Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 

Informatii si discutii despre orasele din Romania. Investitii, realizari, doleante.

* * * - - 5 votes
  • This topic is locked This topic is locked
829 replies to this topic

#37
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
Ca şi Bucureştean get-beget am o mulţime de doleanţe   :(    Mai ales că fiind şi capitală are mult potenţial, care însă    :(

#38
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,634
  • Înscris: 02.10.2009
Wotane, eu sunt sibian si merg acolo in fiecare an, chiar daca ma costa de fiecare data vreo 4 mii $. Aplaud orice lucru bun care se face acolo, dar nu sunt deloc incantat cand se pune carul inaintea boilor. Per ansamblu insa, progresul este foarte mare, hotaratoare fiind acea “capitala” din 2007 care a impulsionat transformarea orasului cum nu credeam ca e posibil. S-a mai stins din entuziasm intre timp, aproape zero noutati prin centru dar macar daca vor fi in stare sa pastreze ceea ce au.
Cu toate astea, numarul masinilor pe mp :D e deja prea mare. S-a facut (in sfarsit...) sos. de centura dar de fapt nu e decat o sosea de ocolire ingusta iar cu numai doua locuri de acces in si din oras nu e chiar ceea ce ar fi trebuit sa fie.
Partea cu trenul la aeroport: prea mare ocol. In plus, ceea ce trebuie este soseaua ocolitoare sud, sau centura de Sud. Abia atunci se poate vorbi despre un oras modern. In acel context, trenul de care pomenesti si-ar pierde mult din relevanta.

Ideal ar fi centura ocolitoare completa- inel- pentru toate orasele mai importante.
Cat despre tramvaiele si trolebuze: intretinerea liniilor a fost cauza principala a renuntarii la ele. N-ai cu cine, n-ai cu ce. In cazul Sibiului, orasul e prea mic totusi pentru asa ceva. In alte parti mai merge, dar poate ca acolo se aduna mai multi bani.

Partea cu zona metropolitana. Nu e vorba de metropola ca marime ci ca importanta in zona.
Ar fi bine sa existe zone din astea in jurul tuturor oraselor mai importante economic din Ro, intr-un cadru legal, bine gandit. Toate oraselele si satele din imediata vecinatare a unui oras important economic ar trebui incluse in zona, se poate colabora mult mai bine. La urma urmei mai toate localitatile astea marunte au de castigat de pe urma apropierii de un centru mare, si invers, centrul are de castigat daca exista legaturi stranse cu ele, transport de exemplu. Daca fiecare trage pentru feuda lui, inseamna ca intotdeauna cineva va avea de pierdut.

Edited by Rosebud09, 05 October 2019 - 18:03.


#39
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,763
  • Înscris: 01.10.2002

 Rosebud09, on 05 octombrie 2019 - 17:55, said:

Wotane, eu sunt sibian si merg acolo in fiecare an, chiar daca ma costa de fiecare data vreo 4 mii $. Aplaud orice lucru bun care se face acolo, dar nu sunt deloc incantat cand se pune carul inaintea boilor. Per ansamblu insa, progresul este foarte mare, hotaratoare fiind acea “capitala” din 2007 care a impulsionat transformarea orasului cum nu credeam ca e posibil. S-a mai stins din entuziasm intre timp, aproape zero noutati prin centru dar macar daca vor fi in stare sa pastreze ceea ce au.
Mama era sasoaica din judetul Sibiu. Am veri in oras, pana acum cativa ani si la Cisnadioara. In tinerete petreceam cam o luna pe an, in perioada vacantelor, in Sibiu. E orasul meu preferat. L-am vazut crescand de la an la an dupa 2007, si a ajuns chiar ceva deosebit. Centrul e deja pus in mare la punct, nu mai e cazul de schimbari majore.

In schimb ceea ce se dezvolta acum sunt parcurile industriale, si de aceea transportul spre/dinspre ele e important. Doar masinile personale nu sunt o solutie, vorbim de cateva mii de masini care incearca sa intre sau sa plece intr-un sfert de ora in/din zona, rezultatul e previzibil. Trebuie rezolvate solutii de transport in comun, iar aici un tren metropolitan poate fi o solutie. Are capacitatea de transport necesara, iar in conditii de oras si trafic aglomerat poate fi mai rapid decat o masina. Nu e un lucru nou, francezii au trenurile RER in functiune de zeci de ani intre suburbii si zona centrala a Parisului. Salzburg, ca si multe orase germane si austriece, un oras de marime comparabila cu a Sibiului, are S-Bahn, care este un sistem oarecum similar cu ce vor sibienii sa faca. https://de.wikipedia...S-Bahn_Salzburg

#40
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,763
  • Înscris: 01.10.2002
Sibiu si Cisnadie s-au legat printr-o pista de biciclete Am testat pista de biciclete de 700.000 de euro, dintre Cisnădie și Sibiu. 34 de minute – între cele două orașe

"”Avem pista de la Cisnădie la Cisnădioara și, de acum, și cea de la Cisnădie la Sibiu. Sper să lucrăm, tot împreună cu Consiliul Județean, și la o pistă de biciclete care să lege Cisnădioara de Sibiu. Să închidem cercul”, a spus primarul Cisnădiei. Potrivit lui, cei aproape șase km de pistă de biciclete dați în folosință vineri au costat aproximativ 700.000 de euro. Pista are o lățime de doi metri, este total separată de traficul auto și traversează un nou pod peste Seviș (luminat la ambele capete) și alte două podețe. În dreptul cartierului Arhitecților, au fost amplasați 100 de stâlpi de iluminat"

"La câteva zeci de metri după traversarea Sevișului pe noul pod construit special pentru pista de biciclete, pista de biciclete se întrerupe și continuă pe partea cealaltă a drumului. Traversarea între cele două secțiuni ale pistei este reglementată de un nou semafor acționat de bicicliști de la un buton."

"Distanța de 10,67 de km măsurată din fața Casei de cultură din Cisnădie și până în Piața Mică a fost parcursă în 34 de minute, cu o viteză medie de 18,6 km/h."

Ca si pasionat de ciclism, trebuie sa apreciez realizare. In plus trebuie remarcat costul redus al investitiei, fata de alte infrastructuri de transport, care pune centrele a doua localitati la jumate de ora distanta.

#41
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,435
  • Înscris: 29.04.2008
Fostul primar al orașului Arad, în prezent europarlamentar PNL, a declarat pentru G4Media.ro că a participat la începutul anului la negocierile oficiale cu compania de consultanță a Volkswagen care a evaluat ofertele din mai multe țări din Europa de Est pentru construirea unei fabrici multi-brand.
”Am condus negocierile de etapa nivelului meu, am avut asistență guvernamentală, iar locația Arad după a fost acceptată după aceasta negociere. Apoi, guvernul României a înaintat oferta integrală care conține răspunsuri la patru probleme importante ridicate de companie. Primăria a pus la dispoziție o suprafață de 1.100 de hectare, din care 400 de hectare pentru uzina Volkswagen, iar restul – pentru companiile de componente”, a declarat Falcă pentru G4Media.ro


Ma intreb care au fost motivele pentru care nemtii au optta in final pentru Turcia si daca recentele evenimente din Turcia o vor face sa reconsidere Aradul. Nu mai zic de oportunitatea de lobby ca nu cred ca avem cu cine.

#42
lil debul

lil debul

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,662
  • Înscris: 29.09.2005
Doleante pt Bucuresti :
1. Mutarea investitiilor si pe la altii.
2. Ecologie, multe spatii verzi, curatenie.
In adincul sufletului meu demonic visez la clipa in care toata Pipera da faliment si in sfirsit se face liniste in Bucuresti.

#43
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,763
  • Înscris: 01.10.2002

 iladi, on 15 octombrie 2019 - 14:55, said:

Ma intreb care au fost motivele pentru care nemtii au optta in final pentru Turcia si daca recentele evenimente din Turcia o vor face sa reconsidere Aradul. Nu mai zic de oportunitatea de lobby ca nu cred ca avem cu cine.
Cel mai bun lobby il pot face germanii deja prezenti in economia Aradului. Si, desigur, cifrele. Atentie, vorbim de un judet pe jumate decat Timis, la 400.000 oameni, si un oras la jumate decat Timisoara, la 170.000 oameni. Iar rezultatul final este...
[ https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/25566/16414928/1/1-harta.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#44
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,763
  • Înscris: 01.10.2002
Si ministrul pentru Mediul de Afaceri confirma reluarea discutiilor cu VW Ministrul Oprea anunță reluarea discuțiilor cu Volkswagen pentru o fabrică în România, după ce grupul a amânat investiția din Turcia

Cea mai logica locatie ar fi vestul Romaniei, poate intre Arad si Timisoara, unde poate beneficia de personal cu experienta din ambele orase, si eventual si de forta de munca din Ungaria. Aradul are si avantajul ca e deja conectat de Europa Centrala prin cale ferata de mare viteza.

#45
cristi7

cristi7

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,859
  • Înscris: 05.10.2005

 iladi, on 15 octombrie 2019 - 14:55, said:

Ma intreb care au fost motivele pentru care nemtii au opta in final pentru Turcia si daca recentele evenimente din Turcia o vor face sa reconsidere Aradul. Nu mai zic de oportunitatea de lobby ca nu cred ca avem cu cine.

Că va fi în Arad, nu știu. Dar e clar că Turcia nu mai poate fi o opțiune în noul context geopolitic pentru ca războiul va fi de durată, și ar putea urma și sancțiuni economice față de Turcia. Momentan sunt sancțiuni pe armament.

Dar eu înclin să cred că nu va fi Arad ci mai degrabă zona Moldovei, dacă e să fie la noi.

#46
cristi7

cristi7

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,859
  • Înscris: 05.10.2005
https://www.profit.r...ariati-19144126

Quote


MHP Consulting România Cluj-Napoca, parte a concernului german Porsche, a deschis la Timișoara al doilea birou, inaugurarea din vestul României fiind parte a strategiei de dezvoltare a companiei.  Până în 2020, aproximativ 500 de angajați vor lucra pentru MHP Consulting România din punctele de lucru din Cluj-Napoca și Timișoara. În prezent, cele două birouri numără ușor peste 300 de angajați. Noul birou din Timișoara va pune accentul pe servicii SAP de infrastructură și dezvoltare software, completând portofoliul de servicii cu Digital Services. Până la sfârșitul acestui an, peste 20 de angajați se vor alătura echipei timișorene, condusă de Radu Radovici.


#47
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,763
  • Înscris: 01.10.2002
O noua fabrica in domeniul automotiv s-a deschis la Oradea https://adevarul.ro/...df91/index.html

"Potrivit antreprenorului Valetriu Trip, exact la aniversarea a 25 de ani de activitate neîntreruptă, noua fabrică a societăţii Valtryp a fost inaugurată în prezenţa unui mare număr de oficialităţi, delegaţi ai companiilor auto pentru care lucrează, angajaţi şi prieteni.  Aici se vor oferi de patru ori mai multe locuri de muncă, crescând de la cei 140 de angajaţi la o capacitate de aproape 600 de persoane, care vor produce în jur de 3.000 - 3.500 de volane pe zi."
"Printre firmele de autoturisme de pe piaţa internaţională cărora le confecţionează volane de mai multe tipuri sunt Jaguar, Mercedes, Porsche, Audi,Wolkswagen, Lancia, Fiat, Ford, Honda, Toyota, Volvo.   "Cu multă sinceritate şi bucurie vă spun că zilele trecute am făcut primul export, cu 70 de volane, pentru noul Porsche care va apărea în 3 ianuarie 2020", a subliniat antreprenorul."

Daca noua fabrica VW se va deschide la Arad, va avea o parte consistenta dintre furnizori situati local, in vestul tarii, la o distanta de 1-2 ore, in Timis, Hunedoara, Alba si Bihor.

#48
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,763
  • Înscris: 01.10.2002
Judetul Arad ar putea deveni judetul din Romania care are doua coridoare feroviare de mare viteza, pe langa coridorul IV Paneuropean aparand un proiect nou Cale ferată de mare viteză între Arad şi Timişoara

"Noul director general al CFR SA, Marius Chiper, a anunţat că se are în vedere un nou coridor de cale ferată, respectiv coridorul 4 Sud."

"„Vrem să demarăm proiectul de modernizare a Coridorului 4 Sud, în care intră Curtici – Arad – Timişoara – Caransebeş – Craiova şi se închide la Calafat. În perioada imediat următoare, avem aproape gata documentaţia, vom lansa procedura de achiziţie a primelor două tronsoane, respectiv Arad-Ronaţ şi Ronaţ-Timişoara Est. Rămâne să vedem de unde găsim finanţare pentru următoarele două, de la Timişoara Est până la Caransebeş.”, a declarat Marius Chiper."

"În momentul în care planurile şefului CFR vor deveni realitate, şi aici vorbim despre câţiva ani de acum înainte, din Arad se va putea circula pe linia ferată la viteze mari, de aproximativ 160 km/h, atât pe relaţia Arad-Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa, cât şi pe relaţia Arad-Timişoara-Caransebeş-Craiova."

Doar modernizarea celor 100 de km de cale ferata Arad-Oradea ar mai trebui rezolvata, pentru o interconectare completa a Aradului.

#49
cristi7

cristi7

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,859
  • Înscris: 05.10.2005
CA al Aeroportului Oradea a fost revocat iar în locul unor politruci au fost propuși niște oameni cu background în domeniu:


Quote

Cei cinci propuşi de consilierii PNL sunt: Gheorghe Răcaru (fost manager al Tarom şi apoi, după pensionare, al Blue Air, ca reprezentant al Primăriei Oradea), Tudor Jidav (fost director general al Aeroportului Internaţional Otopeni, ca reprezentant al CJ Bihor), Răzvan Horga (fiul unui universitar orădean, specialist în management aeroportuar şcolit în Occident, ca reprezentant al operatorilor din turism), Alexandru Pop (managerul societăţii Sapient Imobiliare, ca reprezentant al operatorilor din sectorul comerţ - servicii) şi Adrian Dan Popuş (manager de companie din Parcul Industrial Oradea, reprezentant al sectorului industrial).
Noul CA va fi completat cu Doina Drăghici, ca reprezentant al statului, fiind funcţionar la Ministerului Finanţelor şi membru în CA-urile Aeroportului Oradea de peste două decenii.

https://www.ebihorea...air-152334.html

Să vedem dacă pot face ăștia ceva pe acolo. Pentru că momentan efectiv zboară doar chartere pe lângă zborul Tarom.

#50
WestPoint

WestPoint

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,054
  • Înscris: 12.12.2016

 iladi, on 15 octombrie 2019 - 14:55, said:

Fostul primar al orașului Arad, în prezent europarlamentar PNL, a declarat pentru G4Media.ro că a participat la începutul anului la negocierile oficiale cu compania de consultanță a Volkswagen care a evaluat ofertele din mai multe țări din Europa de Est pentru construirea unei fabrici multi-brand.
”Am condus negocierile de etapa nivelului meu, am avut asistență guvernamentală, iar locația Arad după a fost acceptată după aceasta negociere. Apoi, guvernul României a înaintat oferta integrală care conține răspunsuri la patru probleme importante ridicate de companie. Primăria a pus la dispoziție o suprafață de 1.100 de hectare, din care 400 de hectare pentru uzina Volkswagen, iar restul – pentru companiile de componente”, a declarat Falcă pentru G4Media.ro


Ma intreb care au fost motivele pentru care nemtii au optta in final pentru Turcia si daca recentele evenimente din Turcia o vor face sa reconsidere Aradul. Nu mai zic de oportunitatea de lobby ca nu cred ca avem cu cine.
Si ca sa vezi, desi ziarele romanesti online au sarit iute, ca din cauza evenimentelor din Turcia, VW isi va revizui planul de a construi fabrica in Turcia, si ca ministrul de resort roman deja a intrat in discutii cu VW, nemtii au spus foarte clar, ca deocamdata nu au deloc intentii de revizuire, nicidecum de relocatie.
Infara de asta se uita ca si Bulgaria a fost pe lista VW si daca nu ma insel, a fost chiar preferata fata de Romania.

#51
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,763
  • Înscris: 01.10.2002
Timisoara se prefigureaza ca un lider in domeniul infrastructurii pentru masini electrice La Timișoara a fost deschisă cea mai mare infrastructură publică de încărcare a mașinilor electrice din țară

"La Timișoara a fost inaugurată cea mai mare infrastructură publică de încărcare a mașinilor electrice din România. Charging Plaza Hub700, aflat în zona centrală a Timișoarei, poate încărca concomitent șase vehicule electrice, furnizând o putere cumulată de 272kW."
"În ultimii 2 ani, numărul de mașini electrice înregistrate la Registrul Auto Român a crescut cu 250% în fiecare an, iar trendul este cu atât mai pronunțat la nivel global."

#52
cristi7

cristi7

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,859
  • Înscris: 05.10.2005

 WestPoint, on 26 octombrie 2019 - 07:04, said:

Si ca sa vezi, desi ziarele romanesti online au sarit iute, ca din cauza evenimentelor din Turcia, VW isi va revizui planul de a construi fabrica in Turcia, si ca ministrul de resort roman deja a intrat in discutii cu VW, nemtii au spus foarte clar, ca deocamdata nu au deloc intentii de revizuire, nicidecum de relocatie.
Infara de asta se uita ca si Bulgaria a fost pe lista VW si daca nu ma insel, a fost chiar preferata fata de Romania.

La cum păreau lucrurile în acele zile, chiar cred și eu că prudența i-a oprit pe cei de la VW să meargă mai departe, mai ales că nu îi costa nimic să aștepte un pic. Pentru că tocmai ce se pregăteau doar să anunțe noua locație.

Totuși a fost o confruntare destul de violentă, cu vreo 400 de morți într-o săptămână, inclusiv pe teritoriul Turciei și care a fost blamată de aproape toate țările lumii. Nu se știa la ce sancțiuni se va putea ajunge.

Dar lucrurile s-au mai calmat între timp.

#53
cristi7

cristi7

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,859
  • Înscris: 05.10.2005

 Wotan, on 26 octombrie 2019 - 08:36, said:

Timisoara se prefigureaza ca un lider in domeniul infrastructurii pentru masini electrice La Timișoara a fost deschisă cea mai mare infrastructură publică de încărcare a mașinilor electrice din țară

"La Timișoara a fost inaugurată cea mai mare infrastructură publică de încărcare a mașinilor electrice din România. Charging Plaza Hub700, aflat în zona centrală a Timișoarei, poate încărca concomitent șase vehicule electrice, furnizând o putere cumulată de 272kW."
"În ultimii 2 ani, numărul de mașini electrice înregistrate la Registrul Auto Român a crescut cu 250% în fiecare an, iar trendul este cu atât mai pronunțat la nivel global."

Tu nu poți să ai o intervenție personală, pe lângă nelipsitul copy-paste în care să nu spui ceva caraghios? Ce liderul infrastructurii electrice pentru o stație?!

Uite un anunț tot de zilele trecute de la Primăria Oradea:

Quote

Ieri am semnat la Administrația Fondului pentru Mediu contractul de finanțare pentru cele 16 stații de încărcare a vehiculelor electrice, dosar care a fost depus de Primăria Oradea în luna ianuarie a acestui an, în cadrul programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, suma aprobată fiind de aproape 2,5 milioane lei. Licitația pentru cele 16 stații este în curs de de publicare și până în primăvara anului viitor aceste stații vor fi realizate.
Doresc să le mulțumesc totodată hotelierilor și unităților comerciale care au instalat deja astfel de stații de încărcare în Oradea. După realizarea acestui proiect, vom căuta să înscriem toate stațiile existente în oraș într-un sistem global de informații, astfel ca doritorii să poată afla unde sunt stații disponibile și să existe posibilitatea rezervării acestora de la distanță.

Deci 16 stații de încărcare care vor fi finalizate la primăvară în oraș care se adaugă altor câtorva (nu știu să pun exact numărul) care există deja în oraș instalate de privați. Și nu vorbește nimeni de "liderul infrastructurii pentru mașini electrice". Nu de alta dar ar necesita o analiză un pic mai mult decât un titlu de ziar.

#54
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,763
  • Înscris: 01.10.2002
Vezi tu, cele de care am zis eu sunt deja functionale. E foarte bine ca se vor face statii de incarcare si in Oradea. Dar alea sunt inca proiect...

A fost publicata harta puterii de cumparare in Romania prntru 2019. Se remarca o puternica polarizare, in afara de Bucuresti si Ilfov ceilalti fiind ardeleni, doar Arges si Prahova reusind sa ajunga pe locurile 9 si 10 https://www.gfk.com/...anilor-de-5881/

Edited by Wotan, 26 October 2019 - 15:15.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate