Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 

IT&C suport tehnic level 1/2/3 (nu programare)

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#19
Basso

Basso

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 688
  • Înscris: 26.08.2005
Sunt fel de fel de tipuri de suport tehnic care nu au nimic in comun cu helpdesk-ul. Eu daca o dau in bara la job-ul meu de support unora dintre voi nu o sa le mearga tranzactiile online la <insert_bank_name>. Sau nu o sa puteti accesa site-ul unde va faceti asigurarea RCA (doar un exemplu).
Cat despre trecerea la nivele superioare, o fac cei care investesc din timpul lor liber pentru invatat noi tehnologii, certificari, etc. Cei care se multumesc cu job-ul de inceput pot sa ramana lejer 20 de ani pe acelasi post, cum zicea cineva mai sus.

#20
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,066
  • Înscris: 30.07.2006
Depinde de firma.

La Oracle faci suport -pe un anumit produs, de exemplu EBS (E-Bussines suite) si iei tickete de diverse severitati, de la Sev4 pana la Sev1.
Diferenta intre ele consta in faptul ca la Sev1 in maxim 1 h tb sa ii dai update clientului in maxim 1 h.
Nu ai acces la mediul clientului, ii dai niste scripturi sa ruleze si pe baza a ce-ti da el inapoi ii recomanzi o solutie .
Solutie pe care o gasesti intr-un repository intern.
Sperand sa mearga.

La alte firme au suport level 1- acoperi cam toate aplicatiile din firma- sa zic, intr-un mare Control-M- un dashboard unde vezi toate flow-urile care ruleaza( BMC)  ,
urmaresti alertele, aplici proceduri in functie de alerta,de obicei lucrezi in minim 2 schimburi, chiar 3.
Pentru ca nu ti se cere o expertiza prea mare.
Tb doar sa fii disponibil si atent.

La level 2, deja e alta gasca in alta traista, ai in suport 1- 2 aplicatii , tb sa stii scripting, baze de date, retelistica.
Din toate cate ceva.

Vb din experienta, nu din auzite.

Edited by marius.bunu, 05 July 2021 - 14:43.


#21
dagobar

dagobar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,277
  • Înscris: 09.03.2019
Sunt de acord cu cine a scris ca daca vrei sa treci de la level 1 la level 2 o poti face numai invatand pe cont propriu... cu sau fara certificari... nu are nici o legatura cu angajatorul.

In momentul in care ai scripting = programare.
Nu inteleg de ce sa nu lucrez doar ca programator pe un salariu in loc de
sysadmin + network admin + scripting + putin din fiecare.... tot pe un singur salariu.

Edited by dagobar, 05 July 2021 - 15:59.


#22
ambr0zie

ambr0zie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,540
  • Înscris: 04.01.2006
Asa este, orice promovare de la L1-L2-L3 necesita invatat pe cont propriu. Daca vrei o cariera cat de cat in domeniu, cam trebuie invatat constant, pentru ca altfel risti sa bati pasul pe loc chiar daca esti muncitor de fel.
Dar de multe ori managementul incadreaza asta.
Eu eram L2 intr-o firma, pe o echipa. M-am transferat la alta echipa, cu activitate diferita, in aceeasi firma, tot ca L2. La a doua echipa faceam multa activitate de L3, bagata pe gat de management, care scapase de cativa L3 si aruncase activitatile la L2, fara sa promoveze... si facandu-se ca nu intelege.
Ca level 2 poti face activitati diferite la complexitate fata de alt level 2 de pe alt proiect, depinde de proiect.

#23
7307W4WK1

7307W4WK1

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 03.04.2020
Exista variate variante de support.

Una este un support pentru basic software - si ala poate fi local, enterprise iar alta este support IT pentru Small/Medium/Large Business/ISP, support pentru networking, cloud, vpn, security, biztalk, etc si nu se pot compara intre ele. Sunt arii de importanta mica si medie in time ce altele sunt time critical, real time cu probleme ce pot cauza pagube de miliarde.
Nu pricep cum cineva care are idee de suport poate generaliza.

#24
dagobar

dagobar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,277
  • Înscris: 09.03.2019
Fiecare isi expune punctul de vedere cel mai probabil raportat la experienta pe care o are cu aceasta piata.
Din punctul meu de vedere acolo unde era cazul de urgenta se asigura lucrul in ture 24/7 sau macar suport on-call... remote sau chiar on-stie... depinde de la o activitate la alta, de la o firma la alta.... insa din d.p.d.v. financiar eu nu am gasit pana acum in Romania sistemul de plata la on-call interesant pentru mine.
In alte locuri se plateste timpul de asteptare (ca la taxi) interval in care trebuie sa fi disponibil intr-o locatie cu liniste, nu ai voie sa consumi deloc alcool.
Mai exista tarif de interventie remote si alt tarif on-site.
In Romania pana acum am gasit oferte de genul iti mai dau 300 Euro in plus pe luna ca sa fi disponibil non-stop... :) Iar unii au si acceptat... cel mai nostim era cand il sunau pe unul la vreo petrecere gen botez/nunta si era afumat omul :)

#25
Basso

Basso

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 688
  • Înscris: 26.08.2005

View Postdagobar, on 05 iulie 2021 - 15:57, said:

In momentul in care ai scripting = programare.
Nu inteleg de ce sa nu lucrez doar ca programator pe un salariu in loc de
sysadmin + network admin + scripting + putin din fiecare.... tot pe un singur salariu.
Una e sa stii un pic de scripting pentru a automatiza anumite taskuri si a-ti face viata mai usoara ca sys admin, cloud engineer, etc si altceva e sa stapanesti bine unul sau mai multe limbaje de programare si sa participi la proiecte de software dev alaturi de o intreaga echipa.

#26
dagobar

dagobar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,277
  • Înscris: 09.03.2019
Nimeni nu s-a nascut invatat... la fel si cu programarea... daca chiar esti motivat poti sa te specializezi pe acest domeniu...
Eu doar subliniam ca d.p.d.v. financiar nu merita sa faci mai multe joburi pentru un singur salariu... si aici nu discutam de pasiune pentru ca jobul nu este un hobby... fac "putin" scripting pe ici pe colo... :)
Ori il faci in combinatie cu Ansible, Puppet, e.t.c. si te vinzi ca DevOp... nu mai este suport tehnic level 2 sau level 3.... este alta specializare... este puntea dintre sysadmin si programator... cel putin asta este parerea mea.
Cererea pe partea de DevOp am observat ca este mare... poate la fel de mare ca si pentru programatori doar ca la salarizare nu am vazut diferente majore gen 1 salariu sysadmin + 1 salariu programator = 1 salariu DevOP... de asta si reticenta mea cu privire la DevOp... cel putin pe partea de Linux nu stiu care este piata pe parte de Windows cu Powershell.

#27
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,066
  • Înscris: 30.07.2006

 dagobar, on 05 iulie 2021 - 15:57, said:

Sunt de acord cu cine a scris ca daca vrei sa treci de la level 1 la level 2 o poti face numai invatand pe cont propriu... cu sau fara certificari... nu are nici o legatura cu angajatorul.

In momentul in care ai scripting = programare.
Nu inteleg de ce sa nu lucrez doar ca programator pe un salariu in loc de
sysadmin + network admin + scripting + putin din fiecare.... tot pe un singur salariu.

Pai poti fi developer.
Alegi tu ce se cauta acum :Java, Python,etc..
Sau poti baga mare pe tot ce inseamna Cloud , se cauta DevOps si Release manageri la greu.

#28
Al3xandrus

Al3xandrus

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,308
  • Înscris: 10.09.2007
Aceasta postare a venit la fix, mai ales ca ati comentat de mosulica la 45 de ani care nu a avansat de la L1 deloc. Slava Domnului inca mai sunt departe de 45 de ani (desi acum bate la usa), insa clar as vrea sa schimb oarecum domeniul si sa ma bag pe support, ce certificari credeti ca ar ajuta cel mai mult? am deja (probabil expirate) CCNA 1-3, bineinteles ca m-am lasat (mai mult ca hobby le-am facut), insa am inteles ca la ora actuala s-ar putea sa nu mai atarne atat de greu. Sunt pasionat de domeniu, stiu ce inseamna o retea, troubleshooting (de obicei eu cam configurez calculatoarele si routerele prietenilor), inca mai sunt pasionat de gaming (+VR), ma rog, cam intelegeti tiparul :D

Ma gandeam la Network+ de la Comptia? sau daca aveti alte propuneri, eu cand scriu acum ma gandesc ceva care sa fie general si de folos si pe echipamentele Huwaei si Juniper (care inteleg ca ar fi din ce in ce mai folosite si la noi in detrimentul Cisco), sper sa nu vorbesc neaparat prostii :)

Si mai ales ce recomandari ati avea, nu stiu daca este bun topicul sau ar trebui sa creez altul, adica pe la ce firme sa bat in timp? Pentru mine nu conteaza neaparat salariul (adica doar psihologic normal ca daca isi bat joc de tine pe 2000 lei nu o sa fie ok) insa un 3000-3500 ron (sau 2000 lei pentru 4-6 ore ar fi iar ok, doar ca la noi nu prea se preteaza part timeurile din pacate precum in tarile cu apa calda), de ce zic ca nu ar conta neaparat si partea salariala foarte mult? pentru ca as vrea sa invat si am din ce trai (sotia castiga bine, avem investitii imobiliare/pasive/bursa etc. nu mai intru in detalii) adica nu ar fi un must ca eu nu ma angajez decat pe suma X :) dar vedem, momentan as lua-o incet poate aflu de niste certificari mai scurte ca si timp si complexitate (citisem o comparatie pe google) dar nu stiu cat de bine ar fi de luat in considerare. Mai aveam ceva argumente de adus, insa le-am uitat, mai revin daca este :)

P.s. Multumesc si fara hate! :)

#29
dagobar

dagobar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,277
  • Înscris: 09.03.2019
Din ce observ eu nu mai sunt joburi libere pentru suport tehnic level 1/2/3 direct la client... sau cel putin eu nu am vazut.
Daca esti dispus sa lucrezi pentru intermediari... adica sa ai un nr. nelimitat de joburi in oricate locatii pe un singur salariu am vazut ca exista posturi libere... nu as putea sa-ti spun nimic vis-a-vis de salarii pentru nu sunt interesat de un asemenea aranjament insa stiu sigur ca la level 1 este intre 2000 si maxim 3000 RON net.
Daca esti dispus ca in afara de suport tehnic level 2 sau 3 sa mai faci in plus si programare (scripting) atunci sigur poti sa-ti gasesti usor un job incepand de la 1500E in sus in functie de experienta pe care o ai in multiplele domenii cerute... sysamdin, network admin, scripting, virtualizare, HA, e.t.c. adica DevOp. Asteapta-te ca angajatorul sa aiba pretentia ca sa faci si on-call... adica daca este o problema la 02:00 dimineata trebuie sa fi disponibil... in general in aceiasi bani sau iti mai ofera 100-300 Euro in plus pe luna...
Pe de alta parte eu consider ca daca esti dispus sa faci programare este mai rentabil sa fi doar programator pentru salarizarea este aceiasi insa responsabilitatile sunt mai putine fata de DevOp si nu am prea vazut on-call.
De ceva timp au aparut si angajatori care trec lb.engleza scris/citit obligatorie si se asteapta ca pe salariul de Romania sa muncesti pentru afara remote sau chiar on-site... stiu cazuri in care capsunarii castiga mai multi bani decat asemenea angajati... chiar si asa exista doritori pentru asemenea posturi...

#30
Al3xandrus

Al3xandrus

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,308
  • Înscris: 10.09.2007
Cam putin totusi intre 2000 si 3000 lei, dar depinde bineinteles si de volume si de responsabilitati :) Stiu ca toti vor multe si nevrute, din pacate realitatea si situatia se mai si schimba...Momentan mai strang informatii si vom vedea in perioada urmatoare (am mai avut oricum situatii in care m-am mai interesat, insa nu am facut prea multe). Ce stiu sigur este ca as vrea sa ma mai apuc la ora actuala de un curs in paralel, cam asta era intrebarea de baza si daca puteti recomanda cateva variante?

Programarea din pacate nu prea se leaga de mine si nici nu as vrea sa ma complic, poate ceva de incepator, putin scripting (oricum in mare cam stiu despre ce este vorba doar mai greu de pus si in aplicare, dar la nivelul meu probabil si prin niste tutoriale ajutatoare as putea sa fac una alta, deci nu ceva complicat)

#31
Basso

Basso

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 688
  • Înscris: 26.08.2005

View PostAl3xandrus, on 15 iulie 2021 - 14:21, said:

Ce stiu sigur este ca as vrea sa ma mai apuc la ora actuala de un curs in paralel, cam asta era intrebarea de baza si daca puteti recomanda cateva variante?
ITIL Foundation, CCNA.

#32
Al3xandrus

Al3xandrus

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,308
  • Înscris: 10.09.2007
De CCNA stiu si eu si chiar le-am mai facut, ma gandeam ca poate ar exista ceva mai compresat si mai scurt ca perioada si nu neaparat 4 module...

#33
Al3xandrus

Al3xandrus

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,308
  • Înscris: 10.09.2007
LE: vad ca ar exista totusi o alternativa si la juniper -> https://www.juniper....cation.html  , a facut cineva, i-a folosit? :)

#34
crs12decoder

crs12decoder

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 523
  • Înscris: 27.12.2005

View Postdagobar, on 08 iulie 2021 - 14:57, said:

Pe de alta parte eu consider ca daca esti dispus sa faci programare este mai rentabil sa fi doar programator pentru salarizarea este aceiasi insa responsabilitatile sunt mai putine fata de DevOp si nu am prea vazut on-call.

In general in RO se practica “a nu avea devops” inclusiv in multinationale. E greu de crezut dar exista manageri vechi care pur si simplu nu concep/nu vad aportul adus de un inginer devops veritabil. Prefera sa faca testare de mana, release-uri cu documentatie de instalare si pasi de mana pentru deployment si sa zbiere la saracu’ ala care pune in productie in cazul in care se trezesc ca tot release-ul arata ca un morman de fier vechi.
Per total in RO inca nu s-a descoperit valoarea unui DevOps dar firmele incep sa invete. La firmele mici din cate am inteles, tot cam developerii preiau si responsabilitatile unui devops daca firma nu are asa ceva. In strainatate (si la firmele mai cu scaun la cap din RO) Salariul este in general mai mare decat cel al unui developer tocmai din motivul mentionat de tine (responsabilitate mai mare)

@OP - “support tehnic IT&C” e un termen foarte vast. De asemenea, daca e in zona de app support, depinde de firma. Cunosc oameni la Microshaft care fac support L1 si trebuie sa aiba cunostinte tehnice mult mai bune decat in general. La alte firme(inclusiv la noi) support L1 e externalizat si de obicei de el se ocupa niste oameni care ... mai degraba invart tichete catre L2 decat sa faca support. Support L3 pe app poate uneori sa fie o echipa de oameni foarte specializati dar de obicei support L3 fac de fapt cei care au dezvoltat aplicatia (developerii)

Edited by crs12decoder, 27 July 2021 - 15:07.


#35
mihaigerard

mihaigerard

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,279
  • Înscris: 28.08.2006
Devops e deja perimat, acum se vorbește de noOps.:)

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate