Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
RPL2021: Instructiuni auto-recenzare

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Ajutor pentru refugiatii ucraineni

Vuiet AC Peugeot 508
 Cat valoreaza aceste monede?

ce parere au fetele despre barbat...

Prima comanda pe aliexpress

Temperaturi mari in idle rtx 3060
 Schema Statie amplificare Electro...

MBP de pe OLX

Vrei sa lucrezi la stat? Creaza-t...

Cum se inmulteste Caprifoiul?
 Cum reciclați ambalajele Tet...

Probleme cuptor aragaz Beko

Toaletare/taiere cais batran

Reparatie garaj
 

Tesla Model Y 2021

- - - - -
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,940
  • Înscris: 26.11.2001
In Romania nu s-alivrat inca oficial nicio masina MY.

In Europa se spera ca va incepe productia Gigafactory din Berlin, insa nu e cazul inca.

Tot ce se aduce acum (EDD Noiembrie 2021) vine din Shanghai.

Pe site-ul Tesla, autonomia optimista e de 507 km WLPT, dar bateria e de 77 kW (nu se comunica)

Zvonurile au fost ca in Romania primele livrate vor fi cu baterie de 82 kW, iar acum se pare ca e adevarat.

Specificatiile Tesla China - ciclul NEDC s-au schimbat de la 566km la 640 km.


[ https://driveteslacanada.ca/wp-content/uploads/2021/10/Model-Y-range-China.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Manual Model Y in limba Romana aici.

Edited by Courage, 02 October 2021 - 14:40.


#2
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,793
  • Înscris: 12.09.2015
Probabil autonomia reala va fi de aproximativ 400 de km,poate nici atat.Tot nu este suficient.Lexus are o masina electrica cu autonomie de 1000 de km(declarat de producator) dar pretul masinii este foarte mare.

#3
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,827
  • Înscris: 22.05.2003
Mie imi place cum zici ca toti sunt soferi de cursa lunga, dar ei se uita urat cand fac plinul la dizal.

Model Y, condus normal (nu pe varful rotilor), duce teoretic minim 300-350 km, iar apor speri sa gasesti un fast charger de 50 kW, daca nu chiar un SC.

#4
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,808
  • Înscris: 21.02.2005
5 SC-uri în România.
Mall d'Ova încă n-are. Nici autostrăzi, nici SC. #ȘîEu
Și totuși sunt destule Tesla prin estul sălbatic…

#5
LiviuGeo

LiviuGeo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 10.11.2005
Ce mi se pare ciudat e ca am observat ca mai tot timpul autonomia e extrem de importanta in special pentru cei care nu au EV.

Cei care au EV nu prea se mai plang asa de autonomie. Pe de o parte poate ca daca si-au luat EV nu aveau nevoie de atata autonomie, dar pe de alta parte, mai degraba zic eu, mergand cu EV, si-au dat seama ca de fapt autonomia aia mare e necesara doar de cateva ori pe an, care de cele mai multe ori cu un pic de planificare e rezolvata. Si chiar daca vor ramane cateva cazuri izolate in care sa spunem ca masina iti face programul, dezavantajul ajunge sa fie insifnifiant pe langa toate celalalte avantaje ale masinii electrice. Pe care din nou, e greu sa le apreciezi cu adevarata pana nu folosesti o electrica.

PS. Chiar si cu monofazatul ala amarat, pe 16A tot incarci cu 20-25 km pe ora. Si daca aia e casa de vacanta, ma gandesc ca nu faci 240 km, adica vreo 4 ore pe drum doar ca sa stai 2 ore acolo. Te duci si stai cateva ore. Suficient cat sa incarci si sa te intorci. Dar acum te inteleg, ai facut o achizitie, ai dat o gramada de bani, trebuie sa rationalizezi de ce ai facut cea mai buna alegere, nu trebuie sa lasi pe altii sa-ti arate ca nu.

Edited by LiviuGeo, 04 October 2021 - 22:43.


#6
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,808
  • Înscris: 21.02.2005
Tesla is building Model Y bodies with single front and rear castings, a manufacturing first.
[ https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2021/10/Tesla-Model-Y-vs-Model-3-underbody.jpeg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Și structura frontală:
[ https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2021/05/1620976004108.jpeg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

De la prezentare:
[ https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2020/09/Tesla-structural-battery-pack.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#7
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,827
  • Înscris: 22.05.2003
O singura nedumerirea am eu.
Inteleg avantajele dpdv al costurilor de fabricatie si nr de piese, dar intele ca daca faci un accident , e nevoie acum sa schimbe jumatate de masina/dauna totala?

Deci Tesla = CASCO.

#8
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,459
  • Înscris: 31.01.2010
La alea din fibra de C este exact asa, la astea probabil se decupeaza si sudeaza partea sparta.Posted Image

Edited by Ion_Bumbu, 07 October 2021 - 09:24.


#9
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 20,827
  • Înscris: 22.05.2003
Nu stiu ce sa zic, din intelegerea mea vorbim despre Aluminiu turnat.

La i3 si tot ce e mai nou BMW EV, fara casco esti dauna totala f usor.

#10
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,459
  • Înscris: 31.01.2010
Exact, aluminiul se sudeaza fara mari probleme, normal ar fi sa existe subansamble de reparatii, tai ce e indoit si sudezi partea noua.
Acuma daca au ales aliaje gen Al-Zn gen Zicral treaba e oabla, alea nu se sudeaza, la fel Al-Cu.
Daca-i asa o lovitura si dauna totala.

#11
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,929
  • Înscris: 15.12.2009

View PostAdm, on 07 octombrie 2021 - 20:04, said:

Nu stiu ce sa zic, din intelegerea mea vorbim despre Aluminiu turnat.

La i3 si tot ce e mai nou BMW EV, fara casco esti dauna totala f usor.
Nu stiu daca ai vazut pentru ce mi-am luat eu o dauna totala la un Mini countryman .....
Castingul ala nu aduce nici o diferenta la asta.

#12
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,870
  • Înscris: 17.09.2007

 Adm, on 07 octombrie 2021 - 20:04, said:

Nu stiu ce sa zic, din intelegerea mea vorbim despre Aluminiu turnat.

La i3 si tot ce e mai nou BMW EV, fara casco esti dauna totala f usor.
O explicatie destul de interesanta la clipul de mai jos.
Pe scurt, orice masina moderna la viteze mari se ,,dezintegreaza" pentru a proteja cat mai mult pasagerii. Amuzant ca explica aceasta decizie a companiilor de asigurari si producatorilor auto  deoarece o dauna totala e mai putin costisitoare decat costuri legate de sanatate/spitalizare, etc, la noi am dubii ca ar exista un astfel de calcul de cost/beneficiu al daunei, altul decat pur si simplu costul de inlocuire.
La viteze mici spoilerul, rotile/etc preiau o parte din impact si structura de rezistenta nu e neaparat afectata.
Sunt interesante si comentariile la clip, ca experiente directe din alte tari
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/j1bQbA3EOKw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#13
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,808
  • Înscris: 21.02.2005
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/QXT-qAnyFHQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#14
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,808
  • Înscris: 21.02.2005
Am uitat să precizez: imaginile de mai sus sunt cu impact emoțional și fizic!

#15
cuturel

cuturel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 153
  • Înscris: 15.02.2012
Y-ul e zdruncinat bine!

#16
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,870
  • Înscris: 17.09.2007
Si alt video cu abordarea generala la crash-test
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9KR2N_Q8ep8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#17
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,808
  • Înscris: 21.02.2005
Singura chestie super faină ar fi, ca în caz de accident, mașinăria să aleagă calea/poziționarea cea mai sigură pentru pasageri pe baza datelor de la fața locului și al celor de la testele de impact.

#18
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,870
  • Înscris: 17.09.2007
Cel mai fain ar fi evident sa nu ajungi la impact, daca acesta poate fi evitat.
Nu cred ca un sistem L2 poate alege o traiectorie optima in aceste conditii (mai exact alegere traseu cu injurii minime), fara supervizarea expresa a soferului ar fi un motiv de procese. E o chestiune mult mai delicata decat autosteering supervizat.
Determinarea pozitiei/greutatii/volumetriei pasagerilor/soferului si activarea optima a airbag in functie de asta sunt aspecte interesante si utile. Partea de senzori/invatare retea neurala o inteleg, nu prea stiu cat control poti avea la umflarea airbag-urilor si pretensionarea centurilor.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate