Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 

BMW opreste productia de i3

- - - - -
  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#37
zippo123

zippo123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,958
  • Înscris: 04.05.2003

View PostMicroEdge, on 16 septembrie 2019 - 18:07, said:

Deci un Renault ZOE la 18k euro are costuri de operare mai mari fata de Clio 1.5dci la 16k euro? ��

Nu este corecta compratia ta, mai jos este explicatia:

Pentru primul pret:
"*Ofertă destinată persoanelor fizice, fără valoare contractuală, prin PSIPAN, derulat de Administrația Fondului pentru Mediu și finanțat din Fondul pentru mediu, valabilă în perioada 1 - 30 septembrie 2019, în limita stocului disponibil. Prețul este obținut prin scăderea din prețul standard a contravalorii primei de casare de 51.530 lei, calculate în euro (la cursul de 4,7451 lei) și a reducerii comerciale oferite de Renault Commercial Roumanie, în valoare de 4691 euro (TVA inclus) pentru ZOE Life Z.E. 40. Prețul nu conține valoarea oricăror echipamente, accesorii sau dotări opționale."

Edited by zippo123, 17 September 2019 - 07:59.


#38
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,845
  • Înscris: 13.07.2011
Tesla 3 sa spunem ca ar fi o concurenta cu seria 3 BMW, C-Class Mercedes, Audi A4. Cel mai ieftin model Tesla 3 fara sa adaug o optiune pe el costa 49.530 si 40.930 dupa primele de mediu, fiind modelul cu tractiune spate si range standard (354km).

Audi A4 benzina, 150cp (acum observ ca astia nici nu mai vand diesel manual, doar automat, iar la BMW motoarele pe benzina au devenit mai scumpe), costa 35.000. Range-ul este poate dublu, asigurarea este aproape identica deoarece Tesla 3 are mai multi CP, chiar daca la electrice nu platesti asigurarea pe motor ci doar casco.

Un full de benzina la Audi costa undeva la 70eur, la Tesla 35eur, datorita faptului ca alimentez de 2 ori pentru acelasi range ca Audi-ul, ajung tot la suma de 70eur. Service-ul sunt sigur ca este mai scump la Tesla.

Per total economisesc doar la asigurare. Si diferenta de 5000eur nu se amortizeaza in nici un caz pe durata a 5 a ani de zile.

#39
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,291
  • Înscris: 23.07.2014

View Postbusiness11, on 17 septembrie 2019 - 09:11, said:

Un full de benzina la Audi costa undeva la 70eur, la Tesla 35eur, datorita faptului ca alimentez de 2 ori pentru acelasi range ca Audi-ul, ajung tot la suma de 70eur. Service-ul sunt sigur ca este mai scump la Tesla.

Nu mai stiu exact cum e in Rom^nia (desi am fost chiar acu' 3 saptamani, am alimentat o singura data si nu mai retin exact pretul transformat in Euro), dar iau ca referinta Germania. Nu stiu exact la ce Audi te referi (ce motorizare) si nu stiu cat are capacitate rezervorul. Iau ca exemplu 60 de litri. Benzina e 1.5 euro la medie, cea normala. Asta inseamna ca dai 90 de euro pe un plin. Un 2.0 tfsi nu are cum lua mai putin de 7.5 litri consum mediu la drum lung (autostrada, mai ceva pe afara, drum normal, trecut prin localitati etc.). Poate doar daca mergi foarte cuminte vei cobora sub 7. Real, dupa vreo 700km esti pe bec aprins si trebui musai sa intriDaca ai parcurs mare ca pondere in orase, atunci consumul creste evident mult (nu e cazul la o electrica).

Tesla de care spui, cel Standard Range Plus, are baterie de 50kWh, ceea ce inseamna 15-20 euro un plin la supercharger si ceva mai ieftin acasa. In Germania e 43k pretul de achizitie.
Long Range, cu autonomie 560km (real, autostrada+afara+localitati nu va fi atat totusi, aia e clar), are baterie de 75kWh, ceea ce inseamna un 27-28 euro un plin si pe la 25 de euro acasa. 52k pret de achizitie.

Acuma ia si comparatia mai direct: ce benzinar de 265cp, respectiv de 350cp iti ofera o autonomie mai mare (poate eventual marginal mai mare) si de cate ori costa alimentarea mai mult la alea.

Bun, Tesla clar nu sunt masini ieftine deloc, nu toti isi permit si oricum pentru oricine e un efort financiar. Daca/cand vor aparea electrice cu autonomii de 500km (puteri de 130-160cp sunt arhisuficiente), care sa ramana pina in 35k cu preturile (plus mai castigi ceva din tichete), atunci se va schimba treaba. Gen un VW ID3, versiunea cu autonomie maxima, poate fi motorul de 150cp (nu trebuie neaparat ala de 204) si sa coste maxim 35k. Mai e de asteptat, dar aici vorbim in principiu.

View Postbusiness11, on 17 septembrie 2019 - 09:11, said:

Audi A4 benzina, 150cp (acum observ ca astia nici nu mai vand diesel manual, doar automat, iar la BMW motoarele pe benzina au devenit mai scumpe), costa 35.000. Range-ul este poate dublu,

Aa, la asta te refereai, cu un 2.0 tfsi de 150cp poate ca poti scoate un consum relativ economic, dar nici vorba de range dublu, nici pe aproape.

View Postbusiness11, on 17 septembrie 2019 - 09:11, said:

Service-ul sunt sigur ca este mai scump la Tesla.

vor fi mai rare service-urile la electrice.

Comoditatea pe un ICE in momentul de fata e ca faci plinul si ai putea face drumul de 700-750km cu un benzinar fara sa realimentezi, sau 1000+ cu un diesel. Nu inseamna ca te scoate mai ieftin drumul, dar pur si simplu nu-ti bati capul ca trebuie sa opresti sa alimentezi, o faci doar ca vrei tu.

Edited by SorinGT, 17 September 2019 - 10:05.


#40
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,845
  • Înscris: 13.07.2011
Eu iti pot da ca exemplu masina mea de servici, un Audi A4 2.0 TDI, consum mixt 5,3L cu 58L volum. Pretul diesel in Austria este momentan 1,17 adica 68€ un plin. Range-ul daca merg doar autostrada (tempomat 130kmh) este de 1000km. Combinat cu mersul prin oras, undeva la 7-800km. Pretul de achizitie undeva la 42.000eur in 2018, fiind luata pe firma primesti tva-ul inapoi, deci pretul de achizite a fost sa spunem undeva la 35.000.

Nu stiu daca Tesla reuseste aceasta performanta.

Ah, si sa nu mai spun despre spatiu util care il ofera un Audi A4 Avant vs un Tesla 3.

Edited by business11, 17 September 2019 - 10:35.


#41
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
S-a dus topicul pe aratura, ICE vs Eelctric insa ideea de baza ramane ca I3 s-a vrut sa fie altceva pentru ca la momentul ala electrica nu e decat un moft, nefezabil economic. Producatorul a incercat sa faca ceva altfel ca sa atraga clienti, nu i-a iesit si probabil va scoate ca si restul lumii varianta electrica a masinii standard, ca un producator de marimea BMW nu trebuie sa reinventeze roata.

#42
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,291
  • Înscris: 23.07.2014
Bun, e clar ca dieselul e eficient, iar la drum lung e clar ca ai comoditatea aia de care vorbeam: ai de facut 1000km, faci plinul si stai linistit. Opresti doar ca vrei sa faci pauza, nu din necesitatea de a alimenta.

Privitor la Tesla, te poti uita aici pentru ceva date. Echivalentul in combustibil le-a iesit la 1.8l. De vazut si faptul ca la o electrica e oarecum invers ca la un ICE, adica ICE-ul (dieselul mai ales) are maxim de eficienta la drum afara, electrica in oras (vezi la range city mild wather). Dar e o masina scumpa.

Chestia cum spuneam, e si de principiu, mai dureaza pina costurile de achizitie si autonomiile se ajusteaza la electrice. De-aia si tranzitia se va face treptat, nu-i vorba ca in 10 ani tot omul isi va lua asa ceva.

View Postfilipxxx, on 17 septembrie 2019 - 10:31, said:

S-a dus topicul pe aratura, ICE vs Eelctric insa ideea de baza ramane ca I3

da, si mare lucru nici nu stiu daca mai e de spus. Nu se mai produce si fie-i tarana usoara.

Edited by SorinGT, 17 September 2019 - 10:38.


#43
zippo123

zippo123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,958
  • Înscris: 04.05.2003

View PostSorinGT, on 17 septembrie 2019 - 10:36, said:


Chestia cum spuneam, e si de principiu, mai dureaza pina costurile de achizitie si autonomiile se ajusteaza la electrice. De-aia si tranzitia se va face treptat, nu-i vorba ca in 10 ani tot omul isi va lua asa ceva.

pentru asta exista plug-in hibrid.
vezi eficienta lui ro_explorer.

on topic... BMW nu a facut miscarea asta de fraier... sunt baieti destepti acolo... si nu o sa ne spuna noua niciodata adevaratele motive.

#44
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,531
  • Înscris: 30.10.2003
Eu pana acum n-am vazut electrice prin vacante. Cel putin in DE exista masa aia de oameni care in timpul vacantelor fac transhumanta spre mare sau la munte via Italia, Slovenia Croatia. 500-600 km in 8-9 ore cu Stauri imense si cozi mari la benzinariile cu 10-15 statii. E destul de inconfortabil sa te aventurezi cu o electrica. Stai in Stau la 32 grade si vezi ca mai 30 km range.  Posted Image

View Postzippo123, on 17 septembrie 2019 - 10:38, said:

on topic... BMW nu a facut miscarea asta de fraier... sunt baieti destepti acolo... si nu o sa ne spuna noua niciodata adevaratele motive.
Corect!

#45
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,291
  • Înscris: 23.07.2014

View Postzippo123, on 17 septembrie 2019 - 10:38, said:

on topic... BMW nu a facut miscarea asta de fraier... sunt baieti destepti acolo... si nu o sa ne spuna noua niciodata adevaratele motive.

Vanzarile relativ slabe, zic eu. Parca in jur de 20 si ceva de mii pe an. Pret mare, mai ales raportat la autonomie. Si complet neatragatoare (dupa parerea mea).

#46
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,845
  • Înscris: 13.07.2011
Eu am un coleg la munca care lucreaza si locuieste in Slovacia si detine un Tesla S. Pretul de achizitie undeva la 100.000eur, de banii aia gasesti S-Class Plug-in Hybrid. El chiar se aventureaza la distante mai mari de sute de kilometrii cu masina. Avantajul la Tesla este sistemul de navigatie ultra inteligent. Iti calculeaza ruta mereu in functie de statii de alimentare supercharge si are live-trafic. Chiar si asa m-ar enerva extrem sa stiu ca daca dau a/c-ul mai puternic sau daca afara este frig range-ul scade extrem si odata la 3-400km trebuie sa astept 20-40 de minute sa imi incarc masina.

Technologia nu este matura si sunt de parere ca nu va deveni niciodata. Potentialul il vad in hibrid, hidrogen sau alte alternative nedescoperite momentan.

Edited by business11, 17 September 2019 - 10:55.


#47
zippo123

zippo123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,958
  • Înscris: 04.05.2003

View PostSorinGT, on 17 septembrie 2019 - 10:46, said:


Vanzarile relativ slabe, zic eu. Parca in jur de 20 si ceva de mii pe an. Pret mare, mai ales raportat la autonomie. Si complet neatragatoare (dupa parerea mea).

si daca au testat piata cu aceasta masina?
isi permit asemenea "pierderi"

#48
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,291
  • Înscris: 23.07.2014

View Postbusiness11, on 17 septembrie 2019 - 10:51, said:

Eu am un coleg la munca care lucreaza si locuieste in Slovacia si detine un Tesla S. Pretul de achizitie undeva la 100.000eur, de banii aia gasesti S-Class Plug-in Hybrid.

Is multe de discutat, dar am da-o iara in off-topic.

View Postzippo123, on 17 septembrie 2019 - 10:54, said:

si daca au testat piata cu aceasta masina?
isi permit asemenea "pierderi"

poti testa piata mai acatarii. Sa vrei sa testezi piata cu o masina de 40k+, care arata ca o ciudatenie si-ti ofera o autonomie reala de 200km inseamna sa mergi la piata si sa-ti spui "da Doamne sa nu gasesc...". Eu sincer ma mir ca au vandut si cat au vandut.

Edited by SorinGT, 17 September 2019 - 11:00.


#49
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,699
  • Înscris: 23.04.2007

View PostBursul, on 17 septembrie 2019 - 10:42, said:

Stai in Stau
Aha ... deci de aia ii spune Stau  ... ca stai Posted Image

#50
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,531
  • Înscris: 30.10.2003

View Postbusiness11, on 17 septembrie 2019 - 10:51, said:

Technologia nu este matura si sunt de parere ca nu va deveni niciodata. Potentialul il vad in hibrid, hidrogen sau alte alternative nedescoperite momentan.
Fii si tu mai optimist. Electrica e speranta noastra :) Cat despre hidrogen, acesta si-a dat ortul popii, l-a inghitit electricul. Aici in München a fost un proiect de car sharing cu masini care mergeau cu hidrogen. A durat maxim 2 ani si a disparut. Si nu mai vad nimic despre aceasta tema.

#51
zippo123

zippo123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,958
  • Înscris: 04.05.2003

View PostSorinGT, on 17 septembrie 2019 - 10:59, said:


poti testa piata mai acatarii. Sa vrei sa testezi piata cu o masina de 40k+, care arata ca o ciudatenie si-ti ofera o autonomie reala de 200km inseamna sa mergi la piata si sa-ti spui "da Doamne sa nu gasesc...". Eu sincer ma mir ca au vandut si cat au vandut.
daca avea range de 450 km nu mai spuneai asta...
la ce masini vinde BMW, isi permit orice...

de ce nu te intrebi de ce se vine egolf si/sau ZOE ...
au range mai mare... nu

#52
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,845
  • Înscris: 13.07.2011
faza haioasa ca tot suntem pe topic dedicat BMW este faptul ca in Frankfurt la expozitia auto, nemtii si-au prezentat noua technologie i Hydrogen, care intra in productie din 2022. Deci pe o parte isi retrag motorul electric de pe piata, pe cealalta parte isi lanseaza o noua technologie.

#53
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,699
  • Înscris: 23.04.2007

View PostBursul, on 17 septembrie 2019 - 11:12, said:

Cat despre hidrogen, acesta si-a dat ortul popii, l-a inghitit electricul.
Sau poate ca vor colabora ... o "electrica pe hidrogen" pare interesanta ...

#54
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,291
  • Înscris: 23.07.2014

View PostBursul, on 17 septembrie 2019 - 11:12, said:

Cat despre hidrogen, acesta si-a dat ortul popii, l-a inghitit electricul.

cred ca lumea ar fi curioasa de el pina apar preturile. Cand o vedea ca se cere 70-80k, trece si curiozitatea.

View Postzippo123, on 17 septembrie 2019 - 11:15, said:

daca avea range de 450 km nu mai spuneai asta...
la ce masini vinde BMW, isi permit orice...

ca arata nasol? Da, range-ul nu schimba aspectul, dar macar avea atu-ul ala al autonomiei. Dar mi-e ca aia le iesea la 55-60k

ZOE se vinde mai binisor (pretul semnificativ mai mic), dar nu chiar grozav

http://carsalesbase....lt/renault-zoe/

Edited by SorinGT, 17 September 2019 - 11:27.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate