Cum arătau drumurile din România în anii '70-'90?
Last Updated: Mar 26 2019 03:17, Started by
djl
, Mar 20 2019 17:44
·
0
#1
Posted 20 March 2019 - 17:44
Cum arătau drumurile din România în anii '70-'90?
În anii '90 știu că și unele Drumuri Naționale erau în stare proastă, dar în anii '70, înainte de ieconomia anilor '80 se ocupau mai mult de îngrijirea lor? |
#3
Posted 20 March 2019 - 17:51
Aratau bine
Ca nu avea nimeni bani de-o masina. Sau daca avea statea la coada pentru ea. Deci, uzura minima. |
#4
Posted 20 March 2019 - 17:54
Erau de la drumuri foarte proaste, la bune.
Depinde de drum. Stiu drumuri facute de nemti in anii '40, care au fost in stare foarte buna pana de curand. Pe vremurile acelea (inainte de '90) nu prea existau masini cu tonaj mare si asfaltul tinea mai bine. Majoritatea drumurilor construite atunci erau cu fundatie de beton si cu borduri bine infipte. Unele nu au apucat sa fie asfaltate pana in '90. Cred ca inca mai sunt unele si acum. De ex. Fetesti- Cernavoda. Nu era prea placut sa mergi cu masina pe un drum betonat care avea rosturi. Alte drumuri nu rezistau peste iarna. Erau prost proiectate si executate. De ex. 67 C, Obarsia Lotrului -Lacul Oasa. In fiecare iarna se dezintegra. Edited by pasilla, 20 March 2019 - 18:01. |
#5
Posted 20 March 2019 - 18:06
Care dumuri bre?
Alea intre localitati ? Din ce stiu (cateva excursii cu autibuzul -Curtea de Arges, Sinaia , manastiri Moldova) erau fara gropi .Dar on gnl o banda pe sens .circulatie putina. Da cirucluatie putina .. pai azi intre 7 si 10 am la intersectia Grigoescu cu Rebreanu trec mai multe masini decat treceau in 1970! Imi este frica ca si mai multe autobuze , desi atunci mai erau 40(140) si 42(142) si parca si 104 .... Cioaca este ca se si reparau .. Ori, dupa1980 au fots taioate fondurile ptr reparatii.Aveam un amic care "purica" proectu lde buget sa vada cat se aloca.. Zixcea ca vreo 6 ani la rand nu s-a alocat un leu ptr reparatii de drumuri... |
#6
Posted 20 March 2019 - 18:13
#8
Posted 20 March 2019 - 18:35
Nu, închiriam una, special pentru drifturi
Mei, tu vrei să strici bucuria djl-ului? |
#9
Posted 20 March 2019 - 18:36
Un motiv pentru uzura mai mica a drumurilor ar fi fost si interzicerea circulatiei iarna si lipsa deszapezirii sau a folosirii materialelor antideparante, care stim bine ca rod carosabilul.
Oricum, Dacia 1410 plus piatra cubica, experienta horror in Bucuresti la mijlocul chinuitorului drum spre litoral in anii '90. |
#10
Posted 20 March 2019 - 18:47
Lex404, on 20 martie 2019 - 17:51, said:
Aratau bine Ca nu avea nimeni bani de-o masina. Sau daca avea statea la coada pentru ea. Deci, uzura minima. |
|
#11
Posted 20 March 2019 - 18:49
#12
Posted 20 March 2019 - 19:07
De la Faget la Deva drum pietruit.
Prin 65 asa era, ca sa mergem de la Timisoara la Sibiu o luam prin Caransebes, Otelul Rosu, Hateg! De la Cosava la Ohaba drumul era din piatra de riu! Halal drumuri! |
#13
Posted 20 March 2019 - 19:24
scaiba, on 20 martie 2019 - 18:35, said:
Nu, închiriam una, special pentru drifturi Demential Neaceasca85, on 20 martie 2019 - 18:36, said:
Oricum, Dacia 1410 plus piatra cubica, experienta horror in Bucuresti la mijlocul chinuitorului drum spre litoral in anii '90. Sa vezi motocicleta ce aluneca si ce rupea picioarele. De ratia de benzina nu vorbiti nici unu? Sidorin, on 20 martie 2019 - 18:47, said:
Până în a doua parte a anilor '70 nu stătea nimeni la coadă pentru o Dacia 1300. Iulie 76 se asteptau 9 luni |
#14
Posted 20 March 2019 - 19:28
#15
Posted 20 March 2019 - 20:06
unele erau mai bune, altele mai rele, depindea si de prim secretari ce trecere aveau la centru. magistralele mari ce plecau din Bucuresti (E85, Autostrada A1, drumul spre Constanta, drumul Pitesti Criaova) tind sa cred ca erau mai intretinute, restul cum aveau noroc. traficul era insa infim, raportat la traficul de acum.
multe drumuri nationale aveau o dunga de piatra cubica pe margine, nu stiu de ce ... si multe erau strajuite de plopi. imaginea era ok, dar, in caz ca ieseai in decor, intalnirea cu plopul era deseori fatala. imi aduc aminte ca in anii 90-95 a fost o camapanie de taiat pomii de pe marginea drumurilor nationale, care a salvat multe vieti. Ghita_Bizonu, on 20 martie 2019 - 18:06, said:
Aveam un amic care "purica" proectu lde buget sa vada cat se aloca.. Zixcea ca vreo 6 ani la rand nu s-a alocat un leu ptr reparatii de drumuri... si semnalizarile erau mult mai putine decat acum (bine, eu cred ca mai avem mult de lucru la semnalizari si azi). Edited by strongsss, 20 March 2019 - 20:11. |
|
#16
Posted 20 March 2019 - 20:13
strongsss, on 20 martie 2019 - 20:06, said:
multe drumuri nationale aveau o dunga de piatra cubica pe margine, nu stiu de ce ... Drumurile erau folosite de autoturisme si de camioane Carpati 3 Tone si Bucegi 5 Tone. Rareori vedeai cate o Tatra mai vanjoasa. Edited by pasilla, 20 March 2019 - 20:17. |
#17
Posted 20 March 2019 - 20:15
Pe alea "bune", pe vremuri, vara, mergeai cu mana pe parbriz sa nu se sparga de la criblura! L.E. Nu stiu daca era eficient. Noroc ma mergeai putin din lipsa de benzina si de zile libere.
Edited by PostacheNegrutzi, 20 March 2019 - 20:18. |
#18
Posted 20 March 2019 - 20:19
PostacheNegrutzi, on 20 martie 2019 - 20:15, said:
Pe alea "bune", pe vremuri, vara, mergeai cu mana pe parbriz sa nu se sparga de la criblura! P.S. Pentru cei care nu au avut dea face cu asa ceva: Se toarna smoala fierbinte pe drumul gaurit si dupa aia se intinde un strat de griblura (piatra sparta). Restul muncii, ramane in sarcina conducatorilor auto. Edited by pasilla, 20 March 2019 - 20:24. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users