Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani
 Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964
 Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...
 Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...
 

BMW opreste productia de i3

- - - - -
  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#19
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Pacat de i3, mie imi place masinuta maxim.
De fiecare data cand o gasesc la ride sharing ma dau cu ea, absolut superba.
As merge in fiecare zi cu una daca as putea.

#20
Ghita_Bizonu

Ghita_Bizonu

    Confectionez manusi din pielea clientului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,827
  • Înscris: 16.10.2012
I 3? Cestia aia buleftrica?

Pai normal ...
Asta pen ca o electrica ar fi mai degraba o bazdaganie ptr oras .... hai sa faci naveta de la suburbia SB aflata la 15 km de Oras.
Da I3 e BMW cu norma intreaga fara sa se  ridice la prentiile BMW. Si oricumk BMW e cam scump

Ar fi trebuit sa se inspire din https://en.wikipedia.org/wiki/Isetta . Asta s-ar fi potrivit cu ideea de amsina de oars .. si electrica (adica fara pretentii de BMW) Si era mai ieftina (ca o bazdaganie din astea presupuen ca maii tii o masina .. ptr we, concedii samd)

#21
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,285
  • Înscris: 23.07.2014

View Postbusiness11, on 16 septembrie 2019 - 16:08, said:

Poluarea la constructia bateriilor este uriasa.

nu mai mult decat construirea motoarelor/componentelor de masini conventionale. Ideea e sa nu mai polueze ulterior, in exploatare.

View Postbusiness11, on 16 septembrie 2019 - 16:08, said:

Cu tot cu ajutoare de la stat, eliberarea de taxe si alte treburi pe o durata de 5 ani, tot motoarele normale sunt mai ieftine.

motoarele electrice sunt mai ieftine de fapt.

View Postbusiness11, on 16 septembrie 2019 - 16:08, said:

si producerea curentului este la fel de daunator

asta trebuie sa mearga in paralel cu schimbarea ponderii surselor care produc curentul (scaderea ponderii centralelor pe carbune, de exemplu), lucru care chiar se si face.

View Postbusiness11, on 16 septembrie 2019 - 16:08, said:

pe langa asta masiniile nu sunt practice deloc.

de fapt ele sunt (practice). Sunt mult mai economice in exploatare. Mentenanta incomparabil mai redusa, incarcare mult mai ieftina (in multe cazuri moca), dinamism foarte bun (raportat la putere) samd. Si in State simti diferenta la costuri, daramite in Europa, unde combustibilul e mult mai scump.

Problema mare deocamdata e in general autonomia. Sunt putine modele care ofera autonomie decenta, o autonomie intr-adevar buna si mai putine.

View Postbusiness11, on 16 septembrie 2019 - 16:08, said:

Dupa 5-8 ani, bateria trebuie inlocuita.

daca circuli intr-adevar mult. Pina pe la 150k de km nu prea ai treaba la nici un producator. Pina ii faci, se vor ieftini semnificativ si imbunatati.

Viitorul e in directia aia, sigur ca se va face treptat, mai dureaza, dar asta e altceva.

Edited by SorinGT, 16 September 2019 - 16:48.


#22
Kappa17

Kappa17

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 328
  • Înscris: 13.03.2017

View Postbusiness11, on 16 septembrie 2019 - 16:08, said:

Dupa 5-8 ani, bateria trebuie inlocuita.
auzisem pe undeva ca bateriile se pot recicla in proportie de 80%

#23
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,838
  • Înscris: 13.07.2011
@Sorin, eu tocmai ce am citit ieri o statistica in toate tarile din Europa motoarele electrice sunt mai scumpe (pret de achizitionare, asigurare, alimentare, reparatii) pe o durata de 5 ani de zile. Diesel-ul iese cel mai ieftin pe perioada asta. Pretul de achizitionare cu tot cu ajutoarele de la stat si in multe tari nu platesti unele taxe, ies mai scumpe decat masiniile diesel/benzina.

#24
AdiTwism

AdiTwism

    Poți trimite mesaj privat.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,131
  • Înscris: 01.04.2008

View PostKappa17, on 16 septembrie 2019 - 15:49, said:

Nici i8 din pacate n-as putea sa zic ca arata chiar asa de bine.

i8 e altceva, o silueta mult mai buna, vezi din lateral, fluid, coupe 2 usi, sportiv, prag lateral adancit, posibilitate roadster, airflow din lateral spre stopuri, farurile si grila nu sunt anormale avand in vedere ca sunt tipice brandului iar pentru ca masina e sport nu ai cum sa obtii sport decat prin turtire si unghiuri deci alta varianta nu era. Am mentionat usile ?
Iar bara fata o inlocuiesti, la fel ca cea din spate.

Nu poti sa copiezi alte masini care arata bine, cand esti un brand puternic trebuie sa presupui ca altii se vor lua dupa tine, ca tu ai inceput un trend, trebuie sa incerci lucruri noi, exista riscuri. Nu ii dau nota 10 dar ii dau 9.

#25
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,285
  • Înscris: 23.07.2014
Pretul de achizitie e in general mai mare pentru o masina electrica (la unele modele se mai companseaza cu primele de mediu).

La alimentare, daca ai sa zicem o baterie de 100kWh (gen un Tesla Model 3 Long Range), te costa cam 35 de euro la supercharger "plinul" si ceva mai ieftrin acasa. Nu ai pe aceiasi bani aceiasi autonomie cu o conventionala, chiar diesel sa fie. Atata ca o masina electrica cu autonomie buna costa.

Mentananta e mai ieftina la electrica, nu ai atatea revizii, nu ai ulei, filtre pompe, o gramada de componente pe care o masina clasica le are (deci si susceptibilitate mai mare de a pica). La reparatii, nu stiu la care gen se referea statistica respectiva.

#26
Kappa17

Kappa17

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 328
  • Înscris: 13.03.2017

View PostAdiTwism, on 16 septembrie 2019 - 17:59, said:

Nu ii dau nota 10 dar ii dau 9.
Na, gusturile nu se discuta :lol:

#27
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,281
  • Înscris: 16.08.2016

View Postbusiness11, on 16 septembrie 2019 - 17:00, said:

@Sorin, eu tocmai ce am citit ieri o statistica in toate tarile din Europa motoarele electrice sunt mai scumpe (pret de achizitionare, asigurare, alimentare, reparatii) pe o durata de 5 ani de zile. Diesel-ul iese cel mai ieftin pe perioada asta. Pretul de achizitionare cu tot cu ajutoarele de la stat si in multe tari nu platesti unele taxe, ies mai scumpe decat masiniile diesel/benzina.
Deci un Renault ZOE la 18k euro are costuri de operare mai mari fata de Clio 1.5dci la 16k euro? 😁

#28
LOLkekLOL

LOLkekLOL

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 29.07.2019
Chiar m-am mirat ca a tinut atat, s-a vandut chiar relativ "bine"  in conditiile date: pe langa ca are un design controversat, e mica(mai degraba la nivel de polo decat golf) si are un pret exagerat

View PostMicroEdge, on 16 septembrie 2019 - 18:07, said:

Deci un Renault ZOE la 18k euro are costuri de operare mai mari fata de Clio 1.5dci la 16k euro? ��
Neah, nu compara mere cu pere.... Clio prin programul rabla e 8000 eur Posted Image vezi aici lista:

https://www.renault....otii/rabla.html

Iar zoe e mai mic decat clio din ce-am observat ochiometric.

Edited by LOLkekLOL, 16 September 2019 - 18:33.


#29
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,281
  • Înscris: 16.08.2016
Pai cauta cel mai ieftin Clio diesel+cutie automata :) ca la ZOE nu ai cutie manuala :)

#30
LOLkekLOL

LOLkekLOL

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 29.07.2019
Nu mai exista Clio nici diesel nici automat(hai sa zicem ca automata ar fi fost 2000 eur max. si asa 10k vs 18k e aproape dublu)

#31
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,041
  • Înscris: 09.08.2005
Subscriu la teoria experimentului. Dar designerul plus cei care au aprobat designul mașinii ar trebui zburați...
Oricum, orice ar face au două probleme majore de rezolvat - autonomia și timpul de încărcare. Pînă nu le aduc la valori rezonabile - adică similare ICE - electricele vor rămîne jucării de oraș și ieșit la picnic...

#32
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View PostMicroEdge, on 16 septembrie 2019 - 18:46, said:

Pai cauta cel mai ieftin Clio diesel+cutie automata :) ca la ZOE nu ai cutie manuala :)
Dar nici automata, ca nu are deloc cutie. Daca iti baga ceva pe gat sa fie gratis, nu?

Cine isi face calcule de rentabilitate, nu isi face cum zici tu. Isi face strict pe ce are nevoie. Daca nu are nevoie de automata, nu valoreaza nici o ceapa degerata pt el faptul ca electrica nu are cutie de viteze.
Astia sunt banii. Iau Megane sau o kkreaza de zoe? Sau un Clio si merg gratis vreo 5 ani de diferenta de pret.

Edited by underb, 16 September 2019 - 21:55.


#33
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Ce procent dintre masinile de clasa mica se vand cu automata? 10%? Posibil, cu putin noroc. Astia sunt clientii. Daca aveau nevoie de automata luau.
Ce procent dintre masinile de clasa mica se vand la pret de zoe? Insignifiant. Majoritatea sunt 10-12k. Pe astia trebuie sa ii convinga sa dea in plus banii de combustibil pe 5 ani ca sa stea la coada la Kaufland sa alimenteze gratis ca mai apoi sa dea masina pe nimic pt ca au aparut masini electrice mult mai bune si nu se va mai uita nimeni la un experiment de masina electrica din 2019.

Legat de dinamica, e f buna la viteze mici dar e un aspect secundar al faptului ca masina poate depasi 100kmph. Nu s-au preocupat sa aiba acceleratii f bune in oras ci sa atinga o viteza maxim rezonabila. Un motor care atinge acea viteza are implicit si acceleratie. Daca ai da banii pt un motor termic cu acceleratie buna, e relevant. Daca nu, nu.

E ca pirateria. Studioul care a facut filmul la care ma uit eu gratis nu poate sa considere ca as fi dat bani pe filmul ala daca nu il gaseam gratis. Probabil ma lipseam de el daca era pe bani. Asa e si cu lipsa cutiei de viteze sau dinamica la viteza mica si medie la electrice. Prea putini ar plati in plus pt ele cand au de ales.

Edited by underb, 16 September 2019 - 22:20.


#34
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,697
  • Înscris: 23.04.2007

View Postbusiness11, on 16 septembrie 2019 - 16:08, said:

Motoarele electrice sunt vrajeli in momentul de fata.
Eu as zice ca motoarele electrice sint ok ... vrajeala fiind la baterii ...

#35
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,487
  • Înscris: 18.06.2007

View Postadrian_r5, on 17 septembrie 2019 - 07:41, said:

Eu as zice ca motoarele electrice sint ok ... vrajeala fiind la baterii ...
mare adevăr spui. și deși pare simplu, este dificil să încarci

#36
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,665
  • Înscris: 15.12.2009
@underb,
Ce ai scris acolo este pur punctul tău de vedere vis a vis de cutiile automate. În vest cutiile automate sunt foarte apreciate și pe mâinile mici tocmai pentru comoditatea pe care o ofera în regim de oras. Și prețul de vânzare țintă al mașinilor de masa nu e 12k ci 20-30k.
România cu puterea ei de cumpărare nu este o piață țintă.

Edited by ro_explorer, 17 September 2019 - 07:45.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate