De la diesel la hibrida - pt consum

#37
Posted 05 April 2022 - 17:23

justice22, on 05 aprilie 2022 - 11:02, said:
cost clar. gpl am avut nu mai vreau. acum e 4 lei gpl nu mai iesi ieftin. am vazut ca aceasta Kia are un consum mediu de 4-4.5 Eu am pe 1.5 diesel 5.5 consum, viteza legala. plus ca e benzina aspirat si e motor simplu si ieftin de interinut justice22, on 05 aprilie 2022 - 12:31, said:
www.distanta.com ~130km gpl 60 lei consum de 11 cu 4 lei litru ~130km motorina 63 lei consum 5.5 cu 8.5 lei litrul - atat e acum. Ca tu nu stii, din ceea ce povestesti p-aici. Nu ai cum sa scoti consum dublu si ceva la gpl, peste diesel; oricat de dus ai fi. Acolo unde cu diesel scoti 4.5-5.5%, cu gpl nu sari de 6.5-7% maxim. Ori ai avut vreo cazatura de benzinara, Logan 1.4 cu gpl, terminat din toate punctele de vedere, ori stii sa conduc8 ca nevasta-mea, care a terminat un ambreiaj in maxim 2000km facuti de ea in 4 ani. Un diesel nu ia sub 4-4.5% la mers legal, eventual +9 km (sa ramai tot legal). Nu discutam de incercari tampesti de a scoate 3%, vorbim de deplasari normale, "in trafic". La vitezele astea, cu Octavia 1.6 FSI din 2008, cu gpl din 2014, scot 5.2-5.5%. Daca se trezeste zmeul din mine si ma grabesc (atat cat sa raman lejer fara permis pentru muulte luni), ajung la un maxim de 8%. Si nu e decat un junghi din 2008, fara valente sportive; da, nu compari Loganul cu ea, dar nici alura de WRC n-are Octavia asta ... o am de noua, deci nu e modificata fara sa stiu eu sau cine stie ce alte kkturi iti trec prin minte. 11% mi-a luat la un drum București-Oradea, mers kamikaze, 190-195 km/h unde n-am avut masini in fata, undeva la 6 ore cu tot cu traficul de iesire din București. 11% poti sa spui ca ia in oras mare, gen Bucuresti, nu afara. Am condus dieseluri la serviciu de mi s-a acrit, deci stiu ce inseamna si diesel si consum de diesel, nu-mi trebuiesc poze ... Strict pentru costuri, gpl va iesi intotdeauna, dar intotdeauna, sub diesel sau benzina. Iti spun eu ce inseamna revizie la gpl ? Ca vad ca nu prea stii ... 10 lei filtrul pentru stare lichida, 20 lei filtrul pentru stare gazoasa; daca te haladesti, pentru orgoliul personal, ala pentru stare gazoasa poate fi 90 lei (cica "original", era 60 lei pana nu demult). Si astea sunt preturi pt instalatie Landi Renzo FSI, pentru Logan sau alte modele mai vechi sunt si mai ieftine. Nu-ti trebuie nici facultate de mecanica spatiala sa schimbi un filtru, ci doar 10 min, sa zicem, daca esti mai incepator cu cheia fixa de 10 si patentul (pentru coliere). Motorina e dublu la pret, iar diferenta de consum dintre diesel si gpl nu a fost si nu va fi in veci dubla. Asa ca, mai lasati pianul si gasiti alte motive, care pot fi de inteles. Zi ca vrei neaparat o marca de masina, o anumita motorizare, si atunci e de inteles. Dar nu o da cu gpl cu consum de 11 acolo unde diesel scoate 5, ca devii penibil. Edited by shymano, 05 April 2022 - 17:30. |
#38
Posted 05 April 2022 - 17:32

justice22, on 05 aprilie 2022 - 12:31, said:
www.distanta.com ~130km gpl 60 lei consum de 11 cu 4 lei litru ~130km motorina 63 lei consum 5.5 cu 8.5 lei litrul - atat e acum. Ai zis ca mergi legal, asta inseamna ca dieselul de 1.5 consuma maxim 4.5% daca nu chiar 4 fiind de generatie noua. Loganul dci la 85km/h mers constant consuma si 3.9% pentru ca e mai usor. Edited by sandu222, 05 April 2022 - 17:43. |
#39
Posted 05 April 2022 - 19:41

@initiator: hibridele nu scad consumul, decat daca faci depalsari de maxim 10 km/zi, in oras.
in rest, a fost/este/va fi o chichita ptr constructori! altfel, tu vei cara 2-300 de kg in plus in masina! ptr consum scazut, iei o aspirata cu gpl, sau un diesel de 1.6. si cel mai important: mergi in parametrii de consum! am la ora actuala un consum de 4.8% pe ultimii 7400km, in astia a intrat si un drum de ,,jermania" (1.6 hdi) si 8% gpl (1.2l) gpl ptr naveta, dieselul ptr drum lung. |
#40
Posted 05 April 2022 - 22:21

@shymano
am avut Ford focus mk2.5 2011, revizii la buzau cam cei mai buni din tara. o zi pierduta dus intors 200 lei revizia+ drumul ca idee in bord imi arata focusul 7,7-5% + inca 20% gpl hai sa zicem un 9, nu 11 dar eu merg turat si ii dau, nu stau sa se faca coada in spatele meu... acum pe focus am 5.6 si 46km media vitezei, nu merg doar dn, stau intr-o localitate de munte si pana in oras, sunt curbe etc @sandu222 degeaba vorbim din teorii din moment de ce eu am 5.6 in bord, 5.7 pe celalalt trip media la 7000km. autostrada 130km urcari etc. Asa daca ii dau reset, ajung in Bucuresti cu 4, 4 si ceva % dar asta nu inseamna ca e consumul MEDIU real. am vb cu cineva care vinde o asemenea masina si mi-a spus ca scoate in extern 5.5 Edited by justice22, 05 April 2022 - 22:22. |
#42
Posted 06 April 2022 - 08:13

x1 2.0 dizel
5.5-6% extraurban (9% cu rulota) economicul asta e foarte subiectiv si depinde mult de incarcarea masinii si stilul si vitezele de condus... daca conduci agresiv, daca bagi piciorul in ea, n-o sa fie economica niciuna dar nici nu te poti plange de consum! nu exista economic la 4000 de ture sau 200km/h |
#43
Posted 06 April 2022 - 08:16

Am schimbat acum 3 ani Mazda 3 diesel motor de 1.6 cu Toyota Auris Touring Sport hibrid. Consumul mediu pe Mazda era 4,6-4,7 și mă refer aici la consumul mediu anual iarnă-vară în timp ce consumul mediu pe Toyota este de 4,7-4,8 tot așa consum anual. Cele mai multe drumuri le fac în afara localității drumuri cam de 200 km de obicei, în localitate circul puțin. Cel puțin până acum pentru mine consider că merită hibrida.
Consumul mediu pe timpul iernii la hibridă a crescut până la maxim 5,5. Edited by arsmundis, 06 April 2022 - 08:17. |
#45
Posted 06 April 2022 - 08:25

#46
Posted 06 April 2022 - 08:31

richi_e, on 05 aprilie 2022 - 19:41, said:
@initiator: hibridele nu scad consumul, decat daca faci depalsari de maxim 10 km/zi, in oras. justice22, on 06 aprilie 2022 - 07:55, said:
atunci care ar fi un suv ok economic? Kuga, Puma? cel mai bun este hibrid plug-in, dacă ai unde să-l încarci a mea are 55 km autonomie la baterie plină când mergi pe electric costul deplasării este echivalent la circa 2 litri benzină/100km deci, dacă te-ncadrezi, între 2 alimentări electrice, în km ăștia - te-ai scos bineînțeles, când rămâi fără baterie, începi să consumi acei 8% (consumul ăsta al meu hibrid se datorează celor 2 tone, sistemului 4x4 permanent și cutiei automate - dar nu poți și cu sula-n cu3 și cu sufletu-n rai ![]() |
#47
Posted 06 April 2022 - 08:33

deci de la 4.6-4.7 pe dizel la 4.7-4.8 pe hibrid, clar merita hibrida... daca nu la pret, macar la consum...
|
|
#48
Posted 06 April 2022 - 08:40

Eu am 4,4% media pe HYB
![]() ![]() arsmundis, on 06 aprilie 2022 - 08:25, said:
E hibrid clasic, nu cu încărcare la priză. Nici nu stii ce masina conduci ! Hybrid mild, full haybrid astea nu se incarca la priza ! Apoi Plug in, care e tot o hibrida si electrica astea se incarca la priza.. Edited by mihaiC1, 06 April 2022 - 08:49. |
#49
Posted 06 April 2022 - 08:53

#50
Posted 06 April 2022 - 09:06

Corolla 1,8l. 122 CP full HYB cutie eCVT an 2020. Fara Autostrazi . Am scris mai in urma ..
Edited by mihaiC1, 06 April 2022 - 09:16. |
#52
Posted 06 April 2022 - 09:29

Pe 2500 km am scos sub 4,2 % in UE fara A.. In RO am avut 3,9% IS - CT si retur, tot fara A ! Depinde cum o "calci" la acceleratii si frane
![]() PS O Hyb va consuma putin pe distante lungi, sa fie incalzit motorul, apoi tehnologia actuala nu se compara cu "lesinatele" de acum 2 generatii in urma (Corolla e la gen. 4 !) Edited by mihaiC1, 06 April 2022 - 09:38. |
#53
Posted 06 April 2022 - 09:51

Pot face comparatie cu CDTI 1,9 de 120 cp (caroseria, puterea si masele sunt comparabile cu Corolla TS, dieselul il am de 16 ani) nu am reusit sa scot sub 5,2 %. Mica diferenta e cuplul, care normal e mai mare la diesel si poti risca o depasire din scurt !
Edited by mihaiC1, 06 April 2022 - 09:54. |
|
#54
Posted 06 April 2022 - 10:04

mihaiC1, on 06 aprilie 2022 - 09:29, said:
apoi tehnologia actuala nu se compara cu "lesinatele" de acum 2 generatii in urma (Corolla e la gen. 4 !) Motoarele mai recente nu sunt mult mai eficiente la consum însă s-au îmbunătățit transmisiile (mai multe trepte de viteză, mai ales la automate) și aerodinamica caroseriei. Însă faptul că sunt mai puternice te tentează să le calci mai tare, accelerațiile dese urmate de frânări cresc consumul cu 2-3L/100. Edited by mihaicozac, 06 April 2022 - 10:05. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users