Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

De ce nu s-a mai folosit ambreiajul automat la cutiile manuale?

* - - - - 3 votes
  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#19
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Erau prin anii '80 Trabanturile hycomat, pt invalizi. Si motocicletele Jawa din anii '60 aveau un fel de ambreiaj automat, practic cand atingeai schimbatorul se apasa o tija care decupla ambreiajul. Nu era chiar automat, dar puteai schimba, pleca de pe loc, fara sa atingi maneta de ambreiaj.

#20
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

View Posttehnics, on 23 februarie 2019 - 01:35, said:

@djl, stiu despre ce vorbesti. Culmea, m-am plimbat cu o astfel de masina si chiar am stat pe langa proprietar cand o restaura. Nu am condus dar am stat in dreapta. Era un Wolseley 50.
Dar spre dezamagirea ta, avea ambreiaj cu actionare vacumatica. Avea o pompa de vaccum speciala pentru ambreiaj. Actionarea ambreiajului se facea din maneta de viteze. Avea un inel in jurul manetei similar cu cel care il intalnesti astazi pentru marsalier la unele masini. Prin tragerea acelui inel se deschidea o supapa si lasa vidul sa actioneze ambreiajul.
Si nu brusca cand pleca de pe loc ?
Ca e cam greu sa reglezi patinarea ambreiajului la pornire doar actionand un inel...

View Postrumegus, on 23 februarie 2019 - 08:04, said:

Erau prin anii '80 Trabanturile hycomat, pt invalizi. Si motocicletele Jawa din anii '60 aveau un fel de ambreiaj automat, practic cand atingeai schimbatorul se apasa o tija care decupla ambreiajul. Nu era chiar automat, dar puteai schimba, pleca de pe loc, fara sa atingi maneta de ambreiaj.
Trabant-urile alea nu aveau o maneta ca de ambreiaj de motocicleta pe schimbatorul de viteze ?

#21
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Din moment ce era hycomat, de ce sa mai aibe maneta? Ambreiaj la maneta aveau cele clasice, cu ambreiaj clasic, adaptate pt infirmi. Aveau maneta ce actiona frana de picior, acceleratia, de la caz la caz, functie de infirmitatea soferului.

#22
dcr

dcr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,020
  • Înscris: 01.05.2004

View PostHunor_66, on 23 februarie 2019 - 08:54, said:


Trabant-urile alea nu aveau o maneta ca de ambreiaj de motocicleta pe schimbatorul de viteze ?
Nu, schimbătorul de viteze era la volan si era o manetă simplă.

Am condus așa ceva, avea tot 3 pedale si putea fi condus ca o mașina normala cu condiția să nu apeși până la fund pedala de ambreiaj. Dacă o apăsai rămânea blocată acolo și vitezele puteau fi schimbate  fara ambreiaj.

Deblocarea pedalei de ambreiaj se făcea manual, se tragea de o manetă, parcă :)

#23
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

View Postdjl, on 23 februarie 2019 - 01:42, said:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/69TC-GLnfDQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5JLzjwUyb-E?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ou_p3Y_oZMg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5aozO4Wk9l0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
De la tine nici nu ma asteptam la exemple moderne. :)

View Posttehnics, on 23 februarie 2019 - 01:49, said:

Am gasit si o poza de la acea masina de care vorbeam. Se vede in poza ca are maneta de viteze dar doar 2 pedale. Si intr-adevar a fost masina unui veteran de razboi norvegian care si-a pierdut un picior.
Dar se vede ceva ca un buton in locul celei de-a treia pedala. Cam cum era chestia aia care sprituia apa pe parbriz la vechile Dacii 1300.

#24
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,894
  • Înscris: 29.06.2006

View Postrumegus, on 23 februarie 2019 - 08:04, said:

Erau prin anii '80 Trabanturile hycomat, pt invalizi. Si motocicletele Jawa din anii '60 aveau un fel de ambreiaj automat, practic cand atingeai schimbatorul se apasa o tija care decupla ambreiajul. Nu era chiar automat, dar puteai schimba, pleca de pe loc, fara sa atingi maneta de ambreiaj.
am avut jawa 250 cc, intradevar schimbai fara ambreiaj, dar la plecatul de pe loc trebuia tinut de maneta altfel te cam smucea, nu prea puteai sa pleci lin daca nu foloseai maneta, dar 2,3 si 4 mergeau brici fara caraieli

#25
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

View PostNeaceasca85, on 23 februarie 2019 - 02:59, said:

Dacia, cea mai ne-automatizata masina, aproape ca si motorul era manual la ea, nu mai spun de servo-muschi, gambo-frana, odorizantul cu transpiratie veche si benzina/ulei ars, aer neconditionat vara, cablu de acceleratie blocat in turatie mare cand urcam o panta, sistem neaudio cu populara, "lapte" intre straturile parbrizului. Cineva si-a batut joc de noi rau cu Dacia 1310 si 1410.
Sa stii ca Renault 12 a fost primit destul de bine la vremea lui. Era o masina populara.

#26
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,354
  • Înscris: 22.10.2007
R12 era ok, dar cand unui produs low-cost, destinat maselor, ii aplici taieri serioase de costuri nu prea are cum sa iasa ceva bun.
nu poti sa faci din rahat bici si sa si prinda 130 fara sa tremure bordul Posted Image

Edited by _-livio-_, 23 February 2019 - 10:50.


#27
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011

View Postxcit, on 23 februarie 2019 - 10:15, said:

am avut jawa 250 cc, intradevar schimbai fara ambreiaj, dar la plecatul de pe loc trebuia tinut de maneta altfel te cam smucea, nu prea puteai sa pleci lin daca nu foloseai maneta, dar 2,3 si 4 mergeau brici fara caraieli
Intradevar, la plecare trebuia ceva experienta, reglaj la mare precizie, care se modifica cu temperatura, uzura, dar era mai mult de fite, era misto cand opreai la un grup de amici, schimbai o vorba, aprindeai o tigara, apoi plecai cu tigara intre degete, fara sa atingi ghidonul cu stanga. Ba mai mult, la Jawele cu 1 cilindru, daca mareai putin avansul si dadeai scurt la pedala, motorul o lua invers, aveai marsrier, sa iesi din parcare.

#28
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,894
  • Înscris: 29.06.2006
corect, a mea avea 2 tobe cu un cilindru, cand pornea pe dos era circ

#29
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Parca toate aveau 2 tobe, CZ-urile aveau doar una, mai mare, asa le puteai deosebi.

#30
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
@ Ion_de_la_Raion : dacă s-ar fi făcut unele lucruri interesante în perioade recente, aş fi venit cu exemple mai recente   :)

#31
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 23.08.2014

View PostNeaceasca85, on 23 februarie 2019 - 02:59, said:

Nu as fi stiut ca a existat ambreiaj automat, aparent contradictie in termeni, daca nu citeam aici, muream prost, thanks djl, thanks SP.

Dacia, cea mai ne-automatizata masina, aproape ca si motorul era manual la ea, nu mai spun de servo-muschi, gambo-frana, odorizantul cu transpiratie veche si benzina/ulei ars, aer neconditionat vara, cablu de acceleratie blocat in turatie mare cand urcam o panta, sistem neaudio cu populara, "lapte" intre straturile parbrizului. Cineva si-a batut joc de noi rau cu Dacia 1310 si 1410.


Masinile electrice nu mai au nici ambreiaj, nici cutie, sunt cumva similare sistemului folosit la tramvaie sau locomotive electrice? Pe traiectul Pitesti-Slatina-Craiova nici trenul nu este electric ci diesel.
Masinile electrice se pot construi si fara cutie si ambreaj, si cu, cutie.Avantajul e ca motoarele electrice pot fi comandate mult mai simplu prin modificarea parametrilor curentului.

#32
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/HGm80IFtbfA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/vCagH28uCjQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#33
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Pana la urma, ce vrei cu filmele astea din anii '30? Sunt demult depasite, s-a inventat converizorul hidraulic de cuplu, apoi cutia automata, de ce ar folosi cineva o porcarie invechita pe masinile de azi? De ce am calatori si azi cu postalionul, daca exista masini, trenuri, avioane?

#34
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
Te las pe tine să dai răspunsul (asta pentru că nu ai ştiut cum să formulezi întrebarea) şi să-mi spui cum ajută de exemplu convertizorul hidraulic o maşină la care doreşti să schimbi tu manual vitezele.
Iar pentru cine vrea să înţeleagă principiile de bază ale transmisei hidraulice... tot un filmuleţ vechi

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tfe2ym8ojOw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#35
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Sunt o gramada de masini cu cutie automata la care poti schimba si manual vitezele, de regula cu padele la volan, sau secvential, cu maneta schimbatorului, deci ce te doare pe tine, de ai deschis topicul asta?

#36
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
În fine, dacă e aşa de greu de prins de ce:
1) La alea automate la care schimbi vitezele manuale mai au sau nu pedală de ambreiaj?;
2) În principiul, Saxomatul e ceva mai simplu decât o cutie robotizată şi ţinând cont că în trecut nu existau cutii robotizate, nu înţeleg de ce nu au încercat să îmbunătăţească sistemul pentru a uşura viaţa şoferilor. Existau cutiie hidramate, însă nu erau aşa de eficiente;
3) Am vrut să fac o comparaţie între sistemele existente de-a lungul timpului.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate