Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Tesla Model Y 2021
Last Updated: Mar 12 2023 10:07, Started by
Courage
, Oct 02 2021 14:31
·
0
#1
Posted 02 October 2021 - 14:31
In Romania nu s-alivrat inca oficial nicio masina MY.
In Europa se spera ca va incepe productia Gigafactory din Berlin, insa nu e cazul inca. Tot ce se aduce acum (EDD Noiembrie 2021) vine din Shanghai. Pe site-ul Tesla, autonomia optimista e de 507 km WLPT, dar bateria e de 77 kW (nu se comunica) Zvonurile au fost ca in Romania primele livrate vor fi cu baterie de 82 kW, iar acum se pare ca e adevarat. Specificatiile Tesla China - ciclul NEDC s-au schimbat de la 566km la 640 km. [ https://driveteslacanada.ca/wp-content/uploads/2021/10/Model-Y-range-China.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Manual Model Y in limba Romana aici. Edited by Courage, 02 October 2021 - 14:40. |
#2
Posted 02 October 2021 - 15:58
Probabil autonomia reala va fi de aproximativ 400 de km,poate nici atat.Tot nu este suficient.Lexus are o masina electrica cu autonomie de 1000 de km(declarat de producator) dar pretul masinii este foarte mare.
|
#3
Posted 02 October 2021 - 18:06
Mie imi place cum zici ca toti sunt soferi de cursa lunga, dar ei se uita urat cand fac plinul la dizal.
Model Y, condus normal (nu pe varful rotilor), duce teoretic minim 300-350 km, iar apor speri sa gasesti un fast charger de 50 kW, daca nu chiar un SC. |
#4
Posted 04 October 2021 - 16:25
5 SC-uri în România.
Mall d'Ova încă n-are. Nici autostrăzi, nici SC. #ȘîEu Și totuși sunt destule Tesla prin estul sălbatic… |
#5
Posted 04 October 2021 - 22:31
Ce mi se pare ciudat e ca am observat ca mai tot timpul autonomia e extrem de importanta in special pentru cei care nu au EV.
Cei care au EV nu prea se mai plang asa de autonomie. Pe de o parte poate ca daca si-au luat EV nu aveau nevoie de atata autonomie, dar pe de alta parte, mai degraba zic eu, mergand cu EV, si-au dat seama ca de fapt autonomia aia mare e necesara doar de cateva ori pe an, care de cele mai multe ori cu un pic de planificare e rezolvata. Si chiar daca vor ramane cateva cazuri izolate in care sa spunem ca masina iti face programul, dezavantajul ajunge sa fie insifnifiant pe langa toate celalalte avantaje ale masinii electrice. Pe care din nou, e greu sa le apreciezi cu adevarata pana nu folosesti o electrica. PS. Chiar si cu monofazatul ala amarat, pe 16A tot incarci cu 20-25 km pe ora. Si daca aia e casa de vacanta, ma gandesc ca nu faci 240 km, adica vreo 4 ore pe drum doar ca sa stai 2 ore acolo. Te duci si stai cateva ore. Suficient cat sa incarci si sa te intorci. Dar acum te inteleg, ai facut o achizitie, ai dat o gramada de bani, trebuie sa rationalizezi de ce ai facut cea mai buna alegere, nu trebuie sa lasi pe altii sa-ti arate ca nu. Edited by LiviuGeo, 04 October 2021 - 22:43. |
#6
Posted 06 October 2021 - 08:54
Tesla is building Model Y bodies with single front and rear castings, a manufacturing first.
[ https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2021/10/Tesla-Model-Y-vs-Model-3-underbody.jpeg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Și structura frontală: [ https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2021/05/1620976004108.jpeg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] De la prezentare: [ https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2020/09/Tesla-structural-battery-pack.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#8
Posted 07 October 2021 - 09:21
La alea din fibra de C este exact asa, la astea probabil se decupeaza si sudeaza partea sparta.
Edited by Ion_Bumbu, 07 October 2021 - 09:24. |
#10
Posted 07 October 2021 - 20:21
Exact, aluminiul se sudeaza fara mari probleme, normal ar fi sa existe subansamble de reparatii, tai ce e indoit si sudezi partea noua.
Acuma daca au ales aliaje gen Al-Zn gen Zicral treaba e oabla, alea nu se sudeaza, la fel Al-Cu. Daca-i asa o lovitura si dauna totala. |
|
#11
Posted 07 October 2021 - 20:58
Adm, on 07 octombrie 2021 - 20:04, said:
Nu stiu ce sa zic, din intelegerea mea vorbim despre Aluminiu turnat. La i3 si tot ce e mai nou BMW EV, fara casco esti dauna totala f usor. Castingul ala nu aduce nici o diferenta la asta. |
#12
Posted 10 October 2021 - 16:39
Adm, on 07 octombrie 2021 - 20:04, said:
Nu stiu ce sa zic, din intelegerea mea vorbim despre Aluminiu turnat. La i3 si tot ce e mai nou BMW EV, fara casco esti dauna totala f usor. Pe scurt, orice masina moderna la viteze mari se ,,dezintegreaza" pentru a proteja cat mai mult pasagerii. Amuzant ca explica aceasta decizie a companiilor de asigurari si producatorilor auto deoarece o dauna totala e mai putin costisitoare decat costuri legate de sanatate/spitalizare, etc, la noi am dubii ca ar exista un astfel de calcul de cost/beneficiu al daunei, altul decat pur si simplu costul de inlocuire. La viteze mici spoilerul, rotile/etc preiau o parte din impact si structura de rezistenta nu e neaparat afectata. Sunt interesante si comentariile la clip, ca experiente directe din alte tari [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/j1bQbA3EOKw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#13
Posted 12 October 2021 - 13:29
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/QXT-qAnyFHQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#14
Posted 12 October 2021 - 14:48
Am uitat să precizez: imaginile de mai sus sunt cu impact emoțional și fizic!
|
#16
Posted 13 October 2021 - 07:20
Si alt video cu abordarea generala la crash-test
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9KR2N_Q8ep8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#17
Posted 13 October 2021 - 07:48
Singura chestie super faină ar fi, ca în caz de accident, mașinăria să aleagă calea/poziționarea cea mai sigură pentru pasageri pe baza datelor de la fața locului și al celor de la testele de impact.
|
#18
Posted 13 October 2021 - 09:11
Cel mai fain ar fi evident sa nu ajungi la impact, daca acesta poate fi evitat.
Nu cred ca un sistem L2 poate alege o traiectorie optima in aceste conditii (mai exact alegere traseu cu injurii minime), fara supervizarea expresa a soferului ar fi un motiv de procese. E o chestiune mult mai delicata decat autosteering supervizat. Determinarea pozitiei/greutatii/volumetriei pasagerilor/soferului si activarea optima a airbag in functie de asta sunt aspecte interesante si utile. Partea de senzori/invatare retea neurala o inteleg, nu prea stiu cat control poti avea la umflarea airbag-urilor si pretensionarea centurilor. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users