Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 

Suzuki Jimny vs. Suzuki Grand Vitara

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
Mihai_79

Mihai_79

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 14.03.2021
Buna seara, sunt putin in ceata si va scriu cu rugamintea sa ma ajutati cu un sfat. Doresc sa imi cumpar o masina 4 x 4. Am un buget de maxim 9.000 euro. Voi folosi masina in proportie de 70% in oras si 30% off-road. Nu doresc sa fac off-road extrem. Cu masina actuala (Ford Focus) am intrat des prin padure, pe dealuri si drumuri montane si mi-am facut praf in fiecare an bieletele, planetarele etc. De aceea doresc neaparat un 4x4. Am citit zeci de recenzii, am vazut video-uri cu teste si am fost aproape sigur ca masina pe care o doresc este un Suzuki Jimny. Zilele trecute insa am testat o masina din 2011 (ar costa 8500 de euro), arata foarte bine, mecanicul i-a facut o verificare tehnica si spune ca e ok. Insa are o problema. Pare ca e mica si stramta din interior. Si iti da o senzatie ca esti intr-o cutie. Insa poate e o senzatie la prima utilizare. Masina va fi folosita de o persoana, maxim doua (nu e masina de famillie), insa parca e totusi putin cam austera. Senzatia mea este ca e o masina super de teren, dar nu de drum intins. Daca ar fi sa cumpar un Suzuki Jimny ca o a doua masina, nu as avea ezitari. Insa doresc sa am o singura masina care sa ruleze drum asfaltat intre orase 70% si din cand in cand si off-road - 30%.

Am inteles ca e bine ca masina sa nu aiba 4 x 4 automat ci sa aiba reductor de putere LOW + HI. Doresc sa nu depaseasca 1600 cm3 (consum si impozite reduse). Si sa fie neaparat pe benzina.

Alternativa ar fi Suzuki Grand Vitara cu 3 usi . Nu imi permit un Vitara. Daca inteleg corect ce caut eu s-a fabricat pana in 2006-2007. Asta inseamna ca sunt putin mai ieftine, dar desigur mai vechi. Am gasit un Grand Vitara in Germania cu 80.000 de km, din 2006 cu aproximativ 6500 de euro + adusul.

Ce credeti ca e mai potrivit in aceste conditi? Un Suzuki Jimny  sau un Suzuki Grand Vitara?

- Stiu ca Jimny are punte rigida si un unghi de atac foarte bun. Grand Vitara nu are punte rigida. Daca nu faci off-road extrem conteaza acest lucru?
- Grand Vitara e mai spatios, cum se comporta la drum de oras? E vreo diferenta fata de Jimny?
- Ce diferente de consum exista la suta de kilometri intre cele Jimny (1300 mc3) si Grand Vitara (1600mc3)?
- Este adevarata ca Grand Vitara rugineste mai repede decat Jimny?
- Jimny are reductorul electric, Grand Vitara il are la maneta. Conteaza acest lucru?
- Ce alte diferente importante exista intre un Jimny si un Grand Vitara? Care se intretine mai greu?

Va multumesc mult pentru orice sfat si sugestie. E o suma mare de bani si as dori sa nu fac vreo prostie pe care sa o regret.

#2
crocko.dilul

crocko.dilul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 30.07.2007
Nu exista masina buna pentru 70% in oras si 30% off-road

#3
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,743
  • Înscris: 08.10.2004
nu te lua dupa crocodil ca nu stie ce zice.

exista masini perfecte pentru ce vrea op.

Grand Vitara de care zici tu a fost facut pana in 2005.  si are  sasiu  ca si Jimny si punte rigida doar pe spate, iar pe fata  planetare. se apropie mult de ce vrei, o masina decenta si pe sosea, mult mai ok ca jimny sau orice are 2 punti, si e foarte ok si in offroad.  dar recomandarea e sa nu iei motorul de 1.6 ca e grea, chiar si in 3 usi. ia 2.0 benzina.

si gandeste-te daca nu o vrei in 5 usi. e mai practica.

mai sunt si alte marci/modele care fac decent ce vrei, avand in vedere doar 30% off pp ca nu vrei sa faci nimic extrem. doar ca nu o sa gasesti combinatia perfecta.  la 9k se incadreaza destule.

#4
Mihai_79

Mihai_79

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 14.03.2021
Smoke, multumesc mult pentru raspuns. Ma ajuta mult. M-am uitat si la Grand Vitara facut dupa 2010. Majoritatea sunt cu 5 usi, cum sugerezi tu. Insa acestea au 4x4 automat, nu? Nu e ca si la Jimny si la Grand Vitara 2005 unde il activezi Low si Hi. E ok acest lucru? Din ce am citit eu, majoritatea spun ca pe dealuri si drum accidentat e bine sa nu fie automat. Insa poate se refereau la generatia de 4 x4 mai veche.

70 % drum - 30% off-road e desigur orientativ, si inteleg ca nu exista combinatia perfecta. Ce doresc sa spun este ca nu vreau o masina dedicata pentru off-road. Stiu ca e o nisa de persoana care fac off-road recreativ si le trebuie o masina special pentru asta. Eu trebuie sa lucrez mult de acasa uneori, si ma ajuta sa iau laptopul cu mine si sa merg pe dealuri si sa lucrez de acolo. Altfel acasa o iau razna. Si as vrea sa pot folosi masina si la deplasari la drum lung. M-am tot gandit la un Dacia Duster, insa multe lume spune ca nu e optiune buna, pentru ca nu se descurca bine pe teren.

Edited by Dany_Darke, 21 February 2022 - 22:04.


#5
crocko.dilul

crocko.dilul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 30.07.2007
Sigur, pentru 70% oras cel mai bun e 4x4 :)

#6
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Pentru oras clar Grand Vitara. Si parca e mai de calitate decat Jimny care e doar pentru tara, nici acolo nu exceleaza fata de alte modele.
Si la design clar Grand Vitara !

Edited by MembruAnonim, 21 February 2022 - 22:06.


#7
QAZ

QAZ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 18.09.2003
Grand Vitara 2.0 benzina, 1.6 este submotorizat, sa o verifici bine, au probleme mari cu rugina. Studiaza si Duster ph2 este mai ok pentru ture usoare si mult asfalt/macadam, in rest Jimny este cel ma icapabil in off-road dar trebuie modificat putin: reductii, blocanti si gume 31 mt.

#8
crocko.dilul

crocko.dilul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 30.07.2007

 Mihai_79, on 21 februarie 2022 - 21:57, said:

Smoke, multumesc mult pentru raspuns. Ma ajuta mult. M-am uitat si la Grand Vitara facut dupa 2010. Majoritatea sunt cu 5 usi, cum sugerezi tu. Insa acestea au 4x4 automat, nu? Nu e ca si la Jimny si la Grand Vitara 2005 unde il activezi Low si Hi. E ok acest lucru? Din ce am citit eu, majoritatea spun ca pe dealuri si drum accidentat e bine sa nu fie automat. Insa poate se refereau la generatia de 4 x4 mai veche.

70 % drum - 30% off-road e desigur orientativ, si inteleg ca nu exista combinatia perfecta. Ce doresc sa spun este ca nu vreau o masina dedicata pentru off-road. Stiu ca e o nisa de persoana care fac off-road recreativ si le trebuie o masina special pentru asta. Eu trebuie sa lucrez mult de acasa uneori, si ma ajuta sa iau laptopul cu mine si sa merg pe dealuri si sa lucrez de acolo. Altfel acasa o iau razna. Si as vrea sa pot folosi masina si la deplasari la drum lung. M-am tot gandit la un Dacia Duster, insa multe lume spune ca nu e optiune buna, pentru ca nu se descurca bine pe teren.
Duster se descurca, dupa parerea mea.
Pe mine ma deranjeaza 70 la suta aia.
Off road usor poti si cu altele. Gen Subaru.

#9
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
te asigur ca Duster e mult mai capabil in teren decat vei avea tu nevoie in viata asta


#10
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,743
  • Înscris: 08.10.2004
dusterul e supraevaluat si nu merita ce va gasi ini 9k, zic eu. nu ofera nimic wow, nici in offroad nici on road. poate doar intretinerea :)

ce optiuni ai dupa parerea mea:

GV 1 pana in 2005
GV 2 2005+. Are si hi/low si e o masina capabila in teren. dar vezi ca alea in 3 usi doar modele de 2.4, 2.0 si 1.9 au optiunea asta. 1.6 e total automat..evita
Pajero Pinin  pana in 2006 am auzit de ceva prb. pe la motoarele gdi
forester - posibil sa te incadrezi si la modelu SH dupa 2008, daca gasesti una in mintile ei e ok, intretinerea cam sus. 4x4 automat dar detinatorii il lauda.
rexton - mai rare dar ofera mult pt cat costa.

cred ca cel mai ok e o GV2 in jur de 2010, 3 sau 5 usi cu selector de hi/low pe la 7-8k. pastrezi 1k pt ceva revizii, anvelope etc..si aia e.

#11
flaviuf

flaviuf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 869
  • Înscris: 05.09.2007
Ce nivel de off road vrei sa faci? Grad ridicat de dificultate sau doar drumuri forestiere? Va fi singura masina?

#12
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,785
  • Înscris: 12.01.2018

 flaviuf, on 22 februarie 2022 - 11:20, said:

Ce nivel de off road vrei sa faci? Grad ridicat de dificultate sau doar drumuri forestiere? Va fi singura masina?
Orice grad fiindcă dacă dă de un mocirliș lunecos acolo rămâne

#13
flaviuf

flaviuf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 869
  • Înscris: 05.09.2007

 EMPP, on 22 februarie 2022 - 14:12, said:

Orice grad fiindcă dacă dă de un mocirliș lunecos acolo rămâne
Eu il intrebam pe autor, ca sa-i fac o recomandare intre cele 2. In mocirlis ramai cu orice daca nu esti echipat corespunzator.

#14
Mihai_79

Mihai_79

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 14.03.2021

 flaviuf, on 22 februarie 2022 - 11:20, said:

Ce nivel de off road vrei sa faci? Grad ridicat de dificultate sau doar drumuri forestiere? Va fi singura masina?

@flaviuf. Multumesc pentru raspuns. Initial am cautat o masina cu troliu. Stiu ca ajuta mult, dar apoi mi-am dat seama ca nu voi conduce in zone care sa necesite asa ceva. Nu doresc sa fac off-road extrem si recreativ. Locuiesc intr-o zona cu multe paduri si vreau sa pot sa merg pe drumuri forestiere, pe dealuri si drumuri mai accidentate in Apuseni. Nu voi face off-road iarna. Doar in perioada mai-octombrie. Referitor la a doua intrebare, da, doresc sa fie singura masina. Daca ar fi sa imi cumpar o a doua masina ca sa o folosesc doar pentru off-road, as lua Jimny. Dar doresc ca aceeasi masina sa pot merge si la drum intins cu ea. In perioada de iarna fac zilnic dus-intors 50 de km pana in oras.

#15
QAZ

QAZ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 18.09.2003
Mda, la ce zici tu acolo"da, doresc sa fie singura masina" Duster ph2 dci 4x4, kit suspensie koni +3.5 cm, remap, scuturi gume at sau chiar mt, mt daca vrei sa dai ture si dupa ploi, eventual ii mai pui un troliu. Daca bagai offroad la greu Jimny cu ceva modificari.

#16
flaviuf

flaviuf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 869
  • Înscris: 05.09.2007
@Mihai_79: atunci, strict intre cele doua as alege Vitara. Am avut Jimny, si crede-ma ca la drum lung e nasol. Intr-adevar e mai capabil in offroad, dar daca va fi singura masina, nu prea vei mai avea chef de mers prea departe de casa.

In alta ordine de idei, daca nu esti fixat intre cele doua, ai putea largi aria de selectie.

Eu oarecum am fost in situatia ta, stau in zona de munte si-mi plac drumurile forestiere, dar fac si naveta si concedii si nu am vrut mai multe masini...am ales Forester, si ma felicit in fiecare zi pentru alegerea facuta.

#17
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,922
  • Înscris: 09.12.2004
Eu sint incintat de giput in oras. La drum, aia e 80-100. LA drum intins, esti in gasca cu tirurile
https://forum.softpe...6#entry28819214
Maneta vs buton e cu cintec, depinde ce faci cu masina. LA ce spui, e ok si butonul. Daca iti e frica, ii pui un scut si aia e.
De frica lor, o sa imi iau mrl-uri mecanice si o sa ma dau jos in mocirla ca sa cuplez fata?! No way, Jose!

Edited by Evergreen, 23 February 2022 - 11:30.


#18
Mihai_79

Mihai_79

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 14.03.2021
Multumesc pentru raspunsuri. Am vazut azi un Suzuki Grand Vitara pe benzina, motor de 1.6. Masina arata foarte bine, pretul e ok. Am dus-o la un mecanic de incredere si el zice ca masina e in conditie buna. A verificat si motorul pe tester. Imi place masina, insa zdragane foarte tare in interior. Pe drum in padure foarte tare, pe asfalt mai putin. Iti da senzatia ca esti intr-un aro butucanos. E normal asta pentru GV?  Vanzatorul spune ca trebuie facute reglaje la roti ca sa nu mai zdragane. Are dreptate? Se poate remedia acest lucru? E prima data cand conduc un GV.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate