Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Berea intra la alcool?

Stare ciudata dupa lovitura la cap

HDHuri "normale" pt un na...
 HP-Laserjet 5-

Lipire rama display

Obsesia pentru greutate, imaginea...

Nu imi apare niciun router la lap...
 Sistem supraveghere camion

Unitate centrala in balcon iarna

Huse auto cu ventilatie

Growatt vs MPP Solar
 Stare centuri București

Poprire banca...

Ora "gresita" Nokia 2220s

Sfat achizitie UPS / Inlocuitor p...
 

Cum arătau drumurile din România în anii '70-'90?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#1
djl

djl

    Moarte tiraniei, libertate oamenilor!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 104,568
  • Înscris: 13.06.2004
Cum arătau drumurile din România în anii '70-'90?
În anii '90 știu că și unele Drumuri Naționale erau în stare proastă, dar în anii '70, înainte de ieconomia anilor '80 se ocupau mai mult de îngrijirea lor?

#2
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 41,717
  • Înscris: 01.12.2001
În oraș, multe erau pavate cu piatra cubica.

#3
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 33,252
  • Înscris: 19.04.2009
Aratau bine

Ca nu avea nimeni bani de-o masina. Sau daca avea statea la coada pentru ea.

Deci, uzura minima.

#4
pasilla

pasilla

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 42,386
  • Înscris: 31.03.2012
Erau de la drumuri foarte proaste, la bune.
Depinde de drum. Stiu drumuri facute de nemti in anii '40, care au fost in stare foarte buna pana de curand.
Pe vremurile acelea  (inainte de '90) nu prea existau masini cu tonaj mare si asfaltul tinea mai bine.

Majoritatea drumurilor construite atunci erau cu fundatie de beton si cu borduri bine infipte. Unele nu au apucat sa fie asfaltate pana in '90. Cred ca inca mai sunt unele si acum.
De ex. Fetesti- Cernavoda. Nu era prea placut sa mergi cu masina pe un drum betonat care avea rosturi.

Alte drumuri nu rezistau peste iarna. Erau prost proiectate si executate. De ex. 67 C, Obarsia Lotrului -Lacul Oasa. In fiecare iarna se dezintegra.

Edited by pasilla, 20 March 2019 - 18:01.


#5
Ghita_Bizonu

Ghita_Bizonu

    Confectionez manusi din pielea clientului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,439
  • Înscris: 16.10.2012
Care dumuri bre?
Alea intre localitati ?
Din ce stiu (cateva excursii cu autibuzul -Curtea de Arges, Sinaia , manastiri Moldova)  erau fara gropi .Dar on gnl o banda pe sens .circulatie putina.
Da cirucluatie putina .. pai azi intre 7 si 10 am la intersectia  Grigoescu cu Rebreanu trec mai multe masini decat treceau in 1970! Imi este frica ca si mai multe autobuze , desi atunci mai erau 40(140) si 42(142) si parca si 104 ....

Cioaca este ca se si reparau ..

Ori, dupa1980 au fots taioate fondurile ptr reparatii.Aveam un amic care "purica" proectu lde buget  sa vada cat se aloca.. Zixcea ca vreo 6 ani la rand nu s-a alocat un leu ptr reparatii de drumuri...

#6
scaiba

scaiba

    Pastafarian

  • Grup: Validating
  • Posts: 12,602
  • Înscris: 03.11.2006

 Lex404, on 20 martie 2019 - 17:51, said:

Aratau bine...
Bine un căcat.
La orice brumă de ploaie, te întorceai ca titirezul pe piatra cubică.
Să vezi ce fain era unde lipseau câteva bucăți...

ps: am derapat odată pe furtunele radarului, unii sigur vi le mai amintiți Posted Image

#7
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 33,252
  • Înscris: 19.04.2009
Aveai mașina pe vremea aia?



#8
scaiba

scaiba

    Pastafarian

  • Grup: Validating
  • Posts: 12,602
  • Înscris: 03.11.2006
Nu, închiriam una, special pentru drifturi Posted Image
Mei, tu vrei să strici bucuria djl-ului?

#9
Neaceasca85

Neaceasca85

    Forumist din Slatina, Olt

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 80,548
  • Înscris: 14.10.2008
Un motiv pentru uzura mai mica a drumurilor ar fi fost si interzicerea circulatiei iarna si lipsa deszapezirii sau a folosirii materialelor antideparante, care stim bine ca rod carosabilul.

Oricum, Dacia 1410 plus piatra cubica, experienta horror in Bucuresti la mijlocul chinuitorului drum spre litoral in anii '90.

#10
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,708
  • Înscris: 12.07.2010

 Lex404, on 20 martie 2019 - 17:51, said:

Aratau bine

Ca nu avea nimeni bani de-o masina. Sau daca avea statea la coada pentru ea.

Deci, uzura minima.
Până în a doua parte a anilor '70 nu stătea nimeni la coadă pentru o Dacia 1300. După tâmpenia vânzarii în rate s-au lichidat toate stocurile de maşini, calitatea a scăzut (în loc de alămire a început să se folosească cositorirea). Renault şi-a luat „mâna” de pe fabricaţie şi românii au început (chiar cu schiţele în mână) să fabrice masini tot mai proaste .

#11
PostacheNegrutzi

PostacheNegrutzi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 621
  • Înscris: 12.03.2019

 djl, on 20 martie 2019 - 17:44, said:

Cum arătau drumurile din România în anii '70-'90?
În anii '90 ştiu că şi unele Drumuri Naţionale erau în stare proastă, dar în anii '70, înainte de ieconomia anilor '80 se ocupau mai mult de îngrijirea lor?
Mai putine si mai proaste ca acum.

#12
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,603
  • Înscris: 31.01.2010
De la Faget la Deva drum pietruit.
Prin 65 asa era, ca sa mergem de la Timisoara la Sibiu o luam prin Caransebes, Otelul Rosu, Hateg!
De la Cosava la Ohaba drumul era din piatra de riu!
Halal drumuri!

#13
Tsunnnami

Tsunnnami

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 42,407
  • Înscris: 20.10.2015

 scaiba, on 20 martie 2019 - 18:35, said:

Nu, închiriam una, special pentru drifturi Posted Image

Demential

 Neaceasca85, on 20 martie 2019 - 18:36, said:

Oricum, Dacia 1410 plus piatra cubica, experienta horror in Bucuresti la mijlocul chinuitorului drum spre litoral in anii '90.

Sa vezi motocicleta ce aluneca si ce rupea picioarele.
De ratia de benzina nu vorbiti nici unu?

 Sidorin, on 20 martie 2019 - 18:47, said:

Până în a doua parte a anilor '70 nu stătea nimeni la coadă pentru o Dacia 1300.

Iulie 76 se asteptau 9 luni

#14
pasilla

pasilla

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 42,386
  • Înscris: 31.03.2012

 PostacheNegrutzi, on 20 martie 2019 - 18:49, said:

Mai putine si mai proaste ca acum.
Cati km de drumuri noi s-au construit in ultimii 30 de ani vs in ultimii 30 de ani inainte de '90 ?

#15
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,058
  • Înscris: 27.10.2007
unele erau mai bune, altele mai  rele, depindea si de prim secretari ce trecere aveau la centru. magistralele mari ce plecau din Bucuresti (E85, Autostrada A1, drumul spre Constanta, drumul Pitesti Criaova) tind sa cred ca erau mai intretinute, restul cum aveau noroc. traficul era insa infim, raportat la traficul de acum.
multe drumuri nationale aveau o dunga de piatra cubica pe margine, nu stiu de ce ...
si multe erau strajuite de plopi. imaginea era ok, dar, in caz ca ieseai in decor, intalnirea cu plopul era deseori fatala. imi aduc aminte ca in anii 90-95 a fost o camapanie de taiat pomii de pe marginea drumurilor nationale, care a salvat multe vieti.

 Ghita_Bizonu, on 20 martie 2019 - 18:06, said:

Aveam un amic care "purica" proectu lde buget  sa vada cat se aloca.. Zixcea ca vreo 6 ani la rand nu s-a alocat un leu ptr reparatii de drumuri...
cred ca asta este motivul pentru care drumurile erau prost marcate si prost semnalizate. se ducea marcajul, nu-l mai refacea nimeni, ca nu erau bani.
si semnalizarile erau mult mai putine decat acum (bine, eu cred ca mai avem mult de lucru la semnalizari si azi).

Edited by strongsss, 20 March 2019 - 20:11.


#16
pasilla

pasilla

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 42,386
  • Înscris: 31.03.2012

 strongsss, on 20 martie 2019 - 20:06, said:

multe drumuri nationale aveau o dunga de piatra cubica pe margine, nu stiu de ce ...
Aia era "centura" (ca o fundatie) si tinea drumul la locul lui, sa nu o "ia la vale".

Drumurile erau folosite de autoturisme si de camioane Carpati 3 Tone si Bucegi 5 Tone. Rareori vedeai cate o Tatra mai vanjoasa.

Edited by pasilla, 20 March 2019 - 20:17.


#17
PostacheNegrutzi

PostacheNegrutzi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 621
  • Înscris: 12.03.2019
Pe alea "bune", pe vremuri, vara, mergeai cu mana pe parbriz sa nu se sparga de la criblura! L.E. Nu stiu daca era eficient. Noroc ma mergeai putin din lipsa de benzina si de zile libere.

Edited by PostacheNegrutzi, 20 March 2019 - 20:18.


#18
pasilla

pasilla

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 42,386
  • Înscris: 31.03.2012

 PostacheNegrutzi, on 20 martie 2019 - 20:15, said:

Pe alea "bune", pe vremuri, vara, mergeai cu mana pe parbriz sa nu se sparga de la criblura!
"Tehnologia" asta "revolutionara" a aparut dupa '89.

P.S. Pentru cei care nu au avut dea face cu asa ceva:
Se toarna smoala fierbinte pe drumul gaurit si dupa aia se intinde un strat de griblura (piatra sparta). Restul muncii,  ramane in sarcina conducatorilor auto.

Edited by pasilla, 20 March 2019 - 20:24.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate