Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Skoda Octavia iV Plug in Hybrid
#19
Posted 18 September 2021 - 10:13
S-o stapanesti sanatos! O sa am o lista de intrebari mai mare, dar momentan o sa incep cu cateva.
Si eu am fost tentat de achizitia unei Octavia PHEV, momentan am renuntat la idee sau am amanat-o un pic, pana e mai clar daca apare si o Skoda berlina electrica full in viitorul apropiat. Marele dezavantaj care ma face sa am retineri mi se pare portbagajul, care pierde un sfert de capacitate din cauza bateriilor. Dar nu am vazut in realitate inca un portbagaj de Octavia PHEV ca sa-mi dau cu parerea daca mi-ar fi ok sau nu, oricum asta e marea mea retinere legata de modelul asta. Tie cum ti se pare portbagajul raportat la 1.0 TSI? Ai zis ca ai consumuri foarte bune, ceea ce e de asteptat in oras in special. Dar la drum mai lung banuiesc ca iti consuma peste 1.0 TSI, nu? (in primul rand e mai grea, roti mai mari, etc). Ca acolo nu te mai ajuta electricul prea mult. Eventual la extern sub 100 de km si cu bateria incarcata probabil ca ai consumuri mai mici. Pe autostrada la 130 care consuma mai mult? Ai incercat sa conectezi smartlinkul wireless, iOS sau Android? Suspensia cum o simti raportat la 1.0 TSI? Ca a venit cu roti mai mari default (probabil de 18", desi acum poti si cu 17" - din ceva motive lipseste de pe configurator momentan), stiu ca are multi-link pe spate, dar e si mai grea, ma gandesc ca simti mai tare denivelarile datorita rotilor si greutatii totusi ... eu ma gandeam ca ar trebui compensat adaugand optiunea Dynamic Chassis Control. In rest cred ca ar mai fi interesant cat de rapid se incarca full ... si cam unde vezi tu marile diferente fata de vechea masina. Mersi de raspunsuri. Xman_ghio, on 17 septembrie 2021 - 20:49, said:
150CP + 110CP da la Skoda = 204CP? :-) In 2017 mi-am luat Golf 7.5 variant cu aproape toate dotarile tale (mai putin DSG si chestiile alea cu recunoastere semne de circulatie), 1.4 TSI manuala la 19.500 euro cu Rabla. La banii aia luai un Kia Sportage mult mai dotat, cu garantie 7 ani. Dar gusturile nu (prea) se discuta... Ce legatura are un Golf manual de o putere mult mai mica luat in 2017 cu o hibrida PHEV evident automata si semnificativ mai puternica si dotata doar tu stii ... Golf PHEV cel mai ieftin e cu vreo 1.500 de euro mai scump decat Octavia pentru o masina mai mica, deci despre ce vorbim? Kia Sportage e alta clasa de masina (care din cate stiu nici macar nu are versiune PHEV), pentru unii complet neinteresanta, iar garantia aia de 7 ani doar iti mareste costurile de intretinere eventual (trebuie sa mergi la revizii cand zic ei) fara sa aduca neaparat vreun beneficiu. Macar cand vii cu alternative (chiar daca nu ti le-a cerut nimeni), compara si tu cu o berlina PHEV, nu cu un SUV termic sau hibrid. |
#20
Posted 18 September 2021 - 11:07
Utopium : Îți mulțumesc!
Portbagajul raportat la 1.0 TSI e mai mic datorită bateriei. Volumul la PHEV cred ca e 450 l iar la 1.0 TSI e 560 l, sper sa nu greșesc. La prima privire m-am întrebat," ce s-a întâmplat aici ", după aceea mi-au explicat ca din cauza bateriei. Repet, tot este suficient spațiu chiar și așa. Legat de consum în comparație cu cea de 1.0, vara aceasta am fost la un drum Oradea - Brașov, urcat pana in vârf de munte cu ea, încolo am scos consum de 4,9l/100, asta combinat cu mers pe autostrada și național. La întoarcere am scos 4,5 l/100. Pe ambele sensuri am reușit să-mi încarc bateria de cel puțin 3 ori. Da, când e bateria Full, consumurile sunt foarte bune.Mai târziu am sa caut și să postez niște consumuri strict doar mers pe autostrada, ruta Oradea - Budapesta. Conexiunea la smartlink e super ok, mai ales pentru IOS. La Android secretul e sa fie telefonul ceva de generație mai nouă și merge fără probleme, dacă nu, trebuie descarcat ceva progrămel pe telefon și merge fără probleme.Am uitat sa zic ca pentru telefoanele mai noi, are posibiltatea încărcării prin wireless. Suspensia mie personal mi se pare mai ok decât pe cealaltă, parca sunt mai soft, poate mă înșel eu. Denivelări, da, se simt, acum sincer, parcă câteodată e mai ok la cealaltă, alteori, invers. Da, ai dreptate, roțile sunt mai mari. Legat de încărcat, depinde, dacă e încărcată la 220,cand e complet gol acumulatorul, îmi arată un timp de încărcare în jur la 5 h. Bine, acum sa nu își închipuie nimeni ca stau 5 h lângă ea pana se încarcă. Când ajung dimineața la serviciu după ce îmi las copilul la școală, o pun la încărcat, dacă se nimerește sa nu am drum pana la 12 când trebuie sa merg după copil, stă la încărcat. Dacă trebuie sa plec undeva înainte de 12, plec și întrerup încărcarea. Dacă e încărcată la stațiile din oraș, acolo la un acumulator complet gol îmi arată 3h.Aici marele dezavantaj este că nu are fast charge ca și cele full electrice. Ar mai fi ceva pe care putini îl zic și anume, chiar și atunci când e bateria complet goală, mai este undeva în jur de 1 watt care te ajută pentru a reduce consumul la motorul pe benzină. Am să mă gândesc și la deferente referitor de vechea mașină și am să revin sa ți le zic. Vreau sa menționez ca și de vechea mașină am fost foarte mulțumit din toate punctele de vedere. |
#21
Posted 18 September 2021 - 11:24
Portbagajul este castrat in principal de oala rotii de rezerva. Practic nu pierzi mare lucru.
Dar daca totusi te intereseaza portbagajul si confortul unui portbagaj mare, uiti ca esti roman si iti iei un estate. |
#22
Posted 18 September 2021 - 11:29
Suna chiar ok consumurile pe Oradea - Brasov si intors pentru greutatea ei, dar e explicabil daca ai reusit sa incarci acumulatorul pe drum. Fara sa-l incarci banuiesc ca se simte un consum extra fata de cea veche la drum lung, dar evident compenseaza din plin in oras. Eu de exemplu circul mai mult in oras. Daca mergi doar prin oras, se apropie cat de cat de cei 70 de km declarati?
Stiam ca la Android sunt ceva probleme cu smartlinkul, dar e bine daca o poti rezolva cu aplicatie. Iar incarcarea wireless mi se pare si mie un bonus. La suspensie avantajul e ca are multi-link pe spate, dezavantajul ca e mai grea si rotile sunt mai mari (deci va amortiza mai putin din roti). Dar daca zici ca pare mai soft pe ansamblu, e bine, probabil multi-linkul sau alte modificari compenseaza. Eu simt de exemplu diferenta si intre rotile de 15" (iarna) si cele de 16" (vara), alea de 15" amortizeaza mai bine denivelarile, deh, o perna mai mare de aer intre sol si janta. Faza asta cu incarcarea rapida n-am inteles-o, chiar nu vad de ce sa nu pui incarcare rapida si pe PHEV. Probabil ca sa protejeze bateria si sa tina mai multe cicluri de incarcare, alta explicatie nu am, tehnologia de incarcare rapida e deja mainstream. Am tot zis ca o sa merg la Skoda sa testez si eu una PHEV, dar prin vara nu aveau inca la drive-test (doar Superb, dar eu vreau sa vad cum e Octavia PHEV). La portbagaj cea veche are 590 de litri ... din ce am vazut eu, diferenta intre termica si PHEV e ca portbagajul are baza mai inalta ... adica e la fel de lung, dar mai putin inalt fata de termica. Asta inseamna ca nu mai pot sa pun bicicleta fiicei mele in picioare cum o duc acum, dar da, in general ar incapea mare parte din bagaje. Aici mi se pare ca VAG au fost lenesi, puteau sa puna acumulatorii sub scaune, cum au procedat si alti producatori ... asta mi se pare marele ei "defect", in rest pare o masina chiar reusita. Deci din 36.000 pret de lista ai ajuns la 27.500? Mi se pare ok ... din pacate nu pot sa configurez acum una sa vad, dar stiu ca pe la minim 36.000 era si la mine o configuratie care sa-mi convina. Nu stiu de ce au scos-o de pe configurator. Groot, on 18 septembrie 2021 - 11:24, said:
Portbagajul este castrat in principal de oala rotii de rezerva. Practic nu pierzi mare lucru. Dar daca totusi te intereseaza portbagajul si confortul unui portbagaj mare, uiti ca esti roman si iti iei un estate. Edited by utopium, 18 September 2021 - 11:30. |
#23
Posted 18 September 2021 - 11:34
utopium, on 18 septembrie 2021 - 11:29, said: Din cate stiu PHEV-ul nici macar nu are roata full size de rezerva. PHEV nu are roata de rezerva deloc. Niciun producator la niciun model nu pune roata de rezerva. Spatiul folosit de baterii este folosit zi de zi 100%. Spatiul folosit de roata de rezerva e spatiu mort. Pana faci odata la 5 ani. Pentru atata lucru suni la depanare. Si nu, improvizatia nu are sensul crezut de tine. Utilizarea inteligenta si eficienta a spatiului nu este improvizatie. Edited by Groot, 18 September 2021 - 11:38. |
#24
Posted 18 September 2021 - 12:09
utopium, on 18 septembrie 2021 - 11:29, said:
Deci din 36.000 pret de lista ai ajuns la 27.500? Mi se pare ok ... din pacate nu pot sa configurez acum una sa vad, dar stiu ca pe la minim 36.000 era si la mine o configuratie care sa-mi convina. Nu stiu de ce au scos-o de pe configurator. Echipare Style + ceva optionale (inclusiv Matrix) si pretul vad ca e pe la 36k Daca intr-adevar se poate ajunge cu o asemenea configuratie la 27k, mie chiar mi se pare ok Edited by igor06, 18 September 2021 - 12:10. |
#25
Posted 18 September 2021 - 12:14
Groot, on 18 septembrie 2021 - 11:34, said:
Spatiul folosit de roata de rezerva e spatiu mort. Pana faci odata la 5 ani. Pentru atata lucru suni la depanare. Si nu, improvizatia nu are sensul crezut de tine. Utilizarea inteligenta si eficienta a spatiului nu este improvizatie. Nu e utilizat inteligent spatiul in cazul asta din moment ce pierzi un sfert de portbagaj fata de termica (de la 600 la 450 de litri). Asa oricine stie sa utilizeze spatiul "inteligent". Era utilizat inteligent daca avea portbagaj la fel de mare ca si termica. Dar am spus de ce nu s-a facut asa, platforma VW care permite asta (adica acumulatorii sub cabina/scaune) nu e folosita decat pe electrice. Sigur ca 450 de litri tot e mult raportat la majoritatea compactelor ... Edited by utopium, 18 September 2021 - 12:15. |
#26
Posted 18 September 2021 - 12:20
Nu stiu la ce depanare te referi, dar in vest esti rezolvat no matter what, inclusiv daca nu mai ai deloc toate cele 4 roti.
In Romania, tara incompetentei, delasarii si improvizatiei (lasa ca merge si asa), orice este posibil, deci nu te contrazic. Edited by Groot, 18 September 2021 - 12:22. |
#27
Posted 18 September 2021 - 12:22
@utopium toate PHEV sunt limitate la 3.6 kwh cu încărcarea din motiv de reducere de costuri. Am impresia că doar Mitsubishi are 7.2 sau un alt model, nu sunt sigur, oricum decât unul singur. Ideea este că nici nu este nevoie neapărat de ceva rapid fiindcă ai și opțiunea încărcării în mers (care e altceva decât recuperarea de energie de la full electric).
Aștept și eu una, dar sunt întârziat de Rabla+, mă așteaptă la dealer din iulie Încărcarea wireless este slabă. Dacă folosești AA la un drum lung mai degrabă telefonul nu se descarcă prea tare decât se încarcă. De exemplu, la un drum Iași-București am ajuns la destinație cu 65% în loc de 25-30, ceva de genul. Altă Skoda, dar e același încărcător la toate. |
#28
Posted 18 September 2021 - 12:59
igor06, on 18 septembrie 2021 - 12:09, said:
Eu m-am uitat la masinile pe stoc aici Echipare Style + ceva optionale (inclusiv Matrix) si pretul vad ca e pe la 36k Daca intr-adevar se poate ajunge cu o asemenea configuratie la 27k, mie chiar mi se pare ok initiatorul si-a luat un Ambition simplu 32.247 + 741 velvet red = 32.988 - 5.550 (rabla/rabla plus) = 27.438 https://bradytrade.r...007-file-14.pdf la masinile din link-ul ala style plus optionale nu cred ca mai scazi decat rabla+rabla plus |
|
#29
Posted 18 September 2021 - 13:06
Corect, am greșit eu prețul, m-am uitat peste oferta și prețul a fost undeva pe la 32800 cred. Va atașez oferta primita și toate dotările ei.
În loc de roată de rezervă are un chit cu care se rezolvă o pană. Iată și oferta despre care vă ziceam. 36000 era prețul pentru Style. Attached Files |
#30
Posted 18 September 2021 - 13:18
Groot, on 18 septembrie 2021 - 12:20, said:
Nu stiu la ce depanare te referi, dar in vest esti rezolvat no matter what, inclusiv daca nu mai ai deloc toate cele 4 roti. In Romania, tara incompetentei, delasarii si improvizatiei (lasa ca merge si asa), orice este posibil, deci nu te contrazic. Dar, repet, daca la termica Octavia 3 se poate sa ai roata full size + 590 litri de portbagaj, de ce nu? De putut se poate, dar e nevoie de alta platforma, nu una de termica adaptata la PHEV. PS: cand am avut nevoie ultima data era 1 noiembrie, toate firmele erau prinse cu pusul de cauciucuri de iarna, deci n-a avut cine sa vina. Am pus singur roata de rezerva si gata. Edited by utopium, 18 September 2021 - 13:22. |
#31
Posted 18 September 2021 - 13:33
Consum de autostrada, tarsseul Oradea - Budapesta.
Traseul * Attached Files |
#32
Posted 18 September 2021 - 13:37
Aia 590l is cu tot cu roata de rezervă și cu spațiul gol dintre podea și roata.
Efectiv ai aprox 500-520l, ce ii folosești zilnic. La PHEV dispare odată roata + e ușor ridicat fundul, deci pierzi puțin din înălțime. Diferența vs ce ai tu is doar vreo 50-70l maxim dar e vb de înălțime. Bicicleta o pui pe acoperiș. Sau cumperi break:) |
#33
Posted 18 September 2021 - 14:49
t-balt, on 18 septembrie 2021 - 13:37, said:
Bicicleta o pui pe acoperiș. Sau cumperi break:) Estimarea mea e ca pierzi vreo 15 cm inaltime si acolo sunt aia 150 de litri. Nu cred ca spatiul de la roata intra in aia 590-600 de litri, vorbim de spatiu util. Dar da, doar ocazional am nevoie de inaltimea aia extra, de cateva ori pe an (de exemplu am dus si birouri asamblate in O3). Poate unii nu au nevoie deloc. Dar parerea mea e ca la electrica vor gasi solutii sa fie si portbagajul de aproape 600 de litri (Enyaq are 585). |
|
#34
Posted 18 September 2021 - 16:09
Nu trebuie să mă crezi - măsoară cu o ruleta:)
Sau îi poți crede pe cei de la Skoda:) https://www.skoda-st...it-like-tetris/ ". Even so, the space beneath the luggage compartment floor is included in the measurement, and when the measurement is being done with the rear seats folded down the space beneath the folded rests is counted. The technical standard allows this provided that this space can be reached after the doors are opened – it is defined as an additional luggage space." |
#35
Posted 18 September 2021 - 17:11
Opinii personale dupa 900km cu O4 iV:
1. In trafic de Bucuresti si la stilul si traseul meu nu sare de 40 km pe mod full electric ( care apropo ca putere este indeajuns pt mers de oras). Eu facand aprox 30km/zi inseamna incarcare zilnica daca vreau sa merg doar electric > 2. La mers extern nu prea incarca bateria in mod auto, si daca dai incarcare manuala sare consumul de nu merita imo. Consum extern 5-6 la mers (dar asta depinde de stilul fiecaruia si traseu). Presupunerea mea de consum extern la mers normal (nici tare nici 90kmh) pt O4 : 2.0tdi<1.0tsi<hibrida<1.5tsi 3. Suspensia este mai ferma vs 2.0tdi (am mers 8000km cu O4 2.0 tdi) > care mi se pare un plus, cea normala este putin barca imo. 4. Necesita cauciucuri bune: becul de tractiune clipeste destul de mult. Initial am zis ca este exclusiv aportul motorului electric dar si la franare cauciucurile de fabrica (18") se simt depasite ( mai este si greutatea bateriei de luat in seama) DPMDV este tranzititia perfecta de la termic la electric. Te obisnuiesti cu incarcatul ( dar nu esti obligat) si stilul la o electrica pana acestea ajung la o autonomie mare ( ma refer la cele de masa). Punctul slab la PHEV este autonomia mica electrica, sper sa ajunga la 100km sa nu o incarci zilnic macar Edited by diddy_fan_2pac, 18 September 2021 - 17:16. |
#36
Posted 18 September 2021 - 17:37
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users