Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine
 

Covid-ul și școala online

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#19
Fuserisk

Fuserisk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,874
  • Înscris: 26.02.2018
Le-a trimis de pe la școli ceva cu G-suite for education(aud pentru prima data de e). Nu o funcționeze; mulți profesori sunt technically challenged. De clasele primare nici nu avem ce discuta dacă părinții nu sunt cu tehnologia. Un copil de 10 ani n-are abilități și nu mai au PC-uri. Eu abia azi am făcut comandă de un laptop pt cineva din familie E bună digitalizarea dar nu făcută peste noapte pe genunchi. Cred că în perioada asta învățământul la clasele mici cel puțin ar trebui sa fie la nivel de YouTube și TV să nu implice chestii complicate gen aplicații de videochat și office. EU am profesor în familia extinsă încă mai are telefon cu butoane!
LE
Nici unele saituri nu funcționează, domeniul școlii sau ce naiba e

Edited by Fuserisk, 22 March 2020 - 13:19.


#20
spider8

spider8

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 834
  • Înscris: 14.01.2006

View PostFriskey, on 20 martie 2020 - 19:42, said:

Dar ce, trebuie neaparat sa aiba pedigri de la ministerul lu' peste?
Multi profesori folosesc contul de facebook pentru predare si mail pentru primit teme, conversatii, lamuriri.
Dpmdv nu merge cu videoconferinte. .......

Ceea ce din păcate nu înțeleg mulți oameni în România este că în majoritatea domeniilor există niște proceduri - aceste proceduri înseamnă, în esență, un mod de a face lucrurile care și-a dovedit eficacitatea în timp, astfel încât să se ajungă la anumite rezultate.
Școala presupune, în esență, că niște profesori/învățători vor preda după o anumită programă o anumită materie, vor da niște teme , vor verifica temele ori vor asculta niște copii pentru a vedea dacă au înțeles și apoi vor merge la următoarele noțiuni pe care le vor preda și tot așa.
Când ești cu toți copiii în clasă acei copii, fie că vor, fie că nu vor, vor asculta lecția predată și vor scrie ceva în caiet. Acasă vor face din temă mai mult sau mai puțin, iar în următoarele zile profesorul/învățâtorul, după ce va verifica temele ori va asculta mai mulți copii, va vedea dacă au înțeles și cât au înțeles, apoi va trece mai departe. Procedând în acest mod este foarte simplu de văzut, de exemplu că mare parte din copii nu au făcut exercițiul X, deci nu au înțeles exercițiul și poți să îl mai explici odată.

Teoretic, acest mod de lucru se poate muta în online, doar că :
-profesorul/învățătorul ar trebui să aibă un calculator performant (pentru că în mod real nu poți face conferințe cu 20 - 30 persoane simultan și 3-4 ore pe zi cu un Pentium 2) și un program de conferințe online - gen Zoom - doar că atât calculatorul cât și programul costă - Cine va deconta acești bani ???;
-profesorul/învățătorul ar trebui să aibă o aplicație dedicată în care copii să încarce temele iar el să le corecteze - nu știu dacă există așa ceva gratuit;
-dacă nu are o astfel de aplicație copii ar trebui să scaneze temele și să i le trimită, iar el să le listeze și să le corecteze - deci o grămadă de hârtie, o imprimantă performantă etc. - pentru că toți se gândesc la o clasă cu 20 - 30 de copii, dar poate cineva este profesor la 5 - 6 clase care au în total 150 de copii;
-la școală există consecințele imediate - lipsești de la oră - iei absent, la 5 absențe nu mai ai bursă, la 10 absențe scade nota la purtare (parcă, aici nu sunt sigur); nu ai făcut tema sau nu ai învățat profesorul poate să îți pună nota 2  - în online dacă un copil nu își face tema sau nu deschide calculatorul la ora de predare ce poate să facă profesorul ?? Exact nimic.
-nici nu mai iau în calcul că în mediul rural nu toți copii au calculator sau rețea de internet.

Deci în final - da este nevoie de proceduri - pentru că aceste proceduri îi spun profesorului ce să facă și cum să facă și impun să admitem unele realități, cum ar fi că nu toții copiii și nu toți profesorii au calculatoare performante ori bani personali disponibili pentru cele necesare predării online și atunci metodele de predare trebuie să corespundă situației existente

#21
Fuserisk

Fuserisk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,874
  • Înscris: 26.02.2018
Un calculator "performant" pentru videoconferință e 850 lei, nou. Asta ar fi cea mai mica cheltuiala. Un laptop Intel celeron cu 4GB ram, HDD 500/1000gb nou cam atât e. Eu am luat 2in1 de banii ăștia cu ssd 256 și proc Pentium. După părerea mea la momentul actual decât YouTube, WhatsApp și Facebook pe smartohone sunt realist de folosit într-un fel sau altul...Orice altceva e SF, nu o sa meargă.
LE
Părerea mea...3 luni lectură! Restul sub 10 ani... vacanță!

Edited by Fuserisk, 22 March 2020 - 15:11.


#22
spider8

spider8

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 834
  • Înscris: 14.01.2006

View PostFuserisk, on 22 martie 2020 - 15:10, said:

Un calculator "performant" pentru videoconferință e 850 lei, nou. ....................

Nu e chiar așa. Pe Altex cel mai ieftin calculator desktop este 1200 lei. Cel mai ieftin monitor este 280 lei. Sistemul de operare Windows costă vreo 600 lei, un antivirus macar vreo 50 lei - total 2130 lei.
Mai adăugăm o imprimantă  - măcar vreo 300 - 400 lei una mai de doamne ajută care să poată tipări sute/mii de foi săptămânal - ajungem la vreo 2500 lei.
Și te rog nu-mi spune de laptop de 1000 de lei - am eu unul acasă - durează 5 minute să se deschidă și abia poate rula fluent un videoclip, în condițiile în care am dezinstalat de pe el tot ce era neesențial - nici vorbă de multi-tasking. Deci nici vorbă să poți folosi așa ceva în mod uzual pentru muncă.

Deci de asta zic - e complicat, realitatea este dificilă.

PS. Știu că o să vină unii și o să spună cum lucrează ei în Linux - cred, sunteți cei mai buni, dar aici vorbim despre o soluție care să poată fi implementată ușor pe scară largă și să fie înțeleasă de toată lumea - iar Linuxul în mod evident nu este așa, pentru că dacă era, era folosit pe scară largă, nu-i așa ????

#23
Fuserisk

Fuserisk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,874
  • Înscris: 26.02.2018
Pai laptopul nu e tot calculator?! Cine naiba mai cumpără PC-uri in afară de gameri și birouri?! Îți spune asta unul care a asamblat calculatoare și un utilizator de desktop convins. Unul care nu se pricepe sau un copil are nevoie de mobilitate
LE
Și mă costă licența Windows o anumită sumă; depinde de le ce sait asiatic cumpărați...

Edited by Fuserisk, 22 March 2020 - 19:03.


#24
trollerul_de_serviciu

trollerul_de_serviciu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,987
  • Înscris: 23.03.2018
O sa-mi trimita cineva zilele astea de la tara un laptop Myria sa-i pun windows, va tin la curent cu performanta (ma exprim elegant).
Cit de bun sa fie ala la 850 de lei?!
E o tableta cu tastatura.

#25
Dihorul Razboinic

Dihorul Razboinic

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,322
  • Înscris: 01.10.2006
Vezi sa nu ti-l trimita virusat, sa stranuti dup-aia. :)

#26
Fuserisk

Fuserisk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,874
  • Înscris: 26.02.2018

View Posttrollerul_de_serviciu, on 22 martie 2020 - 20:11, said:

O sa-mi trimita cineva zilele astea de la tara un laptop Myria sa-i pun windows, va tin la curent cu performanta (ma exprim elegant).
Cit de bun sa fie ala la 850 de lei?!
E o tableta cu tastatura.
Pai eu mă joc acum pe unul cu Intel Celeron si HDD; Dacă asta e bun pentru școală și cam atat, ăla e și mai bun. Procesorul e superior de ssd 256 nici nu mai zic.
LE
OLPC varianta comerciala mai buna de 10.000. de ori decât trăsnaia socialistă și scumpă propusă  acum mai bine de 10 ani

Edited by Fuserisk, 22 March 2020 - 22:32.


#27
Taxon

Taxon

    Cârcotaș nesuferit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,092
  • Înscris: 19.01.2004
Ieri, doamna ministru a încercat să țină un interviu online la Hotnews.
N-am să-i neg buna credință, însă în mod cert a arătat că este depășită de situație.
Un caz tipic de incompetență în vremuri grele, care cer experiență, viziune, organizare - toate în prea mică măsură dovedite pînă acum de această doamnă.
Elevii sunt copleșiți de modul ăsta ad-hoc de învățămînt la distanță.
Cadrele didactice probabil sunt și ele biciuite de cineva, cumva, de au năvălit în fel și chip asupra elevilor.
Nu există orar, nu există o conștientizare și o dozare a efortului pe care trebuie să îl facă elevul.
Nu există o coordonare a profesorilor în efortul lor de a preda.
Nu există o metodă unitară de a ține lecția și de a da și corecta teme.
Părinții de multe ori trebuie sa se substituie profesorului în explicarea lecțiilor "predate" online.
Haos, haos, haos.


#28
Fuserisk

Fuserisk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,874
  • Înscris: 26.02.2018
Nu există interes nici din partea cadrelor didactice nici din partea părinților! Am ambele variante in familie. Deocamdată se folosesc așa minimal WhatsApp; profii mai trimit simbolic cate un exercițiu și ei le rezolva sau nu...nu e nimeni dornică să se apuce să învețe peste noapte chestii neunitare. Iar părinții au treabă; nu poți obliga părinții să facă școală. La la casele mici e vacanta clar! Copii de la mine din familie joacă Minecraft, ROBLOX, și brawl stars! Si fac videoconferință pe WhatsApp in timp ce joacă. Noi n-avem puterea sa-i forțăm să învețe la domiciliu. Platforma pusă la dispoziție este in cazul nostru G-suite for Education! Nu e practic; nu merge peste noapte! Eu as baga profesorii în șomaj tehnic cu 75% din salariu și aș da vacanță la elevi! O să-mi iau multe înjurături pentru asta!
LE
Mai simplu mi s-ar părea cu sistem de videoconferință și atât. Zoom, Skype ceva..Bineînțeles la ...pandemia următoare...nu la asta!

Edited by Fuserisk, 26 March 2020 - 15:51.


#29
Fuserisk

Fuserisk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,874
  • Înscris: 26.02.2018
Există vreo obligație a profesorilor de a avea cont pe Facebook?! Există vreo reglementare în sensul asta?!

#30
epetroiu

epetroiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,530
  • Înscris: 05.08.2016

View PostFuserisk, on 26 martie 2020 - 18:29, said:

Există vreo obligație a profesorilor de a avea cont pe Facebook?! Există vreo reglementare în sensul asta?!

Logic ca nu poate exista o astfel de obligatie...

#31
Fuserisk

Fuserisk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,874
  • Înscris: 26.02.2018
Dacă ar fi după mine aș face școală online permanent...cel puțin în lunile de iarnă! M-aș asigura că toți elevii au ce trebuie. Ca investiție nu e ceva ieșit din comun decât să trebuie să stimulezi/obligi operatorii Telecom să ducă 4G-ul și cablul peste tot. Ii scutești o perioadă de niște taxe ..

#32
Rhesus

Rhesus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,884
  • Înscris: 22.04.2014
Exista o lege nescrisa ca un profesor de INFORMATICA sa stie sa se joace cu platformele online, .

Cat timp cunosc un caz in care un profesor de INFORMATICA nu stie ce e / unde se ,,baga" un RJ45 vorbim de incompetenta. Sa nu mai zic ca abia stie porni un calculator. Si partea nasoala e ca faza asta se intampla chiar si ... la masterat.... (nu doar in preuniversitar)...

Cand esti depasit de viata (nu doar de materie) e greu sa-i ceri unui profesor de istorie sa foloseasca un calculator.

Apropo, fiti convinsi ca un copil de 10 ani care a butonat tableta de la 3 ani (si a facut si altceva in afara de Angry Birds...) stie sa foloseasca o platforma (chiar sa se inregistreze, cu tokeni) decat o fosila comunistoida de 70 de ani care si-a prelungit catedra numai prin pile pe la ISJ...

Edited by Rhesus, 27 March 2020 - 12:53.


#33
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,539
  • Înscris: 01.08.2006
Bine, se rezolva cumva tehnologia. Fiecare cum poate.
Dar intrebarea e: elevii chiar invata ceva din lectiile astea on-line, la felul cum sunt predate? Eu inteleg ca unii prind repede si invata. Dar din toata scoala asta on-line, nu cumva numai aia sa invete ceva, 10-20%, iar restul sa  treaca ca pestele prin apa.
In sensul ca degeaba facem scoala on-line, numai ca sa ne prefacem ca facem ceva. Trebuie sa si dea rezultate, astfel incat elevii sa invete cat mai mult, aproape la fel ca atunci cand merg la scoala.

#34
epetroiu

epetroiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,530
  • Înscris: 05.08.2016

View Postbai3tzash, on 27 martie 2020 - 12:59, said:

Bine, se rezolva cumva tehnologia. Fiecare cum poate.
Dar intrebarea e: elevii chiar invata ceva din lectiile astea on-line, la felul cum sunt predate? Eu inteleg ca unii prind repede si invata. Dar din toata scoala asta on-line, nu cumva numai aia sa invete ceva, 10-20%, iar restul sa  treaca ca pestele prin apa.
In sensul ca degeaba facem scoala on-line, numai ca sa ne prefacem ca facem ceva. Trebuie sa si dea rezultate, astfel incat elevii sa invete cat mai mult, aproape la fel ca atunci cand merg la scoala.

De parca la ore toti ar fi interesati... si acolo se prefac, stau pe telefoane etc
Mai degraba acum ii controlezi mai bine, spre ex ii pui sa trimita teme si platforma online iti arata clar cati au trimis, pe cand la ora e mai greu ca profesorul sa verifice toate caietele de teme in fiecare ora

Edited by epetroiu, 27 March 2020 - 13:10.


#35
bai3tzash

bai3tzash

    Membru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,539
  • Înscris: 01.08.2006
Eu cer parerile parintilor cu copii care trec prin asta. Ca teorii pot sa emit si eu, teorii bazate pe propriile convingeri.
Merita bataia de cap cu scoala on-line? Sau e doar o activitate ca sa ii tina pe elevi in priza pana se vor putea intoarce la scoala?
Mai pe romaneste: macar sa nu tampeasca de tot pana se intorc la scoala, hai sa le dam ceva de facut in perioada asta.

Edited by bai3tzash, 27 March 2020 - 13:18.


#36
spider8

spider8

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 834
  • Înscris: 14.01.2006

View Postbai3tzash, on 27 martie 2020 - 12:59, said:

Bine, se rezolva cumva tehnologia. Fiecare cum poate.
Dar intrebarea e: elevii chiar invata ceva din lectiile astea on-line, la felul cum sunt predate? Eu inteleg ca unii prind repede si invata. Dar din toata scoala asta on-line, nu cumva numai aia sa invete ceva, 10-20%, iar restul sa  treaca ca pestele prin apa.
................

Eu am copil la liceu, care învață foarte bine, fiind într-o clasă de top din orașul meu.
Lecțiile se fac cum poate fiecare profesor - unii le dau teme pe Whatsapp, alții (unul sau doi) le fac pe Zoom. Problema majoră am scris-o mai sus - în clasă toți elevii sunt prezenți la aceeași oră și există un control (feedback) imediat și real, pentru că profesorul, dacă e interesat de materia lui, vede că elevii nu au înțeles și se uită ca mâța în calendar ca să zic așa și mai predă odată acea noțiune sau vede că au înțeles imediat și atunci trece mai departe. În clasă, în pauză, elevii discută direct unele aspecte pe care nu le-au înțeles și unul poate să explice în 5 minute ceva și să înțeleagă alți 10.
Ei, acum acel feedback nu mai există pentru că pe Whasapp, de exemplu este constituit un grup din toți profesorii și toți elevii, deci zeci de persoane - dacă fiecare scrie câte un mesaj-două sunt zeci/sute de pagini de mesaje, este foarte greu de urmărit și de înțeles.
Pe de altă parte unii părinți nu au niciun control asupra copiilor, care se culcă la 6 - 7 dimineața și se trezesc în jur de ora 17.00 - deci la unele discuții de la ora 11 - 12, să spunem, nu participă decât o parte din copii, iar seara discuțiile se reiau, ceea ce este extrem de neproductiv.

Un alt aspect este că la școală este extrem de multă materie care se predă - ca să dau un exemplu, la engleză la cât de mult li se cere probabil la finalul clasei a XII - a pentru a avea media 10 ar trebui să vorbească engleza aproape fluent (profilul clasei fiind de matematică-informatică) - păi și atunci la facultatea de limbi străine ce mai faci încă 3 ani ????
Problema este că discuția privind cantitatea de materie care se predă și trebuie învățată nu poate să fie purtată în România, deoarece majoritatea adulților, chiar dacă ei erau de 5 - 6 la școală au pretenția să se învețe mult - oamenii nu înțeleg că dacă ei abia se descurcă 8 - 9 ore pe zi la serviciu un elev nu are cum să se descurce să învețe 10 - 11 ore pe zi (6 - 7 ore cursurile și 3 - 4 ore temele) - și atunci evident că elevii nu prea învață.

Așa că acum avem foarte multă materie care ar trebui predată, ceea ce nu prea se mai poate, nu ai cum să ai un control real asupra elevilor, pentru că dacă unul sau mai mulți elevi nu deschid calculatorul sau nu își fac tema nu prea ai ce să le faci, chiar cei care vor să facă dacă nu înțeleg una sau mai multe noțiuni care ar trebui predate este extrem de greu să le explici pentru că nu ai o platformă unde să fie toți logați și să discuți ca într-o clasă etc.
Toate astea fac ca, din punctul meu de vedere, în mod real doar o mică parte dintre copii să acumuleze cunoștințele necesare conform programei în această perioadă - dar poate acesta ar fi un moment bun să ne întrebăm dacă este Ok să avem atât de multă materie de predat încât să cerem unui copil de liceu să aibă 6-7 ore pe zi și alte 3 - 4 ore de făcut teme - oare chiar este necesară toată această materie sau am putea face un program de 5 ore pe zi și alte 3 ore de făcut temele, ca să ajungem la un program total de școală de 8 ore pe zi cum au de altfel și adulții programul la serviciu  ?????

Edited by spider8, 28 March 2020 - 08:02.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate