Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Cumparare statie incarcare masina electrica

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
1387 replies to this topic

#973
roPopa

roPopa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,269
  • Înscris: 21.01.2011

View PostBobaFett, on 18 martie 2022 - 11:00, said:

Calculul meu este urmatorul: baterie de 60kw, 30-35 de km zilnic, autonomie declarata de producator 450 km (evident, in conditii ideale). Dar in conditii de primavara, zile mai friguroase etc, autonomia reala scade undeva la 300-320 de km, asta ar insemna cam 10 zile de mers cu masina fara sa ii fac "plinul".
Eu zic ca este timp suficient de incarcare in weekend, de vineri seara pana luni dimineata, pentru a pregati masina de o saptamana fara griji in trafic.
Sunt de cat de cat coerente calculele mele?

sunt coerente.
Dar cum spun multi (eu personal nu imi bat capul... decizie personala) este cel mai indicat sa incarci masina intre 20 si 80 %.
Prin urmare este bine ca la 4-5 zile sa o incarci nu la 6-7.
Este o recomandare.

#974
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View PostBobaFett, on 18 martie 2022 - 11:00, said:

Calculul meu este urmatorul: baterie de 60kw, 30-35 de km zilnic, autonomie declarata de producator 450 km (evident, in conditii ideale). Dar in conditii de primavara, zile mai friguroase etc, autonomia reala scade undeva la 300-320 de km, asta ar insemna cam 10 zile de mers cu masina fara sa ii fac "plinul".
Eu zic ca este timp suficient de incarcare in weekend, de vineri seara pana luni dimineata, pentru a pregati masina de o saptamana fara griji in trafic.
Sunt de cat de cat coerente calculele mele?
Pentru o viata mai lunga a bateriei se recomanda sa încarci des și puțin decat rar și mult. Idealul e sa încarci zilnic bateria pana la 60-70%.

#975
gmowner

gmowner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 995
  • Înscris: 13.02.2015
Am intrebat mai demult la Hornbach despre o priza GreenUp dar mi-au dat un raspuns de ala generic care nu implica nici o actiune ulterioara din partea lor.

Acum cateva zile am facut aceeasi chestie la Dedeman, unde m-au sunat in aceeasi zi si mi-au spus ca azi vor intreba la furnizor.

Azi i-am sunat si am vorbit cu altcineva la telefon, care mi-a confirmat ca au intrebat la Legrand.
Este evident ca chiar au intrebat pe bune, pentru ca altfel nu ar fi stiut colegul de azi ce s-a discutat in urma cu cateva zile cu altcineva.

Mi-au spus ca in principiu in urma experientelor anterioare, vor primi joi un raspuns.


Ideea e ca imi doresc sa cumpar de la un magazin serios, nu de la un noname online, pentru situatia in care voi fi nevoit sa apelez la garantie.

Va tin la curent.

#976
gmowner

gmowner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 995
  • Înscris: 13.02.2015
Si am primit "oferta" de la Dedeman pentru priza simpla, fara RCBO, la 600 si ceva de lei plus TVA Posted Image

Evident ca am spus pas, si acum contactez magazinele online unde am gasit cu 300 si ceva de lei, TVA inclus.

In caz de garantie nu sunt atat de sigur ca la Dedeman, pe de alta parte se pot cumpara 2 prize cu banii pe care mi i-au cerut ei.

#977
44_de_cai

44_de_cai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 757
  • Înscris: 30.05.2021
Eu am cumparat incarcator de pe Ali si am rezolvat cu garantia. Tu iti faci probleme pentru o priza :)). Ia de unde e mai ieftin. Probabil la 600 e kitul cu RCBO inclus

#978
gmowner

gmowner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 995
  • Înscris: 13.02.2015
Da, am luat de pe e-acumulatori.
365 lei cu TVA si transport inclus

Iar oferta de la Dedeman nu era cu RCBO inclus, asa am crezut si eu.
Dar am insistat sa verifice, inclusiv cu cod produs, si din pacate era varianta simpla.

Edited by gmowner, 29 March 2022 - 20:26.


#979
gmowner

gmowner

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 995
  • Înscris: 13.02.2015
Asa arata instalata.

Attached Files



#980
luci_flash

luci_flash

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,003
  • Înscris: 17.09.2010
Salut!

Vreau sa instalez o statie de incarcare la un hotel, in special pentru un Spring, dar si pentru clienti.
Avem bransament de 20kW trifazat (deocamdata), dar candva se va trece la 70kW.
Am ales aceasta statie: Wallbox Pulsar Plus 22kW
https://www.vexio.ro...ble-ocpp-black/
Producatorul recomanda protectie RCCB tip A, de 32A.
Din ce am citit pe forum recomandat ar fi RCBO: https://www.e-acumul...03-2174907.html
Pretul e acelasi RCCB + MCB sau RCBO. Dar RCBO e mai usor de instalat.
Cablul e deja tras, un 5x10mmp.
Plec din tablou -> RCBO -> cablu -> statie.
Zic bine? E ok acel RCBO? Mai trebuie si altceva?

Stiu ca Dacia incarca monofazat. Probabil voi limita statia la 16-20A oricum.
Statia pare sa fie ok; s-au produs suficiente, au deja mai multe iteratii, sunt prezenti cam peste tot in europa. E cam scumpa, dar n-am gasit altceva decent. Ma intereseaza si suportul pe termen lung, si ca aplicatia sa fie intretinuta.
Daca era pentru mine, probabil luam o chinezarie la 2000 lei.

#981
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
E Ok si statia si RCBO-ul.

#982
44_de_cai

44_de_cai

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 757
  • Înscris: 30.05.2021

View Postluci_flash, on 30 iunie 2022 - 09:06, said:


Vreau sa instalez o statie de incarcare la un hotel, in special pentru un Spring, dar si pentru clienti.

Stiu ca Dacia incarca monofazat. Probabil voi limita statia la 16-20A oricum.


Pai daca o limitezi la 16-20A per faza, Springul va trage cu 3.7-4.6kW. Daca va fi folosita mai mult pentru Spring, mai bine pui o statie de 7kW si nu o mai limitezi. Sau poate poti configura statia trifazata sa dea pe 1 faza 7kW.

Ceva foarte promitator fac cei de la lektri.co Statiile lor au inclusiv control de la distanta (over-the-internet) nu doar pe wifi sau bluetooth cum au 99% din statiile smart. Statie trifaza nu este inca disponibila. Cea de 7kW costa 3.000 https://lektri.co/ch...solutions/1p7k/

#983
luci_flash

luci_flash

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,003
  • Înscris: 17.09.2010
Nu prea ma ajuta cea de 7kW.
Bransamentul de 20kW trifazati inseamna 6.6kW per faza. Deci siguranta/contorul sare daca se depaseste valoarea asta indiferent de faza.

Par in regula cei de la lektri.co.

#984
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Statia e ok, deja standardul este 11kW trifazat (16a/faza).

#985
CLAU03

CLAU03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 500
  • Înscris: 05.06.2021
Pui statie trifazata de 22kw/32A si o limitezi la aprox 25A pana cand vei trece la un bransament mai mare, cu toate ca si acum poti trage cu pana la 28-29A.
Astfel, vei putea incarca monofazat pana la 5.75Kw, iar trifazat cu aprox 17.25kw.

#986
Scurthea211

Scurthea211

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,163
  • Înscris: 11.05.2018
Salutare,

Dupa ce am prospectat un pic piata, deocamdata m-am oprit la  go-e Home+.

Momentan o sa fie cu mult peste ceea ce am nevoie, dar cumva pare ca bifeaza toate capabilitatile posibile in viitor.

Planul este sa o conectez in tabloul pe care l-am folosit pentru organizarea de santier  pastrat in garaj, printr-un cablu de lungime 5m: 5x6mm cu conectori CE Red 32A pe care sa il fac din piese cumparate de la magazinele de bricolaj.

Tabloul organizarii de santier este echipat cu o siguranta de 32A ( poze atasate) si descrierea statiei specifica ca include deja un RCD 30 mA AC, 6 mA DC. Este nevoie sa mai introduc si vreo alta protectie in schema?

Planul initial era sa folosesc o priza Green UP si un Shelly3M. Din manualul go-e inteleg ca statia are electricity meter, deci as zice ca modulul Shelly3M nu mai este necesar. Ma poate ajuta in vreun fel pe viitor, daca introdus si un set de panouri fotovoltaice in circuit?

Attached Files



#987
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View PostScurthea211, on 13 iulie 2022 - 08:18, said:

Ma poate ajuta in vreun fel pe viitor, daca introdus si un set de panouri fotovoltaice in circuit?
Cu fotovoltaicele interesul este sa reduci puterea de incarcare daca nu vine destul curent de la panouri, ca sa nu consumi din retea, acceptand ca si compromis faptul ca incarcarea va dura mai mult.

Exista softuri care citesc productia de la invertor si pot comanda diverse modele de statii de incarcare, printre care si go-e Charger.
https://forum.softpe...e-fotovoltaica/

Edited by kolfleading, 13 July 2022 - 09:33.


#988
Scurthea211

Scurthea211

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,163
  • Înscris: 11.05.2018
Am fost incoerent. Voiam sa intreb daca are vreun sens sa introduc undeva pe traseu si Shelly3M in indea de adaugare de panouri ulterior, tocmai ca o solutie de monitorizare consum pe traseu si eventual control prin vreo metoda diy.

Tu mi-ai raspuns oricum la intrebare si situatia suna chiar mai bine decat ma asteptam. Topicul sugerat e fix ce trebuie. Multumesc!

Edited by Scurthea211, 13 July 2022 - 10:05.


#989
Scurthea211

Scurthea211

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,163
  • Înscris: 11.05.2018
Imi puteti spune va rog si daca intrerupatorul din tablou e adecvat sau ar trebui sa iau altceva.

#990
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Tabloul acela nu prea este ok.

Nu-i un risc iminent, dar nu corespunde normativelor in vigoare.

Pe prizele trifazate, vad ca sunt disjunctoare tripolare. Ar trebui sa fie tetrapolare (4 poli).

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate