Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Programele Rabla Plus si Clasic 2022
#55
Posted 14 January 2022 - 18:40
Nu am din pacate nimic oficial, de aia am si zis se pare. doar o discutie cu cineva de la Afm. in zilele urmatoare ne vom lamuri cu toate.
|
#56
Posted 14 January 2022 - 20:15
Ce e ciudat, e ca inca nu e nimic oficial! Azi am vorbit cu un dealer Dacia pentru achiziționarea unui Logan tce90. Mi-au spus ca ei nu au nimic oficial despre noul program rabla, asa ca nu pot sa îmi spună o procedura clara de cumpărare! Cică încă nu e nimic oficial. Sau cel puțin asa mi-a spus dealerul. Si înclin sa îl cred, nu avea nici un interes sa ma minta.
|
#57
Posted 14 January 2022 - 22:38
bossake, on 14 ianuarie 2022 - 14:14, said:
se pare ca s au pastrat bonusurile pt emisii scazute si gpl. 1500 lei fiecare. deci la un Logan pe gpl se poate ajunge la 12.000 lei plus 3000 lei = 15. 000 - cu 2 rable mai vechi de 15 ani si maxim eur3. not bad at all daca s ar gasi rable la un pret decent gen 2000 lei. bossake, on 14 ianuarie 2022 - 18:40, said:
Nu am din pacate nimic oficial, de aia am si zis se pare. doar o discutie cu cineva de la Afm. in zilele urmatoare ne vom lamuri cu toate. http://www.mmediu.ro...ii-parculu/4839 Copy/paste: (3) Cuantumul primei de casare este de: a) 6.000 lei pentru achiziționarea unei motociclete în schimbul casării unui autovehicul uzat; b) 6.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou în schimbul casării unui autovehicul uzat; c) 9.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou în schimbul casării a două autovehicule uzate. (4) La prima de casare se pot adăuga următoarele ecobonusuri, astfel: a) 1.500 lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 119 g CO2/km în sistem WLTP; în cazul în care în COC este înscrisă și cantitatea de emisii de CO2 conform sistemului NEDC, se acordă 1.500 lei pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 100 g CO2/km în sistem NEDC; b) 1.500 lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, echipat cu motorizare GPL/GNC; c) 3.000 lei, se acordă pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, echipat cu sistem de propulsie hibrid; d) 1.500 lei, pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puțin 15 ani de la data fabricației și care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară. (5)În situația în care sistemul de propulsie al autovehiculului nou îndeplinește mai multe dintre caracteristicile prevăzute la alin. (4), ecobonusurile se pot cumula. Deci e o propunere sa se dea bonus de gpl. Sper sa dea o data oficial! 2022-01-13_Anexa_ghid_Rabla Clasic(1).pdf 807.03K 7 downloads |
#58
Posted 15 January 2022 - 09:20
Deci cea de-a doua Rabla valoreaza doar 3.000 de lei, in concluzie daca duci doua Rable normale sa iei o electrica primesti 48.000 de lei, iar inaninte ducand una singura luai 51.000 de lei.
Adica, pe scurt, au facut electricele cu vreo 1.000 de euro mai putin rentabile decat inainte. |
#59
Posted 15 January 2022 - 09:35
utopium, on 15 ianuarie 2022 - 09:20, said:
Deci cea de-a doua Rabla valoreaza doar 3.000 de lei, in concluzie daca duci doua Rable normale sa iei o electrica primesti 48.000 de lei, iar inaninte ducand una singura luai 51.000 de lei. Adica, pe scurt, au facut electricele cu vreo 1.000 de euro mai putin rentabile decat inainte. LE pentru mașinile electrice. Edited by XL700VA, 15 January 2022 - 09:35. |
#60
Posted 15 January 2022 - 09:44
nu e rau, suma totala inca este cea mai mare din Europa din cate stiu. intr una din cele mai sarace tari. 1000 euro poate nici 2000 euro nu da inapoi pe nimeni din a isi lua electrica.
in timp ce la rabla clasic e cu totul altceva, omul care are 6,7,8 mii de euro altfel e incurajat de o prima cat mai mare sa ia o masina noua decat una sh. |
#61
Posted 15 January 2022 - 10:36
Dacă se va renunța la acordarea de 3000 de lei pe o masina de 15 ani, fără sa cumperi mașină nouă, atunci programul rabla va fi cât de cât atractiv. Dacă se va aproba chestia cu 3000 de lei pe o rabla mai veche de 15 ani (fără mașină noua) atunci nu va mai fi atractiv deloc. Practic vor creste prețul harburilor la peste 3000 de lei (fraier ar fi careva sa mai vândă sub 3000 de lei) și atunci nu prea mai ai avantaj!
Asa, dacă cumperi un hârb la 1500-2000 de lei, mai ar merge. La peste 3000 ... nu prea. Edited by XL700VA, 15 January 2022 - 10:37. |
#63
Posted 15 January 2022 - 13:31
XL700VA, on 15 ianuarie 2022 - 10:36, said:
Asa, dacă cumperi un hârb la 1500-2000 de lei, mai ar merge. La peste 3000 ... nu prea. Oricum, daca nu vin unii producatori cu preturi mai bune la electrice, in conditiile astea va fi un an cu vanzari mai slabe. Adica in momentul asta un Ioniq 5 pare complet neatractiv fata de una termica. Iar pentru un Spring iesi mai scump cu peste 10%. Asta in conditiile in care si pretul curentului s-a dublat. Eu vreau electrica (sau PHEV), dar nu exista vreo oferta atractiva pe piata acum, in conditiile date. Sper sa apara pana la anul ceva... Daca as avea ce lua, as schimba masina inainte sa ajunga la 100.000 km/8 ani, adica in urmatorii 2 ani. |
#64
Posted 16 January 2022 - 19:54
mihais79, on 13 ianuarie 2022 - 19:58, said: Cred ca nu ati inteles bine programul de anul acesta.... Il citez pe ministru: "in cadrul acestui program nu se evit vouchere, asa incat acestea nu pot fi tranzactionate". Deci trebuie sa cumperi o masina de pe piata inmatriculata cel putin 6 ani in RO si cu ITP valabil. Si cand te duci sa cumperi o masina noua dai la schimb masina veche (tocmai cumparata) si astfel beneficiezi de subventie. Edited by Dorin_11, 16 January 2022 - 19:54. |
|
#65
Posted 17 January 2022 - 09:06
Dorin_11, on 16 ianuarie 2022 - 19:54, said:
Unde scrie de ITP, eu nu am văzut ca mai este necesar ITP https://stirileprotv...nul-acesta.html plus ca a zis si ministru la TV. ITP valabil. utopium, on 15 ianuarie 2022 - 13:31, said:
Oricum, daca nu vin unii producatori cu preturi mai bune la electrice, in conditiile astea va fi un an cu vanzari mai slabe. Adica in momentul asta un Ioniq 5 pare complet neatractiv fata de una termica. cum adica? pai tu iei in calcul doar pretul de achizitie? s-a scumpit curentul, dar chiar si la 2ron/kw, tot iese mai ieftin decat pretul la benzina. si nu doar calculand pretul / 100km, dar per total. TCO. |
#66
Posted 17 January 2022 - 11:25
#67
Posted 17 January 2022 - 12:14
wrc2007, on 17 ianuarie 2022 - 09:06, said:
facem pariu ca vor rupe iar la vanzari? cum adica? pai tu iei in calcul doar pretul de achizitie? s-a scumpit curentul, dar chiar si la 2ron/kw, tot iese mai ieftin decat pretul la benzina. si nu doar calculand pretul / 100km, dar per total. TCO. Dar sa dau si 10.000 de euro in plus la achizitie si apoi cel putin extra-urban sa am si costuri mai mari cu combustibilul, nu e prea motivant. Anyway, daca voi avea panouri in curte si o voi incarca cu curent produs de mine, voi economisi bani cu electrica. Edited by utopium, 17 January 2022 - 12:16. |
#68
Posted 17 January 2022 - 19:45
utopium, on 17 ianuarie 2022 - 12:14, said:
Pe mine ma costa termica actuala vreo 25 de lei suta de km in afara orasului pe trasee tipice (gen Cluj-Bistrita), deci sub costul unei electrice la 2 lei/kw (care cam e 30+ lei). Si pe autostrada ies mai ieftin cu termica actuala. Deci in momentul asta electrica e mai ieftina doar in oras pentru mine. Asa ca poate un PHEV ar fi solutia mai buna de fapt... Un pret mult mai realist, cu incarcare mixta (DC, AC, acasa, la cumparaturi, etc), e pe la 1-1.2RON/kWh, nicidecum 2. Poate iesi la aceiasi bani cu o benzinara pe GPL, insa faptul ca un Logan pe GPL e ieftin per km nu-i vreo noutate. Comparand masini din aceeasi clasa / de acelasi tip, e imposibil sa iesi mai ieftin overall (combustibil + intretinere) decat cu un EV. Edited by costini, 17 January 2022 - 19:46. |
#69
Posted 17 January 2022 - 20:43
costini, on 17 ianuarie 2022 - 19:45, said:
Un pret mult mai realist, cu incarcare mixta (DC, AC, acasa, la cumparaturi, etc), e pe la 1-1.2RON/kWh, nicidecum 2. Uite preturile Renovatio valabile pe 2022: • 1.99 RON / Unitate de Incarcare AC • 2.49 RON / Unitate de Incarcare DC Deci da, in afara orasului e mai ieftina benzinara mea momentan Repet, cat timp nu imi produc singur curentul (ceea ce intentionez sa fac in viitor, dar pana acolo mai este ceva). A, ca inca gasesc statii de incarcare gratuite in Cluj, asa e, dar n-am de gand sa ma duc sa-mi las masina la incarcat prin tot felul de parcari ... oricum nu e o solutie pe termen lung. costini, on 17 ianuarie 2022 - 19:45, said:
Comparand masini din aceeasi clasa / de acelasi tip, e imposibil sa iesi mai ieftin overall (combustibil + intretinere) decat cu un EV. Deci lucrurile nu sunt deloc asa de simple ... iar statul roman tocmai a facut si mai putin rentabila achizitia de electrice, la pachet cu practic dublarea pretului la curent. Asta nu inseamna ca nu vreau electrica in continuare, dar poate o mai aman un pic. Nu ca as avea ce sa iau (vreau o berlina cu spatiu comparabil cu o Octavia si n-am bani chiar de Lucid Air ). Si firmele se intrec la oferit SUV-uri si crossovere electrice ... sau electrice de oras. Berline large family sunt foarte putine si de obicei din categoria premium. Edited by utopium, 17 January 2022 - 20:50. |
|
#70
Posted 17 January 2022 - 20:49
utopium, on 17 ianuarie 2022 - 20:36, said:
Eu vorbesc de preturile actuale, nu de cele din trecut. Eu de exemplu am primit notificare de la Electrica ca voi plati ~1.5 RON//kWh (cu toate taxele) acasa de luna asta ... chiar crezi ca statiile de incarcare iti vor livra pret sub cel de acasa odata cu scumpirile astea? Sa fim seriosi. utopium, on 17 ianuarie 2022 - 20:36, said:
Uite preturile Renovatio valabile pe 2022: • 1.99 RON / Unitate de Incarcare AC • 2.49 RON / Unitate de Incarcare DC Deci da, in afara orasului e mai ieftina benzinara mea momentan Repet, cat timp nu imi produc singur curentul (ceea ce intentionez sa fac in viitor, dar pana acolo mai este ceva). A, ca inca gasesc statii de incarcare gratuite in Cluj, asa e, dar n-am de gand sa ma duc sa-mi las masina la incarcat prin tot felul de parcari ... oricum nu e o solutie pe termen lung. E.ON, Mol inca au preturi pe la 1.95-2RON/kWh, la DC. EnelX 1.16 (la abonament). Nu stiu cum sta treaba in cluj cu providerii mai mici, in Bucuresti inca mai gasesti chiar si la 1RON/kWh (AC), iar mai toti furnizorii sunt pe la 1.5 AC. Cele gratis sunt bonus, daca se intampla sa ai treaba pe-acolo, dar nu-s musai. In 5000km am un cost mediu la incarcarile publice de 1.3RON/kWh, in conditiile in care am nimerit pe la DC destul de des. 2RON/kWh e absurd de mult . |
#71
Posted 17 January 2022 - 20:58
costini, on 17 ianuarie 2022 - 20:49, said:
In 5000km am un cost mediu la incarcarile publice de 1.3RON/kWh, in conditiile in care am nimerit pe la DC destul de des. 2RON/kWh e absurd de mult . costini, on 17 ianuarie 2022 - 20:49, said:
Nu stiu cum sta treaba in cluj cu providerii mai mici, in Bucuresti inca mai gasesti chiar si la 1RON/kWh (AC), iar mai toti furnizorii sunt pe la 1.5 AC. Cele gratis sunt bonus, daca se intampla sa ai treaba pe-acolo, dar nu-s musai. Nu am stat sa caut alti furnizori, stiu ca Hidroelectrica sunt ieftini dar n-am chef sa interactionez cu ei, n-au nici macar plata cu cardul online, mai bine platesc 100 de lei extra la Electrica decat sa ma enervez cu Hidroelectrica, ca am inteles ca dureaza si foarte mult pana iti fac contract ... o sa caut poate alte oferte la un moment dat, dar vreau sa vad mai intai ca se aseaza preturile cat de cat. |
#72
Posted 17 January 2022 - 21:06
utopium, on 17 ianuarie 2022 - 20:43, said:
Gandeste-te ca pornesti din start cu un pret de achizitie semnificativ mai mare (chiar si cu cupoanele Rabla, tot e semnificativ mai scumpa electrica inca). Apoi la preturile noi ale energiei, nu iesi prea bine in afara localitatii ... recuperezi bani insa in oras (aici depinde cat circula fiecare prin oras vs afara, pentru mine e ok ca circul mai mult in oras). Din intretinere e greu sa-ti scoti banii, eu am facut prima revizie dupa 3 ani si nu a costat vreo mare avere, uleiul il schimb la 2 ani ... deci nu, nu scoti din intretinere. Iar acumulatorul dupa 8 ani e probabil terminat, si te costa o caruta de bani sa-l schimbi (valoarea de revanzare va fi probabil foarte proasta fara un acumulator in stare decenta). Depinde mult ce masini compari, cu siguranta sunt unele modele (fosile) mult mai rentabile decat altele. Si, asa cum spui si tu, depinde mult de cum folosesti masina, in anumite regimuri de exploatare economisesti considerabil mai putin cu un EV. Overall, probabil o sa ies mai ieftin cam cu 900-1400eur/an, in medie, in functie de cum evolueaza preturile la titei / energie electrica. E compensata o parte din costul suplimentar, ramane de vazut valoarea de revanzare (insa, momentan, se tin bine EV-urile pe piata sh, om vedea ce-o mai fi). utopium, on 17 ianuarie 2022 - 20:53, said:
Pana acum da, dar preturile s-au schimbat ... sa vedem ce pret o sa ai in urmatorii 10.000 Overall, pretul kWh nu e atat de mare, inca. Mult mai important e daca gasesti un EV care sa se potriveasca stilului de viata si nevoilor de deplasare (aici e buba mai mare). Si, da, daca vrei sa dai niste bani in plus acum pentru avantajele EV-urilor - unora le plac, altora nu. E un domeniu in care oricum vor exista mereu dispute, doar ca acum n-avem doar manual vs. auto, diesel vs. benzina, ne-am imbogatit cu EV vs. ICE . |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users