Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Inspectie fiscala ANAF

- - - - -
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#19
DanLiviuM

DanLiviuM

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 07.02.2019

View Posttioopedi, on 07 februarie 2019 - 22:36, said:

Firma plateste chirie pentru sediu???
Renoveaza  o cladire pentru care plateste SI chirie???
In contractul de chirie ce scrie???
Cine plateste , pentru ce anume????
Cine anume a "renovat", exista o factura??
Firma nu plateste chirie. Este apartamentul meu.
Exista factura pt renovare.

#20
tioopedi

tioopedi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,731
  • Înscris: 01.12.2018
De ce nu plateste chirie?
Exista sau nu un contract de inchiriere?
Este aport in natura??? La capitalul social al firmei???
Cum oile mele sa-ti renovezi locuinta(apartamentul), si in loc sa scoti bani din buzunar pentru a plati lucrarile si materialele respective te-ai gandit sa introduci in contabilitatea firmei factura respectiva??
Ai facut aceeasi schema si pentru factura emisa de hotelul in care ti-ai petrecut concediul??

Edited by tioopedi, 07 February 2019 - 23:04.


#21
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

View PostDanLiviuM, on 07 februarie 2019 - 22:16, said:

Asa imi spunea si contabila mea , ca au "comision". Mie tot nu-mi vine sa cred ce abuzuri se pot face..

În primul rând, găsește alt contabil. Nu o dai afară pe actuala, dar găsește unul mai bun, care poate să te ajute.
Sunt două tipuri de contabili. Ăia care bagă date și-ți duc firma de la o lună la alta, cum e contabilul tău, și ăia care sunt mai degrabă juriști, și-ți rezolvă problemele delicate. Găsește unul de-ăla de-al doilea tip.

View PostDanLiviuM, on 07 februarie 2019 - 22:16, said:

Saptamana viitoare o sa merg sa vorbesc si cu inspectorul ANAF, sa-mi explice cum s-a ajuns la o asemena suma in conditiile in care nu am datorii la stat si platesc tot ce am de platit la timp.

Că plătești tot la timp nu înseamnă că n-ai făcut ceva greșit. Pe deduceri, stocuri, pe-acolo e problema.

View PostDanLiviuM, on 07 februarie 2019 - 22:16, said:

Am avut cheltuieli cu renovarea sediului firmei  si publicitate. Aceste cheltuieli au fost eliminate desi nu inteleg de ce. Nu sunt eligibile?

Sigur că sunt eligibile. Sediul e al firmei, sau e proprietate personală utilizată și ca sediu social? Aici pot apărea probleme. Nu știu sigur cum e la II, dacă e ca la PFA, dacă diferă față de SRL. Dacă firma ta nu e declarată ca proprietar al spațiului, ci împarți spațiul tu ca persoană fizică și ca persoană juridică, cheltuielile alea se împart între cei doi, nu se deduc 100% pe firmă. Dacă nu e al firmei, nu plătești impozit pe clădiri nerezidențiale, n-ai dreptul să-ți deduci nimic, nici măcar curentul. Acolo contabilul ar fi trebuit să știe.

Mă mai gândesc la o treabă. Tu cumperi marfă, deduci suma pe care ai plătit-o, cum e normal. Ieși la ANAF cu -XXX lei TVA. Pe urmă, tu trebuie să vinzi stocurile alea de marfă. Dar dacă-ți rămân pe stoc o perioadă mai lungă, ăștia de la ANAF e posibil să-ți zică "băi nene, nu știu, noi ți-am dat deduceri, dar tu stai cu stocurile astea aici, nu le vinzi, ia dă-ne tu impozit pe ele și pe urmă faci ce vrei, le vinzi, le casezi, e fix problema ta".


Tot un contabil te ajută. Dar caută un contabil cu experiență. O firmă mai serioasă de contabilitate, du-te la ei, să se uite pe situații, să-ți dea o părere.

Edited by SmurfK, 07 February 2019 - 23:26.


#22
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,714
  • Înscris: 11.04.2005
Cheltuielile aferente renovării apartamentului sunt considerate cheltuială cu deductibilitate limitată.
Deductibilitatea  cotei legale se face prin amortizare, nu imediat.

https://www.noulcodf...articol-25.html


j) cheltuielile pentru funcţionarea, întreţinerea şi repararea locuinţelor de serviciu, deductibile în limita corespunzătoare suprafeţelor construite prevăzute de Legea locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care se majorează din punct de vedere fiscal cu 10%;
k) cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente unui sediu aflat în locuinţa proprietate personală a unei persoane fizice, folosită şi în scop personal, deductibile în limita corespunzătoare suprafeţelor puse la dispoziţia societăţii în baza contractelor încheiate între părţi, în acest scop;


https://www.noulcodf...articol-28.html

Vezi unde te încadrezi.


Sfatul meu este să plătești.
Du-te și solicită o eșalonare a datoriei la ANAF.

Nu vei avea nicio șansă la tribunal.
Și poate că ar trebui să îți angajezi un contabil ADEVĂRAT.
Daca erai sfătuit corect, nu ajungeai aici, să bagi cheltuielile cu renovarea sediului și să ieși cu profit mic.
Acum vei achita și penalitățile aferente, din păcate.





#23
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,032
  • Înscris: 24.02.2006

View Posttomaso, on 07 februarie 2019 - 23:50, said:

Cheltuielile aferente renovării apartamentului sunt considerate cheltuială cu deductibilitate limitată.
Deductibilitatea  cotei legale se face prin amortizare, nu imediat.
cred ca depinde de ce intelege el prin renovare. reparatiile cred ca se pot deduce imediat, imbunatatirile se amortizeaza.
de ex: inlocuirea gresiei intra la reparatie, montatul gresiei (daca nu aveai inainte asa ceva) intra la imbunatatiri.

View Posttomaso, on 07 februarie 2019 - 23:50, said:

Sfatul meu este să plătești.
ce sa plateasca? ce i-a spus cineva ca a auzit de la altcineva? :)

#24
ioana1973

ioana1973

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,571
  • Înscris: 16.03.2014

View PostDanLiviuM, on 07 februarie 2019 - 22:16, said:

Asa imi spunea si contabila mea , ca au "comision". Mie tot nu-mi vine sa cred ce abuzuri se pot face..


Saptamana viitoare o sa merg sa vorbesc si cu inspectorul ANAF, sa-mi explice cum s-a ajuns la o asemena suma in conditiile in care nu am datorii la stat si platesc tot ce am de platit la timp.


Multumesc. Sa inteleg ca sfatul dvs este sa astept rezultatul scris al controlului.


Am avut cheltuieli cu renovarea sediului firmei  si publicitate. Aceste cheltuieli au fost eliminate desi nu inteleg de ce. Nu sunt eligibile?


Am Intreprindere Individuala inregistrata pt care am platit toate taxele/impozitele la timp.
Renovarea sediului, aici a lovit. Intelege-te cu el pana iti face constatarea aia finala, raport final.....De curiozitate ii tanar sau batrin?
Aviz negustorii/breslasii firme/afaceri: Ia trimis Maria Sa, liviu pe teren, pe zapcii/vatmani sa colecteze, dari pt vistieria Mariei Sale. Vistieria ii in grava suferintza, lefurile ispravnicilor/dregatorilor/logofetilor au fost marite (din bunatatea Mariei Sale), la niveluri care nu se pot, plati. II ORDIN PE ANAF!

Dupa ce vor observa ei ca ce incerca cu taxa pe lacomie......., calcarea abuziva a micilor intreprinzatori.... ii caca,pishu, deficitele vor fi aceleasi vor trece la una din cele 2 metode clasice, sau o combinatie a celor 2:
1. marire impozite taxe (TVA-ul ii cel mai echitabil) pt ca nimeni nu se sustrage.
2. deprecierea monedei nationale
Restul tacere.
Macar daca ar plati (politic) ciuma rosie, sa nu vina un nevinovat sa le spele rahatul.

#25
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,032
  • Înscris: 24.02.2006
cheltuielile nedeductibile nu pot fi scazute la calculul impozitului. asta inseamna ca cei 35.000 lei reprezinta impozitul pentru o cheltuiala de 220.000 lei. o renovare de ~45.000 euro par eun pic excesiva Posted Image, deci fie nu a fost comunicata suma corect, fie e vorba si de alte neregului.

Edited by _Smiley_, 08 February 2019 - 07:58.


#26
ioana1973

ioana1973

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,571
  • Înscris: 16.03.2014

View Post_Smiley_, on 08 februarie 2019 - 07:58, said:

cheltuielile nedeductibile nu pot fi scazute la calculul impozitului. asta inseamna ca cei 35.000 lei reprezinta impozitul pentru o cheltuiala de 220.000 lei. o renovare de ~45.000 euro par eun pic excesiva Posted Image, deci fie nu a fost comunicata suma corect, fie e vorba si de alte neregului.
+publicitatea. Totu-i relativ.

Bizara si distantza mica intre controale: 2016 si acum.

#27
anicoara

anicoara

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,252
  • Înscris: 28.01.2005
Din ce am citit impresia mea este ca initiatorul a cumparat pe firma materialele necesare renovarii pe care in acte le-a trecut pe stoc, ca si cum ar urma sa fie vandute ca marfa intr-un magazin. A venit inspectia, a vazut ca acestea nu pot fi vandute (pentru ca sunt consumate) si le-a mutat la cheltuiala nedeductibila. Se putea si mai rau, sa-l impoziteze suplimentar pe persoana fizica pentru venit din cedare folosinta bunuri (renovarea fiind o chirie mascata).
Daca este asa atunci contabilul ar fi trebuit sa-l previna, sa-i spuna ca desi nu poate fi identificat "din calculator" nu poate sa scape la un control.

#28
DanLiviuM

DanLiviuM

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 07.02.2019

View Posttomaso, on 07 februarie 2019 - 23:50, said:

Cheltuielile aferente renovării apartamentului sunt considerate cheltuială cu deductibilitate limitată.
Deductibilitatea  cotei legale se face prin amortizare, nu imediat.

https://www.noulcodf...articol-25.html


j) cheltuielile pentru funcţionarea, întreţinerea şi repararea locuinţelor de serviciu, deductibile în limita corespunzătoare suprafeţelor construite prevăzute de Legea locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care se majorează din punct de vedere fiscal cu 10%;
k) cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente unui sediu aflat în locuinţa proprietate personală a unei persoane fizice, folosită şi în scop personal, deductibile în limita corespunzătoare suprafeţelor puse la dispoziţia societăţii în baza contractelor încheiate între părţi, în acest scop;


https://www.noulcodf...articol-28.html

Vezi unde te încadrezi.


Sfatul meu este să plătești.
Du-te și solicită o eșalonare a datoriei la ANAF.

Nu vei avea nicio șansă la tribunal.
Și poate că ar trebui să îți angajezi un contabil ADEVĂRAT.
Daca erai sfătuit corect, nu ajungeai aici, să bagi cheltuielile cu renovarea sediului și să ieși cu profit mic.
Acum vei achita și penalitățile aferente, din păcate.
Buna seara,

Revin cu informatii noi dupa ce am discutat cu inspectorul de la ANAF.
Suma aceasta mare pe care ar trebui sa o platesc ar rezula dintr-un calcul de care contabila mea nu stie.
Si anume, valoarea totala a cheltuielilor a calculat-o asa (ex.pt anul 2016) :Cheltuieli an 2016 + valoarea stocurilor din anul 2015 - valoarea stocurilor din anul 2016.
Aceasta valoare se scade din totalul vanzarilor si rezulta o suma pe care o impoziteaza cu 21.5%.
La controlul din anul 2016 nu mi-au precizat inspectorii nimic legat de asa ceva si totul a decurs normal.Nu au semnalat astfel de diferente uriase intre venituri si cheltuieli.
Acum dupa 2 ani ma trezesc cu alta formula de calcul a profitului..
Cum se poate ca inspectorii din 2016 sa nu fi semnalat astfel de probleme si acum ,la al doilea control ma trezesc ca am de platit peste 30000 lei???

#29
ioana1973

ioana1973

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,571
  • Înscris: 16.03.2014
Bizar, profitul iese din RJIP, are a face cu vanzarile - cheltuielile. De ce a bagat el stocurile?

#30
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,865
  • Înscris: 25.01.2007
Cât timp ai din momentul când ți se da lista cu acte pe care le vrea la inspecție pana trebuie sa le duci¿

#31
ciprianned

ciprianned

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,347
  • Înscris: 16.04.2007
Pentru o plata online mi se cere CUI-ul ANAF-ului. Unde il gasesc?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate