Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Smecheri vs populime

La multi ani @Lieutenant!

La multi ani @xmanyacs77!

Tableta office
 Comanda Mobexpert - o zi inainte ...

Ocolirea limitatoarelor de viteza...

Recomandare adeziv - pt pervaz PVC

Sfat achizitie, Xiaomi 14 Ultra s...
 Priza contorizare consum energie

Cat timp purtați o pereche d...

Problema Makita PLM 4628n

Nelamurire sunet navigatie auto
 Ma bate gandul la primul bmw

Cum rezolv o incompatibilitate in...

Despre instaurarea normalitã...

De cate ori purtati o pereche de ...
 

Subaru XV MY2018 Dark Blue

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
150 replies to this topic

#127
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,946
  • Înscris: 14.11.2004
Un XV cu apucaturi de Prius :) Asta ar fi fost buna si la noi. Consum mic si placerea unui Subi.

#128
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 13.07.2005
Au mai avut o tentativa de plug-in si la precedenta generatia de XV/Crosstrek, dar n-a prea avut succes (din cauza pretului vs. economia de carburant).
Si - foarte ciudat - a fost disponibil doar pe piata nord-americana nu si in Europa unde-s norme de poluare mai dure si preturi mult mai mari la benzina.

PS: Din cate am auzit, se zvoneste ca anul acesta va primi si XV-ul motorizarea de 1.8 turbo ce va echipa si noul Outback. Daca se va adeveri informatia, XV-ul cu aceasta motorizare va fi bombitza pe roti !

#129
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,901
  • Înscris: 03.12.2001
marr, nu te mai codi, cât să te mai aștepte oamenii ăștia? https://suchen.mobil...chRequest=true

#130
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 13.07.2005
No, no !
Lasand la o parte aspectele de service & stuff, Ascentul este (mult) prea mare pentru nevoile mele reale !
De altfel si Foresterul este cam prea mult pentru ce avem cu adevarat nevoie ... dar sa zicem ca-i rezonabil.

#131
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 13.07.2005
Up-date ODO: 27.068 km
In ultima vreme, am avut aproape exclusiv munca de birou si nu am prea avut unde sa scot XV-ul ”la produs”. Iar in micile si rarele iesiri de week-end am mers cu Forester-ul.
Saptamana trecuta am schimbat placutele de frana pe fata - desi mecanicii spuneau ca mai au ”carne” aproape de jumatate (ceva mai uzate find cele de pe interior), incepusera sa scartie la franare si-mi zgariau pe creier.
Inlocuirea placutelor a fost facuta la Trakia Sibiu, dar placutele au fost OEM, achizitionate de la Auto Kino (le multumesc pentru servicii).
Initial am incercat sa comand placutele prin Trakia, dar ce au adus ei (ceva de la ATE) in baza seriei de sasiu nu se potriveau, iar la cautarea dupa codul de piesa de pe placutele aflate masina nu au gasit nimic pe stoc. Asa ca am sunat la Auto Kino, aveau pe stoc si mi le-au adus ”la usa”.
Costuri:
- placute de frana = 544 lei/set;
- manopera = 95 lei

Pentru cei interesati - codul OEM al placutelor este: 26296FL040

PS: Ieri am facut o scurta iesire prin jurul Sibiului si mi-am dat seama ca abia astept sa apara niscaiva ocazii de a mai scoate masinuta la un drum mai lung !
Sau, daca nu lung ... mai accidentat !

#132
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 13.07.2005
Mic up-date.
ODO: 27.937 km

Dupa aproape doua luni de munca exclusiv la birou, am reusit sa mai scot XV-ul la drum, cu treaba. Un drum scurt ce-i drept, dar suficient pentru o dezmortire !
Am fost pana la Tg Mures si - spre deosebire de alte drumuri prin zona - am mers de la Tarnaveni spre Iernut si apoi pe autostrada pana la Ungheni. La dus, a fost destul de lejer (cu exceptia a cativa km dupa iesirea din Medias cand am prins in fata o coloana de 3-4 TIR-uri. ”Rezolvate” dupa ce am scapat de serpentine si linia continua.
La intorcere insa, pe langa aglomeratie, am fost obligat sa ma tarasc cu max. 50 km/h pe aproape tot drumul dintre Medias si Sibiu ...
Pe langa faptul ca pe vreo 30 km e doar linie continua, aproape tot drumul e doar cu restrictii de viteza: 70 - 50 - 30 km/h - si asta in afara localitatilor ! Bonus, pe bucata asta au fost nu mai putin de 3 radare fixe si unul in miscare !!
Am facut plinul la plecarea din Sibiu, iar la intoarcere, dupa exact 238,4 km parcursi, masinuta papase 1/4 de rezervor.
Consumul mediu afisat de CB a fost de 6,4 l/100 km iar autonomia (la sosire) era estimata la 740 km.

Imi place la fel de mult masinuta asta ca in prima zi ! Poate chiar mai mult !
Ma ”impac” mai bine cu ea decat cu Foresterul - poate datorita gabaritului, poate datorita faptul ca o conduc zilnic .... cert e ca ma simt mi OK sa plec cu ea la drum lung (mai ales daca merg cu treaba si calatoresc singur).

#133
tfe

tfe

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 24.04.2021
Salut, cum mai esti cu masina? Multumit in continuare? Sunt si eu interesat sa-mi iau, dorind ceva cu 4x4 ok, dimensiuni mici si garda la sol mare, dar am emotii cu motorul, sa nu fie lenes.
Daca iti vine sa crezi, in Bucuresti nu exista XV la test, am mers cu Forester cu acelasi motor dar nu stiu ce sa zic... mai ales ca acum am masina "sport", doar 150 cai dar fasneata, 0-100 in aprox 8 secunde etc... ca alternativa am mers cu Renegade dar nu stiu ce sa zic nici de asta...
la deal se misca? :)

mersi

#134
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 13.07.2005
Sunt SUPER incantat de XV !
Tinuta de drum, comportament dinamic, confort, capabilitati de iesit de pe asfalt, consum - totul este asa cum m-am asteptat (ba chiar, anumite aspecte mi-au depasit asteptarile) !
Ti-am spus si ”dincolo” - gasesti XV e-boxer de drive-test la Auto Kino Brasov.
Combini un week-end la munte cu un drive-test !

Edited by marr, 27 April 2021 - 14:40.


#135
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 13.07.2005
Sa mai stergem praful si de pe XV !
Nu am mai scris pe aici deoarce nu a fost nimic notabil de spus. Ca merge super fain si-i o placere fiecare drum am tot spus, asa ca ...
Acum, daca tot am depasit pragul de 30.000 km, sa marcam momentul !
ODO: 30.213 km

Azi am sesizat si un record personal de consum - nu ca am vrut, dar asa s-a nimerit !
Am avut un drum pana la Medias - cine cunoaste drumul, stie ca de la reabiltare, in loc de 40 minute Sibiu - Medias, acum faci cel putin 1 h !
La dus, am mers aproape tot drumul in coloana, cu (aproape) viteza legala. La intrarea in Medias aveam ... 5,5 l/100 km !
La intoarcere, prin Copsa Mica, CB-ul indica recordul absolut de 5,4 l / 100 km !
Acasa am ajuns cu 5,9 l/100 km.
La ce sa-ti mai trebuiasca diesel sau hibrid !!?? Posted Image

PS: Am colectat destul de multe pocnituri de portiere & stuff asa ca va trebui sa vad cum fac sa o duc la vopsit.
Din fericire, nu stiu cum s-a nimerit, dar (aproape) toate sunt pe portiera stanga-spate ! Si cele doua ma zdravene-s una deasupra celeilalte.
Pe celelalte portiere, sunt doar mici zgarieturi sau urme de frecare.
Cred ca pentru vopsitul unei singure portiere nici nu mai mai complic sa deschid un dosar CASCO.

#136
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 13.07.2005
Ieri am efectuat revizia anuala a XV-ului - la Auto Kino, bineinteles.
S-au facut operatiunile obisnuite - schimb ulei (Motul 0w20) si filtre (ulei, aer, polen) + actualizarile de software aparute de la ultima revizie.
Acum, in sfarsit, a implementat si Subaru un sistem on-line unitar de inregistrare a masinilor si operatiunilor efectuate la acestea !
Cu ocazia asta s-a verificat in sistem si daca sunt actiuni recomandate de producator pentru masina mea - au fost doua, respectiv:
- o actualizare de soft pentru unitatea multimedia (venita de la Harman Kardon). NB: unitatile sunt toate produse de HK, cele marketate ca avand sistem HK au in plus si boxele HK.
- o actualizare de soft si o verificare a bobinelor de inductie - aparent era o eroare pe undeva si in anumite situatii, sistemul nu intrerupea alimentarea electrica a bobinelor nici dupa oprirea motorului. Asta putea duce la craparea susnumitelor bobine. La mine totul a fost OK.
Toate operatiunile (actualizari software, verificari, revizie propriu-zisa) au durat cca. 2 h. Dar, a fost un timp de calitate petrecut in compania oamenilor de acolo.
Multumesc pe aceasta cale pentru cafelute si conversatii !
Costul total al ”distractiei” = 1138 lei (inclusiv TVA)
Am fost imbiat insistent sa fac un drive-test cu noul Outback, dar eram prea obosit si fara chef. In plus, nici nu am de gand sa schimb prea curand XV-ul si nu am vrut sa-mi vare vreo idee creata .... asa ca am refuzat politicos !
Totusi, noul Outback arata intr-un mare fel, iar interiorul - desi spectaculos - mi-a dat senzatia aia de ”acasa” si feeling-ul de ”deja vu”!
Si cand urci in masina, nu da absolut deloc impresia de SUV ci de limuzina.
E, in mod cert, o masina pentru cei ce au cu adevarat nevoie de spatiul urias, confortul si siguranta la superlativ pe care-l ofera.
Eu nu am nevoie de mai mult spatiu - in 99,9 % din timp, in portbagajul de la XV se plimba doar o servieta si (eventual) un troller mic, de cabina.

Si acum sa mai spun cate ceva si despre XV.
In ultima saptamana am inceput sa ne miscam mai mult - saptama trecuta am avut un drum la Rm Valcea, in urma cu 3 zile unul la C. Turzii si ieri la Brasov + cateva drumuri scurte prin jurul Sibiului - in total am facut cca. 1000 km.
Ca se conduce fain, am mai spus, ca-i confortabila - idem !
In schimb, ce trebuie mentionat e faptul ca, desi stiam ca nu-i deloc mancacioasa, acum m-a socat de-a dreptul !
Cand am fost la Rm Valcea, CB-ul indica un consum mediu de ... 5,1 l/100 km !
Ieri, cand am plecat de la AK, am facut plinul la Rompetrolul de langa ei. Cand am oprit la noua lor reprezentanta Kia din Sibiu (am facut si eu o fapta buna), CB-ul indica faptul ca am parcurs exact 150 km si autonomia era de inca ... 960 km !
Ce-i drept, atat la drumul de Valcea cat si ieri spre si dinspre Brasov, a fost o aglomeratie infernala si s-a mers in coloana (bonus lucrari cu semaforizare pe Sibiu - Brasov si ceata la dus de la Bradu pana dupa Fagaras). Erau coloane compacte pe ambele sensuri asa ca nu cred ca ieri, adunat, am depasit mai mult de 6-7 camioane.
Dar, are si aglomeratia asta ceva bun - reduce consumul de carburat. In schimb, a crescut sensibil durata deplasarilor: Sibiu Rm Valcea il faceam intotdeauna, indiferent de cum mergeam, in 1 h 30 min. Saptamana trecuta am facut si la dus si la intors 2 h.
Sibiu - Brasov era un drum de 2 h. Ieri am facut 2h 20 min la dus si 2h 30 min la intors.

ODO: 31. 972 km

PS: DOAMNE ! Multi nebuni si inconstienti pe drumurile patriei ! Nu mai spun de depasiri in curba si pe linie continua ca astea-s deja banalitati. Dar, pe ceata densa, sa circuli fara nicio luminita - nici macar o lumanaria, ceva acolo .... Din acest motiv si evit sa depasesc in conditii de ceata densa - nu stii cand vine de pe contrasens unul din asta si-l vezi doar cand te urci pe el ...

#137
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 13.07.2005
Sa mai sterg praful si de pe XV !

Ok !
Ieri am mai facut un drum pana (aproape) in Cluj - de data asta cu XV-ul.
Ca sa vad care-i diferenta fata de Forester (cu care am facut acelasi drum in urma cu cateva zile), am mers aproximativ la fel pe autostrada (la dus, nu am prea depasit 130 km/h, am mers in zona 125 - 130 km/h).
Rezultatul - in Turda, am avut un consum mediu de 7,0 l/100 km (nu s-a modificat pana pe Feleac). La intoarcere, inainte de intrarea pe autostrada la Turda, aveam 6,9 l/100 km.
Cand am ajuns inapoi in Sibiu, aveam 7,1 l/100 km ( e drept ca in sens invers am mers mai ”normal” - 130 - 140 km/h).
Fata de Forester, a consumat mai putin cu 1,6 - 1,7 l/100 km. In valoarea absoluta nu pare mult, dar in procente inseamna cca. 20 % !
E drept ca XV-ul a fost incaltat cu anvelope de vara (nu de iarna ca Foresterul), am fost singur in masina si la consumul mai mic a contribuit si devierea de cca. 20-25 km pe DN, intre Saliste si Cunta (doar pe sensul Sibiu - Sebes).
Ca tot am amintit de asta - iar ii apuca pe astia harnicia in pragul sezonului de vacante !!!

Altfel, masina asta e o placere la condus si astept cu nerabdare orice ocazie sa o scot la drum !

PS: ODO = 36.538 km

#138
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 13.07.2005
Mamaaa ! Acum vad de cand nu am mai scris pe aici !

Sa mai stergem praful si de pe aici - ca si asa am spalt zilele trecute XV-ul !
Vad ca nici up-date cu revizia de anul trecut nu am facut. Shame on me !

Nu am mai scris in jurnal ca nu am avut mai nimic de semnalat, in special datorita faptului ca am avut muuulta treaba la birou si nu mi s-au ivit mai deloc deplasari in afara de cele uzuale, din jurul casei. Si mi-a fost si lene ...

In ultima luna insa, am facut peste 2000 km - un drum la Bucuresti, unul la Sebes, unul la Brasov, unul la Bacau ...
Drumurile de Sebes si Bacua au fost normale (aglomeratie obisnuita, fara lucrari sau alte probleme pe traseu).
Drumul de Bucuresti insa .... a fost din alt film ! Si nu din ala bun !
Aglomeratia obisnuita pe Valea Oltului, cu blocajul de rigoare la Boita (desi nu mai erau semafoare, lucrarile nu-s finalizate), coloane aproape oprite la intrarea pe autostrada in Pitesti (lucrari) si bonus, coada la intrarea in Bucuresti pana cu cca. 2 km dincoace de iesirea spre Ciorogarla.
Asa ca, am iesit pe la Cirogarla si m-a dus la park&ride Straulesti de unde am luat metroul (aveam o intalnire in Pipera la ora 09:30 si eram 1000% sigur ca nu gasesc parcare la ora aia in zona, mai era si in intarziere). Asta cu park&ride e o chestie super mishto - pacat ca nu i-a dus capul sa faca una din sta la fiercare intrare majora in Bucuresti (cel putin la intrarea de pe A1 si de pe DN1).
La plecare, Waze estima durata calatoriei de 4h 23 min. De la intrarea pe Valea Oltului a inceput sa tot pluseze. Mi-am dat seama ca ceva nu-i ok cand, dupa ce era dea pe A1 a inceput sa pluseze agresiv (+8 min, + 11 min, + 23 min) de am crezut ca s-a defectat ... pana cand am ajuns aproape de Ciorogarla si am inteles de ce ...
Pana la Straulesti, am facut putin peste 5h 30 min.
La intoarcere a fost mai ok, singurele (mici) blocaje au fost la Pitesti (iesire de pa A1) si la Boita.

Dar partea faina (si surprinzatoare pentru mine) a fost aproape de Boita - am oprit pentru o cafea, un sandwich si un plin de benzina la OMV Calimanesti. La Boita, inainte cu 6 km de sensul giratoriu de intrare pe autostrada, stand in coloana, m-am apucat de butonat sa vad cat am facut, care a fost consumul ... si supriza !

Autonomia estimata de CB la acel moment, dupa cca 50 km parcursi de cand facusem plinul, era de 1200 km !
Am si poza prin telefon, trebuia sa o descarc si sa o pun aici spre aducere aminte !

Drumul de Bacau, a fost in schimb foarte fain ! Aglomerat doar pana la Tg. Secuiesc si cu Onestiul aproape blocat (la intoarcere mi-a luat cca 40-45 min sa traversez oraselul ala). Nu am am mai fost de cativa ani prin zona si m-am bucurat teribil de serpentinele de pe Oituz.
Fiecare dintre drumurile de Bucuresti si de Bacau, a insemnat cel putin 10 h de condus. Dar a fost placut, confortabil, relaxant - chiar mi-au lipsit niste drumuri mai lungi.

ODO: 47.726 km

Concluzia: Imi place de mor masinuta asta !
Drept urmare, mai spre toamna, deschid niste dosare CASCO pentru multitudinea de zgarieturi si lovituri marunte, comand si tapiseria de sezut de la scaunul soferului si o duc la Auto Kino, spre rejuvenare !

PPS: Si cat tot discutam cu niste amici - chiar nu am nici cu ce si nici de ce sa o schimb !
Spunea sotia in urma cu cateva saptamani ca daca tot imi place asa mult Outbackul asta nou, de ca nu-mi iau unul.
Motivele sunt doua:
- primul, ca mi se par overkill sa am in curte doua masini mari (Forester si Outback),
- al doilea- ca-mi place si mi se potriveste prea mult XV-ul !

Sper sa nu mai uit cu anii sa actualizez jurnalul XV-ului - chiar merita masinuta asta !

#139
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,846
  • Înscris: 08.01.2010
De evitat total valea Oltului si mers pe DN1, mai ales daca vrei Pipera. Drumul e pustiu pana la Predeal, dimineata devreme.

#140
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 13.07.2005
Am revenit weekendul trecut dint-run scurt concediu in Croatia.
Datorita unui concurs de imprejurari, am mers cu XV-ul.
Si m-am felicitat !
Am parcurs in total 2480 km, marea majoritate pe autostrada - exceptie Ilia - Margina unde injur continuu fara sa ma repet, putin prin Ungaria ca am facut o escala la Balaton si putin prin Croatia.
Cu ocazia asta, am trecut di de borna d 50.000 km.
Am plecat sambata, pe la 7:30 dimineata din Sibiu, am oprit la un Rompetrol pe langa Recas, unde am alimentat si am luat o cafeluta, am iesit din tara pe Nadlac I (noroc cu Waze, ca pe autostrada era coada de la Nadlac II pana aproape de viaductul pe care am trecut spre Nadlac).
Pana acolo a fost destul de liber si am mers pe autostrada cu 130-140 km/h.
In Ungaria, pana aproape de Budapesta, a fost un trafic destul de aerisit, am mers si acolo intre 130-140 km/h. In apropiere de Budapesta si pe centura Budapestei deja s-a alomerat si am mers mai usurel, iar intre Budapesta si Balaton - aglomeratie ca la balamuc ! Aia cca 160-170 km i-am facut cu 70-80- maaaxim 90 km/h.
Am ajuns la hotel in zona Balaton in jur de 14:30 ora lor, cu un consum mediu de 7,8 l/100 km si o viteza medie (conform CB) de 117 km/h.
Am mai oprit la un Shell inainte de Balaton ca sa fac plinul (desi aveam mai mult de jumatate de rezervor), sa mai bem o cafeluta si o apa.
A doua zi (duminica) am plecat pe la 10-10:30 de la hotel spre Croatia. Pana la primul toll de pe autostrada in Croatia s-a mers foarte bine, acolo a aparut primul blocaj, in zona Zagreb deja era foarte aglomerat, blocaje la toate toll-pointurile unde am stat, in medie, 20-25 min la fiecare punct de plata si 10-15 min la fiecare punct de eliberare cartele. In plus, autostrada de Rijeka avea vreo doua-trei zone cu lucrari si circulatia restrictionata pe o sinura banda ... ca atare, in loc de cele 5 ore luate in calcul initial, am facut cca. 7 ore !
Am oprit o singura data, dupa Rijeka, la o benzinarie INA pentru un sandwich, o cafea, o apa si din nou plinul de benzina (desi aveam aproape 2/3 de rezervor.
La intoarcere, initial planificasem sa facem o escala la Budapesta, dar fiind vineri, ca sa evit pe cat posibil aglomeratia de la inceput de weekend, am plecat foarte devreme (in jur de 06:00).
IN Coratia, de data asta, a fost extrem de liber (cel putin pana la Zagreb) si am mers cum mergeau localnicii (120-130 km/h in conditiile in care autostrada montana are restrictii de 100-110 km/h).
Si in Ungaria, pana la Balaton a fost liber - deci ACC la 140 km/h.
De la Balaton s-a aglomerat, si am prins o portiune de vreo 20-25 km in care mai mult am stat decat am mers (am facut bucata aia in mai bine de o ora). Nu stiu ce a fost acolo (Waze semnala lucrari, dar eu unul nu am vazut asa ceva ...).
Am mai facut o pauza la o benzinarie la cca 100 km de Budapesta pentru cafeluta, toaleta, apa, sandwich si benzina.
Cum am ajus in zona Budapestei pe la 13:00, am decis sa continuam drumul spre casa.
Apoi trafic normal pana la Nadlac - iar am iesit pe la Nadlac I in cca 20 min - la Nadlac II era rosu pe Waze.
La noi, de la Nadlac pana la Margina, trafic asa si asa, aglomerat la inceput, pana pe la Arad, apoi normal.
Am oprit la un Rompetrol din asta nou care are si KFC - pe langa Timisoara - sa mancam ceva, sa ne dezmortim si sa fac din nou plinul (desi benzina din rezervor ajungea fara problema pana acasa ca mai avea doua ”bulinute” peste jumatate.
Si ajungem din nou la faza cu injuratul !
Coada la capatul A1 de la Margina era de 2,5 km si mi-au trebuit 2 ore sa ies de pe autostrada ! Deloc placut dupa ce condusesem cca. 1000 km in ziua aia !
Cand am urcat din nou pe A1 la Ilia, nu am mai avut rabdare sa mer in marja legala si am venit cu 150 km/h aproape tot drumul.
Am ajuns acasa, dupa putin peste 1200 km si cca.13 ore de la plecare.
Daca la dus am condus cand eu, cand sotia, la intoarcere am condus doar eu si totusi, am ajuns acasa fresh, fara sa simt ca am stat atatea ore in masina.
Exceptional de comoda masina asta !
Am mai avut eu ture de 8-10-11 ore de condus cu XV-ul prin patrie, dar intotdeauna au fost ”rupte” la jumatate, cu o pauza de condus de cateva ore pana-mi rezolvam treburile pe la clienti.
Deci, ma vad nevoit sa repet (dar merita) - senzationala masina asta !

PS: Ca sa vedem ce au insemnat blocajele de pe autostrada, am ajuns acasa cu un consum mediu de 8,0 l/100 km si o viteza medie (pe intreaga calatorie) de 95 km/h.
Excelent daca ma intrebati pe mine avand in vedere vitezele de deplasare (cand s-a mers) si orele petrecute in diverse blocaje la 35 de grade (cand s-a stat) !

ODO: 50.468 km

#141
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 13.07.2005
Update !
Saptamana trecuta s-a executat revizia la XV.
Tot Auto Kino, dar, de data asta, la Sibiu - au baieti buni aici si nu avea sens sa bat drumul pana la Brasov doar pentru un schimb de ulei si filtre. Ca atare, mi-au expediat la Sibiu filtrele si uleiul si s-a rezolvat loco.
Am avut asa:
- Ulei Motul 0w20 (Hybrid - dar e un bidon nou, nu l-am mai vazut pana acum) - 5 l
- Filtru ulei
- Filtru Aer
- Filtru Polen (GREEN CAF) - asta tot din aur il fac la cat costa !
- Manopera revizie (2,6 h tehnologice) + consumabile ;
Total decartat = cca 1500 lei
S-a verificat masina A-Z - totul OK (nu ca ma asteptam sa fie altfel) !

In alta ordine de idei - in ultimele doua saptamani am bobinat ceva peste 1500 km - un drum la Oradea si unul la Zalau + ceva prin zona (Avrig, Talmaciu, Cisnadie, Medias).
Am prins de toate pentru toti - autostrada + DN-uri cu serpentine; ploaie, ceata la 3 grade, soare cu 27 grade ... faine drumuri !
Mi-a fost dor !
Concluzia de etapa e ca, la fel ca si in cazul primului meu Forester, asta-i masina despre care pot sa spun ca-i precum vinul - pe masura ce trece timpul, imi place tot mai mult !

ODO: 52.778 km

#142
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 13.07.2005
Hai sa ma dezmortesc putin jurnalul XV-ului.
Cu ocazia unui drum la Capitala, am trecut de ”borna” de 54k km.
Cum nu am mai avut de ceva vreme ocazia unui drum mai lung, chiar mi-a prins bine deplasarea asta - mai ales ca a fost ”cu de toate”: dimineata -7 grade si ceva lunecus / putin polei (pana catre Caineni), la intoarcere +10 grade si uscat / autostrada, serpentinele de pe Dealul Negru, lucrari la intrarea pe A1 la Pitesti, trafic surprinzator de lejer in Bucuresti ...

Am luat si o teapa de la CFR - am stat cca 15 min la o trecere de cale ferata, cu luminile rosii aprinse, apoi brusc, s-a facut verde .... fara sa fi trecut vreun tren pe acolo !!!

Sa mai zic de consum ? Hai sa zic: Sibiu - Pitesti - 5,8 l/100 km / Sibiu - Bucuresti - 7,2 l/100 km / dus-intors - 7,3 l/100 km.
La dus, am prins mai libera Valea Oltului (pana dupa Brezoi), dar am pierdut 15-20 min la intrarea pe A1 din cauza lucrarilor. La intoarcere, mai aglomerata A1 si Valea Oltului (dar s-a circulat fluent), dar fata blocaj la iesirea de pe A1 in Pitesti.
La intoarcere, am facut de la Cora Lujerului pana in curte, exact 3h 40 min / 267 km. Binisor, avand in vedere ca am mers cam in limitele legale (cu ceva perioade de 150 pe A1 si cam 70 prin multe sate, dupa TIRuri).

Fun fact: la intoarcere, la iesirea de pa A1 in Pitesti, CB arata o autonomie de 360 km / acasa, dupa inca cca 140 km, autonomia crescuse la ... 410 km) ! Deci, pe drumul asta, masina nu a consumat ci a produs benzina !  Posted Image

ODO: 54.405 km

PS: Nu am apucat sa ajung la Auto Kino pentru inlocuit tapiseria de la scaun - sper sa o rezolv totusi luna asta.

PPS: Dupa drumul asta, mi-am reconfirmat faptul ca voi mai tine niste ani masina asta.
Este exact ce-mi trebuie (confortabila, sigura, economica, placuta la condus), nu am motive sa o schimb prea curand si ... nici nu as avea cu ce !
Din gama actuala Suabru doar Outback-ul mi se pare un poas inainte fata de ce am acum dar e mult prea mare, mai ales ca-n 70-80% din timp sunt singur in masina.
Din alte zone, ce mi-ar cam face cu ochiul ar fi Lexus UX 300h AWD ... dar sare binisor de 50k Euro ! Si are si rezervorul mic (43 l) si nici nu stiu ce garda la sol are (dar sigur-sigur semnificativ mai mica decat cei 22 cm ai XV-ului).

Edited by marr, 02 February 2024 - 12:48.


#143
Aer_Curat

Aer_Curat

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 13.05.2018
Cred că ai fi complet dezamăgit de varianta Lexus UX. 300H este electric, 250H E-four este hibrid cu sistem 4x4.
Sistemul 4x4 este cu motor electric pe puntea spate, nu cardan, ceea ce în sine este o soluție interesantă și bună tehnic, eficientă și costuri de mentenanță mai mici. Doar că implementarea în cazul UX (și nu numai) este ... oarecum hilară, te las să descoperi câți cp are motorul punții spate. În plus este un sistem reactiv și nu integrala permanentă, precum la Subaru, sunt diferențe notabile de comportament iar plusul de putere cât și aportul electricului din sistemul hibrid le compensează într-o măsură (nu mare).
Spațiul interior iar este inferior, față de XV s-ar putea să ai impresia că-i măcar cu o clasă mai mică.
De garda la sol ai spus și tu.
Dacă percepția unora este că Subaru este o marcă scumpă la întreținere, stai să vezi realitatea Lexus, că deh premium.

Dacă vrei alternative acum, din punctul meu de vedere, deși sunt din clase diferite, eu m-as uita la Yaris GR (pentru plăcerea de a conduce și zâmbetul ce mi l-ar pune pe față de fiecare dată), sau la BMW X1 dacă vrei crossover (un 2L benzină bun, o automată adevărată, un sistem 4x4 printre cele mai indicate dacă scoatem integrala permanentă), deși nu sunt vreun fan bembeu.

#144
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,425
  • Înscris: 05.10.2022

View PostAer_Curat, on 03 februarie 2024 - 00:27, said:

BMW X1 dacă vrei crossover (un 2L benzină bun, o automată adevărată, un sistem 4x4 printre cele mai indicate dacă scoatem integrala permanentă), deși nu sunt vreun fan bembeu.
La X1 asta nou (2022+) au renuntat la automata si au trecut pe cutie cu dublu-ambreiaj (nu stiu daca la asta te referi prin "automata adevarata"); nici inainte nu era ZF8 iar sistemul 4x4 nu e cel de la X3 in sus cu bias pe spate ci e primar FWD.

Edited by sirronkcuhc, 03 February 2024 - 16:37.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate