Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
P0335 senzor arbore cotit - senzo...

Avocatul Poporului vs European Om...

Recomandari firme pentru draperii...

Receptie Eutelsat 5 West. Este po...
 Poti receptiona semnal de la mai ...

Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

Zoom comparat cu Google Meet

Monitor/Display wireless?
 Pornire greoaie dupa cateva zile ...

De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!

Tepari la pariuri pe TikTok
 Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras
 

Programele Rabla Plus si Clasic 2022

- - - - -
  • Please log in to reply
493 replies to this topic

#73
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,830
  • Înscris: 14.08.2007
Well, eu nu voi mai cumpara ICE-uri, asta e clar. Intrebarea e doar daca voi prefera un PHEV unui EV momentan si daca voi mai astepta doar un an sau poate voi fi nevoit sa astept trei ani pana voi avea ce sa cumpar (actuala are doar 5 ani jumate momentan, deci o mai pot tine ceva). Sper doar sa nu devina an de an tot mai mic discountul Rabla la electrice.

View Postcostini, on 17 ianuarie 2022 - 21:06, said:

Overall, probabil o sa ies mai ieftin cam cu 900-1400eur/an, in medie, in functie de cum evolueaza preturile la titei / energie electrica. E compensata o parte din costul suplimentar, ramane de vazut valoarea de revanzare (insa, momentan, se tin bine EV-urile pe piata sh, om vedea ce-o mai fi).
Mai este un punct "slab" la electrice, cu toate discounturile la achizitie, CASCO-ul il platesti la valoarea intreaga, nu? Si acolo poti sa mai pierzi cateva sute de euro bune pe an fata de o termica echivalenta. Dar repet ce imi propun eu, sa o incarc gratis acasa cu curentul meu. Sigur ca si infrastructura aia de incarcare/productie curent ma costa o gramada de bani ... dar na, aia o faci si pentru a avea caldura/energie gratis acasa, nu o faci special pentru masina. Masina doar ar face acea investitie mai justificata.

Edited by utopium, 17 January 2022 - 21:24.


#74
emacs

emacs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 18.05.2019

View Postutopium, on 17 ianuarie 2022 - 21:23, said:

Sper doar sa nu devina an de an tot mai mic discountul Rabla la electrice.
E unul dintre motivele care m-au facut sa iau acum EV. Parea incert viitorul programului, parea ca ICE-ul mi se va devaloriza accelerat.

View Postutopium, on 17 ianuarie 2022 - 21:23, said:

Mai este un punct "slab" la electrice, cu toate discounturile la achizitie, CASCO-ul il platesti la valoarea intreaga, nu? Si acolo poti sa mai pierzi cateva sute de euro bune pe an fata de o termica echivalenta.
Da. Teoretic exista variante mai ieftine ptr EV-uri, sunt oferte dedicate, insa daca nu se potrivesc cu ce-ti doresti dpdv al asiguratorului sau nu le prinzi, e mai scump.

View Postutopium, on 17 ianuarie 2022 - 21:23, said:

Dar repet ce imi propun eu, sa o incarc gratis acasa cu curentul meu. Sigur ca si infrastructura aia de incarcare/productie curent ma costa o gramada de bani ... dar na, aia o faci si pentru a avea caldura/energie gratis acasa, nu o faci special pentru masina. Masina doar ar face acea investitie mai justificata.
Asta e ideal si da, in special daca o sa se compenseze cantitativ energia electrica generata, EV-ul devine mult mai atragator.

#75
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,830
  • Înscris: 14.08.2007

View Postcostini, on 17 ianuarie 2022 - 21:40, said:

Asta e ideal si da, in special daca o sa se compenseze cantitativ energia electrica generata, EV-ul devine mult mai atragator.
Din cate stiu s-a aprobat chestia asta ... prosumatorii pot recupera curentul produs 1:1 timp de 2 ani.
https://www.economic...ede_551376.html

Acum trebuie sa iau terenul si sa construiesc casa mai intai, inainte de a deveni prosumator :D

#76
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,830
  • Înscris: 14.08.2007

View Postcostini, on 17 ianuarie 2022 - 20:49, said:

Schimba-i Posted Image. 1.5 e mult, chiar si cu toate scumpirile astea, pentru abonament de client casnic.
Done, ca "norocul", Hidroelectrica tocmai si-a lansat platforma noua pentru clienti, momentan cu o platforma moderna de contractare si urmeaza in curand si conturi online pentru autocitire si vizualizare facturi. Mai bine mai tarziu decat niciodata ... asa ca in restul anului voi avea 0.65 lei/kwh pretul in loc de 1.46 cat aveam de la 1 ianuarie la vechiul furnizor.

Dar tot ramane intrebarea care va fi pretul curentului pe viitor. Sigur, nu e ca si cum benzina si motorina nu s-ar fi scumpit si ele, doar ca au facut-o mai lent ...

#77
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

View Postutopium, on 17 ianuarie 2022 - 12:14, said:

Pe mine ma costa termica actuala vreo 25 de lei suta de km in afara orasului pe trasee tipice (gen Cluj-Bistrita),
eu am luat un studiu de caz cu o masina electrica mai puternica, mers..normal. cu id3 aveam si 8kwh/100km daca mergeam..la consum. deci max 16lei/100km.
nu cu o masina mica, mers..la consum
ce masina ai de consuma benzina 4% pe drum national? ca e 6.22 lei cea mai iefitna benzina.
pe langa asta...tu compari DOAR un drum. daca te intereseaza doar asta, inchirieaza si gata.
repet..calculul la o masina se face TCO, nu...cum vrei tu sa iasa bine.

View Postdorel232004, on 17 ianuarie 2022 - 11:25, said:

In proiectul de lege nu e cu ITP!
ai link? sau ceva?



pana la urma care sunt pasii sa duc masina unui prieten la RABLA? ca habar nu am...

View Postutopium, on 17 ianuarie 2022 - 20:43, said:


Gandeste-te ca pornesti din start cu un pret de achizitie semnificativ mai mare (chiar si cu cupoanele Rabla, tot e semnificativ mai scumpa electrica inca). Apoi la preturile noi ale energiei, nu iesi prea bine in afara localitatii ... recuperezi bani insa in oras (aici depinde cat circula fiecare prin oras vs afara, pentru mine e ok ca circul mai mult in oras). Din intretinere e greu sa-ti scoti banii, eu am facut prima revizie dupa 3 ani si nu a costat vreo mare avere, uleiul il schimb la 2 ani ... deci nu, nu scoti din intretinere. Iar acumulatorul dupa 8 ani e probabil terminat, si te costa o caruta de bani sa-l schimbi (valoarea de revanzare va fi probabil foarte proasta fara un acumulator in stare decenta).

ce masina este semnificativ mai mare EV decat ICE? da-mi 1-2 exemple, pt ca din toate calcule facute, ele ies..comparativ.
repet..nu stiu ce masina ai, dar revizii la 2-3 ani nu sunt recomandate nici acum, la ICE in RO. uleiul ala, filtre sunt praf.
dealerul recomanda ce vrea el, dar analizeaza cum arata uleiul, filtru de aer dupa 1 an si 10k km..si vei intelege.
iar..."acumulatorul dupa 8 ani e probabil terminat" asta e...parere de ne-avizat. de aia da producatorul 8 ani garantie? ca sa fie terminat = nevoia de schimbare?
stii ce inseamna garantie 8 ani? ca dupa 8 ani tre sa fie peste 75%> capacitate ca sa nu o schimbe. deci...terminat la 75%?

View Postutopium, on 17 ianuarie 2022 - 21:23, said:

voi prefera un PHEV unui EV
adica..2x motoare, poate 2 revizii, greutate suplimentara, spatiu micsorat...consum marit..

#78
dorel232004

dorel232004

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,253
  • Înscris: 04.02.2007

View Postwrc2007, on 18 ianuarie 2022 - 08:08, said:

ai link? sau ceva?
uite aici:
http://www.mmediu.ro...a Clasic(1).pdf
http://www.mmediu.ro..._Rabla Plus.pdf

#79
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,830
  • Înscris: 14.08.2007

View Postwrc2007, on 18 ianuarie 2022 - 08:08, said:

eu am luat un studiu de caz cu o masina electrica mai puternica, mers..normal. cu id3 aveam si 8kwh/100km daca mergeam..la consum. deci max 16lei/100km.
nu cu o masina mica, mers..la consum
ce masina ai de consuma benzina 4% pe drum national? ca e 6.22 lei cea mai iefitna benzina.
Scot consum de 4 in mod constant pe Cluj-Bistrita cu Octavia 1.0 TSI 115 CP, la medie de viteza de 65-70 km/h. Deci e cam 25 de lei suta de km pt mine in afara orasului. Pe autostrada scot 5.4 la mers constant 130 pe tempomat (de exemplu am facut Cluj-Praga cu 5.1, peste 75% pe autostrada si mers si prin orase).

Schimb de ulei fac cand zice producatorul, 2 ani sau 30.000 km, in 2 ani fac ceva mai putin de 30.000, vreo 25-26.000. Nu ma intereseaza parerile altora care schimba uleiul si la 5.000 de km, asta zice producatorul, asta fac, de ce sa-mi complic existenta? Oricum eu tin masina 100.000 de km, nu ma intereseaza sa tina motorul 500.000 de km, aia e problema amatorilor de SH-uri cu 250.000+ la bord, nu a mea.

In rest echivalentul masinii mele acum, adica Octavia 4 1.0 TSI, e 20.000 de euro (a mea a fost 15.900 noua cu Rabla si dotari medii, dar s-au mai scumpit masinile intre timp), ce sedan large family car EV, cu spatiu cat Octavia pot lua fara sa pun minim 10.000 de euro in plus? Eu nu stiu inca nici una. Mai ales daca vreau un minim decent de autonomie, adica sa ma pot duce fara griji de la Cluj la Sibiu si inapoi, pe autostrada? Ca sa pot face asta pe autostrada am nevoie de o autonomie declarata de 400+ km. Iar daca bateria scade spre 75% in 8 ani, atunci ar trebui una de vreo 550 km autonomie declarata de noua, ca sa pot face un amarat de Cluj-Sibiu pe autostrada fara sa reincarc, peste 8 ani (in conditiile in care cu actuala merg pana la Budapesta si inapoi fara sa realimentez, majoritar pe autostrada). Deci ar trebui sa ma cam uit la autonomie de 500+ km ca sa fie cat de cat fara batai de cap.

Iar PHEV-ul nu e mai greu, ci de obicei mai usor decat un EV (baterii mult mai mici). Si are autonomie mare, viteza maxima superioara (multe EV-uri sunt plafonate la 160 ceea ce e o idee cam ridicol cand un 1.0 TSI are in zilele noastre v. max 205 km/h), dar are si beneficiile EV de a circula strict electric in oras. Sigur, la unele modele dezavantajul e ca bateriile ocupa o parte din portbagaj, dar la alte modele nu e cazul. Si da, complexitatea data de existenta a doua motoare e un alt dezavantaj.

Ma indoiesc sincer ca faci cu ID3 Cluj-Bistrita la o medie de 70 km/h (cu 100-120 prin zonele drepte din afara localitatilor) cu un consum de 8 kwh, ala il scoti la viteze de oras probabil, la mers eco. WLTP zice 14.9 kwh mediu.

Daca imi spui o masina de marimea Octavia cu care scot la acelasi stil de mers 8 kwh pe Cluj-Bistrita, costa comparabil si pot merge macar dus-intors fara sa reincarc, o comand maine :) Doar ca ea nu exista inca, la orice buget. Sau nu stiu eu de ea.

Oricum, deviem prea mult, eu am zis ca la 2 lei/kwh nu mai prea e atractiva o electrica ca si costuri, la 1 leu/kwh da, este (sau la 0 daca produci tu curent). Iar scaderea efectiva a bonusului Rabla dat de stat venita odata cu scumpirea curentului nu ajuta nici ea deloc (desi e drept ca exista alternative gen Hidroelectrica, panouri, etc).

Sigur, in oras chiar si la 2 lei/kwh iesi mai bine cu electrica, iar la sub 1 leu iesi chiar muuuuult mai ieftin. Iar daca circuli mai mult in oras decat afara, rentabilitatea unui EV e deja alta.

Eu sunt fan EV, dar sunt si realist in acelasi timp. Nu o sa cumpar ceva care nu e suficient de rentabil si nu imi ofera o alternativa serioasa la un ICE.

Pe de alta parte sunt obisnuit cu ideea ca pentru a imi lua urmatoarea masina electrica si sa fie ce vreau, o sa am costuri de vreo 40.000 de euro. O parte e costul investitiei ca sa devin prosumator (panouri, invertoare, statii de incarcare). La cati km fac eu si presupunand ca as merge 75% prin oras, chiar si mergand doar pe energie produsa de mine, abia in 10 ani as recupera 10.000 de euro pe combustibil. Pe revizii/ulei nu economisesc mai mult de 2.000 de euro in 10 ani (pe care ii pierd pe CASCO mai mare din cauza pretului mai mare de lista). Ceilalti 10.000 platiti extra fata de o Octavia 1.0 TSI nu prea am cum sa-i recuperez si atunci trebuie sa se justifice altfel (avans tehnologic, confort, spatiu, siguranta, performanta).

Momentan mai e de lucru la ofertele de EV. Probabil trebuie si sa le vina mintea la cap producatorilor si sa ofere masini normale si practice, nu EV-uri cu roti de 20", grila luminata LED, bare LED cat latimea masinii, X ecrane de 12-13", etc.

Masini care cu ajutorul unui tichet Rabla Plus sa fie comparabile cu ICE echivalent la o autonomie decenta. Nu am nevoie de masini EV de impresionat pitipoance si adolescenti, ci de o masina normala, practica, spatioasa, confortabila, cu autonomie decenta si care poate fi incarcata intr-un timp decent (sa poti incarca spre 100 de km de autonomie in 5 minute la un incarcator rapid).

#80
r_vlad

r_vlad

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 795
  • Înscris: 12.02.2008
Mi-a placut semi rant-ul tau :)

Legat de PHEV. Daca "Fit for 55" merge inainte asa cum a fost prezentat sau daca nu se fac modificati semnificative nu vor exista PHEV-uri din gama de pret accesibila (<40-50 keuro) de generatia a doua, Gen. 2. Folosesc denumirea asta pe generatii considerand ce poti cumpara acum Gen. 1. In cel mai bun caz, in 1-2 ani o sa apara un Gen. 1.5 care va veni cu baterii cu capacitate semnificativ mai mare si care sa asigure ~100 km autonomie in mode EV (in anumite conditii). La altceva, semnificativ, nu vor umbla. Lucru care s-ar putea sa se potriveasca pe nevoile tale de peste cativa ani. Cel putin in cazul VW sistemul lor PHEV "entry" va fi upgradat la ~22 kWh si roll-out-ul pe modele din gama lor va incepe pe final de 2022 dar mai semnificativ in 2023.

#81
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007
utopium,
n-ai inteles nimic, ai scris mult, si faci multe calcule eronate.
compari 110 cai cu 200 de EV...masini din curte cu altele pe care le poti cu/ompara.. n-ai nicio treaba. e haos total.
mi-e lene sa ma lupt cu morile de vant.
fa un calcul TCO real. nu tre sa il expui aici, ca unii am facut si am ales.
PS: mers subturat, revizii la 2-3 ani...succes mai departe, ca n-are sens sa explic in offtopic cum e treaba cu motoarele.

pe scurt, care sunt pasii pentru dus masina la remat?

Edited by wrc2007, 18 January 2022 - 11:17.


#82
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,830
  • Înscris: 14.08.2007

View Postwrc2007, on 18 ianuarie 2022 - 11:20, said:

compari 110 cai cu 200 de EV
Vezi ca EV-urile alea de 200 de CP au 2 tone ... deci tot 100 CP/tona ca si a mea care are 115 CP la 1.150 kg Posted Image

Si nu, greutatea mare nu e vreun avantaj pentru EV-uri, dimpotriva. Anvelope mai scumpe care se uzeaza mai repede, simti gropile mai tare daca nu ai suspensie mai scumpa care sa compenseze, etc. Si nu, nu merg subturat, de cele mai multe ori masina imi sugereaza sa dau o viteza superioara. Nu fac nimic deosebit ca sa scot consumul asta, merg normal, cu viteza cvasi-legala (+20-30 km/h prin sate, plus 10-20 km/h pe afara).

In rest, TCO-ul meu real nu arata avantaj pentru electrica momentan si inca e imposibil sa ies mai bine oricum as face calculele, nu ajung nici macar la pretul de achizitie al electricei daca pun tot combustibilul pe cei vreo 100.000 km/7-8 ani pe care am de gand sa-i fac cu masina asta + revizii + parcari + spalari + schimbari de cauciucuri + asigurari + impozite. Asta e realitatea mea, si am toate datele salvate ca sa pot face o situatie cu toate cheltuielile, in al 6-lea an inca nu am ajuns la 25.000 de euro cost total cu masina (din care 16.000 costul de achizitie), adica nu am ajuns nici macar la costul de achizitie al unei electrice large family car, cel mult as putea sa iau o electrica cu spatiu mic in spate, portbagaj de 60% din al meu si cu care nu as putea face Cluj - Sibiu dus intors pe autostrada (fara reincarcare) de banii astia.

Asta e realitatea din teren din punctul meu de vedere. Astept sa se schimbe in bine, ca sa pot si eu sa justific rational achizitia unei electrice, nu sa o iau doar sa fiu in trend Posted Image

Ti-am spus, pentru mine ICE nu are viitor, dar asta nu inseamna ca nu astept mai mult de la masinile electrice. Adica consider ca mai au un pic ca sa ajunga unde trebuie, atata tot. Nu vreau sa critic electricele, ci doar constat care e situatia momentan, cel putin raportat la ce ma astept eu de la ele (si sincer sunt un pic dezamagit de oferta de pe piata, pe sedanuri large family e incredibil de slaba, s-au ingramadit toti pe SUV-uri si crossovere).


Gata, oricum, ce m-a "starnit" legat de subiect e faptul ca dupa ce ca s-a scumpit masiv curentul a mai venit si statul cu conditii mai proaste pentru electrice, fie si doar 1.000 de euro pierduti aiurea, dar na, sunt si aia niste bani pierduti pana la urma.

Edited by utopium, 18 January 2022 - 13:31.


#83
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

View Postutopium, on 18 ianuarie 2022 - 13:29, said:

Vezi ca EV-urile alea de 200 de CP au 2 tone ... deci tot 100 CP/tona ca si a mea care are 115 CP la 1.150 kg Posted Image
https://ev-database....Pro-Performance
Acceleration 0 - 100 km/h 7.3 sec
Weight Unladen (EU) 1812 kg

View Postutopium, on 18 ianuarie 2022 - 13:29, said:

, de cele mai multe ori masina imi sugereaza sa dau o viteza superioara.

QED...n-are sens sa continui discutia.

#84
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,830
  • Înscris: 14.08.2007

View Postwrc2007, on 18 ianuarie 2022 - 13:59, said:

https://ev-database....Pro-Performance
Acceleration 0 - 100 km/h 7.3 sec
Weight Unladen (EU) 1812 kg
Pentru o masinuta cu un portbagaj care e de 60% din al meu si care se bate mai mult ca si categorie de marime cu Skoda Fabia, e grea. Iar Performance-ul ala incepe la 46.000 de euro, deci 36.000 dupa toate reducerile (cu doua rable duse, care te mai costa vreo 1.000 de euro) ... pentru un small family car, ti se pare un pret competitiv cu ICE?

View Postwrc2007, on 18 ianuarie 2022 - 13:59, said:

QED...n-are sens sa continui discutia.
Tocmai, ea zice sa ii dau viteza superioara si eu nu ii dau :D

Hai sa nu ne mai dam cu parerea, eu ti-am spus concret cat am TCO pe primii 6 ani/aprox 70.000 de km si inca nu am adunat nici pe-aproape de o electrica large family de banii astia toti adunati, nici la 10 ani nu as ajunge la TCO total cat sa pot sa cumpar o electrica de marime similara, dupa reducerea Rabla Plus. Nici vorba sa ajung la pretul unei electrice large family fara reducere Rabla decat dupa vreo 20 de ani poate. Deci si daca respectiva electrica ar avea apoi costuri zero (curent gratuit, RCA+CASCO gratuit, anvelope gratuite, parcari gratuite, etc) tot nu ar putea sa aiba TCO mai mic vreodata. Q.E.D. :D

Asa ca ramane valabil ce am zis, 46.000 un ID3 sau 36.000 dupa reduceri nu e deloc competitiv si nu poti recupera la TCO decat daca faci sute de mii multe de kilometrii, majoritar prin oras. Taxi sau delivery eventual.

#85
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

View Postutopium, on 18 ianuarie 2022 - 15:23, said:

care se bate mai mult ca si categorie de marime cu Skoda Fabia
as fi tacut dar prea depasesti limita.
https://www.automobi...volkswagen/id-3
https://www.automobi...del/skoda/fabia
si mai atent, te uiti la spatiu interior.
http://blog.whitedov...odel-dimensions
https://www.volkswag...-dimensions.pdf

unde id3 e comparabil cu Passat.

inteleg, pentru tine 20cm sunt un vis, dar aici vorbim de masini.

View Postutopium, on 18 ianuarie 2022 - 15:23, said:

Performance-ul ala incepe la 46.000 de euro,
PRO, are 204 cai.
https://configurator...101?variant=Pro
de la 37.000 euro
INAINTE de reducere. deci 27k, banii tai.

View Postutopium, on 18 ianuarie 2022 - 15:23, said:

Hai sa nu ne mai dam cu parerea,
asta faci tu. eu ti-am adus cifre.

pe bune, nu vrei sa te documentezi inainte sa postezi tampenii?  ca stau aici pana maine sa te corectez.

Edited by wrc2007, 18 January 2022 - 15:41.


#86
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,830
  • Înscris: 14.08.2007

View Postwrc2007, on 18 ianuarie 2022 - 15:40, said:

unde id3 e comparabil cu Passat.
Cu portbagaj de Fabia, 380 litri Posted Image Anyway, e un small family car, cu 15 cm mai lung decat Fabia (4, care are 4.108 mm). Si cu jumate de metru sub un large family car.

Edited by utopium, 18 January 2022 - 16:07.


#87
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,830
  • Înscris: 14.08.2007

View Postwrc2007, on 18 ianuarie 2022 - 15:40, said:

asta faci tu. eu ti-am adus cifre.

pe bune, nu vrei sa te documentezi inainte sa postezi tampenii?  ca stau aici pana maine sa te corectez.
Eu m-as bucura sa-mi spui si mie un exemplu de large family car electric care e sub 30.000 dupa reducere ... si mai consuma si pe-aproape de 8 kwh extra-urban cum ziceai Posted Image Astfel incat sa iasa mai bine cu TCO-ul ... Si evident sa pot sa fac macar un Cluj - Sibiu dus intors pe autostrada fara recharge ...

Edited by utopium, 18 January 2022 - 16:20.


#88
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,830
  • Înscris: 14.08.2007

View Postwrc2007, on 18 ianuarie 2022 - 15:40, said:

PRO, are 204 cai.
https://configurator...101?variant=Pro
de la 37.000 euro
INAINTE de reducere. deci 27k, banii tai.
Ca idee, la 37.635 e modelul de 145 CP (care e comparabil la performante cu 1.0 TSI-ul meu, 9.6 sec vs 9.9 sec - din punctul meu de vedere suficient, nu ma intereseaza sa faca suta in 7.3 secunde)

Pro Performance, care are 204 CP, e 40.000 de euro chel, doar cu culoarea aleasa. Cu un pachet minimal de confort (scaune fata incalzite, oglinzi rabatabile electric) si o pompa de incalzire sa nu-ti scada prea tare autonomia iarna, deja e 42.418. Deci il iei la 32.000 daca duci doua rable care te mai costa 1.000 de euro, adica 33.000. Ca daca il iei la 30.000 fara pachetul minim de confort si fara pompa de caldura, chiar n-ai nici o sansa sa faci Cluj-Sibiu dus intors cu el iarna (decat poate daca mergi cu maxim 60 km/h) si te vei si enerva ca o masina de 30.000 (de fapt 40.000 pret de lista) n-are nici macar incalzire in scaune in fata (ce sa mai vorbim de in spate).

Serios, tu crezi ca eu nu vreau sa existe ofertele alea bune de care zici, ca sa ies pe 9-10 ani/120.000 de km cu TCO sub o ICE de marime comparabila? Tocmai asta astept, sa descopar acea large family car care sa aiba un TCO sub Octavia, fara sa sacrifice spatiul/dotarile/confortul, ci doar autonomia (pot sa accept o reducere la jumate a autonomiei, ca nu fac eu drumuri asa de lungi de obicei). Dar sa nu fie ceva no-name chinezesc, ca de alea n-am incredere sa cumpar :D

#89
teodanm

teodanm

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 13.03.2006
Cred ca s-a deviat cam mult de la subiectul topicului!

#90
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007
care sunt pasii pt predare la remat? e prima data cand fac  asta, pana acum se ocupa dealerul.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate