Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Copil cu autism insotit de parinte la ore
Last Updated: Jan 12 2020 16:31, Started by
cuculea
, Jan 12 2020 12:25
·
0
#73
Posted 12 January 2020 - 15:58
Dacă îți pasă de copil, ofera-i un exemplu si arata-i ca problemele se rezolva prin dialog, nu cu forța. Sunteți 29 de indivizi acolo toți incapabili sa o luați pe aia de o parte sa-i explicați ca nu e ok ce face. Si spuneți ca problema e la ea..
|
#74
Posted 12 January 2020 - 16:01
#75
Posted 12 January 2020 - 16:02
Nu se intelege daca acea mamica intervine sau comenteaza in vreun fel sau numai voi aveti impresia ca ar putea interveni sau comenta.ca este o diferenta intre una si alta
|
#76
Posted 12 January 2020 - 16:04
Propun sa incetam cu sentimentalismele astea si vai..ce oameni dosebiti suntem noi...si propun sa ne concetram pe prevedrile legale sau regulamentul scolar pentru acest caz. Pana la urma, asta este numitorul comun ca de aia exista lege.
Edited by cuculea, 12 January 2020 - 16:04. |
#77
Posted 12 January 2020 - 16:04
pacopaco1967, on 12 ianuarie 2020 - 13:10, said: Mama copilului autist sau orice alt adult in afara de invatator/oare nu are ce cauta in clase. Copii vor fi cei stanjenmiti de prezenta adultului. In fond ce cauta adultul sa insoteasca copilul autist ? Daca copilul are nevoi speciale atunci prezenta intr-o clasa cu copii normali si invatatoare nepregatita pentru copii cu deficiente tulbura desfasurarea orelor, afecteaza concentrarea atat a copiilor cat si a invatatoarei. Directorul scolii care a acceptat inscrierea copilului cu probleme printre cei normali e un abuz si o lipsa de profesionalism. Trebuie ca mai multi parinti sa sesizeze inspectoratul si sa ceara scoaterea din clasa a adultului insotitor si a copilului autist. |
#78
Posted 12 January 2020 - 16:10
tioopedi, on 12 ianuarie 2020 - 15:56, said:
legea prevede ca are drepturi copilul respectiv. Despre obligatiile tutorului legal al acestuia nu sufla nici macar o virgula. Cat timp sunt platitor de taxe si impozite, nu-i datoria mea sa-i explic ca prezenta ei in clasa trebuie sa se limiteze strict la supravegherea progeniturii proprii. Exista institutii, cred ca chiar avocatul poporului, a carui datorie este fix aceasta, sa reglementeze raporturile juridice intre cetateni. Dar ala doarme-n galosi, incaseaza salarii exorbitante si are pensie speciala. Ce pana lui, este slujbas de rang inalt. Nu vrei sa te treacă si strada de manuta? Sunteți adulți oameni buni, învățati sa va rezolvati problemele. Nu e problema statului ca tu nu poți, ca adult, sa stai de vorbă cu un alt adult. |
#79
Posted 12 January 2020 - 16:11
george_alexandru, on 12 ianuarie 2020 - 15:58, said:
Dacă îți pasă de copil, ofera-i un exemplu si arata-i ca problemele se rezolva prin dialog, nu cu forța. Sunteți 29 de indivizi acolo toți incapabili sa o luați pe aia de o parte sa-i explicați ca nu e ok ce face. Si spuneți ca problema e la ea.. daca nici cu legea in mana nu sti se pare sa rezolvi treaba in mod pasnic.....atunci cum. Dialog? pe ce baza? femeia aia te poate trimie la plimbare oricand invocand drepturile sale...dar, cum e corect si cum e incorect? george_alexandru, on 12 ianuarie 2020 - 16:10, said:
Nu vrei sa te treacă si strada de manuta? Sunteți adulți oameni buni, învățati sa va rezolvati problemele. Nu e problema statului ca tu nu poți, ca adult, sa stai de vorbă cu un alt adult. |
#80
Posted 12 January 2020 - 16:13
@cuculea: dintre toate problemele scolii romanesti tu ai grija ca fie-ta sa nu cumva sa se frustreze ca mai e un adult in clasa. iti declare sus si tare toleranta, da' pe tine te freaca ce zice legea, daca e in clasa adultul x sau y. aia e problema ta. tolerantule care esti tu tolerant. incredibil cata ipocrizie.
in cazul tau si a muuuultor altora ca tine nu pot decat sa va urez ca aschia sa sara depaaaaarte departe de trunchi. oameni mici si ipocriti. |
#81
Posted 12 January 2020 - 16:13
#82
Posted 12 January 2020 - 16:15
În calitate de tată al unui copil cu sindrom Down, cu care stau zilnic la grădiniță și voi sta lângă și la școală, îndurând privind, șușoteli și multe altele, îmi voi învinge sila...
Deci: Ordinul nr. 1985/1305/5805/2016 Art 63, 64 și 65. Art. 63. - (1) Măsurile de sprijin pentru promovarea educației incluzive se formulează de către managerul de caz/responsabilul de caz servicii psihoeducaționale cu consultarea autorității locale de care aparține unitatea de învățământ, SPAS, unității de învățământ, ISJ/ISMB și a organizațiilor neguvernamentale. (2) Măsurile de sprijin pentru prevenirea și combaterea barierelor de atitudine includ cel puțin: a) informarea părinților ai căror copii frecventează unitatea de învățământ cu privire la educația incluzivă și incluziunea socială a copiilor cu dizabilități și/sau CES; b) informarea elevilor din unitatea de învățământ cu privire la educația incluzivă și incluziunea socială a copiilor cu dizabilități și/sau CES, într-un limbaj adaptat vârstei și, de preferință, utilizând educația de la egal la egal; c) informarea conducerii unității de învățământ și a cadrelor didactice cu privire la educația incluzivă și incluziunea socială a copiilor cu dizabilități și/sau CES; d) prezența facilitatorului, numit în literatura de specialitate shadow, alături de copil în unitatea de învățământ. (3) Alte măsuri de sprijin pentru prevenirea și combaterea barierelor de atitudine sunt informările și campaniile de conștientizare cu privire la acceptarea diversității, incluziunea socială a copiilor cu dizabilități și/sau CES desfășurate la nivelul comunității. (4) Măsurile de sprijin pentru prevenirea și combaterea barierelor de mediu, prin adaptarea rezonabilă a unității de învățământ în care învață copilul, includ cel puțin: a) serviciile de sprijin educațional prevăzute de Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.574/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea serviciilor de sprijin educațional pentru copiii, elevii și tinerii cu cerințe educaționale speciale integrați în învățământul de masă, cu modificările ulterioare; b) accesibilizarea mediului fizic, informațional și de comunicare din unitatea de învățământ, adaptată la tipurile de dizabilitate, de exemplu mutarea claselor și laboratoarelor la parter sau asigurarea deplasării copilului cu fotoliu rulant la etaj prin utilizarea unui lift, accesibilizarea balustradei sau folosirea tehnologiilor de acces, precum și a tehnologiilor și dispozitivelor asistive. Art. 64. - (1) Fiecare unitate de învățământ în care se află copii cu dizabilități și/sau CES include în regulamentul de organizare și funcționare proceduri privind aprobarea prezenței facilitatorilor în unitatea de învățământ, precum și modul de organizare a activității acestora, acestea fiind prevăzute în regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar. (2) Facilitatorul menționat la art. 63 alin. (2) lit. d) poate fi unul dintre părinți, asistentul personal, pentru copiii cu grad de handicap grav, o persoană numită de părinți față de care copilul are dezvoltată o relație de atașament sau un specialist recomandat de părinți/reprezentantul legal. (3) Numirea de către părinți/reprezentantul legal a unui facilitator se face în urma includerii acestuia în planul de abilitare-reabilitare, respectiv planul de servicii psihoeducaționale. Includerea facilitatorului în plan se face fie la solicitarea părinților/reprezentantului legal, fie la recomandarea unui profesionist, cu acordul părinților/reprezentantului legal. (4) Pentru copiii cu grad de handicap grav cu asistent personal, părinții/reprezentantul legal asigură obligatoriu facilitator. (5) Un facilitator poate avea grijă de mai mulți copii cu dizabilități și/sau CES în aceeași clasă. (6) Părinții/Reprezentantul legal pot/poate numi facilitatori provenind din cadrul unor organizații neguvernamentale, universități, alte instituții, cu care unitatea de învățământ încheie acorduri în acest sens. (7) Pentru copiii cu dizabilități și/sau CES care necesită tratament pe parcursul programului școlar, dacă părinții/reprezentantul legal nu pot/poate asigura facilitator, se includ prevederi pentru asigurarea tratamentului în contractul cu unitatea de învățământ. (8) Atribuțiile facilitatorului sunt cel puțin următoarele: a) supravegherea și îngrijirea copilului în timpul orelor de curs, în pauze și în cursul activităților extrașcolare; b) facilitarea relației copilului cu colegii, în timpul orelor de curs și în pauze; c) facilitarea relației copilului cu cadrul didactic, în timpul orelor de curs; d) sprijin la efectuarea exercițiilor predate, în timpul orelor de curs; e) colaborarea cu cadrul didactic de la clasă, cu profesorul itinerant și de sprijin și cu alte cadre didactice și profesioniști din școală; f) facilitarea relației cu colegii și profesorii în cursul activităților extrașcolare; g) colaborarea cu părinții/reprezentanții legali. (9) Prezența facilitatorilor la clasă nu poate fi condiționată de gradul de handicap. Art. 65. - (1) Măsurile de sprijin pentru pregătirea și adaptarea copilului în diferitele etape de tranziție, între diferite medii și etape ale dezvoltării individuale, se includ în planul de abilitare-reabilitare/planul de servicii individualizat în funcție de tipul tranziției. (2) Măsurile de sprijin pentru intrarea copilului într-o unitate de educație timpurie antepreșcolară sau preșcolară, tranziția dintr-o unitate antepreșcolară într-o unitate preșcolară, tranziția de la grădiniță la școală sau intrarea copilului direct în învățământul obligatoriu pot fi: a) pregătirea copilului prin informare adecvată vârstei și tipului dizabilității de către familie și cadrele didactice; b) vizitarea unității înainte de înscriere de către copil și părinte; c) folosirea unui program de adaptare în primele două săptămâni de la înscriere/admitere; d) prezența facilitatorului. (3) Măsurile de sprijin pentru tranziția de la pubertate la adolescență pot fi: a) pregătirea copilului prin informare adecvată vârstei, gradului de maturitate și tipului dizabilității de către familie și cadrele didactice; b) educație pentru sănătate sub forma disciplinei opționale sau oferită de alți furnizori de servicii educaționale, de sănătate sau sociale; c) consiliere din partea consilierului școlar sau din partea altor furnizori de servicii educaționale, de sănătate sau sociale; d) dezvoltarea abilităților de viață independentă în cadrul unor servicii sau cursuri. (4) Măsurile de sprijin pentru tranziția de la gimnaziu la liceu sau școală profesională pot fi cele menționate la alin. (3), la care se adaugă orientarea școlară și profesională. (5) Măsurile de sprijin pentru integrarea socioprofesională pot fi cele menționate la alin. (4), la care se adaugă: a) evaluare și consiliere vocațională; b) orientare profesională/în carieră; c) sprijin și consiliere pentru găsirea unui loc de muncă, angajare și adaptare la cerințele postului, inclusiv mediere pe piața muncii. (6) Măsurile de sprijin pentru tranziția la viața de adult pot fi cele menționate la alin. (4), la care se adaugă măsurile care vizează tranziția la sistemul de protecție a persoanelor adulte cu dizabilități: a) pregătirea copilului/tânărului prin informare adecvată vârstei, gradului de maturitate și tipului dizabilității de către familie și managerul de caz, incluzând aspectele privind acordarea gradului de handicap pentru persoanele adulte cu dizabilități; b) sprijinul pentru părinți/reprezentant legal pentru pregătirea documentelor necesare acordării gradului de handicap pentru persoanele adulte cu dizabilități; c) medierea relației părinților/reprezentantului legal cu serviciul de evaluare complexă pentru persoanele adulte cu handicap, denumit în continuare SECPAH; d) vizitarea centrului rezidențial sau a domiciliului asistentului personal profesionist de către tinerii care urmează să părăsească sistemul de protecție specială a copilului și să fie transferați în sistemul de protecție a persoanelor adulte cu dizabilități. |
|
#83
Posted 12 January 2020 - 16:19
(2) Facilitatorul menționat la art. 63 alin. (2) lit. d) poate fi unul dintre părinți, asistentul personal, pentru copiii cu grad de handicap grav, o persoană numită de părinți față de care copilul are dezvoltată o relație de atașament sau un specialist recomandat de părinți/reprezentantul legal.
M am lamurit, asta vroiam sa stiu....multumesc frumos. Topicul se poate inchide, rog un moderator sa o faca. Edited by cuculea, 12 January 2020 - 16:19. |
#84
Posted 12 January 2020 - 16:20
@Sabinatu: sunt oameni mici, frustrati si limitati care mimeaza attribute pe care nici macar nu le inteleg. le poti aduce jdemii de argumente legale, de bun simt sau logice. iti pierzi energia aiurea. nu merita. din pacate va trebui sa continui sa-i suporti.
|
#85
Posted 12 January 2020 - 16:21
#86
Posted 12 January 2020 - 16:22
pacopaco1967, on 12 ianuarie 2020 - 13:10, said:
Daca copilul are nevoi speciale atunci prezenta intr-o clasa cu copii normali si invatatoare nepregatita pentru copii cu deficiente tulbura desfasurarea orelor, afecteaza concentrarea atat a copiilor cat si a invatatoarei. Directorul scolii care a acceptat inscrierea copilului cu probleme printre cei normali e un abuz si o lipsa de profesionalism. Trebuie ca mai multi parinti sa sesizeze inspectoratul si sa ceara scoaterea din clasa a adultului insotitor si a copilului autist. |
#87
Posted 12 January 2020 - 16:22
omul avea o problema cu legea, nu stia cum sa-i rada in nas mamei aleia luni dimineata fluturandu-i hartia la nas. tolerantul. ma rog, am mai adaugat niste nume pe lista de ignore.
Edited by DeathRipple, 12 January 2020 - 16:23. |
|
#88
Posted 12 January 2020 - 16:24
Am intrebat daca femeia a comentat ceva referitor la procesul de invatamant in timpul orelor.Da sau Ba
|
#89
Posted 12 January 2020 - 16:25
#90
Posted 12 January 2020 - 16:26
DeathRipple, on 12 ianuarie 2020 - 16:22, said:
omul avea o problema cu legea, nu stia cum sa-i rada in nas mamei aleia luni dimineata fluturandu-i hartia la nas. tolerantul. ma rog, am mai adaugat niste nume pe lista de ignore. EMPP, on 12 ianuarie 2020 - 16:24, said:
Am intrebat daca femeia a comentat ceva referitor la procesul de invatamant in timpul orelor.Da sau Ba |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users
Facebook (1)