Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Dacia Sandero Stepway 3 - 1.0 CVT

- - - - -
  • Please log in to reply
219 replies to this topic

#19
carturarulobosit

carturarulobosit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,395
  • Înscris: 07.05.2018

 cattavencu, on 02 iunie 2021 - 22:06, said:


Adica sa nu mai stea tensionata pe corp.

Pai asa, poti sa n-o mai pui deloc.

Nu cred ca aia 3 cm o sa faca diferenta, sincer.

#20
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
In poza ai 6.7 nu 6.4% Posted Image

#21
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,808
  • Înscris: 30.08.2006
In manualul masinii exista reglaj vertical al centurii. Chiar si primul model de Logan avea reglaj la centura. Mai verifica o data.
Motorizarea de 3 cilindrii nu are frana de motor, mai ales daca e si turbo. Demultiplicarea mai mica a treptelor, cilindeea redusa si lipsa unui ansamblu cilindru-piston face ca motorul sa nu aibe nici un efect de franare. Daca nu locuiesti in zona de munte , nu o sa te deranjeze cu nimic.

#22
richi_e

richi_e

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,928
  • Înscris: 02.02.2007
@initiator: e motorul cu turbina?
in ce regim de viteza ai mers?
mi se pare un pic mare consumul ptr mers 80% extraurban..

#23
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
S-o folositi sanatos si sa va bucurati de ea.

 Leo2006, on 03 iunie 2021 - 05:38, said:


Motorizarea de 3 cilindrii nu are frana de motor, mai ales daca e si turbo. Demultiplicarea mai mica a treptelor, cilindeea redusa si lipsa unui ansamblu cilindru-piston face ca motorul sa nu aibe nici un efect de franare. Daca nu locuiesti in zona de munte , nu o sa te deranjeze cu nimic.
Cu frina de motor este o problema la astea noi cu acceleratia pilotata electronic, din motive de noxe, consum ulei, socuri in transmisie, la decelerare brusca nu se mai inchide clapeta de acceleratie asa ca adio frina de motor...
Posibil ca si asta sa fie la fel.
Nici la cele in 4 cilindrii nu mai exista...

https://www.carthrot...lheads-hate-it/

Edited by Ion_Bumbu, 03 June 2021 - 07:58.


#24
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Nu doar ca nu clapeta iti da frana de motor dar daca nu s-ar mai realiza admisie de aer, frana de motor ar fi si mai slaba.

Frana de motor e data in cea mai mare parte de compresie iar asta e controlata de supape, nu de clapeta de acceleratie. Daca nu intra aer, nu ai ce comprima si nu poti consuma la fel de multa energie mecanica ca atunci cand intra aer. (Asta la modul simplist.)

Cu cat capacitatea cilindrica e mai mare, cu atat se comprima un volum mai mare de aer intr-o unitate de timp. In sit asta nu conteaza turbina pt ca injectia e taia si nu apare expansiunea gazelor in urma arderii. Aerul plimbat prin motor nu are un volum suficient de mare pt a crea presiune pe admisie.

Cu cat turatia este mai mare, cu atat se comprima un volum mai mare de aer intr-o unitate de timp.

La el explicatia reala e simpla. Capacitate cilindrica mica + turatie mica la ridicarea piciorului de pe acceleratie (asa face CVTul si nu numai el) inseamna comprimarea unui bolum mic de aer pe unitate de timp.


Restul sunt povesti pornite din nestiinta (care probabil vor fi aparate din orgoliu desi sper sa nu fie cazul :)  )

Edited by underb, 03 June 2021 - 08:26.


#25
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 daLeo, on 02 iunie 2021 - 19:50, said:


Din pacate centura nu o pot regla mai jos, ca e fixa, nu se poate regla pe inaltime.
E posibil așa ceva? La o mașină nouă? În 2021?

#26
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010

 underb, on 03 iunie 2021 - 08:15, said:

Daca nu intra aer, nu ai ce comprima si nu poti consuma la fel de multa energie mecanica ca atunci cand intra aer.


Daca nu intra aer se face vid in galerie si de acolo frina de motor, se cheama frinare gazodinamica, este responsabila si de consum de carburant aiurea la sarcini reduse... asa spune un necunoscator in ale auto...
P.S.
la Megane 1,33TCe motor in 4 cilindrii tot asa e, n`ai frina de motor de 2 bani, la Logan 1,4MPi ai frina de motor superdecenta.

Edited by Ion_Bumbu, 03 June 2021 - 08:30.


#27
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Era bine sa fie. Dar probabil si el conduce cu barbia pe volan.

E un feature, nu un bug. Te forteaza sa stai corect la volan.
(e o gluma)
Vb de treaba cu centura.

 Ion_Bumbu, on 03 iunie 2021 - 08:29, said:



Daca nu intra aer se face vid in galerie si de acolo frina de motor, se cheama frinare gazodinamica, este responsabila si de consum de carburant aiurea la sarcini reduse... asa spune un necunoscator in ale auto...
P.S.
la Megane 1,33TCe motor in 4 cilindrii tot asa e, n`ai frina de motor de 2 bani, la Logan 1,4MPi ai frina de motor superdecenta.
N-am vrut sa dezvolt chestia asta dar o voi face. Pistoanele nu merg toate in acelasi sens. Daca n-ar fi admsisie de aer, fortele din unul sunt anulate de fortele opuse din celalalt.

Oricum, ce am zis ramane - lipsa franei de motor e de la faptul ca se comprima si pompeaza un debit mic de aer (cc mica si turatie mica) nu de la pozitia clapetei de acceleratie.

Legat de Megane vs Logan, vorbim de acceasi turatie a motorului, aceeasi greutate a masinilor si acelasi raport de compresie?
Daca nu, irelevanta comparatia.

Iti spun eu cum e. Cu un motor turbo de aceeasi capacitate cu a unui aspirat  rar vei fi la acceasi turatie la care esti cu aspiratul. Automat, debitul de aer comprimat e mai mic.
Raportul de compresie nu mai stau sa-l caut dar de multe ori motoarele turbo il au mai mic. Daca e cazul si aici, volumul ala de aer mai mic va fi comprimat mai putin.
Mai departe, ce am zis mai sus, trebuie sa sa opuna inertiei mai mari a Meganului care e mai greu.

Pe scurt, 100% nu asta e explicatia:

 Ion_Bumbu, on 03 iunie 2021 - 07:55, said:

la decelerare brusca nu se mai inchide clapeta de acceleratie asa ca adio frina de motor...

Edited by underb, 03 June 2021 - 08:52.


#28
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Domnule,
la decelerare brusca nu se mai inchide clapeta de acceleratie brusc ca la vechile motoare Otto asa ca adio frina de motor...
aceasta este explicatia lipsei frinei de motor la cele care au clapeta de acceleratie fly by wire si nu alte povesti.
Este explicata cauza si in link-ul pus de mine, termenul este de rev hanging.
Puneti mina si mai cautati citeceva despre motoare, chiar in anul de gratie 2021 nu m`am asteptat ca cineva care este familiarizat chiar in mod profan cu tehnica auto sa n`aiba habar de un lucru elementar din functionarea unui motor.

Va mai pun ceva pe romaneste:
"
Toti soferii au auzit de frana de motor, vorbesc despre ea si sunt indemnati sa o utilizeze in anumite situatii. Dar, cu toate astea, foarte putini sunt cei care stiu sa foloseasca frana de motor corect si atunci cand trebuie. Tu poate ca nu esti unul dintre ei, dar poate ai vreun prieten caruia acest articol i-ar prinde bine.
Ce inseamna frana de motor?
Inseamna ca masina isi micsoreaza viteza de deplasare cu ajutorul motorului, nu prin intermediul sistemului de franare mecanic. La motoarele pe benzina, frana de motor apare si se simte imediat cum luam piciorul de pe pedala de acceleratie. In clipa in care luam piciorul de pe acceleratie, clapeta de acceleratie se inchide si fluxul de aer catre galeria de admisie este oprit, dar nu in totalitate. Impreuna cu fluxul de aer, pentru ca soferul nu mai accelereaza, se opreste si alimentarea cu carburant.



Asta face ca in admisie sa aiba loc un efect de vacuum, pentru ca pistoanele "lupta" impotriva unei presiuni mari, ceea ce duce la aparitia fenomenului numit "frana de motor", cand pistoanele vor sa incetineasca brusc. Efectul este cu atat mai pronuntat cu cat turatia este mai mare, ca atunci cand punem cutia de viteze intr-o treapta inferioara, turatia creste, dar franarea motorului este si mai puternic: tocmai pentru ca pistoanele sunt infranate de presiunea negativa din motor. E ca si cum, in mod normal, cu acceleratia deschisa, ai trage aer in piept printr-o teava groasa si cu piciorul ridicat de pe acceleratie, printr-un pai subtire.
Dar de ce este bine sa folosim frana de motor? In primul rand, pentru ca este o metoda suplimentara de franare, eficienta in cazul in care masina ne lasa fara franele mecanice, in al doilea rand ca ne ajuta sa economisim carburant. Iata cateva situatii in care putem folosi frana de motor."

Sursa:
https://www.4tuning....mata-33697.html

Edited by Ion_Bumbu, 03 June 2021 - 09:17.


#29
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015

 Leo2006, on 03 iunie 2021 - 05:38, said:

In manualul masinii exista reglaj vertical al centurii. Chiar si primul model de Logan avea reglaj la centura. Mai verifica o data.
Motorizarea de 3 cilindrii nu are frana de motor, mai ales daca e si turbo. Demultiplicarea mai mica a treptelor, cilindeea redusa si lipsa unui ansamblu cilindru-piston face ca motorul sa nu aibe nici un efect de franare. Daca nu locuiesti in zona de munte , nu o sa te deranjeze cu nimic.

Manualul e facut pentru pentru toata gama modelului (nu conteaza ca e versiunea de baza sau Prestige/Laureate/Stepway). Am si eu in manual (MCV 2019 GPL) pentru toate versiunile, atat pentru benzina, cat si motorina.

 ericmario, on 03 iunie 2021 - 08:22, said:

E posibil așa ceva? La o mașină nouă? În 2021?

Da, pozitionarea este medie (pentru versiunea fixa). Pe mine nu ma deranjeaza, pe sotie cam da (in dreapta).

LE: sa o stapanesti sanatos si fara incidente. Sa ne spui cum te simti in ea dupa prima mie de km. La mine, cand m-am urcat sa o iau, mi s-a parut ca as fi intr-un microbuz/sum (ma refer la modul cum eram obisnuit cu vechea masina la care nu vedeam botul/capota), dar dupa ce am inceput sa ma plimb cu ea, micile neajunsuri au inceput sa dispara. Am reusit sa-mi gasesc pozitia.

#30
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006

 Leo2006, on 03 iunie 2021 - 05:38, said:

In manualul masinii exista reglaj vertical al centurii. Chiar si primul model de Logan avea reglaj la centura. Mai verifica o data.
Motorizarea de 3 cilindrii nu are frana de motor, mai ales daca e si turbo. Demultiplicarea mai mica a treptelor, cilindeea redusa si lipsa unui ansamblu cilindru-piston face ca motorul sa nu aibe nici un efect de franare. Daca nu locuiesti in zona de munte , nu o sa te deranjeze cu nimic.


Configureaza ce model vrei, alege versiunea de echipare cea mai de sus. TOATE au centuri fixe, nu se regleaza.

https://www.dacia.ro...de=ENS_MDL2PSP1

#31
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 Ion_Bumbu, on 03 iunie 2021 - 09:10, said:

Domnule,
la decelerare brusca nu se mai inchide clapeta de acceleratie brusc ca la vechile motoare Otto asa ca adio frina de motor...
aceasta este explicatia lipsei frinei de motor la cele care au clapeta de acceleratie fly by wire si nu alte povesti.
Este explicata cauza si in link-ul pus de mine, termenul este de rev hanging.
Puneti mina si mai cautati citeceva despre motoare, chiar in anul de gratie 2021 nu m`am asteptat ca cineva care este familiarizat chiar in mod profan cu tehnica auto sa n`aiba habar de un lucru elementar din functionarea unui motor.

Va mai pun ceva pe romaneste:
"
Toti soferii au auzit de frana de motor, vorbesc despre ea si sunt indemnati sa o utilizeze in anumite situatii. Dar, cu toate astea, foarte putini sunt cei care stiu sa foloseasca frana de motor corect si atunci cand trebuie. Tu poate ca nu esti unul dintre ei, dar poate ai vreun prieten caruia acest articol i-ar prinde bine.
Ce inseamna frana de motor?
Inseamna ca masina isi micsoreaza viteza de deplasare cu ajutorul motorului, nu prin intermediul sistemului de franare mecanic. La motoarele pe benzina, frana de motor apare si se simte imediat cum luam piciorul de pe pedala de acceleratie. In clipa in care luam piciorul de pe acceleratie, clapeta de acceleratie se inchide si fluxul de aer catre galeria de admisie este oprit, dar nu in totalitate. Impreuna cu fluxul de aer, pentru ca soferul nu mai accelereaza, se opreste si alimentarea cu carburant.



Asta face ca in admisie sa aiba loc un efect de vacuum, pentru ca pistoanele "lupta" impotriva unei presiuni mari, ceea ce duce la aparitia fenomenului numit "frana de motor", cand pistoanele vor sa incetineasca brusc. Efectul este cu atat mai pronuntat cu cat turatia este mai mare, ca atunci cand punem cutia de viteze intr-o treapta inferioara, turatia creste, dar franarea motorului este si mai puternic: tocmai pentru ca pistoanele sunt infranate de presiunea negativa din motor. E ca si cum, in mod normal, cu acceleratia deschisa, ai trage aer in piept printr-o teava groasa si cu piciorul ridicat de pe acceleratie, printr-un pai subtire.
Dar de ce este bine sa folosim frana de motor? In primul rand, pentru ca este o metoda suplimentara de franare, eficienta in cazul in care masina ne lasa fara franele mecanice, in al doilea rand ca ne ajuta sa economisim carburant. Iata cateva situatii in care putem folosi frana de motor."

Sursa:
https://www.4tuning....mata-33697.html

Mai mult literatura, ce ai (tran)scris dumneata.

Hai sa lasam.facutul din vorbe si sa revenim la fondul problemei. Ce parte din cele de jos e poveste mai exact, ca sa nu ne pierdem in detalii si literatura:

1. Faptul ca frana de motor e realizata in cea mai mare parte prin comprimarea aerului in motor?
2. Faptul ca o turatie mai mica a motorului inseamna un debit mai mic de aer pompat si comprimat si o frana de motor mai slaba?
3. Faptul ca o capacitatea cilindrica mai mica determina un volum mai mic de aer pompat pe ciclu si o frana de motor mai slaba?
4. Faptul ca admisia si evacuarea sunt controlate de deschiderea si inchiderea supapelor si ca ai compresie cu clapeta deschisa?

#32
ClaudiuB10

ClaudiuB10

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 328
  • Înscris: 04.09.2019
@initiator, daca nu ai rezolvat problema centurilor, sunt huse/protectii centura care posibil sa ajute sa nu mai ai probleme. Le atasezi in dreptul umarului pe centura.

#33
robbie_ro

robbie_ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,841
  • Înscris: 24.08.2004

 ericmario, on 03 iunie 2021 - 08:22, said:

E posibil așa ceva? La o mașină nouă? În 2021?

Aceeasi centura fixa o s-o regasesti si la case mai mari si cu pretentii, nu doar la Dacia.

#34
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,281
  • Înscris: 16.08.2016
Felicitări pentru achizitie și la cât mai mulți km fără probleme.

#35
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,223
  • Înscris: 04.11.2016
Felicitari pentru masina, sa o stapanesti sanatos si sa ai macar aceeasi placere in a o conduce asa cum am eu cu Sanderica!
Ma bucur ca mai exista inca un jurnal cu un Sandero Stepway, mai ales pentru unul cu CVT. Cel mai mult ma intereseaza parerile tale despre acest CVT.
Noul Sandero Stepway arata in mod clar mai bine decat varianta precedenta, este mai lung (are ampatament mai mare), mai lat si mai jos. De restul nici nu mai are rost sa vorbim, este in mod evident un mare pas inainte pentru ca a sarit practic doua generatii. Sigur ca mai sunt si lucruri care or sa te deranjeze si sper ca o sa ne spui si noua care sunt acestea.
In alta ordine de idei, aici este jurnalul tau si ai dreptul sa faci "curatenie". Nu-i lasa pe altii sa-ti polueze topicul!

#36
daLeo

daLeo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 147
  • Înscris: 09.08.2007

 TruculMagic, on 03 iunie 2021 - 05:02, said:

In poza ai 6.7 nu 6.4% Posted Image

Poza e facuta cand aveam doar 200km, intre timp pe la 450km a scazut la 6.4 ;)

 richi_e, on 03 iunie 2021 - 07:39, said:

@initiator: e motorul cu turbina?
in ce regim de viteza ai mers?
mi se pare un pic mare consumul ptr mers 80% extraurban..

Da motorul e cu turbina. Momentan, nu am depasit 110 km/h (vreau sa o menajez pana fac primii 1000km cu ea), poate va scadea consumul, depinde cum calculeaza. Oricum cand am sa alimentez din nou vreau sa fac un calcul manual sa vad exact care e consumul real

 Ion_Bumbu, on 03 iunie 2021 - 07:55, said:

S-o folositi sanatos si sa va bucurati de ea.
...
Merci!

 underb, on 03 iunie 2021 - 08:51, said:

Era bine sa fie. Dar probabil si el conduce cu barbia pe volan.
...
Sigur nu conduc cu barbia in volan Posted Image

 Pololica, on 03 iunie 2021 - 09:22, said:

...
LE: sa o stapanesti sanatos si fara incidente. Sa ne spui cum te simti in ea dupa prima mie de km. La mine, cand m-am urcat sa o iau, mi s-a parut ca as fi intr-un microbuz/sum (ma refer la modul cum eram obisnuit cu vechea masina la care nu vedeam botul/capota), dar dupa ce am inceput sa ma plimb cu ea, micile neajunsuri au inceput sa dispara. Am reusit sa-mi gasesc pozitia.
Merci!

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate