constanta-Mangalia ?
Se va dezvolta litoralul romanesc in anii viitori, ce proiecte sunt ??? De asemenea, vom avea vreodata tren de mare viteza in Romania, s-a semnat ceva in acest sens ??? Multumesc ! Edited by ovidiu21, 08 May 2022 - 09:33. |
#3
Posted 08 May 2022 - 10:20
Vad ca au alte prioritati: https://www.cfrcalat...e-si-strategii/
Dar poti sa le scrii: https://www.cfrcalatori.ro/contact/ |
#4
Posted 08 May 2022 - 10:27
ovidiu21, on 08 mai 2022 - 09:32, said:
De asemenea, vom avea vreodata tren de mare viteza in Romania, s-a semnat ceva in acest sens ??? speranta mea e in Supercity-ul din Cehia. functioneaza de prin 2005, deci in 30-40 de ani cehii or sa vrea sa caseze trenurile, iar noi deja avem un istoric pe tema asta (ma refer la tramvaiele pe care le-am luat de la ei si care inca merg prin bucuresti). dar nu, din ce stiu eu inca nu s-a semnat nimic. |
#5
Posted 08 May 2022 - 10:40
In 1999 Bisexu era ministrul transporturilor si a promis ca in 2 ani se va face linie de mare viteza Bucuresti -Constanta, urmand ca o
calatorie sa dureze 40 minute Dupa care au trecut alegerile si csf,ncsf |
#6
Posted 08 May 2022 - 11:05
depinde ce intelegi prin mare viteza. la noi, 100 Km/ora e deja foarte mare viteza.
in ce priveste electrificarea / modernizarea liniei Constanta - Mangalia, pentru 4 luni de trafic generat de turisti care vin cu masinile, nu prea merita. |
#7
Posted 08 May 2022 - 11:25
Trafic de turişti de doar în sezonul estival, dar cu conflictul din Ucraina şi nesiguranţa viitorului, portul Mangalia are potenţial, deci ar merita o linie electrifcicată până acolo; dar până la electrificare, trebuie modernizarea liniei, adică înlocuită calea de rulare, dublată pe unele tronsoane.
cristimatze, on 08 mai 2022 - 10:40, said:
In 1999 Bisexu era ministrul transporturilor si a promis ca in 2 ani se va face linie de mare viteza Bucuresti -Constanta, urmand ca o calatorie sa dureze 40 minute Dupa care au trecut alegerile si csf,ncsf S-a făcut mai târziu, când era prezident. 2001 era deja P.S.D. oricum, aşa că pentru asta nu are cum să fie invinuit. Off-topic: dacă e tot pe auto, ar fi mers la "Just trucks, buses and other giants". O locomotivă Diesel are eficeinţă mai mare/călător sau tonă, deci şi una veche nu poluează mai mult faţă de o maşină recentă. Trenul ar trebui să primeze în faţa auto, cu excepţia cazurilor în care nu e eficient (număr mic de călători sau cantitate mică de marfă transportată). Edited by djl, 08 May 2022 - 11:27. |
#8
Posted 08 May 2022 - 11:44
Eu zic ca ne-ar putea "obliga" UE pentru un tren de mare viteza...
|
#9
Posted 08 May 2022 - 12:09
Tren de mare viteză, nu prea are rost în România, că nu sunt oraşe des populate. Tren de viteză medie spre mare (120-160 k.m./h, poate 165-200 pe linii unde se pot face pasaje denivelate în număr mare), are rost.
|
#10
Posted 08 May 2022 - 12:14
djl, on 08 mai 2022 - 12:09, said:
Tren de mare viteză, nu prea are rost în România, că nu sunt oraşe des populate. Tren de viteză medie spre mare (120-160 k.m./h, poate 165-200 pe linii unde se pot face pasaje denivelate în număr mare), are rost. |
|
#11
Posted 08 May 2022 - 12:24
Sau Germania, Italia. Parcă şi în Polinia exista ceva.
Revenind la întrebare, Portul Cosntanţa trebuie deblocat de nişte vagoane. Dacă am fi avut şi ceva pe la Mangalia, adică măcar linie electrificată. |
#12
Posted 08 May 2022 - 12:40
djl, on 08 mai 2022 - 11:25, said:
Trafic de turiști de doar în sezonul estival, dar cu conflictul din Ucraina și nesiguranța viitorului, portul Mangalia are potențial, deci ar merita o linie electrifcicată până acolo; dar până la electrificare, trebuie modernizarea liniei, adică înlocuită calea de rulare, dublată pe unele tronsoane. @djl, tot esti tu amator de vintage-uri. Acum niste ani am parcurs intr-un weekend de septembrie distanta Eforie Nord - Constanta cu un soi de taraboanta alcatuita din doua vagoane si o asa-zisa locomotiva. Trenuletul ala parea ca vine de nicaieri si va ajunge nicaieri. Oricum, nu apartinea vremurilor actuale. Cert e ca am avut o oarecare strangere de inima cand m-am urcat in el. Parea adus de la Muzeul Cailor Ferate. In cele doua vagoane, calatorii erau cam claie peste gramada. Dupa cum se anuntase prognoza meteo era ultimul weekend cu vreme frumoasa la mare si normal ca romanasii au luat cu asalt statiunile de pe litoralul nostru. Deja, multe trenuri erau scoase din circulatie pe rutele dintre litoral si orasele tarii (era mijlocul lui septembrie) si era clar ca cei de la CFR au fost depasiti de situatie, fiindca probabil nu s-au asteptat la puhoiul de lume din garile din statiunile litorale. La curba aia care e la Agigea, daca o stii, s-a inclinat atat de mult taraboanta si scartaia din toate incheieturile ,ca am crezut toti ca pana aici ne-a fost. Vagoanele aveau banci de lemn si dupa cum erau unele placute prin vagoane cred ca fusesera luate de pe la nemti. Locomotiva era si ea destul de ciudata. Nu era un model pe care sa-l stiu, oricum. Era miniona si e posibil sa fi fost tot nemteasca. Am certitudinea ca aceasta cursa de persoane, daca pot sa-i spun asa, a fost incropita la repezeala din ce or fi gasit cei de la CFR prin Constanta sau Mangalia. Daca tot nu se poate electrifica linia Constanta - Mangalia (in 31 de ani era timp berechet, nu insa si pentru loazele politice) ma gandesc daca n-ar fi cool ca pe acest tronson de cale ferata sa circule curse formate din vagoane vechi, dar reconditionate, trase de locomotive cu aburi. Cred ca s-ar gasi destui turisti care sa doreasca sa calatoreasca pe cei cativa zeci de kilometri cu un tren vintage. Ar fi o amintire de vacanta placuta, cred eu. |
#13
Posted 08 May 2022 - 13:51
Cu banchete din lemn? În ce an? Dacă era în anii '90, posibil să fi prins L.D.H. + 2 Dimitroave (caută vagon Dimitrov).
Poate ai prins automotor: http://cfr.stfp.net/...?sta=1&class=78 Nu prea ştiu cum e cu curba aceea, deşi la Costineşti am ajuns în 2011 (prima dată după 1997, când doar o dată am mai trecut cu trenul de Gara Constanţa, când am mers la 2 Mai într-o scrută plimbare de o zi în 200x, de era să mă-mi iau în barbă un geam ghilotină). Aburoase. Glumă. Nu mai avem nici o aburoasă de ecartament normal care să aibă autorizaţie I.S.C.I.R. Culmea, că Gara Constanţa are 2 fire de intrare, deci la venirea dinspre Mangalia nu ar fi nevoie de întors locomotiva. Şi cum pe linia aia nu se circulă repede, poţi folosi locomotive de viteză mai mică (că 231.000 Pacific şi 142.000 Berkhsire, singurele de peste 100 la oră mai sunt cam 2 bucăţi de fiecare). Iar aburoasele trebuiau să fie strategice, că pot merge cu mai multe tipurid de combustibil. Locomotiva cu aburi te poate însă murdări de la fum, că antracitul nu e uşor de găsit. Edited by djl, 08 May 2022 - 13:57. |
#14
Posted 08 May 2022 - 14:16
#15
Posted 08 May 2022 - 16:35
strongsss, on 08 mai 2022 - 11:05, said:
depinde ce intelegi prin mare viteza. la noi, 100 Km/ora e deja foarte mare viteza. in ce priveste electrificarea / modernizarea liniei Constanta - Mangalia, pentru 4 luni de trafic generat de turisti care vin cu masinile, nu prea merita. Ca sa electrifici un tronson de cale ferata trebuie sa ai niste argumente SOLIDE. Nu stiu cat costa o locomotiva diesel electrica in comparatie cu una electrica, dar ca sa electifici o linie te manaca gaia la costuri: stalpii (poate cea mai ieftina parte), apoi tot felul de instalatii electromecanice, statii de transformare. La ce pierderi sunt pe reteaua de distributie a energiei, nu merita sa arzi gaz/carbuni in termocentrale ca sa mai pierzi inca 7% pe traseul de distributie ca sa pui in miscare o garnitura de tren, cand poti avea direct la sursa in locomotiva, strictul necesar. |
|
#16
Posted 08 May 2022 - 16:37
La noi nu ai distante mari intre orase.Nu se justifica absolut deloc sa ai o linie de mare viteza de 300km pe ora.
160-180 ar fi perfect la noi. Pentru aia insa trebuie bani,infrastructura,trenuri,oameni competenti,etc,etc. Edited by Groh, 08 May 2022 - 16:37. |
#17
Posted 08 May 2022 - 16:38
ovidiu21, on 08 mai 2022 - 09:32, said:
exista vreun proiect de electrificare a liniei de cale ferata Constanta-Mangalia ? Se va dezvolta litoralul romanesc in anii viitori, ce proiecte sunt ??? Cred ca problema litoralului romanesc este lipsa locurilor de parcare si nu electrificarea CF. Eu nu inteleg care ar fi problema daca o garnitura de tren este pusa in miscare de o locomotiva electrica sau diesel electrica? Pentru cine are vreo importanta acest aspect, si de ce? SPANIA este o tara foarte mare, asta inseamna ca este intinsa, distantele sunt mari. Din diverse motive au preferat sa dezvolte sectorul existent "decat" sa electrifice zeci de mii de km de CF https://www.talgo.com/talgo-xxi [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/uZgoyQMus6M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Si mai stie sa schimbe ecartamentul IN MERS! Spaniolii astia, cine ar fi crezut? Rusii au electrificat si ei, rutele mai importante, in rest si ei tot cu fumigene trag. Edited by tfmercedez, 08 May 2022 - 16:41. |
#18
Posted 08 May 2022 - 21:40
1) Electricitatea poate fi obținuită în mai multe moduri;
2) Locomotivele electrice sunt mai puternice comparativ cu cele Diesel-Electrice, iar cele noi, teoretic, sunt mai puțin stricăcioase; 3) @ fansat , te-ai uitat pe link? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users