Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 

6 = CX-5

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
335 replies to this topic

#307
andrey23

andrey23

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 11.07.2007
Trist este faptul că mie la cx5-ul 2.2 cu revizii la zi in reprezentanța, la 5 ani și 112 mii km cu 2 luni după ce a ieșit din garanție mi-a crăpat motorul. Lanț pompa ulei rupt, motor calat. Deviz 4800 euro cu good will, ca aveam toate reparațiile la ei și au mai făcut reducere. Big No No.... Și eu care luasem Mazda să zic că este mașină fiabila...

#308
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
Și nu ai scris la Mazda și să îți facă pe culanta? Am mai văzut cazuri de genul și de regulă la perioade așa scurte o făceau integral pe garanție. Sau ai luat un motor second și gata și ai scăpat de ea?

#309
andrey23

andrey23

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 11.07.2007
Nu au vrut deloc. M-am certat cu ei degeaba. Au făcut ceva discount și s-au spălat pe mâini. Motorul a fost nou fara anexe. După 3 ani și 70k km cu motorul nou(2 ani garanție la el) mi-a dat low oil pressure in bord (același rahat că atunci când mi-a crăpat motorul, atunci avertizarea a apărut când era prea tarziu). A 2-a zi am pus-o pe net cu 2 mii sub prețul pieței și în 4 zile i-am făcut vânt.

#310
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
Multi s-au plans de motorul de 2.2 de la Mazda, insa sunt tot la fel de multi care nu au avut baiuri cu el. Verificare periodica a saibelor de foc de la injectoare, sorbul baii de ulei, schimbul uleiului cu mult inaintea intervalului recomandat (parca 7.500km ziceau) si foarte multi din ei au abandonat uleiul pe care scrie MAZDA (au trecut pe Liqui Moly cei mai multi, respectand norma). Eu doar am reprodus ce am auzit de altii, personal nu am nici o experienta cu acest motor.
La benzina, lucrurile stau altfel.
In fine, azi am schimbat placutele de frana atat pe fata, cat si pe spate. Am mers pe ATE de data asta, vechile placute erau Brembo (ca si discurile dealtfel). Cu siguranta la urmatorul schimb de placute, adica peste vreo 20.000km (pe mine atat ma tin), voi schimba si discurile.
Am observat ca amortizorul de pe spate stanga a inceput sa planga, va urma deci schimbarea. Sa vedem ce variante am de ales.

#311
johngee

johngee

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 11.04.2022
Eu nu vad unde e problema cu faptul ca a renuntat la garantia producatorului facandu-si singur reviziile sau chiar facand unele mici imbunatatiri la masina.

Mai ales ca are atat mijloacele sa o faca ( unelte + garaj) cat si indemanarea necesara.

Intamplator, l-am urmarit astazi pe baiatul asta: https://www.youtube....wIaNd0#t=27m00s

Va rog sa urmariti de la minutul 27:00.

Pe scurt: omul si-a luat un Lexus GX model 2023. Pe langa faptul ca a aplicat un strat anticoroziune pe sub masina imediat ce a luat o de la dealer, si-a schimbat si uleiul dupa nici 1000 de mile.

In timp ce urmaream video ul si inainte sa explice de ce a facut schimbul de ulei asa de repede, recunosc ca m-am grabit sa il judec putin, acuzandu-l de exces de zel.

Insa cand a aratat filtrul 'vechi' de ulei si ce continea in el a decenit evident de ce.

Si eu care imi ziceam ca am dus masina prea repede la prima revizie (aprox 8 mii KM)...

#312
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
Pentru mine, asta este "cartea de service". Daca vreodata masina va parasi familia, voi dirija aici potentialii cumparatori. Asta in primul rand.
In al doilea rand, consider ca din experienta mea e posibil sa invete si altii cate ceva - poate chiar basic-ul "uleiul se schimba". Nu conteaza ulei de motor, de cutie, de grup.
In al treilea rand, nu le stiu nici eu pe toate si mereu invat cate ceva. Eu i-as zice "evolutie". In urma nu cu multi ani, nu stiam nici sa strang o piulita. Am ajuns sa schimb distributii intre timp.
Este ultima oara cand o spun, oricine se simte oarecum ofensat, deranjat sau chiar plictisit de postarile mele, are varianta de a nu ma urmari sau sa solicite unui moderator/administrator sa inchida topicul. Este chiar atat de simplu.
Pentru cei care ma urmaresc si comenteaza constructiv si-si rup din timpul lor sa-si scrie aici experientele avute de ei, le multumesc.
Un AN NOU FERICIT tuturor !

#313
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
Schimbat intr-un final amortizorul spate stanga, ocazie cu care am constatat ca e mai lung cu vreo 2-3cm. Deci, il voi schimba si pe celalalt (cred ca maine). Am folosit KYB, Made in Japan (cel putin asa scrie pe el). Ma mira abaterea. In fine, KYB sunt la 1/3 din pretul de original ... original care a rezistat doar 60K...
Nu se schimba foarte greu, se poate face cu masina pe capra pusa, dar este mai comod pe elevator.

Am pus si celebrul OilCatchCan, J&L (USA) cu dedicatie pentru Mazda CX-5 (non-turbo). Nu am avut probleme la montaj. De data asta, americanii au fost corecti. Am inspectat inlet ports, curatele (au doar 10K de la curatare), precum si valvele de admisie. Curatele, dar nu prea *. Probabil urmatoare curatare va fi mai devreme de 100K. Nu am facut foto, pentru ca nevasta-mea mi-a facut program de agent livrator si manipulant, si cum ordinele nu se discuta, am grabit lucrurile. Am facut vreo 50km cu OCC montat, nu am sesizat nici o modificare a mersului motorului (nici in bine, dar nici rau**).

Am uitat sa mentionez, la schimbul de ulei, am pus in loc de surub de golire, o valva Fumoto. Sau canea, cum i-ar zice unii. La Santa Fe i-am pus si dupa 10 ani, nu are nici o problema (actualul proprietar foloseste aceasta valva).

*De cand am curatat prima oara inlet ports, cu valvele de admisie, am folosit cred ca in 99% din timp benzina premium (SOCAR, OMV, Rompetrol). La 50K, am pus ulei Mazda, la 55K Amsoil. La 60K, am pus tot Amsoil. Pana la urmatoarea curatare, intentionez sa folosesc tot Amsoil, de data asta insa cu OCC montat, sa vedem ce diferenta face uleiul la jegul acumulat.

**Primul meu kit OCC cumparat pentru Mazda (CorkSport USA) nu l-am putut instala pentru ca locul de montaj coincidea cu locatia "condensatorului" care este esenta sistemului iE-Loop. Altundeva pur si simplu nu prea are loc. Ulterior achizitionarii si esecului operatiunii de instalare, am gasit si cateva review-uri mai putin favorabile, in care se pomenea despre aparitia unui miros ciudat in habitaclu odata cu instalarea acestui dispozitiv, precum si proastei etansari a inlet/outlet port-urilor. Personal cred ca acel miros de care pomeneau se datoreaza proastei fixari a furtunurilor (ma gandesc). Alt motiv nu vad. Altii reclamau faptul ca motorul isi schimba mersul, ca nu prea mai urca in ture asa de repede, ca nu mai e silentios ... nu am regasit aceste probleme. Cum nu le-am regasit dealtfel nici la Patrol, dar nah ... cine stie ce are fiecare sub capota.

#314
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
Fotografiile promise cu OCC si diferenta intre cele doua amortizoare. Azi am schimbat si cel de-al doilea amortizor, deci am KYB pe spate. Ramane de vazut cat rezista in timp si km. 270 lei KYB vs aproape 1000 lei Mazda ...
Fiindca am desfacut bieletele antiruliu spate ca sa-mi fac viata mai usoara, cred ca a doua oara daca o sa fie nevoie sa intervin pe acolo si sa le mai dau jos, o sa fie cu flexul. Bucsele barii stabilizatoare spate sunt un iad de dat jos si-mi face impresia ca fara sa dai toata puntea spate jos, nu se pot schimba atunci cand se vor duce dracu.
Pe evacuare, la mijlocul acesteia, am observat o clapeta. Care este rolul acesteia ?

Attached Files



#315
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

 daemonus, on 05 ianuarie 2023 - 19:47, said:

Azi am schimbat si cel de-al doilea amortizor, deci am KYB pe spate. Ramane de vazut cat rezista in timp si km.
Kayaba declara 80.000km ca durata de viata normala pentru amortizoarele lor si recomandata schimbarea lor la aceste valori de rulaj

 daemonus, on 05 ianuarie 2023 - 19:47, said:

Pe evacuare, la mijlocul acesteia, am observat o clapeta. Care este rolul acesteia ?
Incalzire mai rapida a catalizatorului si eficienta in functionarea motorului (Variable Exhaust Pipe Diameter) . Si motorizarile de pe Mazda3 au la fel.

#316
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
65.000 trecute fix. Cum am ajuns azi in tara, jos ulei + filtre. OCC isi face treaba, curios insa ca atunci cand am plecat de acasa  si pana la Sankt Polten (Austria), am luat sa zic eu vreo 50 ml de ulei. Dupa aceea, restul de 4000 km nu am mai strans 50 ml. Pana la prima recoltare, chiar am fost "cuminte", rareori am ajuns la 130km/h pentru ca a plouat non-stop, ploaie precum vara.
Am prins si portiuni fara limita de viteza, catre Cuxhaven, i-am dat 200 sa vad si eu ce poate, dar m-a calmat repede o rafala de vant. Am ramas pe 140 - 120 cand s-a pus ploaia din nou.
Ieri la intrare in Ungaria, am alimentat de la MOL. A trebuit sa realimentez cu vreo 100km inainte de intrarea in Romania, sa fiu linistit. Nu am depasit limita de viteza, din contra am tinut-o din scurt, nici vantul nu am sesizat sa-mi bata din fata, si cu toate astea 10+ consum. Cel mai mare consum de fapt din toata calatoria, cel mai mic a fost 7.5, iar restul de medii nu au sarit de 8.3 (consum facut la pompa). Inexplicabil ce s-a intamplat ieri, dar in fine.
Este prima calatorie lunga, in ritm sustinut, masina s-a comportat impecabil, cruise-control adaptativ l-am vazut si eu la treaba si e de ajutor. Nu am folosit lane-assist.

#317
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
Dunga alba de pe joja - ce reprezinta ? Am mai vazut si la alte Mazda si alte masini. Unii zic ca ar fi nivelul maxim de ulei cand motorul este cald (?). Altii zic ca nu are nici o semnificatie.

Attached Files


Edited by daemonus, 17 January 2023 - 16:58.


#318
officer_nats

officer_nats

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 776
  • Înscris: 14.10.2018
Este marcat nivelul maxim pana la care se introduce joja, in cazul in care se buleste opritorul. Eu asa stiu, va rog sa ma corectati daca gresesc.

#319
daemonus

daemonus

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,702
  • Înscris: 06.05.2008
66.000 and counting.

#320
Palilula

Palilula

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 02.03.2023
Salutare,

Am lecturat cam tot acest topic referitor la jurnalul de bord.
Aștept sa îmi vina și mie masina în lulie acest an. Cx-5 2.5 Mild hybrid. Ca de e bun impozitul de 50 Ron vs 1100 cat este normal fără scutire de Hybrid.
Felicitări colegului pentru modul în care a prezentat jurnalul de bord.
Ce ma neliniștește este cât de imbacsita era galeria la doar 50k km.. Dacă ne poți spune cât a costat operațiunea sa știu la ce sa ma aștept.
Eu de fel le cam dau "sandale"(colegii care folosesc CB recunosc jargonul) la mașini.. Și nu am avut probleme de genul.
Pana în prezent am deținut doar benzinare și am folosit exclusiv benzina 99 (știți voi cine are și e deținută de austrieci).
În cazul în care foloseam sortimentul de 95 îmi afuma evacuarea.. De aici și posibilitatea de imbacsire a galeriei. Cu 99 nu am avut neplăceri.
Pe CX5 voi merge tot pe 99.

Când încep sa pun km ( abia aștept) va țin la curent cu consumurile... Ma aștept la 10 overall medie. Mers 80 extraurban.

#321
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,788
  • Înscris: 08.01.2010
Nu are cum sa iti consume 10%, ala e consum de X5 si 400CP.

#322
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,210
  • Înscris: 08.01.2021
Imbacsirea galeriei cred ca are mai multa legătură cu uleiul decât cu benzina

#323
Palilula

Palilula

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 02.03.2023
Dacă consuma 8% in afara pe un drum București Viena în 10h e perfect. Mers noaptea... Cu Astra j sedan 1.4 140 cp manual am scos 6%.

Vedem cum se va comporta. Ma gândesc ca find mild ajuta și ala cât de cât... În oraș.. Acum o aștept precum "mortu colacul" 😂😂😂

#324
LupuCostel77

LupuCostel77

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 15.07.2020
Slabe șanse sa scoți un consum de 8% pe distanta pe care o spui în 10 ore. Azi am venit de la Cluj la Focșani și am reușit sa scot un consum de 7% dar mers mai potolit. Pe autostrada de la Cluj la Campia Turzii, pus pe pilot la 130 la ora am avut un consum de 8.2%. Dacă mergi liniștit pana în 100 km/h poți obține consumuri foarte bune.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate