Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Theo Rose x Domino x Alessandra -...

R.I.P. Donald Sutherland

Problema de soft ...

PPC suprataxeaza voit fara nici o...
 Senzori de miscare aprind lampile...

Gaura dreapta in perete gros

Manea cu saxofon si tipa misto

Fedex tot imi trimite facturi de ...
 Portretul combinatorului la tiner...

Fals/ uz de fals?

Credit pe cartele

Nu pot sa prelungesc un domeniu, ...
 Sfc scannow blocat la 99 la suta

hdd 2,5" sata 250GB unallocat...

Comparatie consum inverter vs non...

Hidrofor defect arunca apa inapoi...
 

CHINA

* * * * - 8 votes
  • This topic is locked This topic is locked
5200 replies to this topic

#1855
Piniuli

Piniuli

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,695
  • Înscris: 09.01.2006

 vanitty, on 10 ianuarie 2022 - 10:41, said:

mana aia de lucru nu circula cu trenul de mare viteza

Prietene, aberezi. Ai zis ca daca vand bilete nu inseama ca sunt profitabile. OK, nu am dovezi sa te contrazic. Dar acum nici nu vand bilete? Pun aia asa SOLD OUT la misto acolo, la trenuri cu capacitate de 1000 de pasageri?  Ti-am dat link sa vezi si preturile. 20-30 US$pt un biliet intre Xiamen si Shenzhen, de exemplu (600 km). Ce ti se pare atat de exceptional? In Shenzhen salariile pleaca de la 500-600 $ pt ultimul municitor la banda. In Xiamen poate ceva mai mici. Logic ca nu fac naveta zilnic la preturile alea, ca nu se justifica. Dar cand muncitorul ala de la banda vrea sa mearga intr-o vacanta sau sa-si viziteze parintii de unde e el, fix cu HSR-ul se duce.

Edited by Piniuli, 10 January 2022 - 10:51.


#1856
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

 vanitty, on 10 ianuarie 2022 - 10:41, said:

mana aia de lucru nu circula cu trenul de mare viteza
Ba da, circula.
Circula studentii care vin din zone mai putin industrializate, circula specialistii care provin din familii de la tara etc.

 Piniuli, on 10 ianuarie 2022 - 10:47, said:


Prietene, aberezi. Ai zis ca daca vand bilete nu inseama ca sunt profitabile. OK, nu am dovezi sa te contrazic. Dar acum nici nu vand bilete? Pun aia asa SOLD OUT la misto acolo, la trenuri cu capacitate de 1000 de pasageri?  Ti-am dat link sa vezi si preturile. 20-30 US$pt un biliet intre Xiamen si Shenzhen, de exemplu (600 km).
Adica cca. 130 ron pt. un drum Bucuresti-Timisoara, cu HSR. :)

#1857
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,544
  • Înscris: 23.07.2014

 vanitty, on 10 ianuarie 2022 - 10:41, said:

mana aia de lucru nu circula cu trenul de mare viteza

Nu, numai cu   trenuri de navetisti . Cred ca te tii de trolling.

#1858
Piniuli

Piniuli

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,695
  • Înscris: 09.01.2006
Uite "hal" de frecventa de trenuri HSR neprofitabile si care circula goale, pt maine, 11 ianuarie, (zi de lucru, fara sarbatoare, in pandemie cu cazuri confirmate in Shenzhen) intre Shenzhen si faimosul Wuhan...  Aici este vorba de o distanta de aproximativ 1000 km, parcursi in 5 ore.



[ https://i.ibb.co/r51DWYL/wuhan.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Piniuli, 10 January 2022 - 11:05.


#1859
vanitty

vanitty

    Ala negru de respira greu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,801
  • Înscris: 05.11.2009

 Piniuli, on 10 ianuarie 2022 - 10:47, said:

Prietene, aberezi. Ai zis ca daca vand bilete nu inseama ca sunt profitabile. OK, nu am dovezi sa te contrazic. Dar acum nici nu vand bilete? Pun aia asa SOLD OUT la misto acolo, la trenuri cu capacitate de 1000 de pasageri?  Ti-am dat link sa vezi si preturile. 20-30 US$pt un biliet intre Xiamen si Shenzhen, de exemplu (600 km). Ce ti se pare atat de exceptional? In Shenzhen salariile pleaca de la 500-600 $ pt ultimul municitor la banda. In Xiamen poate ceva mai mici. Logic ca nu fac naveta zilnic la preturile alea, ca nu se justifica. Dar cand muncitorul ala de la banda vrea sa mearga intr-o vacanta sau sa-si viziteze parintii de unde e el, fix cu HSR-ul se duce.

adica turism de vacanta. nu naveta, in care mana de lucru vine zi de zi la lucru cu trenul de mare viteza. Ca asta sustinea colegul

Edited by vanitty, 10 January 2022 - 11:13.


#1860
Piniuli

Piniuli

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,695
  • Înscris: 09.01.2006

 vanitty, on 10 ianuarie 2022 - 11:05, said:

adica turism de vacanta. nu turism, in care mana de lucru vine zi de zi la lucru cu trenul de mare viteza. Ca asta sustinea colegul

Nu cred ca sustinea asta. Poate asta ai inteles tu. Nu prea ai cum sa vii cu HSR la munca zilnic. HSR -ul e pt minim 100-200 km. Vii cu HSR daca ai ceva inchiriat unde lucrezi, sau stai la caminul fabricii si te intorci la familie in weekend.. Pt restul este metrou. Ne apucam sa-l discutam si pe ala?  :) ..  
  Dar chiar si asa, cumva lumea circula foarte mult. Habar n-am unde umbla toti. Sa nu aungi prin gari chineze ca nu o sa-ti vina sa crezi ce trafic si ce dimensiuni au. Cea mai parlita gara din Shenzhen sau Guangzhou e mai mare decat aeroportul Henri Coanda.

#1861
cumparator

cumparator

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,141
  • Înscris: 11.03.2006

 Piniuli, on 10 ianuarie 2022 - 11:03, said:

Uite "hal" de frecventa de trenuri HSR neprofitabile si care circula goale, pt maine, 11 ianuarie, (zi de lucru, fara sarbatoare, in pandemie cu cazuri confirmate in Shenzhen) intre Shenzhen si faimosul Wuhan...  Aici este vorba de o distanta de aproximativ 1000 km, parcursi in 5 ore.



[ https://i.ibb.co/r51DWYL/wuhan.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

De ce sunt preturile in HKD?

#1862
Piniuli

Piniuli

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,695
  • Înscris: 09.01.2006

 cumparator, on 10 ianuarie 2022 - 11:18, said:


De ce sunt preturile in HKD?

Pt ca am ales varianta site-ului Ctrip din HK ca sa fie in engleza si mi-a schimbat automat moneda in HKD. E si mai usor de interpretat pretul asa pt ca 1 euro e aproximativ 10 HKD.

#1863
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

 vanitty, on 10 ianuarie 2022 - 11:05, said:

adica turism de vacanta. nu naveta, in care mana de lucru vine zi de zi la lucru cu trenul de mare viteza. Ca asta sustinea colegul
Naveta de weekend, maistore.

Apropos, si noi, in RO, aveam pe timpul lui ceasca ceva ''de mare viteza''.
Se numea Rapid.
Si de foarte multe ori, cel putin pe traseul Bucuresti-Timisoara (pe care il frecventam mai des), nu mai gaseai locuri, si luai bilet in picioare.
Tin minte ca de cateva ori am mers in picioare pana la Severin, cu o inghesuiala pe culoar ca in metrou.
Si asta la vagon de cls. 1, ca la alea de cls. 2 nu mai aveai loc sa arunci un ac.

#1864
takillya

takillya

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,149
  • Înscris: 03.12.2005

 vanitty, on 10 ianuarie 2022 - 05:43, said:

util in ce sens? ca daca nu fac bani, macar sa isi acopere cheltuielile de operare, inseamna ca nu prea e util suficient de mult celor ce ar trebui sa le foloseasca..

se cheama "infrastructura", chestia aia de care ne tot plangem de 30 de ani ca n-avem.
si apropos, ia vezi cate tari merg pe pierdere in transportul feroviar european. or fi toate idioate....

sau poate ,de fapt, suntem noi idioti fiindca pierdem din vedere esenta... putem extinde chestia asta si la autostrazi. cate autostrazi si drumuri nationale crezi tu ca isi recupereaza din costul de productie si functionare ? da' autostrazi e bune ca e capitaliste .... "car is freedom"Posted Image

Edited by takillya, 10 January 2022 - 18:54.


#1865
Mizu

Mizu

    moroșan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,954
  • Înscris: 10.12.2006
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/19JYNxeMIXM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#1866
vanitty

vanitty

    Ala negru de respira greu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,801
  • Înscris: 05.11.2009

 takillya, on 10 ianuarie 2022 - 18:45, said:

se cheama "infrastructura", chestia aia de care ne tot plangem de 30 de ani ca n-avem.
si apropos, ia vezi cate tari merg pe pierdere in transportul feroviar european. or fi toate idioate....

sau poate ,de fapt, suntem noi idioti fiindca pierdem din vedere esenta... putem extinde chestia asta si la autostrazi. cate autostrazi si drumuri nationale crezi tu ca isi recupereaza din costul de productie si functionare ? da' autostrazi e bune ca e capitaliste .... "car is freedom"Posted Image

stii ca autostrazile totusi sunt utile,pentru ca pe langa trafic particular, ai trafic comercial de marfuri si persoane nu? si ca acolo ,in privinta autostrazilor poti vorbi de beneficiu economic colateral palpabil. Ce beneficiu colateral palpabil, are un tren de mare viteza de persoane, care nu isi acopera cheltuielile de functionare (ca e clar ca alea de constructie si proiectare in veci nu si le va recupera)?

 Piniuli, on 10 ianuarie 2022 - 11:15, said:


Nu cred ca sustinea asta. Poate asta ai inteles tu. Nu prea ai cum sa vii cu HSR la munca zilnic. HSR -ul e pt minim 100-200 km. Vii cu HSR daca ai ceva inchiriat unde lucrezi, sau stai la caminul fabricii si te intorci la familie in weekend.. Pt restul este metrou. Ne apucam sa-l discutam si pe ala?  Posted Image ..  
  Dar chiar si asa, cumva lumea circula foarte mult. Habar n-am unde umbla toti. Sa nu aungi prin gari chineze ca nu o sa-ti vina sa crezi ce trafic si ce dimensiuni au. Cea mai parlita gara din Shenzhen sau Guangzhou e mai mare decat aeroportul Henri Coanda.

stii ca chinezii sunt multi nu? de ce te mira atunci ca se umplu trenuri de 10-12 vagoane (bine la hsr) cand un tren din ala de 10-12 vagoane (bine.. accelerat) era plin pe vremea lui ceausescu foarte usor pe o ruta gen iasi-timisoara? si ce e Romania ca populatie si ce e china..

#1867
takillya

takillya

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,149
  • Înscris: 03.12.2005

 vanitty, on 10 ianuarie 2022 - 19:45, said:

stii ca autostrazile totusi sunt utile,pentru ca pe langa trafic particular, ai trafic comercial de marfuri si persoane nu? si ca acolo ,in privinta autostrazilor poti vorbi de beneficiu economic colateral palpabil. Ce beneficiu colateral palpabil, are un tren de mare viteza de persoane, care nu isi acopera cheltuielile de functionare (ca e clar ca alea de constructie si proiectare in veci nu si le va recupera)?

aha, iar pe cale ferata nu poti transporta marfa, se stie...

#1868
elef

elef

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,845
  • Înscris: 03.10.2014

 takillya, on 10 ianuarie 2022 - 20:06, said:



aha, iar pe cale ferata nu poti transporta marfa, se stie...
Pe liniile de mare viteza nu.

#1869
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

 vanitty, on 10 ianuarie 2022 - 19:45, said:

stii ca autostrazile totusi sunt utile,pentru ca pe langa trafic particular, ai trafic comercial de marfuri si persoane nu? si ca acolo ,in privinta autostrazilor poti vorbi de beneficiu economic colateral palpabil.

Suntem constienti ca tot chinezii au construit in paralel cu reteaua de HSR si cea mai mare retea de autostrazi de pe glob, da?

[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/Highways_in_China.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Quote

By the end of 2020, the total length of China's expressway network reached 161,000 kilometers,[5] the world's largest expressway system by length, having surpassed the overall length of the American Interstate Highway System in 2011.[6] Planned length is 168,478 kilometers by 2020. Many of the major expressways parallel routes of the older China National Highways.

 elef, on 10 ianuarie 2022 - 20:09, said:

Pe liniile de mare viteza nu.

Se lucreaza si la asta. Tot in China. Marfa pe calea ferata nu inseamna neaparat carbuni, minereu si titei.

https://www.railfrei...world-350-kmph/

https://www.cargo-pa...reight-in-china

Quote

In the meantime, the express delivery of high-value consumer goods and e-commerce orders by high-speed train appears to be a good bet, as long as the necessary infrastructure is in place and it makes sense from a regional perspective. Trucks are too slow, short flights are too expensive and too hard on the environment – leaving an excellent opportunity for the next-generation freight train to carve out its own niche.

Edited by shefu_de_combinat, 10 January 2022 - 20:17.


#1870
vanitty

vanitty

    Ala negru de respira greu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,801
  • Înscris: 05.11.2009

 takillya, on 10 ianuarie 2022 - 20:06, said:


aha, iar pe cale ferata nu poti transporta marfa, se stie...

pe calea ferata de mare viteza?

#1871
takillya

takillya

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,149
  • Înscris: 03.12.2005

 elef, on 10 ianuarie 2022 - 20:09, said:

Pe liniile de mare viteza nu.
corect.

insa am impresia ca am deviat putin de la problema:

linia de transport de mare viteza nu e neprofitabila fiindca circula goala (cum circula pe la noi unele trenuri regio) ci fiindca pretul biletului e tinut artificial jos fiindca grija principala e sa fie accesibil nu profitabil.

Edited by takillya, 10 January 2022 - 20:19.


#1872
vanitty

vanitty

    Ala negru de respira greu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,801
  • Înscris: 05.11.2009

 shefu_de_combinat, on 10 ianuarie 2022 - 20:13, said:


Suntem constienti ca tot chinezii au construit in paralel cu reteaua de HSR si cea mai mare retea de autostrazi de pe glob, da?

[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/Highways_in_China.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

per/capita cati km au, raportat la sua? :)

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate