Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024
 Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 

Capacitate betoniera

- - - - -
  • Please log in to reply
68 replies to this topic

#55
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,073
  • Înscris: 17.03.2005
Dacă folosești saci de a gata merge și 140l.
Altfel, dacă faci tu rețeta, în opinia mea 180l e cea mai potrivita pentru ca dintr-un sac mic de ciment poți face bine un beton ok, spre "tare", echivalent cu vechiul b250.
Dacă vrei sa faci beton mai "slab" puțin (ar trebui mai mult agregat) sau dacă folosești saci mari de ciment.. E irelevanta dimensiunea pt ca oricum ori nu încape ori trebuie sa dozezi mai atent cimentul, nu întra oricum tot sacul  ca sa ai un control mai bun al rețetei fără sa stai sa masori mai atent.

Totuși, as spune ca betonul de acest gen e mult mai ieftin de făcut din cinemtnsi si balastru cumpărat separat DACA ai posibilitatea sa cumperi balastru.
Nu știu ce condiții ai sau unde ești, dar mai la periferia marilor orașe/taranoaia exista aceasta posibilitate.... Dacă ești mai la oraș sau nunai prin zona surse de balastru... Atunci da, varianta cu sacii premixati e soluția pt ca nu prea ai de ales...

#56
hamangia

hamangia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,345
  • Înscris: 24.02.2020
ma gandesc sa folosesc saci mici de 20 kg si predozat pentru ca in acest fel nu depind de muncitori
as avea de unde sa cumpar balastru dar pentru lucrari mici nu cred ca merita deranjul cu materialele si muncitorii
iar daca torn un planseu cumpar oricum de la betoniera cu cifa

Edited by hamangia, 09 April 2023 - 17:57.


#57
vdingo11

vdingo11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,272
  • Înscris: 24.08.2005
eu nu prea inteleg care este diferenta intre a folosi saci predozati sau a folosi ciment separat si balastru atat timp cat ai spus ca nu doresti sa depinzi de muncitori.
Daca cumperi predozat pui in betoniera si il invarte dupa care il pui in opera.
Daca cumperi separat pui in betoniera ciment si balastru si la fel il invarte, dar iesi mai ieftin.
Singura problema ar fi cu depozitarea balastrului in rest nu vad nici un avanataj sa folosesti predozat pentru alei ca oricum iti trebuie o cantitate destul de mare.
Daca bagi 4 pari in beton inteleg ca nu o sa cumperi un 1m3 de balastru dar in rest nu icred ca are sens.

#58
hamangia

hamangia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,345
  • Înscris: 24.02.2020
cautand pe net am gasit si acest model

[ https://cdn.shopify.com/s/files/1/0352/9801/7416/products/1rosu_1200x.jpg?v=1633947421 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


pare tentanta ideea, nu are coroana, nu intra nisip ... dar nu este mai fragila, nu se dezechibreaza?

ce dezavantaje ar fi fata de sistemul clasic?

ps: m-am hotarat sa cumpar una de 180-190 L

#59
hamangia

hamangia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,345
  • Înscris: 24.02.2020
nu are nimeni? as vrea sa cumpar cat mai repede, dar pare o solutie complet diferita si nu as vrea sa arunc banii pe fereastra

#60
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,073
  • Înscris: 17.03.2005
Nu pot vorbi din experienta proprie însă am 2 observații generale ca utilizator de betoniera:
1. Nu vad alte avantaje semnificație în afara de faptul ca e mai putin zgomotoasa.
  Transmisia directa la astfel de utilaje nu mi se pare a fi un avantaj.
E drept ca în caz de suprasolicitare și cea clasica se opreste/nu poate învârti, și exista pericolul sa parlesti motorul dacă nu oprești alimentarea.... Nu ca asta s-ar întâmpla dacă ai bun simt.
Dar totuși, tramsnisia pe curea și coroana îmi par soluția constructiva mai buna, măcar teoretic cureaua poate patina în caz de suprasolicitare si înlocuirea uneo roti dințate șau a unei curele îmi par mai simple și mai comode, mai ieftine decât repararea unui reductor.

2. În opinia mea e discutabil cât de ușor se curata și cât de puțin dăunează nisipul in cazul uneia care are aceasta soluție constructiva.

Este posibil ca nisipul sa nu între în zona de transmisie, deși nu as baga mana în foc...
Curatarea betoniere însă, faptul ca pe ea se mai prelinge beton sau lapte de beton, acestea pot sari pe cuva când răstorni betonul în roaba, chiar și nicispul care e aruncat în cuva și ajunge sigur și pe lângă....
Totul apoi trebuie spălat iar asta implica furtun, preferabil presiune dacă ai un karcher..
În practica mai lucrezi cu pauze, betoniera se morfoleste, lapte de beton sau apa care curata sau ar trebui sa ajungă în cuva îl face sa ajungă pe unde nu îți trece prin cap, când torni beton de multe ori nu e ca în teorie, te mai grăbești, mai obosești și nu mai lucrezi ca un farmacist, te prinde noaptea și ai de spălat mai în viteza toate toracele cu care ai lucrat..

E greu de crezut ca diverse zemuri mai mukt sau mai puțin pline de mizerie sau ciment nu ajung în zona axului samd.
Nu știi ce simeringuri, ce rulmenți, ce garnituri ai pe acolo, cwt de bune șamd...
În plus, motorul ala semi expus când dai cu apa pe acolo nu îmi pare a fi o idee prea buna.

Fără îndoială că aia care au gândit utilajul probabil nunsunt chiar idioți și o parte din ingeinorarile mele sunt neîntemeiate însă....
De ce? Care sa fie avantajele? Ce nu e suficient de bjnla soluția constructiva clasica? Ce neajunsuri are?

Pai zgomotul... Poți trai cu el în opinia mea... Faptul ca transmisia nu e cea mai lina... Faci beton, nu dormi în ea...
Se roade coroana? Practic pt uz casnic sporadic, și din ce spui o folosești incomparabil decât am folosit-o eu, nu apuci tu sa uzezi nimic din cauza nisipului care ajunge acoloiar dacă chiar lucrezi ca porcii apai riscul ca jeg sa ajungă și pe la transmisia tipului "nou" e și el mare.. Dacă lucrezi curat apai nici pe aia cu coroana nu ajunge....

Eu prefer simplitatea ăstora vechi, posibilitatea de a repara mult mai facila și mai ieftina și de ce nu ai prețul nițel mai bun, probabil....
Faptul ca la cele clasice motorul e bine protejat în caseta, ca nu stai cu teama ca întra apa la motor sau la vreun reductor șamd.... Chiar dacă o ții în ploaie chiar dacă pui karcheru și o poți spala bec în 2 minute șamd... Ma face sa aleg varianta clasica.

Dar, repet, probabil ca nici aia care au gândit varianta asta mai rar intalnita(deocamdată) nu or fi idioți și la cât o folosești tu probabil ca pracric e același drac, viata scule depinde nu atât de concept cât de calitatea punerii în practica a proiectului...

Alege liniștit ce îți place ție, cu siguranță nu iei teapa, nu din cauza conceptului....

As spune însă altceva, dincolo de principii, teorii șamd... Sau de calitatea nevazuta/greu de ghicit dinainte a vreunor componente, în opinia mea și alte detalii contează foarte foarte mult.

Cat de mult se poate apleca în uz(normal are 2 pozitii de învârtit), cât de bine e închegat sistem și cât de bine e închegat suportul...

Adică degeaba ea e deșteaptă ca idee dacă are e picioare care balangane și stabilitatea e la porumbi, dacă sistemul de basculare e prost, dacă per total șandramaua baraie și balangane în toate părțile și în toate felurile....

Mai bine una mai puțin deșteaptă ca și concept dar la care nu îți e frica stragi de ea, e făcută mai cu simt de răspundere....


Am văzut inclusiv detalii gen calitatea vopselei care pe mine m-au făcut sa evit sa cumpăr, atunci când am luat betoniera.

De asta zic, pe hârtie și ca proiect e una... Cum e când pui mana pe ea poate fi altceva și de aia eu te-as sfătui pe cât posibil sa cauți sa pui mana pe produs inainte sa îl cumperi sau sa îl comanzi..
Viata bate filmul uneori...

#61
hamangia

hamangia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,345
  • Înscris: 24.02.2020
multumesc pentru raspuns
am mers prin magazine sa verific calitatea materialelor, sudurilor etc.
din pacate la magazinele fizice nu am gasit varianta cu angrenaj cu reductor

#62
livyu_s

livyu_s

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 563
  • Înscris: 16.02.2007
Pareri despre: Betoniera Panzer 74055, 220L, 1050W - 2025.00lei /bucată.
Daca cuva are 220L care este capacitatea utila? Cat beton imi iese la o betoniera? Cum fac dozajul daca vreau sa fac un b250 tinand cont ca nu stiu care este capacitatea utila...

Edited by livyu_s, 06 July 2023 - 11:56.


#63
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Folosește două găleți identice. Cu una pui ciment, cu una apă. Amestecul de pietriș-njsip îl adaugi cu lopata până obții vascozitaea necesară.
O găleată plină de apă, una de ciment. Dacă vrei mai precis, la primele betoniere bagi si pietrișul cu găleata si apoi ajustezi cantitatea de ciment tot cu găleata. Rețeta o ai pe sac de obicei, câte găleți de fiecare.
  Folosind găleți atât pentru ciment cât si pentru apă, betonul iese mult mai constatat decât atunci când pui ciment la ochi.

Întotdeauna folosiți vase pentru dozajul cimentului și al apei.

Edited by PoeOvidiu, 08 July 2023 - 06:03.


#64
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,073
  • Înscris: 17.03.2005
La beton se dozează solidele, nu apa.
Adică nu pui apa măsurată și balastrul la ochi pana obții "consistenta" ci invers.
Adica pui cimentul măsurat, balastrul măsurat, i tai la găleată și apoi la lopata(masori câte lopeți în intra în găleată și apa cât sa obții vâscozitatea dorita.

Desi după tehnologie corect este sa masori toate componentele betonului, inclusiv apa, și în ciuda faptului ca apa în rețetă este important sa nu fie pusa aiurea (în general se pune prea multa), asta se face în stație unde se poate controla sau măsura umiditatea balastrului.
De obicei în stație balastrul este "descompus" în sorturi și doar sporturile foarte fine au o oarecare umiditate relativ ușor de determinat.

Când însă faci acasă la betoniera balastrul poate avea un cm ținut de apa cu variație destul de mare și tu nu poți determina exact ce și cum.... Mai cu seama ca de regula e și nesortat, ai o grămadă acolo în care ai o umiditate necunoscuta și variabila, la extremități mai mica iar în inima grămezii e fleasca...

Din motivul asta betonul poate avea nevoie de o cantitate de apa care variază, nu foarte mult dar oricum mai mult decât partea solida.

Practic deci "masori" solidele, adică pui ceva apa, pui cimentul ș balastrul iar apoi reglezi consistenta corecta din apa.
Dacă masori apa și apoi pui balastru uscat, o sa îți iasă mai puțin beton pentru ca pui mai puțin balastru, respectiv invers, iese mai mult și mai "slab" dacă balastrul este ud.


#65
gogutu77

gogutu77

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 626
  • Înscris: 15.07.2022
Am lucrat in weekend cu betoniera cu reductor, 225l.
Fata de modelu standard, are doua avantaje: e mai silentioasa, si se basculeaza mai usor. Se basculeaza lejer cu o mana.

Ca si dezavantaj, parca e mai sus cuva. Dar asta comparabil cu o betoniera de 140l.

Ca si capacitate, intra la limita un sac 40kg ciment. am folosit-o cu un sac jumate de 20kg, deci 30kg.


#66
livyu_s

livyu_s

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 563
  • Înscris: 16.02.2007
Va salut! Am achizitionat o betoniera Limex 190L si am cateva intrebari.
1.Eu incarc materialele cand betoniera este inclinata la treapta de jos (45 grade presupun) pana incepe sa stropeasca afara, apoi o inclin la urmatoarea treapta (de sus) si completez cu restul de agregate, ciment. Este corect cum procedez? O betoniera incarcata la maxim in modul acesta umple doua roabe cat sa le poti cara.
2.Folosesc o reteta de 5-6 parti agregate la o parte ciment : jumate sac de ciment (care am inteles ca inseamna aprox.5 lopeti) si 25-30 lopeti agregate ca sa iasa intre b200 si b250). Daca vreau sa imi iasa doua roabe de beton ajung cu reteta la 35-40 lopeti balastru cu cimentul aferent ->7 lopeti (juma de sac si 4 cancioace) Ce parere aveti de reteta?
3.Care este ordinea corecta a adaugarii materialelor pt a nu se lipi cimentul de betoniera?-> asa am patit a prima betoniera si apoi am pus cimentul teptat...
4.O lopata echivaleaza cu doua cancioace ca unitate de masura?

Edited by livyu_s, 20 November 2023 - 10:34.


#67
modoran

modoran

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,403
  • Înscris: 08.02.2011
La limex de 190l eu pun 3 sferturi de sac, sau un sac plin când vreau să iasă mai tare. Jumătate de sac e prea puțin, dar merge și așa.

Pui apa toată 2 găleți de 10l sau cât pui, bagi 3 - 4 lopeți de pietriș, apoi cimentul și apoi continui până se umple cu nisip/bazarca.

Eu o țin pe treapta de sus mereu, dar producătorul spune că așa se face doar când faci mortar doar cu nisip, nu beton, acolo recomandat e doar pe treapta de jos. Dar eu nu procedez așa.

#68
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,073
  • Înscris: 17.03.2005
E relativ discutabil când folosești lopeți și alte masuri d'astea practice.
"Lopata" poate sa insemne multe feluri de lopata, umiditatea componentelor din balastru la fel poate sa difere și în special la sorturile mici(nisip/amestec cu margaritar)... Când le pui împreună, o lopata mare cu care pui un nisip cu ceva margaritar bună îți rezulta o cantitate mare dacă e umed... Pe partea celalala dacă e uscat sau când e vorba de pietriș nu poți încarca lopata oricât te chinui și o lopata mai mica sau cu are nu poți sa iei sort mare foarte lejer(o lopata dreapta cu margini înalte)... Încărcătură va fi mica.

De aia e ușor imprecis sa dai rețete, însă dacă e sa faci o medie lucrurile se cam invart în jurul cifrei 3...3 lopeți la găleată, între ciment și balastru cam tot 1/3 sau 3.3,pana la 1/4... Sacul mare de ciment pare-mi-se cam tot vreo 3 găleți are... În mare cam asa te orientezi, în jurul cifrei magice, 3(3.3).

În ce privește metoda de amestecare, cea mai buna pt mine este sa pun o parte din balastru, între 1/3 și 2/3 din total, asta după ce în prealabil pun putina apa.
Apoi se pune apa, o biometric, aproape toată cantitatea dar fără sa pui prea multa și sa te trezești apoi ca e ciorba după ce pui cimentul.
Se adaugă cimentul și ușor se completează restul de apa, de obicei după câteva betoniere dacă nu ești antitalent e vorba de mici corecții sa obții vâscozitatea optima.

E bine sa lucrezi cu betoniera nu plina, în niciun caz sa stropești, nu sa te morfolesti, nu dai pe jos, nu riști sa ai nevoie de o corecție și nu mai ai spațiu sa o faci(sa zicem ca ai pus mai multa apa inițial și e nevoie de 2 lopeți de balastru in plus și respectiv un ca cioc de ciment pese)....

În mod normal eu folosesc sacul mic sau jumătatea de sac și cele mai cam 12 lopeți b de balastru... Parca asa iese... Ceva mai mult, depinde...

Acuma depinde și ce și cât ai de turnat dar eu merg pe ideea ca cimentul nu e chiar asa de scump și oricum la betoniera nu torni metri cubi odată, în general când ai mult de turnat iei la cifa gata făcut...
Cum la betoniera nu ai tu micul perfect proporționat de balastru, ai variații ale nivelului de apa, nu ai turnare continua, omogena.... Un beton puțin mai tare nu e nici aberant de scump și e și mai safe....betonul,atata timp când nu e prea tare, cu prea mult ciment, e ok... Cel mai frecvent e prost dacă e prea slab și extrem de rar se întâmplă să fie greșit pt ca e prea tare... (nici prea mult ciment nu e bine).


Ca asta e raționamentul, nu e nicio mare filosofie dacă e sa judecam simplist, asta ținând cont ca acasă la betoniera nu prea faci chestii critice.

Când ai chestii importante/critice ești mai atent și studiezi nițel, nu faci cum zice un Dorel pe un forum, cred eu... Când ai mult de turnat probabil cumperi beton de stație.... Oricum, turnând mult, iarăși studiezi nițel și oricum în scurt timp te prinzi ce ai cum


Important de reținut e sa nunfie în niciun caz prea slab, sa nu exagerezi nici cu prea mult ciment pt ca nici asta nu e bine.
A doua regula a betonului este sa nu fie mult prea apos... Asta e cea mai mare și frecventa eroare la betoane.
A treia regula este sa îl vibrezi pe cât posibil pt ca orice beton oricât de bun dacă e plin de gauri, segregari aiurea șamd e nu prost, e pușcărie și e paguba dacă ai nevoie de o turnare corecta pt ca în mod normal ar implica sa îl spargi și sa refaci lucrarea.
Punctul asta 3 e legat indirect de punctul 2 pt ca o vâscozitate greșita, fie ca e prea mare fie ca e mica (implicit betonul e ciorba) bună înseamnă ori ca bulele de aer ies mai greu ori ca bulele ies ușor singure din ciorba aia dar îl și segregi de iese o panarama, toată piatra jos, nisipul sus în apa chioara...
Ala nu mai e beton...

La astea 3 chestii dacă ești atent va ieși o turnare bună, sunt lucruri mai importante decât sa te dai de ceasul morții ca ai pus o lopata in plus sau în minus....

Ar mai fi o regula când lucrezi prin gospodărie.... Betonul îl face întotdeauna un singur om... Eventual începi turnarea dintr-o șină mai puțin critica pana îți reglezi rețetă și metoda, din 2-3 betoniere(5-6 roabe) ajungi la soluția ok pt situația aia și asa dai lână la final


Dacă face unul 3 betoniere, altul mai face 2,apoi vine al treilea da știe el sibface altceva, apoi mai luați o pauza și eventual mai apar și 3 beri în bord....daca mai e și șantier, mai uita alt bețiv sa "vibreze", mai apare o problema pe la cofrag pe udneva șamd.... Iese o lucrare de mai bine te lași de turnat betoane....


#69
alphso

alphso

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 152
  • Înscris: 09.02.2007
Eu recomand folosirea unui plastifiant pt betoane, reduce consumul de apa, betonul se vibreaza/compacteaza mult mai usor, nu se spala cimentul cand iese apa pe la imbinaturile cofragului s.a.m.d.
Cat despre betonierele cu coroana si cele cu reductor, eu merg pe a doua varianta. Am o  Imer Sintesi 140 de vreo 14-15 ani, am facut cu ea cred ca peste 100 cubi de beton in tot acest timp. A fost rasturnata de vreo doua ori cu cuva incarcata, nu a fost menajata deloc iar  singurele defecte au fost uzura unei fulii pe care venea cureaua de la motor si angrena reductorul dar nu a fost nici o problema ca domnul strungar are si el copii de hranit. Pe langa acest defect sever, a mai cedat boltul ce blocheaza cuva (e demontabila) si condensatorul de pornire si a dat duhul. Reductorul este inchis si se afla in baie de ulei. Pt. rabatare are un reductor melcat si poti descarca betoniera cu 2 degete. Astea cu coroana or fi mai simple dar marea lor buba este praful, nisipul ce in timp duc la uzura pinionului, coroanei.  Un amator are timp sa-si lustruiasca sculele dar unu ce lucreaza zi de zi pe santier nu prea sta sa scarpine prea mult timp fierataniile.
Ca si masura, eu in general la o betoniera de 140 litri, folosesc un sac de 20kg de ciment si-mi ies aproximativ 90-100 litri material .Adica cam doua roabe de 70litri pe 3 sferturi, numai bune de dus pe teren accidentat fara a fi rasturnate.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate