Bateria AGM la masina?
Last Updated: Jan 29 2024 15:51, Started by
dtd234
, Dec 10 2021 18:21
·
4
#19
Posted 11 December 2021 - 23:12
Pai si nu e asa?
Ca nu e chiar tot una 14.4 si 14.7 desi diferenta nu e mare. Riscul nu e neapar sulfatarea directa la SOCul dat de 14.4V cat faptul ca nu se face niciodata "top balance" celulelor din baterie si in timp vor aparea probleme. Una va ramane in urma si avand tot timpul tensiune mai mica decat celelalte se va sulfata. Asta, evident, daca nu se foloseste din cand in cand un redresor. Parerea mea e ca se complica inutil cu AGM. |
#20
Posted 11 December 2021 - 23:32
Nu am inteles afirmatia cu balansul.
Eu stiam ca pentru balans trebuie fire de la incarcator catre fiecare celula. Dar redresorul se conecteaza numai la + si - de la baterie,la fel ca si alternatorul de pe masina. Atunci cum poate sa faca redresorul balans si masina nu? |
#21
Posted 12 December 2021 - 10:09
dtd234, on 10 decembrie 2021 - 18:21, said:
As vrea si eu sa stiu daca merita pusa o baterie AGM pe masina, in loc de bateria clasica cu plumb. Deci o baterie rombat AGM de 70ah ar fi 550 de lei. O baterie clasica cu pb de la rombat 300 de lei cea mai ieftina. Mai au ceva varianta 'premier' la 350 de lei(probabil prosteala). Si mai este ceva baterie rombat EFB la 420 de lei. Am vazut ca la toate curentul de pornire e cam acelasi. Dar la AGM zice ca suporta nr de cicluri de 3-4 ori mai mare. Astea inseamna ca are durata de viata de 3 ori mai mare decat o baterie cu pb? Pentru ca in cazul asta pretul mi s-ar parea avantajos Garantat doua baterii normale te vor tine mai mult decat o AGM. Bine, daca vrei sa mai tii masina inca 15 ani atunci...tot 2 baterii normale iti iei ! |
#22
Posted 12 December 2021 - 10:30
dtd234, on 10 decembrie 2021 - 18:21, said:
As vrea si eu sa stiu daca merita pusa o baterie AGM pe masina, in loc de bateria clasica cu plumb. Deci o baterie rombat AGM de 70ah ar fi 550 de lei. O baterie clasica cu pb de la rombat 300 de lei cea mai ieftina. Mai au ceva varianta 'premier' la 350 de lei(probabil prosteala). Si mai este ceva baterie rombat EFB la 420 de lei. Am vazut ca la toate curentul de pornire e cam acelasi. Dar la AGM zice ca suporta nr de cicluri de 3-4 ori mai mare. Astea inseamna ca are durata de viata de 3 ori mai mare decat o baterie cu pb? Pentru ca in cazul asta pretul mi s-ar parea avantajos Poate am fost eu norocos in ultimii 10-15 ani cu bateriile. Acum 4 ani (asta e a 5-a iarna) am schimbat bateria la Golf 1.9 dizal, la service tot mi-au recomandat din gama scumpa, am pus de 75Ah cea mai ieftina , un Motrio cu 200 lei...merge si acum foarte bine. La Logan 1.4 am schimbat dupa 5 ani tot asa cu una cea mai ieftina (un Rombat Ca de 50 Ah) si dupa 4 ani mergea brici. La Logan 1.6 16V am pus clasica 65 Ah (ce a avut din fabrica) 200 lei...daca am nimerit-o sa nu aibe bube, cu siguranta 5 ani n-am treaba. Ce zic, nu cred ca un AGM pusa pe o masina fara SS tine triplu 13-15 ani...si cheltuiala pe moment e prea mare, e mai mult soc financiar de moment care nu prea merita De ce sa dau 500-600 lei deodata in speranta ca 10 ani nu mai am treaba cu bateria (poate mor pana atunci) cand pot sa dau 200 lei pt urmatorii 4-5 ani... daca trebuie musai asta e, dar in rest niet. Sa fie ieftina si proaspat produsa si de la locali Rombat, Caranda.. Mai multe probleme de baterii picate am citit la cei care au luat baterii din gama premium cu extra curent/curent mai mari de pornire, capacitati extra tra la la fata de una "clasica" Edited by Octavian___, 12 December 2021 - 10:33. |
#23
Posted 12 December 2021 - 12:10
dtd234, on 11 decembrie 2021 - 23:32, said:
Nu am inteles afirmatia cu balansul. Eu stiam ca pentru balans trebuie fire de la incarcator catre fiecare celula. Dar redresorul se conecteaza numai la + si - de la baterie,la fel ca si alternatorul de pe masina. Atunci cum poate sa faca redresorul balans si masina nu? Aia e la Litiu pt ca litiul nu accepta supraincarcare. Pb si Ni suporta supraincarcare la curent mic (Pb la tensiune constanta). Celulele care sunt deja incarcate se mentin la 100% si nu sunt degradate de supraincarea la curent mic iar alea ramase in urma au ocazia sa recupereze diferenta si sa ajunga si ele la 100%. Se cheama top balance. Daca tensiunea de incarcare e mai mica decat cea nominala, si apar diferente de SOC intre celule (si garantat apar), celulele ramase in urma nu vor mai recupera niciodata diferenta de SOC si se vor sulfata pana la urma. Aceeasi problema aparea la sculele de mana cu celule NiCd sau NiMh. Aproape nimeni nu le incarca cum recomanda manualul a.i. packul sa apuce sa fac top balance si in timp incepeau sa cedeze celulele. Acolo "decesul" survenea altfel (descarcarea la zero a celulelor ramase in urma urmata de bagarea fortata in ele a unei tensiuni de polaritate inversa de catre bateriile care inca nu erau descarcate complet) dar cauza era aceeasi - nu ajungeau sa isi faca top balance a.i. sa se descarce toate aproximativ la fel. Legat de asta unii recomanda incarcarea ocazionala pe redresor clasic cu transformator pana ajunge bateria pe la 15-16V dar multi nu stiu de ce fac asta. Se face ce ziceam eu mai sus, echilibrarea celulelor doar ca e o procedura cam agresiva cand e facuta in felul ala. Bateria va merge mai bine dupa o astfel de operatiune dar pe termen lung va fi afectata. "Floatul" face acelasi lucru fara sa dauneze doar ca e de durata. Edited by underb, 12 December 2021 - 12:18. |
#24
Posted 14 December 2021 - 01:10
Daca AGM suporta supraincarcare ma gandesc ca nu ar fi o problema diferenta aceea mica de voltaj fata de pb clasic?
|
#25
Posted 14 December 2021 - 10:20
Pai toate bateriile cu Pb suporta supraincarcare ca asa se face echilibrarea celulelor doar ca tensiunea e prea mica pt AGM, nu prea mare. Adica se va incarca incomplet daca ai drumuri scurte. La drum lung se incarca si cu tensiune mai mica.
Dpmdv, cu AGM mergi la ghici. Cu EFB care e oricum superioara Pb-ului clasic, mergi la sigur. Edited by underb, 14 December 2021 - 10:21. |
#28
Posted 15 December 2021 - 17:23
Nu intotdeauna!
Exista ''carbon boost 2.0'' si ''carbon boost 2,0 EFB''. |
|
#30
Posted 24 December 2021 - 00:02
Azi mi-am pus baterie noua, agm, varta silver dynamic, am avut numai varta, masina a venit tot cu varta agm, a tinut 6 ierni, dintre care una -32°, sfarsitul din pacate a venit din cauza faptului ca nu a fost miscata cam 4 luni. Una din varte m-a dus 11 ani, 10 ierni, teroare
|
#31
Posted 24 December 2021 - 00:07
te-ai luat dupa ldpe,nu este ok
un pb acid clasic Rombat aniversar champion, era de ajuns. Edited by adrianitza, 24 December 2021 - 00:07. |
#32
Posted 24 December 2021 - 08:50
Cum sa nu fie ok echiparea cu baterie AGM pe o masina care a venit din fabrica cu o baterie... AGM? Cum sa pui Pb clasic in loc de AGM in cazul unei masini echipate original cu AGM?
|
#33
Posted 28 December 2021 - 10:27
dtd234, on 10 decembrie 2021 - 18:21, said:
As vrea si eu sa stiu daca merita pusa o baterie AGM pe masina, in loc de bateria clasica cu plumb. Deci o baterie rombat AGM de 70ah ar fi 550 de lei. O baterie clasica cu pb de la rombat 300 de lei cea mai ieftina. Mai au ceva varianta 'premier' la 350 de lei(probabil prosteala). Si mai este ceva baterie rombat EFB la 420 de lei. Am vazut ca la toate curentul de pornire e cam acelasi. Dar la AGM zice ca suporta nr de cicluri de 3-4 ori mai mare. Astea inseamna ca are durata de viata de 3 ori mai mare decat o baterie cu pb? Pentru ca in cazul asta pretul mi s-ar parea avantajos Stimate coleg. Bateriile AGM au fost concepute și destinate autovehiculelor la care se fac cicluri dese de pornire/oprire (a se vedea mașinile dotate cu tehnologie de tipul „start - stop”) sau care posedă mulți consumatori chiar și atunci când staționează (a se vedea mașinile din clasa premium care sunt dotate cu nenumărate calculatoare specializate, pe lângă calculatorul central). În ceea ce privește durata de viață a acestora vă puteți da seama singur din faptul că niciun vânzător nu oferă mai mult de 2 ani garanție pentru acest tip de baterie, adică minimul obligatoriu prevăzut prin lege, în timp ce la alte tipuri de baterii se oferă până la 5 ani garanție. Presupun că garanția de „numai” 2 ani este corelată cu regimul sever de funcționare pentru care au fost destinate. Bineînțeles că funcționarea unei baterii AGM va fi mult mai „ușoară” pe o mașină cu consumatori „normali”. Ea nu va fi solicitată să dea tot ceea ce a fost proiectată să facă și deci s-ar putea să reziste mai mult în timp. Totuși nu cred că ar trebui să presupuneți că va „rezista” de 3 ori mai mult decât una „obișnuită”. Am întâlnit și mașini care după 18 ani de la fabricație utilizau în continuare bateria originală. Dar astea sunt excepții, nu regula. De asemenea există o diferență de calitate între bateriile originale, de primă echipare, și cele cumpărate ulterior. Cele din urmă nu vor avea niciodată calitatea primelor, indiferent dacă sunt aceiași marcă și au fost fabricate în aceiași fabrică. Rămîne să decideți dvs. dacă „merită” să investiți sau nu o sumă suplimentară în achiziționarea unei baterii AGM sau să cumpărați una „clasică”. Din experiența personală, pe mașini „normale” am folosit de-a lungul timpului numai baterii „clasice”, fără întreținere, și au durat în medie cca. 7 ani. Oricât vă veți strădui să faceți un Trabant să se comporte ca un Bentley sau un Ferarri, niciodată nu se vor comporta la fel. În schimb fiecare mașină își are plusurile și minusurile ei. Cred că am fost suficient de explicit. Sper să vă fie de folos aceste informații. |
|
#34
Posted 28 December 2021 - 22:06
Frumoasa compunerea dar cam pe langa. Am intervenit pt ca nu imi place persuasiunea goala pe ariile tehnice. (pot extrage cateva citate).
Un avantaj major al AGM e ca se incarca mai repede decat Pb clasic. In felul asta poate recupera mai rapid energia pierduta la pornire. Pt asta are nevoie de o tensiune mai mare de incarcare iar masina lui nu ofera acea tensiune. Bateria se va incarca la fel de incet ca un Pb clasic si nu doar atat dar pot aparea si dezechilibre intre celule lucru care va duce la degradarea bateriei. In lipsa tensiunii corecte de incarcare bateria nu isi va face niciodata top balance. Poate la un drum foarte lung sa se intample dar nici atunci nu e sigura treaba. EFB e mai potrivit. Edited by underb, 28 December 2021 - 22:08. |
#35
Posted 02 February 2022 - 00:42
Pentru cei care au baterii AGM din fabrica sau nu ce tesnsiune aveti dimineata dupa o noapte de stat masurata la bornele bateriei cu multimetru. Rog valori reale nu din auzite...daca se poate
|
#36
Posted 02 February 2022 - 03:39
d0ct0ru, on 02 februarie 2022 - 00:42, said:
Pentru cei care au baterii AGM din fabrica sau nu ce tesnsiune aveti dimineata dupa o noapte de stat masurata la bornele bateriei cu multimetru. Rog valori reale nu din auzite...daca se poate Din păcate, nu îți pot da un răspuns concret. De ce ? Pentru că fabricantul, la Mercedes, a amplasat-o în spatele unui panou de protecție din portbagaj. Deci accesul la acest acumulator se face destul de greu. Nici cei care asigură service-ul în garanție, pentru baterii nu sunt interesați să aibă acces la ele, atâta timp cât auto diagnoza mașinii consideră totul în ordine. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users