Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

IT&C suport tehnic level 1/2/3 (nu programare)

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1
dagobar

dagobar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,277
  • Înscris: 09.03.2019
Salut all

In primul rand doresc sa specific cat mai clar inca de la inceput ca nu ma refer aici la nici un fel de job care implica programare.

Am observat ca in ultimul timp nu mai sunt joburi pentru suport tehnic indiferent de nivel prin angajare directa la client ci numai prin intermediari.
Prin "intermediar" ma refer la firme care ofera servicii de outsourcing pe parte de IT&C, iar prin "client" ma refer la firme cu orice domeniu de activitate care are nevoie de servicii de IT&C.
Aici nu intra in discutie firmele de H.R. care fac recrutare pentru client, deoarece in acest caz angajarea se face direct la client.

Mai mult nu prea am vazut sa se mai faca o diferentiere intre level 1 si level 2... am vazut cerinte de level 2 la posturi pentru incepatori... asa cum am vazut la Sysadmin cerinte de scripting adica DevOp...
Daca la companii mici unde nu ar avea suficenta activitate pe un astfel de post este de inteles externalizarea... nu inteleg de ce si la companii marii cu posturi multiple am vazut aceasta externalizare.
Este adevarat ca am vazut companii mari care si-au externalizat aceste servicii catre India din motive de pret initial... iar ulterior nefiind "compatibili" (aka diferente culturale) au redus sau renuntat la aceasta varianta... insa trendul este destul de clar cel putin din ceea ce vad eu...

Poate mi-am format eu o parere subiectiva... de asta am deschis acest topic... astept experientele si parerile voastre daca lucrati in acest domeniu.

Mersi.

#2
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Deci întrebarea e de ce externalizează companiile serviciile ăstea ?

E mai safe așa, părerea  mea.

#3
dagobar

dagobar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,277
  • Înscris: 09.03.2019
Detalii ?

#4
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
O companie mare are nevoie de un departament destul de serios de IT.
Care e și costisitor, sunt greu de controlat, etc etc.

Din cauza problemelor avute pe parcurs, preferă să externalizeze.

Zic și eu, na, zi și tu de ce crezi că preferă așa ...

#5
dagobar

dagobar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,277
  • Înscris: 09.03.2019
Nu mi-am exprimat propriile pareri despre subiect (inca), deoarece incerc sa nu influentez in vreun fel parerile celorlalti... iar ca intrebari sunt 2.. daca se externalizeaza si de ce...

Edited by dagobar, 05 July 2021 - 11:07.


#6
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,604
  • Înscris: 30.07.2003
Uneori e mai ieftina externalizarea la aceeasi calitate ori mai buna.

#7
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Și mai complexe serviciile oferite versus un departament propriu.

#8
IncredibleWiring

IncredibleWiring

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 384
  • Înscris: 05.02.2021
E mult mai ieftin sa externalizezi servicii decat sa ai departament dedicat iar companiile prefera sa nu-si mai bata capul. Serviciile oferite sunt adesea de calitate slaba. Iar oamenii angajati de acestia nu sunt intotdeauna "buni" in ceea ce fac. Tu, ca si client, pe tine nu te interseaza calitatea muncii, ci doar sa se faca. iar ei daca strica ceva, de ex. , isi asuma.

#9
ambr0zie

ambr0zie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,540
  • Înscris: 04.01.2006
Salut.
Eu lucrez in domeniul asta din 2009, schimband 5 pozitii in 3 companii diferite.
Prima companie, unde am lucrat pana in 2018, se ocupa exact cu ce spui tu - asigura servicedesk pentru diverse companii. Mari.
Eu in servicedesk propriu zis nu am lucrat niciodata, am fost in alte echipe, dar in hala unde lucram era plin de servicedesk-uri. Fiecare echipa cu clientul lor.
Au fost si cazuri, destule, in care s-a externalizat, initial, doar o bucatica - de exemplu, suport doar pentru imprimantele dintr-o companie si apoi s-a mutat servicedesk-ul cu totul.

Motivul oficial e ca o firma de servicii IT profesionista, care are deja experienta cu acest gen de activitate, stapaneste mai usor treaba dupa ce tranzitia se incheie.

Motivul neoficial e costul. Cand se externalizeaza aceasta activitate, se taie din costuri enorm. Asta si pentru ca firmele de servicii IT au obiceiul de a promite luna de pe cer la 2 lei perechea.
Am vazut si contracte incheiate cu esec rasunator tocmai pentru ca se promitea mult dar nu gaseau oameni sa lucreze pe plantatie cu salariu de mizerie. Iar mai mult nu voiau sa dea/sa angajeze mai multi.
Lucram intr-o echipa si aveam contact aproape zilnic cu un servicedesk al unui client din UK. Servicedesk-ul tot in UK. II cunosteam pe toti, erau 20 de oameni.
La un moment dat servicedesk-ul a fost externalizat de tot la firma unde lucram. Cu activitati extra. Echipa - 8 oameni. Bineinteles ca salariul unui om de la servicedesk din Romania nu se compara cu cat castiga unul din UK.

Diferenta dintre L1 si L2 e de multe ori decisa de managementul firmei care ofera serviciul. Si care, din experienta mea, de multe ori e in plop si plopul in aer.

Despre externalizarea in India, eu nu cred ca aceasta practica se va opri curand. Salariul in India este mic. Calitatea muncii - nu generalizez, am avut si am colegi indieni care fac o treaba foarte buna. Dar si destui care merg pe ideea mult si prost.

Edited by ambr0zie, 05 July 2021 - 11:26.


#10
AWE

AWE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,561
  • Înscris: 12.10.2005
@initiator: Este perfect logic ca serviciile IT sunt externalizate. La companiile mici e mai simplu sa angajezi o firma din domeniul IT care sa iti instaleze echipamentele si sa faca mentenanta necesara din cand in cand decat sa tii oameni angajati permanent care poate in 50% din timp nici nu ar avea ce sa faca. La companiile mari se merge tot pe externalizare pentru reducerea costurilor, un provider extern iti va oferi serviciile cu oameni pe care deja-i au si va avea experienta pe care tu ca firma din cu totul alt domeniu nu o ai. In felul asta tu ca si client ai nevoie doar de o echipa mica de IT-isti care in principiu doar tin legatura cu providerul si se asigura ca totul e in regula, respectiv stabilesc in functie de caz daca sunt necesare servicii suplimentare sau modificari la serviciile existente.

Pe scurt, e mai complicat si mai costisitor sa tii o multime (in unele cazuri) de oameni angajati permanent la firma ta, implica o gramada de cheltuieli aditionale cu recrutare, filtrare, interviuri ca sa nu mai spun de legislatia muncii, ce faci daca la un moment dat automatizezi (sau renunti la) o parte din activitate si constati ca nu poti sa-i dai afara pe cei care faceau asta pana atunci?

#11
smoke

smoke

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,742
  • Înscris: 08.10.2004
externalizarea nu functioneaza decat pana la un punct. in functie de cat de mare e firma si cat de complex e mediul informatic al ei, ai nevoie neaparat de oameni din interior cel putin sa faca managementul firmei terte ce ofera servicii, altfel se va observa o degradare  a lor pana cand ajungi la nivel critic. unele servicii merg f bine externalizate, gen printing sau serviciile de  comunicatie, dar unele nu merg sau cum am zis, ai nevoie de cineva sa supervizeze ce face firma externa....

#12
AWE

AWE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,561
  • Înscris: 12.10.2005

View Postsmoke, on 05 iulie 2021 - 12:00, said:

ai nevoie de cineva sa supervizeze ce face firma externa....

Chiar asta am scris mai sus :) O echipa interna de management IT care verifica ce face providerul, oricum e mai putin costisitor decat sa internalizezi toata tarasenia.

#13
dagobar

dagobar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,277
  • Înscris: 09.03.2019
Ceea ce am observat eu la firmele care ofera servicii de IT&C este ca salariile sunt mult prea mici raportate la volumul de activitate si la faptul ca trebuie facute foarte multe deplasari in locatii diferite. Este ca si cum ai avea mai multe joburi in locatii diferite pe un singur salariu :)
De multe ori cel putin la level 1 salariul este mai mic decat venitul unui taximetrist care face acelasi traseu insa fara sa presteze si partea de IT&C... la fel mai mic decat ale livratorilor de diverse unde in afara de salariu mai primeste si spaga... si de multe ori ma intreb de ce astfel de angajati nu pleaca spre livratori...
Am mai vazut si firme care ofera servicii IT&C catre zona internationala unde este obligatorie cel putin lb. engleza, totul la standarde occidendate... eventual si cu deplasari la client... insa pe salarii de Romania.
Iar eu ma intreb oare un capsunar care pleaca afara ar accepta sa lucreze pe salariul din Romania ?!?
De ce un angajat din IT&C accepta sa lucreze pentru afara on-site sau off-site (remote) pe salariul din Romania ?!? Oare sta mai prost cu matematica decat un capsunar ? Oare oferta de personal calificat pe acest domeniu este atat de mare raportata la cerere incat nu-si gasesc alt loc de munca ?

Edited by dagobar, 05 July 2021 - 12:35.


#14
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,604
  • Înscris: 30.07.2003
Viata e mai complexa decat o comparatie matematica.

#15
dagobar

dagobar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,277
  • Înscris: 09.03.2019
Nu si plata facturilor...

#16
CryTeku

CryTeku

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 938
  • Înscris: 29.11.2013

View Postdagobar, on 05 iulie 2021 - 12:47, said:

Nu si plata facturilor...
Iesi mai ieftin daca externalizezi.

De ce? Pai numai procesul de recrutarea este destul de costisitor...

In plus, daca esti o firma "no name", singura ta sansa este sa gasesti entry level. Daca tipul de business nu-ti permite sa ai angajati entry level, atunci ai inceput cu stangul.

Edited by CryTeku, 05 July 2021 - 13:07.


#17
dagobar

dagobar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,277
  • Înscris: 09.03.2019
In cazul exemplului dat de tine ar trebuii sa presupun ca cererea pentru personal calificat este cu mult mai mare decat oferta ceea ce ar crea o problema unei firme no name in a recruta personalul...
sa inteleg ca asta este parerea ta vis-a-vis de raportul dintre cerere si oferta ?

Vis-a-vis de level 1, poate exista speranta (desarta ?) ca in timp o sa poata sa avanseze la level 2...
Daca analizam ce face
level 1: hardware replace/upgrade, instalari OS, drivere, multifunctionale, e.t.c.
level 2: trebuie sa stie tot level 1 plus tot ce tine de partea de servere, routere, securitate, e.t.c.

Cum o sa invete din practica level 1 lucrurile care sunt in plus la level 2 ? Oare daca instalezi/dezinstalezi drivere la un windows 7/8/10 o sa invete automat si partea de servere windows... sa zicem un AD ?

Am vazut indivizi de peste 45 ani care asigurau de 20 ani suport tehnic level 1... fara sa capete automat competente si pentru level 2... sau poate exista vreo formula secreta de care nu stiu eu...

#18
CryTeku

CryTeku

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 938
  • Înscris: 29.11.2013

View Postdagobar, on 05 iulie 2021 - 13:49, said:

In cazul exemplului dat de tine ar trebuii sa presupun ca cererea pentru personal calificat este cu mult mai mare decat oferta ceea ce ar crea o problema unei firme no name in a recruta personalul...
sa inteleg ca asta este parerea ta vis-a-vis de raportul dintre cerere si oferta ?
Pai si nu e asa?
In domeniul asta atat de general cererea va fi mereu mult mai mare decat oferta.

View Postdagobar, on 05 iulie 2021 - 13:49, said:

Cum o sa invete din practica level 1 lucrurile care sunt in plus la level 2 ? Oare daca instalezi/dezinstalezi drivere la un windows 7/8/10 o sa invete automat si partea de servere windows... sa zicem un AD ?
Evoluand dpdv profesional... la fel cum un avocat bun este mereu la zi cu legea, la fel cum un sudor bun stie sa sudeze nave spatiale, etc.

Acum daca ne raportam la exemplu tau cu nene de 45 de ani, asta e doar o exceptie. Asa avem si muncitori care lucreaza in industria textilelor de peste 20 ani si in acte apar ca si "necalificati".

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate