Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

CFR - Electrificare Constanta - Mangalia?

- - - - -
  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1
ovidiu21

ovidiu21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,397
  • Înscris: 09.08.2006
Buna ziua, sigur nu am postat unde trebuie, de aceea rog un moderator sa schimbe daca este necesar, exista vreun proiect de electrificare a liniei de cale ferata Constanta-Mangalia ?
Se va dezvolta litoralul romanesc in anii viitori, ce proiecte sunt ???
De asemenea, vom avea vreodata tren de mare viteza in Romania, s-a semnat ceva in acest sens ???
Multumesc !

Edited by ovidiu21, 08 May 2022 - 09:33.


#2
Paco_ste1

Paco_ste1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,455
  • Înscris: 19.03.2022
Grindeau ai legatura  . . . Posted Image

#3
Znevna

Znevna

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,436
  • Înscris: 23.08.2020
Vad ca au alte prioritati: https://www.cfrcalat...e-si-strategii/
Dar poti sa le scrii: https://www.cfrcalatori.ro/contact/

#4
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006

 ovidiu21, on 08 mai 2022 - 09:32, said:

De asemenea, vom avea vreodata tren de mare viteza in Romania, s-a semnat ceva in acest sens ???
este imposibil sa nu avem si noi, la un moment dat.
speranta mea e in Supercity-ul din Cehia. functioneaza de prin 2005, deci in 30-40 de ani cehii or sa vrea sa caseze trenurile, iar noi deja avem un istoric pe tema asta (ma refer la tramvaiele pe care le-am luat de la ei si care inca merg prin bucuresti).
dar nu, din ce stiu eu inca nu s-a semnat nimic.

#5
cristimatze

cristimatze

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 04.03.2022
In 1999 Bisexu era ministrul transporturilor si a promis ca in 2 ani se va face linie de mare viteza Bucuresti -Constanta, urmand ca o
calatorie sa dureze 40 minute
Dupa care au trecut alegerile si csf,ncsf

#6
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,253
  • Înscris: 27.10.2007
depinde ce intelegi prin mare viteza. la noi, 100 Km/ora e deja foarte mare viteza.
in ce priveste electrificarea  / modernizarea liniei Constanta -   Mangalia, pentru 4 luni de trafic generat de turisti care vin cu masinile, nu prea merita.

#7
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Trafic de turişti de doar în sezonul estival, dar cu conflictul din Ucraina şi nesiguranţa viitorului, portul Mangalia are potenţial, deci ar merita o linie electrifcicată până acolo; dar până la electrificare, trebuie modernizarea liniei, adică înlocuită calea de rulare, dublată pe unele tronsoane.

 cristimatze, on 08 mai 2022 - 10:40, said:

In 1999 Bisexu era ministrul transporturilor si a promis ca in 2 ani se va face linie de mare viteza Bucuresti -Constanta, urmand ca o
calatorie sa dureze 40 minute
Dupa care au trecut alegerile si csf,ncsf

S-a făcut mai târziu, când era prezident. 2001 era deja P.S.D. oricum, aşa că pentru asta nu are cum să fie invinuit.

Off-topic: dacă e tot pe auto, ar fi mers la "Just trucks, buses and other giants".
O locomotivă Diesel are eficeinţă mai mare/călător sau tonă, deci şi una veche nu poluează mai mult faţă de o maşină recentă.
Trenul ar trebui să primeze în faţa auto, cu excepţia cazurilor în care nu e eficient (număr mic de călători sau cantitate mică de marfă transportată).

Edited by djl, 08 May 2022 - 11:27.


#8
ovidiu21

ovidiu21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,397
  • Înscris: 09.08.2006
Eu zic ca ne-ar putea "obliga" UE pentru un tren de mare viteza...

#9
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Tren de mare viteză, nu prea are rost în România, că nu sunt oraşe des populate. Tren de viteză medie spre mare (120-160 k.m./h, poate 165-200 pe linii unde se pot face pasaje denivelate în număr mare), are rost.

#10
ovidiu21

ovidiu21

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,397
  • Înscris: 09.08.2006

 djl, on 08 mai 2022 - 12:09, said:

Tren de mare viteză, nu prea are rost în România, că nu sunt oraşe des populate. Tren de viteză medie spre mare (120-160 k.m./h, poate 165-200 pe linii unde se pot face pasaje denivelate în număr mare), are rost.
Deci slabe sanse sa vad TGV-uri prin Romania...atunci o sa strang din buci si fac o excursie prin Franta :))))

#11
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Sau Germania, Italia. Parcă şi în Polinia exista ceva.
Revenind la întrebare, Portul Cosntanţa trebuie deblocat de nişte vagoane. Dacă am fi avut şi ceva pe la Mangalia, adică măcar linie electrificată.

#12
fansat

fansat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,303
  • Înscris: 31.08.2006

 djl, on 08 mai 2022 - 11:25, said:

Trafic de turiști de doar în sezonul estival, dar cu conflictul din Ucraina și nesiguranța viitorului, portul Mangalia are potențial, deci ar merita o linie electrifcicată până acolo; dar până la electrificare, trebuie modernizarea liniei, adică înlocuită calea de rulare, dublată pe unele tronsoane.


          @djl, tot esti tu amator de vintage-uri. Acum niste ani am parcurs intr-un weekend de septembrie distanta Eforie Nord - Constanta cu un soi de taraboanta alcatuita din doua vagoane si o asa-zisa locomotiva. Trenuletul ala parea ca vine de nicaieri si va ajunge nicaieri. Oricum, nu apartinea vremurilor actuale. Cert e ca am avut o oarecare strangere de inima cand m-am urcat in el. Parea adus de la Muzeul Cailor Ferate. In cele doua vagoane, calatorii erau cam claie peste gramada. Dupa cum se anuntase prognoza meteo era ultimul weekend cu vreme frumoasa la mare si normal ca romanasii au luat cu asalt statiunile de pe litoralul nostru. Deja, multe trenuri erau scoase din circulatie pe rutele dintre litoral si orasele tarii (era mijlocul lui septembrie) si era clar ca cei de la CFR au fost depasiti de situatie, fiindca probabil nu s-au asteptat la puhoiul de lume din garile din statiunile litorale. La curba aia care e la Agigea, daca o stii, s-a inclinat atat de mult taraboanta si scartaia din toate incheieturile ,ca am crezut toti ca pana aici ne-a fost. Vagoanele aveau banci de lemn si dupa cum erau unele placute prin vagoane cred ca fusesera luate de pe la nemti. Locomotiva era si ea destul de ciudata. Nu era un model pe care sa-l stiu, oricum. Era miniona si e posibil sa fi fost tot nemteasca. Am certitudinea ca aceasta cursa de persoane, daca pot sa-i spun asa, a fost incropita la repezeala din ce or fi gasit cei de la CFR prin Constanta sau Mangalia. Daca tot nu se poate electrifica linia Constanta - Mangalia (in 31 de ani era timp berechet, nu insa si pentru loazele politice) ma gandesc daca n-ar fi cool ca pe acest tronson de cale ferata sa circule curse formate din vagoane vechi, dar reconditionate, trase de locomotive cu aburi. Cred ca s-ar gasi destui turisti care sa doreasca sa calatoreasca pe cei cativa zeci de kilometri cu un tren vintage. Ar fi o amintire de vacanta placuta, cred eu.

#13
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
Cu banchete din lemn? În ce an? Dacă era în anii '90, posibil să fi prins L.D.H. + 2 Dimitroave (caută vagon Dimitrov).
Poate ai prins automotor: http://cfr.stfp.net/...?sta=1&class=78
Nu prea ştiu cum e cu curba aceea, deşi la Costineşti am ajuns în 2011 (prima dată după 1997, când doar o dată am mai trecut cu trenul de Gara Constanţa, când am mers la 2 Mai într-o scrută plimbare de o zi în 200x, de era să mă-mi iau în barbă un geam ghilotină).
Aburoase. Glumă. Nu mai avem nici o aburoasă de ecartament normal care să aibă autorizaţie I.S.C.I.R. Culmea, că Gara Constanţa are 2 fire de intrare, deci la venirea dinspre Mangalia nu ar fi nevoie de întors locomotiva. Şi cum pe linia aia nu se circulă repede, poţi folosi locomotive de viteză mai mică (că 231.000 Pacific şi 142.000 Berkhsire, singurele de peste 100 la oră mai sunt cam 2 bucăţi de fiecare). Iar aburoasele trebuiau să fie strategice, că pot merge cu mai multe tipurid de combustibil. Locomotiva cu aburi te poate însă murdări de la fum, că antracitul nu e uşor de găsit.   :P

Edited by djl, 08 May 2022 - 13:57.


#14
fansat

fansat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,303
  • Înscris: 31.08.2006

 djl, on 08 mai 2022 - 13:51, said:

Cu banchete din lemn? În ce an? Dacă era în anii '90

  Era in 15 - 16 septembrie, anul de gratie 2018, daca iti vine sa crezi. Posted Image

#15
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,526
  • Înscris: 15.06.2007

 strongsss, on 08 mai 2022 - 11:05, said:

depinde ce intelegi prin mare viteza. la noi, 100 Km/ora e deja foarte mare viteza.
in ce priveste electrificarea  / modernizarea liniei Constanta -   Mangalia, pentru 4 luni de trafic generat de turisti care vin cu masinile, nu prea merita.
la o tara imensa cum este SUA, nu a meritat electrificarea  CF, desi ei cara incomparabil mai mult cargo cu trenul.  
Ca sa electrifici un tronson de cale ferata trebuie sa ai niste argumente SOLIDE.
Nu stiu cat costa o locomotiva diesel electrica in comparatie cu una electrica, dar ca sa electifici o linie te manaca gaia la costuri: stalpii (poate cea mai ieftina parte),  apoi tot felul de instalatii electromecanice, statii de transformare.

La ce pierderi sunt pe reteaua de distributie a energiei, nu merita sa arzi gaz/carbuni in termocentrale ca sa mai pierzi  inca 7% pe traseul de distributie ca sa pui in miscare o garnitura de tren, cand poti avea direct la sursa in locomotiva, strictul necesar.




#16
Groh

Groh

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,595
  • Înscris: 03.09.2008
La noi nu ai distante mari intre orase.Nu se justifica absolut deloc sa ai o linie de mare viteza de 300km pe ora.
160-180 ar fi perfect la noi.
Pentru aia insa trebuie bani,infrastructura,trenuri,oameni competenti,etc,etc.

Edited by Groh, 08 May 2022 - 16:37.


#17
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,526
  • Înscris: 15.06.2007

 ovidiu21, on 08 mai 2022 - 09:32, said:

exista vreun proiect de electrificare a liniei de cale ferata Constanta-Mangalia ?
Se va dezvolta litoralul romanesc in anii viitori, ce proiecte sunt ???


Cred ca problema litoralului romanesc este lipsa locurilor de parcare si nu electrificarea CF.

Eu nu inteleg care ar fi problema daca o garnitura de tren este pusa in miscare de o locomotiva electrica sau diesel electrica?  Pentru cine are vreo importanta acest aspect, si de ce?

SPANIA este o tara foarte mare, asta inseamna ca este intinsa, distantele sunt mari. Din diverse motive au preferat sa  dezvolte sectorul existent  "decat" sa electrifice  zeci de mii de km de CF

https://www.talgo.com/talgo-xxi

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/uZgoyQMus6M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Si mai stie sa schimbe ecartamentul IN MERS! Spaniolii astia, cine ar fi crezut?

Rusii au electrificat si ei, rutele mai importante, in rest si ei tot cu fumigene trag.

Edited by tfmercedez, 08 May 2022 - 16:41.


#18
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,540
  • Înscris: 13.06.2004
1) Electricitatea poate fi obținuită în mai multe moduri;
2) Locomotivele electrice sunt mai puternice comparativ cu cele Diesel-Electrice, iar cele noi, teoretic, sunt mai puțin stricăcioase;
3) @ fansat , te-ai uitat pe link?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate