Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Clio e-tech hybrid vs Captur e-tech plug-in

- - - - -
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
m4gicm

m4gicm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 443
  • Înscris: 30.10.2010
Salut,

Am si eu o mica dilema... anul acesta planuiesc sa ma mut la casa (undeva la 4-5 km de oras) si as avea nevoie de o masina pentru sotie (de facut naveta la birou si inapoi). Drumul ar fi undeva la vreo 6-7 km (dus, deci un 15 km dus-intors), din care cam jumatate ar fi in regim extra-urban si cealalta jumatate in regim urban.
Dupa ceva cautari si analize, am ajuns la concluzia ca cel mai indicat ar fi un hibrid. Un full - electric cat de cat OK e prea scump; nu vreau Spring - nu din cauza de brand ci din cauza de siguranta. 1 stea e mult prea putin.

Dupa alte cautari si analize, m-am decis la 2 modele: Clio E-Tech si Captur E-Tech. Ambele dispun de aceeasi motorizare si transmisie, dar Captur-ul are in plus posibilitatea de a fi incarcat de la priza. Si ca sa fie si mai complicata treaba, Captur-ul poate fi, la randul sau, de 2 feluri: care se poate incarca la priza si care nu se poate incarca la priza (la fel ca modelul Clio).

Acum trebuie sa specific si urmatorul fapt: nu prea sunt asa priceput in acest domeniu (hibrie, ev, ...). Ma descurc cu masinile benzina/diesel, stiu la ce sa ma uit, stiu ce sa caut, dar astea care implica si parte electrica sunt pentru mine ceva nou si nu stiu prea bine niste chestii.

Intrebare: Care e diferenta intre se poate incarca la priza si nu se incarca la priza la aceeasi motorizare/transmisie? Care sunt avantajele/dezavantalele?

Alta intrebare: din ce inteleg, ambele modele pot functiona in mod full-electric la o simpla apasare pe buton (acel buton cu EV). Dar o pot face la orice viteza? Adica la un mers extra-urban, cu 80-90 km/h, Clio mai merge in full-electric? Din ce am mai vazut prin review-uri, ambele modele pornesc in modul full-electric si apoi (la Clio), cand se depaseste o anumita viteza, intervine si motorul pe benzina. Asta se intampla in mod automat. Dar exista posibilitatea (la Clio) sa comut pe mod full-electric si sa merg asa cei 15 km?
Intuiesc raspunsul, dar vreau doar sa fiu sigur ca am informatiile corecte care sa ma ajute in luarea deciziei. Ma gandesc ca la Clio, neffind cu incarcare, acest mod de a merge doar in full-electric va insemna ca in 2 zile bateria se va consuma si va trebuie reincarcata => va trebui mers in mod hibrid. Pe cand la Captur, ajung seara acasa si o bag in priza, iar a doua zi dimineata sunt ready-to-go in mod full-electric. Am dreptate? Asta ar raspunde si la prima mea intrebarwe.

Din punct de vedere economic nu cred ca s-ar justifica Captur in favoare lui Clio, chiar daca la Captur se poate merge in full-electric iar la Clio doar hibrid, diferenta de consum ar trebui sa includa si pretul curentului folosit la incarcarea Captur-ului, deci ar rezulta o economie anuala de cateva sute de euro (2-3-400 maxim). Deci Captur-ul nu s-ar justifica din acest punct de vedere.

Exista alte puncte de vedere care m-ar putea determina sa aleg Captur-ul in detrimentul Clio-ului? Ambele au 5 stele (din ce retin), ambele sunt cam pe-acolo pentru ce mi-am propus sa fac cu ele. Nu stiu, poate imi scapa mie ceva. De aceea v-as ruga sa va dati cu parerea (strict intre aceste 2 modele) si sa ma ajutati sa ma decid la unul dintre ele.

Multam frumos.

L.E. din ce citesc in acest link (https://turbomag.ro/...olti-puternici/) zice ca: "În mod pur electric, Clio E-TECH rulează sub 2 kilometri."
Deci e clar ca nu e gandit sa ruleze electric, pe cand Captur-ul poate rula doar electric cam 40-50 km.

Edited by m4gicm, 11 January 2022 - 14:25.


#2
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,109
  • Înscris: 17.01.2012
la urmă te-ai prins!
bateria de HEV (hibrid simplu) are cam 1,3 kW
bateria de PHEV (hibrid cu încărcare ȘI la priză) are cam 14 kW

deci al 2-lea are posibilitatea să te ducă mai mult cu „un plin”

io am ales PHEV, tot pt soție, pt că naveta ei are cam 7+7 km
deci cu o încărcare merge 3 zile la servici (a mea are autonomie electrică 50...55 km)

pt cei ce au curte PHEV-ul este tot ce trebe! Posted Image

Edited by gushpi, 11 January 2022 - 14:34.


#3
jumborom

jumborom

    E bine așa cum e.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,616
  • Înscris: 25.11.2007
Avem topic - https://forum.softpe...ur-e-tech-phev/

#4
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Uite test pentru Clio hibrid:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xdomOgF7gBE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Si Captur PHEV:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ub57UtSitiY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Robert nu a fost dat pe spate de performanta lor, cei drept, fiind si prima generatie este normal sa nu fie la nivel de Toyota/Honda.

Daca te muti la casa atunci PHEV este solutia cea mai civilizata. Dar nu ignora si concurenta Hyundai-Kia care au eliminat din bubele copilariei si au masini faine, tot cu cutii de viteze cu trepte distincte, fata de ECVT-urile japonezilor.

#5
jda

jda

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 254
  • Înscris: 02.03.2008

View Postgushpi, on 11 ianuarie 2022 - 14:34, said:

io am ales PHEV, tot pt soție, pt că naveta ei are cam 7+7 km

Poti sa ne spui ce PHEV ai ales pt sotie ?
Ms ..

#6
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
"Drumul ar fi undeva la vreo 6-7 km (dus, deci un 15 km dus-intors), din care cam jumatate ar fi in regim extra-urban si cealalta jumatate in regim urban."

Ia masina care ii place. Restul, la genul ala de utilizare adica de trotineta cu cabina si la rulajul ala de 3-5.000km/an, detaliile tehnice, autonomii, moduri de condus si alte treburi din astea sunt irelevante ca sa nu zic altfel.

Diferentele de costuri intre diverse tipuri de motorizare vor fi neglijabile raportat la costul masinii iar costul total/km la rulajul ala de cateva mii de km pe an va fi de-a dreptul ametitor cand tragi linie la sfarsitul perioadei de detinere a masinii.

#7
onzaueb

onzaueb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 18.06.2007

View Postgushpi, on 11 ianuarie 2022 - 14:34, said:


bateria de HEV (hibrid simplu) are cam 1,3 kW
bateria de PHEV (hibrid cu încărcare ȘI la priză) are cam 14 kW


kWh: Energie
kW: Putere

#8
mannick

mannick

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,039
  • Înscris: 08.08.2018
Am in ograda un Clio E-Tech, il foloseste fie-mea, preponderent prin oras. De cand s-a racit, consumul a crescut pe la 5.7%, cand era cald consumul era pe la 4.5%. Masina are o tinuta de drum excelenta, foarte bine finisata in interior, bine antifonata pentru clasa ei si este foarte placuta la condus. Datorita cutiei automate oarecum clasice (am zambit, este o cutie automata fara ambreiaj, cu 4 trepte pentru motorul termic, care sunt sincronizate de un motor electric la schimbare, la care se adauga cele doua trepte ale motorului electric, astea se combina, totul este foarte fluent) ai o experienta de sofat mai buna decat pe e-cvt-urile Toyota, de exemplu, desi acestea din urma au un oarece plus de eficienta, daca sunt conduse cu calm.
  Inainte de a cumpara un plugin hybrid, trebuie sa ai in vedere ca nu exista o diferenta prea mare intre consumul de combustibil al acesteia si al unui hybrid, in special daca nu este dotat cu pompa de caldura, un PHEV ieftin va folosi motorul termic pentru incalzirea habitaclului, si-l va preconditiona la fiecare pornire. Cu alte cuvinte, dai, in cazul tau, vreo 6000 de euro in plus, pentru a cara dupa tine o baterie mai mare, care nu-ti va reduce spectaculos consumul de combustibil, in special in cazul drumurilor scurte pe care le preconizezi. In plus, si energia costa, asa ca nu te alegi cu mare lucru, ca sa nu mai vorbim de valoarea de revanzare, pentru ca este mult mai costisitor sa schimbi o baterie de PHEV decat una de HEV dupa ce acestea ies din garantie - 8 ani in cazul Renault.
  In cazul scenariului tau, cel mai bun ar fi un auto electric ieftin, iar Spring-ul mi se pare foarte potrivit, la 9000 eur tragi de el pana se termina garantia bateriei si poti considera ca este bun pentru Remat, nu te mai intereseaza vreo valoare de revanzare. Ai in vedere si ca are o stea in plus fata de Renault ZOE Posted Image

Edited by mannick, 11 January 2022 - 18:08.


#9
m4gicm

m4gicm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 443
  • Înscris: 30.10.2010
Va multumsc pentru raspunsuri. Intr-adevar, cred ca alegerea optima ar fi Clio. Am zis de la inceput de ce nu vreau Spring: din considerente legate de siguranta. La cati nebuni umbla pe sosele, e bine sa ai o protectie cat mai buna. Bine, stiu: nici un Hummer nu e safe cand te loveste TIR-ul. Dar totusi, intre Spring si Clio as alege Clio fara ezitare, chiar daca e dublu ca pret. Strict dpdv al sigurantei. Am mers cu Spring (a fost una din solutiile la care m-am gandit initial), dar nu e ce vreau pentru mine sau pentru orice alt membru al familiei. Daca traiam in tari unde se ia permisul pe bune, ma mai gandeam. Dar in Romania, Spring-ul nu e pentru mine. Pacat, ca masinuta in sine e OK.
Revenind la subiect, daca in afara de criteriul economic (care momentan e singurul dezbatut) nu mai e vreun alt criteriu de care nu stiu, cred ca va ramane Clio. Asta nu inseamna ca nu mai putem dezbate aici.

#10
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,109
  • Înscris: 17.01.2012

 jda, on 11 ianuarie 2022 - 15:01, said:


Poti sa ne spui ce PHEV ai ales pt sotie ?
Ms ..

tucson

 onzaueb, on 11 ianuarie 2022 - 16:28, said:

kWh: Energie
kW: Putere

da.

#11
bluesnake

bluesnake

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,752
  • Înscris: 22.11.2006
cum zicea cineva, pentru ce va fi folosita, este irelevant daca este hibrid/phev sau termica normala. La scenariul expus, nu iti recuperezi niciodata investitia suplimentara pe PHEV. Doar sa te simiti tu mai ecologic. Pe Hibrid normal sau mild-hybrid, depinde mult in momentul achizitiei de pretul comparativ. Cand am luat Puma, am putut alege Mhev complet gratuit prin rabla, care a acoperit complet si chiar a depasit costul sistemului (500E pret, 700E oferit de stat), asa ca l-am ales. Diferenta de consum prea mare nu e, dar macar platesc 2 lei impozit anual.

In fine, nu ai dat un buget clar, sa ne dam cu parerea ce variante ai mai avea in banii astia, dar sfatul meu este sa nu te lasi pacalit de toata treaba cu ecologia, hyrbid, EV, etc. Sunt unele cazuri in care are sens economic, dar nu in cazul tau. O masina de clasa mica, automata, cu motor termic si poate un mild-hybrid, s-ar potrivi cel mai bine.

Clio de care ai vorbit suna bine, mai este Suzuki Swift, Toyota Yaris, si ai departe sa mai zica si colegii.

#12
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,281
  • Înscris: 16.08.2016
Cel mai ok este Clio. Captur se rentează doar la naveta pe distanta ceva mai mare 20-30km pe sens zilnic.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate