Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Stornare integrala, client atehnic.

- - - - -
  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1
donmarcoluciano

donmarcoluciano

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 141
  • Înscris: 15.10.2008
Buna ziua!

Doresc niste sfaturi sau pareri poate de la cine a mai avut de a face cu un caz similar si cum a rezolvat.
Detin o afacere de familie in domeniul prelucrarilor mecanice cu servicii legate de firme/companii ce ofera productie in serie. Principala activitate este confectia de stante/matrite (40 ani de activitate in total din care 10 ani afacere proprie).

Pana acum am executat sute de stante/matrite fara probleme, insa avem in prezent un client din tara care nu intelege anumite aspecte tehnice de la montaj stanta pana la modul de testare a unei stante. Initial a zis ca doreste sa faca niste "experimente" (pe munca si timpul nostru) sa vada daca poate incerca anumite tehnici cu stantele noastre pt a crea un anumit produs metalic iar apoi sa-i dam solutia finala. Solutia tehnica a fost aleasa in mare parte dupa cum a vrut clientul, iar restul de noi pt ca daca executam integral cum dorea clientul, acesta putea suferi la locul de munca accidente mortale (ca ex. poansoane tratate termic, stranse fix pe berbecul unei prese mecanice ce ar fi trebuit sa perforeze un otel de 8mm, FARA GHIDAJE). Adica la o presa mecanica de 40To forta, acel poanson tratat se poate sparte si sa-i intre prin cap ca un glont.

In fine, ideea este ca el doreste acum stornarea integrala a avansului + restului de plata intrucat el spune ca exista neconformitati cu acea stanta (acest lucru fiind din cauza faptului ca nu respecta indicatiile tehnice date).

Cum ati procedat sau cum ati proceda intr-un astfel de caz cu un client care din cate am suspectat, nu are cunostinte solide in acest domeniu?

#2
honeymik

honeymik

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,531
  • Înscris: 18.02.2014
Ce contract exista intre voi?
Acel client e o firma mica, ai escaladat pana la cel mai inalt nivel?
Daca nu va intelegeti pe cale amiabila, ultimul pas e in instanta.

#3
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007

View Postdonmarcoluciano, on 30 ianuarie 2020 - 16:56, said:

In fine, ideea este ca el doreste acum stornarea integrala a avansului + restului de plata intrucat el spune ca exista neconformitati cu acea stanta (acest lucru fiind din cauza faptului ca nu respecta indicatiile tehnice date).

Cum ati procedat sau cum ati proceda intr-un astfel de caz cu un client care din cate am suspectat, nu are cunostinte solide in acest domeniu?

Exista cateva planuri de activitate aici:
contract scris sau verbal
partea contabila
partea de plati/ cash

Cel mai simplu este sa consideri ca ai avut de prestat un reper, iar clientul refuza reperul din motive tehnice. Chestie de specificatii clare, daca exista.
Chiar in acest caz, nu inseamna automat ca reziliezi contractul, poti sa mai fabrici o bucata daca iese bine.

#4
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Situatia este destul de simpla cind onor clientul habar nu are de ce vrea.
Asta comporta in mod normal doar 2 rezolvari.
Dumneavoastra ii oferiti solutia finala si pentru asta plateste, nu este de acord, simplu, va da o schita, faceti contractul si executati dupa schita.
Nu merge, sa se spele pe cap cu proiectul lui, dumneavoastra din pacate ati vrut sa`i oferiti o solutie la greselile lui, ati modificat proiectul dat si acuma veti pierde bani si timp.

Edited by Ion_Bumbu, 30 January 2020 - 17:12.


#5
donmarcoluciano

donmarcoluciano

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 141
  • Înscris: 15.10.2008
Nu exista contract intre parti.
Clientul are o firma in jurul a 30 angajati.
Initial s-a comunicat cu clientul pt a-i putea da solutii optime si sfaturi tehnice ca sa duca la bun sfarsit proiectul, ca la urma sa-i mai executam inca o stanta pt o executie finala al produsului.
Acum doreste stornarea ori ne actioneaza in instanta. Problema a escaladat in partea lui in 5 zile doar pe e-mail. Telefonic nu a raspuns.

LE: a mai specificat in e-mail faptul ca s-a dus la alta firma sa-i faca anumite componente minore a stantei dar va folosi in continuare elementele importante executate de noi.
Banui faptul ca a dorit o solutie tehnica si manopera ieftina ca apoi sa se foloseasca de solutiile date de noi, ca apoi noi sa ii stornam banii pe motiv de neconformitati.

Edited by donmarcoluciano, 30 January 2020 - 17:21.


#6
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Nu vreau sa comentez, nu vreau sa`mi aduc aminte de astfel de oameni, nu pot da sfaturi despre desfasurarea in continuare a litigiului, imi pare rau de dumneavoastra insa pe viitor
macar sa aveti dovada unei astfel de lucrari prin mail, schite facute sau semnate de beneficiar, ceva proces verbal.
Trebuie sa aveti hirtiim mailuri la indemina daca va da in judecata, si el la fel, oricum, daca retine piesa nu prea vad cum v`ar cere restituirea intregii sume.
A face totul pe vorbe se practica insa doar cu cei in care ai incredere aproape deplina.
Asta e, un dus rece care sper ca nu va va costa prea mult si poate va va ajuta pe viitor in relatia cu alti clienti.

#7
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007
Pe Codul Civil actual, se considera contract chiar o comunicare verbala sau pe email, daca sunt prezente elemente suficiente.
Nu sunt avocat dar e momentul sa apelati la unul. Depinde de ce suma vorbim.
Cata vreme ati livrat un reper care indeplineste functia principala  necesara, zic ca aveti sanse mari de castig.
Mai ales ca au retinut marfa.

Propuneti-le sa va intalniti la un mediator certificat.

#8
rex

rex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,619
  • Înscris: 16.06.2004

View Postdonmarcoluciano, on 30 ianuarie 2020 - 17:16, said:

Nu exista contract intre parti.
Clientul are o firma in jurul a 30 angajati.
Initial s-a comunicat cu clientul pt a-i putea da solutii optime si sfaturi tehnice ca sa duca la bun sfarsit proiectul, ca la urma sa-i mai executam inca o stanta pt o executie finala al produsului.
Acum doreste stornarea ori ne actioneaza in instanta. Problema a escaladat in partea lui in 5 zile doar pe e-mail. Telefonic nu a raspuns.

LE: a mai specificat in e-mail faptul ca s-a dus la alta firma sa-i faca anumite componente minore a stantei dar va folosi in continuare elementele importante executate de noi.
Banui faptul ca a dorit o solutie tehnica si manopera ieftina ca apoi sa se foloseasca de solutiile date de noi, ca apoi noi sa ii stornam banii pe motiv de neconformitati.
stai linistit, ca in cele din urma tot la voi o sa se intoarca, iar atunci il puteti "arde" cat vreti.
el a vrut sa obtina o solutie tehnica si o mostra sau o parte a produsului facuta de voi, cu care sa se duca la altii sa o faca la un pret mult mai mic.
doar ca aia nu vor avea si experienta din spatele realizarii mostrei si vor scoate un produs mult mai prost, clientul va fi nemultumit, va pierde bani/clienti si in cele din urma tot la voi se va intoarce sa ii faceti din nou piesa sau chiar toata solutia. daca revine la voi recomand fie il taxati de 3-4 valoarea produsului ca sa va scoateti parleala cu primul produs si nervii facuti, fie cel mai bine va recomand sa il refuzati ca e un client dificil si veti avea numai probleme cu el.

#9
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007
Fiti calmi, nu dati banu inapoi si invitati-i pe toate caile sa vina la voi sa le explicati ca ati prestat in interesul lui.
Tratati-i ca pe niste copii razgaiati.

#10
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005
initiator, inteleg ca ai firma, automat trebuie sa ai si un jurist. el ce parere are ?

#11
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,111
  • Înscris: 30.04.2007
treaba naspa este ca deja sunt foarte putini care se mai pricep cit de cit la meseria asta de matriter. :( poti sa vi cu cele mai ale naibii explicatii tehnice care sa-ti sustina cauza in fata unui judecator, daca si ala este afon tehnic, ii da cistig de cauza reclamantului care nu-i multumit ca i-ai facut un surub de 5, care nu intra intr-o piulita de 3 ...

de multe ori in fabrica in care am lucrat, venea inginerul cu "proiectil lui" si pleca cu cel al matriterului, acceptindu-i observatiile fara sa comenteze.

#12
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,027
  • Înscris: 07.11.2006
Indiferent de profil sau meserie,un contract intre terti trebuie sa cuprinda printre altele obiectul contractului,obligatiile furnizorului si obligatiile beneficiarului.
Oferta trebuie sa contina un deviz oferta de lucrari si sau servicii insotit de datele tehnice,iar dupa acceptarea acesteia,la sfarsitul lucrarii si face procesul verbal la terminarea lucrarii.Lucrarea este insotita de un dosar care cuprinde printre altele devizul de lucrari si absolut toate detaliile tehnice care sustin aceea lucrare,detalii tehnice care au fost acceptate de beneficiar in momentul cand si-a dat acordul asupra ofertei.
Daca exista aceste hartii nu-i nici un pericol.Dar din descrierea problemei,mi-e teama ca nu-i chiar asa.
Pacat totusi de cei 40 de ani de vechime care n-au adus inca intelepciunea necesara intr-o societate dominata de profitori si sacali economici.

#13
trollerul_de_serviciu

trollerul_de_serviciu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,987
  • Înscris: 23.03.2018

View Postdonmarcoluciano, on 30 ianuarie 2020 - 17:16, said:

Nu exista contract intre parti.
Macar pentru viitor ai invatat ceva ??? ;)

View Postoverseas, on 30 ianuarie 2020 - 17:47, said:

Pe Codul Civil actual, se considera contract chiar o comunicare verbala sau pe email, daca sunt prezente elemente suficiente.
Nu sunt avocat dar e momentul sa apelati la unul. Depinde de ce suma vorbim.
Macar din principiu si tot ar merita consultat un avocat.
Altfel, da-i banii inapoi si cu asta basta.
Cum zicea si un alt coleg: daca, totusi, mai vine la firma ta in viitor - contract + pret mai mare cu cel putin 50% !

#14
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,783
  • Înscris: 12.01.2018

View PostIon_de_la_Raion, on 30 ianuarie 2020 - 18:05, said:

initiator, inteleg ca ai firma, automat trebuie sa ai si un jurist. el ce parere are ?
si 3 secretare 2 femei de servici  un director tehnic,un director economic contabil,contabil sef adjunct si un patron  muncitor asta este schema de personal

daca ti-a luat matrita pa bani.si daca n-o ia l-as taxa curent salarii matialul sculele dar fara manopera pe care o  pierzi tu astfel de clienti sunt de evitat din start

#15
donmarcoluciano

donmarcoluciano

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 141
  • Înscris: 15.10.2008
Doresc sa precizez din nou ca este o afacere de familie. Ies din discutie juristii, managerii si alte tipuri de personal.
Legat de devize, procese verbale la terminarea lucrarii etc. efectiv nu am cum deoarece as pierde jumatate de zi completand numai hartii. Efectiv ziua de lucru incepe de la 8.00 dimineata si o termin uneori si pe la 22.00. Cateodata am comenzi ce dureaza si doua luni de zile..iar alte comenzi 20 minute (iar pt o comanda de 20 minute pierd 30-40 minute cu hartiile de la A la Z)
Primesc zilnic cam 3-4 cereri de oferta si credeti-ma ca daca m-as apuca de hartii, as pierde potentiali clienti si de aceea trebuie sa ma misc rapid.
Acum ma gandesc serios la realizarea unui contract.

#16
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,027
  • Înscris: 07.11.2006
Am zis bine cand am amintit de intelepciunea aia?Am zis.
Chestia cu hartiile dureaza mult odata,pana iti faci un model din toate formularele.Dar daca zici ca n-ai timp,tocmeste pe cineva sa ti le faca.E nevoie stringenta de asa ceva,vezi si cazul acestui subiect.
Nestiutorii zic ca in comunism hartiile si birocratia erau baza.Dar in capitalism e nevoie de trei mai multe hartoage.in cazul unei actiuni in instanta.Un avocat abil castiga un proces si datorita lipsei unei virgule.

#17
donmarcoluciano

donmarcoluciano

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 141
  • Înscris: 15.10.2008

View Postadisz, on 30 ianuarie 2020 - 22:07, said:


Eu iti dau perfecta dreptate.
Sincer pana acum clientela majoritara a fost tot din domeniul tehnic. Am fidelizat clienti cu preturi bune si solutii tehnice care sa le minimizeze eforturile de productie sau consiliere tehnica gratuita.
Am fost si sunt norocos din acest punct de vedere cu clienti onesti.
Probabil de asta ma aflu in aceasta situatie, tocmai pt ca nu am luat in consideratie pana acum ceea ce ai mentionat si tu.

#18
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

View Postdonmarcoluciano, on 30 ianuarie 2020 - 17:16, said:

LE: a mai specificat in e-mail faptul ca s-a dus la alta firma sa-i faca anumite componente minore a stantei dar va folosi in continuare elementele importante executate de noi.
Banui faptul ca a dorit o solutie tehnica si manopera ieftina ca apoi sa se foloseasca de solutiile date de noi, ca apoi noi sa ii stornam banii pe motiv de neconformitati.
In baza acestei mentiuni, i-as spune (pe mail) ca-i returnez suma daca-mi returneaza stanta. In caz ca doreste sa foloseasca stanta, se presupune ca aceasta functioneaza conform solicitarii, deci stornarea nu se justifica.
Daca-mi returneaza stanta, ii dau banii inapoi, dar il pun pe lista neagra si nu mai iau nici o comanda de la acel client pe motiv de capacitate de productie incarcata complet pe urmatorul an.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate