Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon
 

Dacia Sandero Stepway 3 - 1.0 CVT

- - - - -
  • Please log in to reply
219 replies to this topic

#37
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Era o mica exagerare, evident. Speram sa intelegi unde bat.
Incearca sa iti gasesti alta pozitie mai confortabila la drum lung. Volanul are reglaj axial? Daca da, da-l mai in spate, da si scaunul mai in spate si eventual putin mai jos ca sa ajungi bine la pedale si probabil nu te vei mai simti inhamat.

Edited by underb, 03 June 2021 - 12:12.


#38
diabolik213

diabolik213

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 858
  • Înscris: 25.09.2011

View Postrobbie_ro, on 03 iunie 2021 - 11:29, said:

Aceeasi centura fixa o s-o regasesti si la case mai mari si cu pretentii, nu doar la Dacia.
de ex?

#39
daLeo

daLeo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 148
  • Înscris: 09.08.2007

View PostMicroEdge, on 03 iunie 2021 - 11:51, said:

Felicitări pentru achizitie și la cât mai mulți km fără probleme.
Merci

View Postgabrieln2016, on 03 iunie 2021 - 11:55, said:

Felicitari pentru masina, sa o stapanesti sanatos si sa ai macar aceeasi placere in a o conduce asa cum am eu cu Sanderica!
...
Merci.

View Postunderb, on 03 iunie 2021 - 12:08, said:

...
Incearca sa iti gasesti alta pozitie mai confortabila la drum lung. Volanul are reglaj axial? Daca da, da-l mai in spate, da si scaunul mai in spate si eventual putin mai jos ca sa ajungi bine la pedale si probabil nu te vei mai simti inhamat.
Merci de pont, ma gandeam si eu sa incerc o noua pozitie, regland scaunul si volanul mai in spate.

#40
carturarulobosit

carturarulobosit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,395
  • Înscris: 07.05.2018
Cat te-a ajuns masina?

#41
daLeo

daLeo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 148
  • Înscris: 09.08.2007
73000 lei, cu extinderea de garantie la 5 ani si reviziile incluse, o parte din masina e cu credit pe 3 ani, "fara dobanda". Am prins si ceva oferta si am si CASCO gratuit la omniasig pe primul an. Ce mi sa parut interesant a fost ca cel de la RCI leasing mi-a zis ca din anul urmator nu trebuie sa mai fac casco, dar el imi recomanda sa fac.

Edited by daLeo, 03 June 2021 - 15:08.


#42
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010

View Postunderb, on 03 iunie 2021 - 10:01, said:

Mai mult literatura, ce ai (tran)scris dumneata.

Hai sa lasam.facutul din vorbe si sa revenim la fondul problemei. Ce parte din cele de jos e poveste mai exact, ca sa nu ne pierdem in detalii si literatura:

1. Faptul ca frana de motor e realizata in cea mai mare parte prin comprimarea aerului in motor?
2. Faptul ca o turatie mai mica a motorului inseamna un debit mai mic de aer pompat si comprimat si o frana de motor mai slaba?
3. Faptul ca o capacitatea cilindrica mai mica determina un volum mai mic de aer pompat pe ciclu si o frana de motor mai slaba?
4. Faptul ca admisia si evacuarea sunt controlate de deschiderea si inchiderea supapelor si ca ai compresie cu clapeta deschisa?

Domnule, dumneavoastra priviti doar jumatatea paharului, compresia, totusi dupa asta urmeaza faza de detenta care in mare se petrece dupa PMS.
Asta face ca acel piston sa se comporte ca un gas ram, sau mai pe romaneste ca un arc!
Adica il comprimi si aia conduce la frina de motor de care spuneti dar dupa PMS apare ciclul de detenta sau expansiune a gazului comprimat deci ce a frinat pe compresie accelereaza pe detenta si rezultatul este spre nul.
Posted Image
Asta este in mare comportarea unui motor, de aia Dieselul are comparativ cu un benzinar de aceasi capacitate frina de motor mai slaba desi raportul de compresie este mai mare.
In cazul ideal, ala invatat la scoala ce bagi in compresie scoti din detenta si nu frineaza nimic, cazul real insa difera, apare acel avans al deschiderii supapei de evacuare care face ca sa se piarda din energie, nu atit de mult cit ati crede, deoarece avansul la deschiderea supapei este in medie de 1/3 din durata de destindere si se face exact la sfirsitul ciclului cind majoritatea energiei este din nou in sistem.
Ca eficienta frina de motor doar din compresie este cam 15-20% din cea obtinuta din obturarea admisiei cu ajutorul clapetei.
Aveti aici inca ceva teorie despre distributia motorului in 4 timpi.
https://www.e-automo...istributie.html

Urmariti eventual modul de lucru a motoarelor care pot scoate cilindrii din functionare, acolo se blocheaza pe inchis supapa/supapele de evacuare si pistonul acela se comporta ca un arc.

Edited by Ion_Bumbu, 03 June 2021 - 19:13.


#43
daLeo

daLeo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 148
  • Înscris: 09.08.2007
Dupa 2 drumuri Floresti-Cluj, bara la bara a crescut consumul la 6.5l/100 km, dar mi-a placut cutia si lipsa de stres ce o da in trafic. Am "testat" si radarul, la un moment dat cel din fata mea a pus frana si cum m-am apropiat mai mult, a inceput sa sune si mi-a aparut in bord sa franez Posted Image.

P.S. Din ceva motiv vad ca pozele sunt intoarse, scuze :D

Attached Files


Edited by daLeo, 03 June 2021 - 20:13.


#44
megastorm

megastorm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 765
  • Înscris: 22.04.2013
ce echipari si optionale are?
"pare" destul de scumpa

#45
swayzak_master

swayzak_master

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 452
  • Înscris: 21.08.2007
asta e Dacia aia de are claxonul pe batul cu semnalele de stanga dreapta? Am vazut pe una cu un Sandero de facea stanga si s-a fastacit cand a semnalizat de a dat si claxon in acelasi timpPosted Image

#46
corcodel10

corcodel10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,229
  • Înscris: 12.12.2011
Are claNSon pe volan.

#47
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,327
  • Înscris: 09.09.2006

View PostdaLeo, on 03 iunie 2021 - 20:12, said:

[...]Din ceva motiv vad ca pozele sunt intoarse[...]
Din motive de rezoluție. Forumul nu acceptă poze cu dimensiunea verticală mai mare de...nu mai știu, mi-a spus @pstdgt la un moment dat (acum foarte mulți ani) când am avut și eu dilema asta.
Așa încât, dacă dimensiunea pe verticală e mai mare de cât e limita aia, forumul întoarce pozele automat ca să se încadreze. Dimensiunea pe orizontală era mult mai generoasă.

#48
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View PostIon_Bumbu, on 03 iunie 2021 - 19:06, said:



Domnule, dumneavoastra priviti doar jumatatea paharului, compresia, totusi dupa asta urmeaza faza de detenta care in mare se petrece dupa PMS.
Asta face ca acel piston sa se comporte ca un gas ram, sau mai pe romaneste ca un arc!
Adica il comprimi si aia conduce la frina de motor de care spuneti dar dupa PMS apare ciclul de detenta sau expansiune a gazului comprimat deci ce a frinat pe compresie accelereaza pe detenta si rezultatul este spre nul.
Posted Image
Asta este in mare comportarea unui motor, de aia Dieselul are comparativ cu un benzinar de aceasi capacitate frina de motor mai slaba desi raportul de compresie este mai mare.
In cazul ideal, ala invatat la scoala ce bagi in compresie scoti din detenta si nu frineaza nimic, cazul real insa difera, apare acel avans al deschiderii supapei de evacuare care face ca sa se piarda din energie, nu atit de mult cit ati crede, deoarece avansul la deschiderea supapei este in medie de 1/3 din durata de destindere si se face exact la sfirsitul ciclului cind majoritatea energiei este din nou in sistem.
Ca eficienta frina de motor doar din compresie este cam 15-20% din cea obtinuta din obturarea admisiei cu ajutorul clapetei.
Aveti aici inca ceva teorie despre distributia motorului in 4 timpi.
https://www.e-automo...istributie.html

Urmariti eventual modul de lucru a motoarelor care pot scoate cilindrii din functionare, acolo se blocheaza pe inchis supapa/supapele de evacuare si pistonul acela se comporta ca un arc.

Asta nu contrazice cu nimic ce am scris aici:

"1. Faptul ca frana de motor e realizata in cea mai mare parte prin comprimarea aerului in motor?
2. Faptul ca o turatie mai mica a motorului inseamna un debit mai mic de aer pompat si comprimat si o frana de motor mai slaba?
3. Faptul ca o capacitatea cilindrica mai mica determina un volum mai mic de aer pompat pe ciclu si o frana de motor mai slaba?
4. Faptul ca admisia si evacuarea sunt controlate de deschiderea si inchiderea supapelor si ca ai compresie cu clapeta deschisa?"

Doar cuantifica procentajul util din compresie folosit in frana de motor pe care nu-l contest.

In ce fel schimba inchiderea clapetei acel procentaj si in ce masura?
Efectul de arc de care vb e tot acolo si cu clapeta inchisa.

Legat de dezactivarea cilindrilor, acolo se doreste o frana de motor cat mai slaba si se restrictioneaza pomparea aerului pt a nu pierde energia potentiala. Adica conservarea celor 15% sau cat sunt, obtinuti din avans de care ziceai.
Nu poti sa faci acelasi lucru si sa ai rezultate opuse. Sau cum e mai exact ca tot nu e clar?

Pe scurt, pompand aerul prin motor eu zic ca pierzi din energia potentiala acumulata in "arc" iar comprimand si destinzand "arcul" intr-un ciclu inchis, conservi acea pierdere de care ziceam.
Restul pierderilor generate din frecari si invingerea inertiei, sunt aceleasi in ambele cazuri.

Pana acum am discutat pe afirmatia mea, as zice mai mult pe marginea ei.

As vrea sa ti-o sustii si tu pe a ta - cea in care clapeta inchisa determina o frana de motor mai puternica. Asta considerand si ce am scris mai sus.

Edited by underb, 04 June 2021 - 07:56.


#49
paultt

paultt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,772
  • Înscris: 05.08.2007
Inchiderea clapetei creeaza vacuum pe admisie => opozitie constanta la miscarea pistoanelor pe timpul de admisie. Asta e principala componenta a franei de motor in cazul autoturismelor. Compresia devine factor activ in frana de motor in cazul vehiculelor grele, echipate cu "Jacobs Engine Brake (jake brake)", unde modul de lucru al supapelor de evacuare se modifica in frana de motor, deschizandu-se dupa compresie (motorul in cazul acela chiar functioneaza ca un compresor si efectul este puternic).

#50
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Exact, se pierde "efectul de arc" prin eliminarea aerului comprimat chiar in momentul de maxima presiune.
Cine n`a desfundat jiclorul prin blocind aerul in carburator cu mina nu stie ce vacum se creaza si cum inroseste pielea...

Edited by Ion_Bumbu, 04 June 2021 - 08:41.


#51
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Pai si nu e tot acelasi "arc" de care vb colegul I.B., doar ca pe dos? Adica in loc sa opuna rezistenta compresia, opune rezistenta admisia prin crearea acelui vid?
Si energia stocata pe faza de admisie, nu este eliberata dupa aia pe faza de compresie cand se anuleaza practic vidul?

Pana la urma nu am vazut niciun contrargument clar impotriva faptului ca frana de motor slaba e datorata
in primul rand capacitatii cilindrice mici adica volum mic de aer comprimat sau vidat dupa caz si dupa preferinte, pe un ciclu
si
in al doilea rand numarului mic de cicluri/unitate de timp adica turatie mica si implicit debit mic de aer comprimat/vidat (cum vrea fiecare).

Ca de la asta a pornit - obsevatia initiatorului cum ca nu prea-i face frana de motor.


View Postpaultt, on 04 iunie 2021 - 08:22, said:

Inchiderea clapetei creeaza vacuum pe admisie => opozitie constanta la miscarea pistoanelor pe timpul de admisie. Asta e principala componenta a franei de motor in cazul autoturismelor. Compresia devine factor activ in frana de motor in cazul vehiculelor grele, echipate cu "Jacobs Engine Brake (jake brake)", unde modul de lucru al supapelor de evacuare se modifica in frana de motor, deschizandu-se dupa compresie (motorul in cazul acela chiar functioneaza ca un compresor si efectul este puternic).

Edited by underb, 04 June 2021 - 08:51.


#52
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Nu este acelasi arc, este arc doar pe jumatate, adica doar il incarci cu energie pe care insa n-o mai cedeaza motorului la deschiderea supapei de admisie.
Aici e marea diferenta si de aceea se simte frina de motor din clapeta, la astea noi, clapeta se inchide cu incetinitorul si pix frina de motor.
Toti se pling de asta la motoarele moderne.

#53
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Ok. Ai reactie mai lenta la frana de motor. La fel ai o reactie mai lenta si la apasarea pedalei de acceleratie. N-ai WOT instant ca la actionarea mecanica a clapetei.

Dupa intarzierea asta, mai e vreo diferenta intre 2 astfel de motoare de cc similara, care fc la turatie similara si care se opun unei inertii similare a caroseriei?

Edited by underb, 04 June 2021 - 09:17.


#54
daLeo

daLeo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 148
  • Înscris: 09.08.2007

View Postmegastorm, on 03 iunie 2021 - 22:50, said:

ce echipari si optionale are?
"pare" destul de scumpa

Am scris si in primul post: Dacia Sandero Stepway, echipare confort, cu cutie CVT, avand ca extra optionale: Pachet Confort 1 si planseu portbagaj.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate