Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen
 

Returnare Range Extender Altex

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#19
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

View Postpasilla, on 23 decembrie 2019 - 23:10, said:

Atunci, legal, nu ai drept de returnare, indata ce ai iesit cu el din magazin.. Merge la service.

Eu cred ca are.

#20
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004
Dat fiind ca nu suntem la Biserica si nu discutam de credinte pe aici, indica legea pe care ai citit-o, pe care ai inteles-o si care iti da dreptul sa returnezi produse cumparate din magazinele fizice.

#21
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd eşti condus de proşti, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006
La cumpărarea oricărui produs electronic, fac pe prostul...
De unde se pornește...cum se aprind ledurile și de ce...hai sa probam telefonul meu dacă se înțeleg....și nu prea am avut necazuri...chiar cu ieftineli! Unele au rezistat mai bine că branduri consacrate...

#22
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postdexterash, on 23 decembrie 2019 - 23:55, said:

Dat fiind ca nu suntem la Biserica si nu discutam de credinte pe aici, indica legea pe care ai citit-o, pe care ai inteles-o si care iti da dreptul sa returnezi produse cumparate din magazinele fizice.

Ce tot o tragi cu returul obiectului ridicat/cumparat din magazin?? Este clar ca obiectele cumparate din magazin nu benefiziaca de legea de 14 zile drept retur. Returul de 14 zile se aplica la obiectele comandate online/primite prin curier etc.

Edited by MembruAnonim, 24 December 2019 - 00:22.


#23
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Sa tot cumperi de la latex :))

#24
soleavl

soleavl

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,082
  • Înscris: 01.03.2010
Fiecare zice ceva din auzite ....

#25
maladetz

maladetz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,167
  • Înscris: 06.02.2011
Fix așa am pățit și eu acum vreo 4-5 ani tot cu un router, se bloca tot timpul de nou ,n-au acceptat retur deși era comandat on-line, l-au trimis în service și m-au contactat după o lună când se împlinea termenul sa le fac reclamație la ANPC , au constatat că routerul era defect și mi-au dat banii, de atunci nu am mai cumpărat nimic de la ei până anul asta că aveau o promoție prea tare la Motorola.
Deci au rămas la fel din pacate, in caz de garanție sau retur Dumnezeu cu mila. In cazul asta voi tine distanta fata de ei :)

View Postdexterash, on 23 decembrie 2019 - 23:35, said:

Iar romani cu drepturi inchipuite, bazate pe ce-au visat acum 2 zile. Sau pe legi pe care le-au citit, dar nu le-au inteles. Nu cred are sens sa mai explicam de ce nu-s unii in stare sa inteleaga ceea ce citesc...

Pe scurt:
Unde scrie in lege ca exista 48 de ore drept de retur la produsele achizitionate direct din magazine?
Unde scrie in lege ca exista 30 de zile drept de retur la produsele achizitionate - indiferent ca achizitia s-a facut online sau direct din magazin?
Unde scrie in lege ca produsele se schimba, nu se repara?
Man pe o piata în care majoritatea magazinelor online oferă dreptul la retur gratuit in 30 de zile indiferent de motiv tu mai vrei articole de lege care să-ți demonstreze? Pierzi clienți la greu daca faci găinarii de astea, te lauzi cu retur gratuit și după o "dai pe după copaci".
Și chiar este o reglementare europeană care susține acest drept, nu-și închipuie nimeni drepturi.
Tu cum ai proceda daca ai fi in locul inițiatorului?

#26
MartinAdelberg

MartinAdelberg

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 866
  • Înscris: 23.08.2019
conform legislatiei europeene privind returul de produse, daca produsul a fost achizitionat in magazin si se constata  ulterior ca are defecte ascunse  sau se defecteaza total, atunci acel produs intra in service.

#27
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004

View Postsoleavl, on 24 decembrie 2019 - 00:35, said:

Fiecare zice ceva din auzite ....
Si citit legea? Ai inteles-o? Sau te-ai apucat de înjurat angajații fara sa o fi făcut?

View PostMembruAnonim, on 24 decembrie 2019 - 00:17, said:



Ce tot o tragi cu returul obiectului ridicat/cumparat din magazin?? Este clar ca obiectele cumparate din magazin nu benefiziaca de legea de 14 zile drept retur. Returul de 14 zile se aplica la obiectele comandate online/primite prin curier etc.
Ion de la Raion, Șolea și mulți alții nu sunt de acord cu tine. Probabil cunosc o lege pe care eu nu o cunosc - așa că îi aștept să mi-o indice.

View Postmaladetz, on 24 decembrie 2019 - 00:46, said:

Man pe o piata Ă®n care majoritatea magazinelor online oferă dreptul la retur gratuit in 30 de zile indiferent de motiv tu mai vrei articole de lege care să-ți demonstreze? Pierzi clienți la greu daca faci găinarii de astea, te lauzi cu retur gratuit și după o "dai pe după copaci".
Și chiar este o reglementare europeană care susține acest drept, nu-și Ă®nchipuie nimeni drepturi.
Tu cum ai proceda daca ai fi in locul inițiatorului?
Ia indică tu legea si reglementarea de care vorbești mai sus.

Iar eu, in locul inițiatorului, citeam naibii legislația și încercam să o înțeleg, ca sa nu par a fi un alt analfabet (funcțional) care îngroașă randurile ălora care pica diverse teste, care înjură aiurea, care visează drepturi, etc etc.

#28
laffin

laffin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,538
  • Înscris: 16.03.2007
ca fapt general, cand cumperi din magazinul fizic nu pleci cu produsul fara il inspectezi si sa-i faci proba.
nu beneficiezi de dreptul la retur ca in cazul in care il comandai de pe net sau telefonic.
produsul se duce in service si astepti constatarea.

#29
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,626
  • Înscris: 07.02.2003

View Postradurus, on 23 decembrie 2019 - 23:17, said:

Cum oare ai putea sa strici un wifi extender pe care il bagi in priza? Nu pentru asta a fost facut?
E simplu, se baga cu "priza defecta", aka contacte imperfecte, sursa in comutatie poc si asta e...

#30
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,035
  • Înscris: 24.02.2006
doua pagini de "drepturi" si "legi", si nici macar un singur numar de lege :)

referitor la cumparaturile online, exista mai multe acte normative cunoscute colectiv sub denumirea "legea contractelor la distanta" (primul a fost ordonanta 130/2000, daca tin eu bine minte, dar au tot aparut modificari de atunci). in principiu, ai 14 zile in care poti renunta la contract (cumparare).

in cazul achizitiilor fizice (din magazin), nu stiu sa existe vreun drept legal de returnare a produselor. in principiu odata iesit din magazin singurul tau drept e sa ti se repare produsul, nu sa ti se schimbe.
magazinele isi pot stabili reguli proprii, daca vor.

#31
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004
Până nu vor fi amendați si/sau sanctionati de instanțe pentru reclamații nesustinute/defăimare/etc, analfabeții și reclamagii-analfabeti-pomanagii vor avea o viață ușoară... Da' și când vor fi înghesuiți...... Or sa tipe ca din gura de sarpe că e dreptul lor sa fie analfabeți/dobitoci cu diploma.

Edited by dexterash, 24 December 2019 - 07:56.


#32
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,415
  • Înscris: 15.12.2009
Bănuiesc că legea care se invoca pe aici este Directiva 1999/44/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 25 mai 1999 privind anumite aspecte ale vânzării de bunuri de consum și garanțiile conexe, cu modificările ulterioare.


Quote

In cazul contractelor de vânzare, perioada de retragere ar trebui să expire în termen de 14 zile din ziua în care consumatorul sau un terț indicat de acesta, altul decât transportatorul, intră în posesia fizică a bunurilor, în timp ce consumatorul ar trebui să aibă posibilitatea de a-și exercita dreptul de retragere înainte de dobândirea posesiei fizice asupra bunurilor.

Quote

2) În cazul unei neconformități, consumatorul are dreptul ca bunurile să fie repuse în conformitate, gratuit, prin reparare sau înlocuire, în conformitate cu alineatul (3), sau la o reducere de preț corespunzătoare sau la rezoluțiunea contractului pentru acele bunuri, în conformitate cu alineatele (5) ș i (6).

(3) În primul rând, consumatorul poate cere vânzătorului să repare bunurile sau poate cere vânzătorului să le înlocuiască, în ambele cazuri gratuit, cu excepția cazurilor în care aceasta este imposibilă sau disproporționată.

Edited by Ann0nyym0us, 24 December 2019 - 08:15.


#33
maladetz

maladetz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,167
  • Înscris: 06.02.2011

View Postdexterash, on 24 decembrie 2019 - 01:13, said:



Ia indică tu legea si reglementarea de care vorbești mai sus.

Iar eu, in locul inițiatorului, citeam naibii legislația și Ă®ncercam să o Ă®nțeleg, ca sa nu par a fi un alt analfabet (funcțional) care Ă®ngroașă randurile ălora care pica diverse teste, care Ă®njură aiurea, care visează drepturi, etc etc.
Eu făceam referire la produsele comandate online și primite prin curier. Și mai ușor cu atacurile la adresa userilor in special la adresa inițiatorului, nu cred că ajută pe nimeni o astfel de atitudine, poate o fi crezut că legea"produselor online" se aplică și celor cumpărate din magazin. In mod normal orice produs cumpărat din magazin ar trebui probat dar uite că nu a făcut asta și motive sunt destule.
Te simți mai deștept acum după ce l-ai insultat?
PS: nici tu nu ai citit atent ce am scris mai sus dar nu cred că pot spune că ești analfabet funcțional :)

Edited by maladetz, 24 December 2019 - 09:29.


#34
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009
https://europa.eu/yo...ns/index_ro.htm

n baza legislației UE, dacă produsele pe care le-ați cumpărat se dovedesc a fi defectuoase sau nu arată conform descrierii, comerciantul trebuie să le repare, să le înlocuiască, să le reducă prețul sau să vă dea banii înapoi.
Dacă ați cumpărat un produs sau un serviciu on-line ori fără a merge la magazin (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor), aveți, de asemenea, dreptul de a anula și returna comanda în termen de 14 de zile, indiferent de motiv și fără nicio justificare.
Dacă nu știți exact ce situație vi se aplică, puteți utiliza instrumentul privind drepturile consumatorilor, care vă ajută să înțelegeți ce drepturi aveți când faceți cumpărături în UE(În acest caz, cele 28 de state membre ale UE + Islanda, Liechtenstein și Norvegia).
Perioada de reflecție de 14 zile
În UE(În acest caz, cele 28 de state membre ale UE + Islanda, Liechtenstein și Norvegia) aveți dreptul de a returna produsele achiziționate on-line sau prin alte mijloace de vânzare la distanță (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu aveți nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, e suficient să vă răzgândiți.
Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Iată câteva excepții:
bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate
produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar)
produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă)
înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat după primire
conținutul digital on-line, dacă ați început deja descărcarea sau vizionarea on-line și dacă ați acceptat faptul că vă pierdeți dreptul de a vă retrage din contractul de achiziție odată începută descărcarea sau vizualizarea
bunuri cumpărate de la persoane fizice, mai degrabă decât de la companii/comercianți
contractele urgente de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului.
Menționăm că această listă nu este exhaustivă.
Perioada de reflecție expiră după 14 zile de la data primirii produselor. Pentru contractele de servicii, perioada de reflecție expiră la 14 zile de la data încheierii contractului. Dacă perioada de reflecție expiră într-o zi nelucrătoare, termenul este prelungit până la următoarea zi lucrătoare.
Dacă achiziționați produse dintr-un magazin, legislația UE nu prevede posibilitatea de a le returna (pentru a le schimba sau pentru a primi banii înapoi) decât dacă au un defect. Cu toate acestea, numeroase magazine le permit clienților în mod voluntar să returneze sau să își schimbe produsele într-un anumit interval de timp, cu condiția să prezinte bonul. Pentru informații suplimentare, verificați bonul sau citiți cu atenție politica magazinului privind returnarea produselor.

Dacă achiziționați produse dintr-un magazin, legislația UE nu prevede posibilitatea de a le returna (pentru a le schimba sau pentru a primi banii înapoi) decât dacă au un defect.
Deci se poate returna, dar, decizia de defect nu o poate lua nici clientul, nici vanzatorul, ci service-ul autorizat pt acel produs.

#35
ndor

ndor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,354
  • Înscris: 21.04.2005
De fapt este legea 449/2003 cu actualizarile sale.
Art.11, al.3 si 4 cu modificare in OU 174/2008 si completare in OU 9/2016

(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade
de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luânduse
în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat
produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la
data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţa vânzătorului lipsa de
conformitate a produsului sau a predat produsul vânzătorului ori persoanei
desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare.


Asa cum spune si @dexteras , e bine mai intai sa cititi si sa intelegeti legile, inainte de se umfla muschii de cetatean european cu drepturi

@initiator, ce scrie in certificatul de garantie al produsului ?  L-ai citit inainte sa postezi pe aici ?

Garanţia trebuie să precizeze elementele de identificare a produsului,
termenul de garanţie, durata medie de utilizare, modalităţile de asigurare a
garanţiei - întreţinere, reparare, înlocuire şi termenul de realizare a acestora,
inclusiv denumirea şi adresa vânzătorului şi ale unităţii specializate de service

Edited by ndor, 24 December 2019 - 09:47.


#36
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006

View Postpasilla, on 23 decembrie 2019 - 23:23, said:

Unde scrie asta ?


Asta poate fi o politica a pravaliei respective, dar nu o obligatie legala.

Nu pot sa nu remarc parerea ta de rau, abia mascata, ca unele magazine accepta retur la produsele cumparate fizic din magazin (Media Galaxy, Lidl, BricoDepot, Hornbach, C & A etc. - sunt doar cateva exemple unde personal am returnat produsele cumparate "in persona", fara explicatii)

De unde frate atata ura pentru patania altei persoane?

Se numesc bune practici si atitudinea generala ar trebui sa fie una de incurajare a acestor politici ale magazinelor.

Cum se face ca afara poti returna nestingherit in majoritatea magazinelor? De ce sa nu fie la fel si aici?

@initiator - incearca la alt Media Galaxy / Altex. Imposibil sa nu il poti returna sau sa nu-ti dea altul.

Edited by cattavencu, 24 December 2019 - 10:09.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate