Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...
 Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani
 Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964
 

plata impozite pentru uber

- - - - -
  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#19
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,693
  • Înscris: 22.11.2007
cum adica daca sunt ok? daca e risc sa nu iti dea banii sau ce?

#20
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
De exemplu am gasit un nene pe olx care "cica este colaborator cu uber" si pentru 10% se ocupa firma lui ( care are licenta de transport).. dar banii castigati de mine pe uber se duc direct la ei si eu  trebuie sa ii iau de la ei..  

10% la ei
25% la uber.. si mai ramai cu ciuciu :))

Acum ai nevoie si de atestat in vreo 2 luni

#21
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,693
  • Înscris: 22.11.2007
pai nu asta am explicat si eu pe pagina anterioara?
asa functioneaza orice sofer de uber din Romania (cu exceptia celor f putini care au pfa-ul sau firma lor).. banii se duc la firma care apoi ti-i da tie.

da, la un moment dat si atestatul va fi obligatoriu.

#22
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
Am gasit o firma care ia 12% cu totul fara alte taxe si a zis nenea ca imi da banii in plic personal, fara chitanta, factura sau ceva care sa ateste ca am primit suma de bani..A zis ca se merge pe incredere.. e normal asa ceva?

:)))

#23
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,693
  • Înscris: 22.11.2007
tu chiar nu intelegi ce am explicat eu pe pagina anterioara? asa functioneaza toate (aproape) firmele. este interesul LOR sa iti dea banii la negru. spune-i tu ca nu este normal ca vrei contract de munca si il reclami la ITM daca nu iti face sa vezi cum te blocheaza :D

sincer la ce scrii pe aici iti recomand sa uiti de ubereala. asta e un domeniu unde poti fi foarte usor "furat" de peisaj, in sensul ca ai impresia ca de fapt produci multi bani dar in realitate daca pui uzura masinii, riscurile cu accidente, amenzi, volumul de munca depus, amortizarea masinii, spalatul iesi foarte foarte prost.

#24
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
Sincer, azi mi-a explicat nenea ala..l-am stresat cu intrebari.. intr-un final am inteles si eu.. Problema mea e alta.. daca el imi da banii la negru desi el are firma, eu tot voi fi urmarit de ANAF? El a zis ca plateste impozitul pe venit dar pentru 200 de soferi..si plateste suma intreaga..

Vreau sa stiu daca o sa am probleme cu ANAF ul sau nu .. atat tot :)))

#25
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,693
  • Înscris: 22.11.2007
mai explic inca o data.

tu te bagi la el pe firma. fiecare cursa pe care o faci se emite o factura intre firma omului asta si fiecare pasager. asadar tu produci niste bani pentru firma omului ala. la sfarsitul saptamanii uber vireaza suma de bani (75% din ea) catre firma omului. firma omului ala e obligata sa plateasca taxele cuvenite pentru acesti 75% pentru ca daca nu plateste in cateva luni i-o inchide anaf-ul.

mai departe firma isi opreste 10% si tie iti vireaza 65%. aici este toata ilegalitatea. firma iti vireaza acesti bani la negru. ii scoate din contabilitate prin diferite forme (aici e problema lui) si ti-i da tie la negru. pentru a fi totul in regula tu trebuie sa fii angajat pe acea firma. dar firmei aleia nu ii convine sa te angajeze ca statul ii va cere 860 lei lunar (taxele aferente faptului ca tu esti angajat).

nu iti face probleme ca firma nu iti va da banii pentru ca daca nu iti da banii uber ii opreste toti acei 200 de soferi. riscul sa nu iti mai dea banii este fff mic.

riscul sa vina anaf dupa tine eu zic ca este f mic, uber e in Romania de 3-4 ani si nu a venit dupa niciun sofer (e posibil sa aiba ceva blaturi, relatii la nivel mare).

Edited by bossake, 08 January 2019 - 16:16.


#26
LukRo

LukRo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,851
  • Înscris: 23.10.2015
Daca vrea sa faca evaziune, orice firma incearca sa inregistreze venituri cat mai mici si sa bage cheltuieli cat mai mari, nu invers.

#27
adifel

adifel

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 20.01.2019
Parerea mea este ca lucrurile stau cam asa...
Uberul pune la dispozitie o ”aplicatie” in scopul inlesniri achizitionarii de catre un eventual ”pasager” a unui transport de persoane... nimic ilegal, mai ales ca uberul nu isi aloca nicio responsabilitate... lucru specificat clar la crearea contului pe aplicatie, indiferent ca esti sofer sau pasager... utilizarea aplicatie nu creaza responsabilitati sau raspundere juridica pentru UBER... este doar responsabilitatea soferului si/sau a pasagerului cu toate riscurile ce pot apare.
Ca sofer UBER lucrurile se complica... apar doua aspecte... unul financiar si altul legal... aspecte care cer îndeplinirea unor conditii... din pacate îndeplinirea acetor conditii duce la anularea unuia dintre aspecte... a celui legal in favoare celui financiar ... sau... a celui financiar in favoare celui legal...
In continuare am sa incerc sa explic cum stau lucrurile...
In primul rand din punct de vedere legal....
- Uber nu iti va deschide/activaa cont de sofer decat daca il deschizi printr-o ”firma partener” care... atentie... deține o ”flota” de masini.
- iti cere sa faci dovada indeplinirii condițiilor prin prezentarea documentelor documentelor:
  - cartea de identitate;
  - permis conducător auto cat. B obtinut de cel putin 1 an;
  - talonul autovehiculului pe care il vei conduce si care, teoretic și legal trebuie sa faca parte din ”flota” firmei partenere;
  - asigurarea RCA valabila, pentru autovehicului respectiv;
  - cazier judiciar;
  - cazier auto;
  - o fotografie a conducătorului auto pentru profilul contului, ce poate fi vazut de orice pasager ce va fi transportat, pentru identificare;
  - o fotografie a autovehicului din care sa se vada numarul de inmatriculare si felul cum arta autovehiculul, ce poate fi vazuta de orice pasager pentru identificare;
Toate aceste documente se incarca in ”aplicatie” pe contul de sofer (de catre sofer sau de cei de la uber dupa ce le fac fotografi), si contul devine activ si se pot executa curse
Dar ca sa fie totul legal uber cere:
  - certificatul profesional pentru conducătorii auto, respectiv atestatul de transport persoane in regim de inchiriere, conform legii 83 din 2003, certificat ce se poate obtine ulterior deschiderii si activarii contului prin sprijinul uber, al firmei partenere sau pe cont propriu urmând următorii pasi:
- obtinerea certificatului medical pentru conducatorii auto transport persoane in regim de inchiriere;
- obtinerea certificatului psihotehnic (psihologic) pentru conducatorii auto transport persoane in regim de inchiriere;
- urmarea unui curs si obtinerea adeverientei de absolvire a acestuia eliberata de una dintre scolile de profil (aproximativ 350-400 lei);
- plata taxei de examinare de catre ARR ( 67 lei + 5 lei comisionul postei);
- susținerea examenului pentru certificatul/atestatul respectiv, cu reprezentantii ARR;
- plata taxei de eliberare a certificatului/atestatului respectiv de catre ARR ( 41 de lei + 5 lei comisionul postei)
- prezentarea unei fotografi 3-4 (aproximativ 25 de lei);
- incarcarea în aplicatie a pozei cu certificatul/atestatul respectiv sau prezentarea lor la sediul uber (odata incarcata in aplicatie uber promite decontarea la o ”data ulterioara” a sumei de 415 lei);
Mai trebuiesc incarcate in aplicatie urmatoarele documente de către firma partenera:
  - certificat inregistrare TVA intracomunitar al firmei;
  - autorizatie de transport in regim de inchiriere (licența de transport) al firmei;
  - extras de cont al firmei, in care uberul vireza banii ( bani produsi de tine in urma efectuarii curselor);
Ce trebuie stiut din punct de vedere al legislatie in vigoare:
- uber nu este reglementat in Romania de legislatia existenta, insa nu este interzis;
- activitatea pe care o desfosoara o firma partenera uber si un sofer ce utilizeaza aplicatia uber (pana la modificarea legi sau aparitia altei legi noi) este asimiliata activitatii de ”transport persoane in regim de inchiriere” prevăzuta de legea 83 / 2008 cu adaugirile si completarile ulterioare, iar ca un sofer sa poate executa aceasta activitate trebuie sa aiba asupra sa si sa prezinte la un eventual control urmatorele documente (cf. L 83 /2003);
   - actele masinii (certificat inmatriculare cu ITP valabil, RCA valabila, asigurare persoane si bunuri - cf L 83 / 2003, rovinieta daca se iese din localitate);
   - documentele personale (permis conducere cat. B valabil si obtinut de cel puțin 1 an, carte de identitate, certificat/atestat de transport persoane in regim de inchiriere cf. L 83 / 2003);
   - documentele puse la dispozitie de firma (copia conforma a autorizatiei de transport emisa de autoritatea competenta insotita de cele doua ecusoane RENT A CAR);
.... copia conforma a autorizatiei de transport...
... eeee de aici incep sa apara problemele, aceasta copie conforma a autorizatiei de transport contine localitatea unde este inregistrata firma, denumirea firmei si numerele de circulatie a auto respectiv pentru care se acorda, nu este transmisibila si se elibereaza doar pentru autovehiculele care sunt in proprietatea firmei sau sunt achizitionate prin contract de leasing.

Ce concluzie tragem? ... Ca nu poti face legal transport de persoane in regim de inchiriere utilizând aplicatia uber decat daca conduci o masina a firmei partenere ce detine copia conforma a autorizatiei de transport...
Poti fi in legalitate neavând o astfel de copie conforma a autorizatiei de transport eliberata pentru masina ce o conduci?
... din punct de vedere al legislatie ACTUALE IN VIGOARE... se pare ca NU;
Poți obține o copie conforma a autorizatiei de transport pentru masina pe care o conduci daca nu este proprietatea firmei sau achizitionata printr-un contract de leasing? ... din punct de vedere al legislatie ACTUALE IN VIGOARE... se pare ca NU;
Poti sa faci UBER legal cu masina ta daca te bagi la o firma?
... din punct de vedere al legislatie ACTUALE IN VIGOARE... se pare ca NU;
Insa cui ii place riscul poate sa incerce... riscând o amenda intre 1.000 si 5.000 de lei si probabil ca daca se repeta retinerea placutele de inmatriculare sau a talonului masini...
Oare cati bani trebuie sa castigi de pe urma uberului ca sa merite un astfel de risc... sau ca riscul sa fie acoperit???? ... Habar n-am.
Deci se pare ca UBER se face legal doar daca conduci masina firmei si are toate documentele necesare.
Asta e opinia mea referitor la LEGALITATE.

Hai sa vedem si aspectul financiar....

Presupunem ca un serviciu oarecare cu program legal de munca de 8 ore ne ocupa zilnic cam… 9 ore de stat la munca si alte 2 ore cu deplasarea la si de la serviciu… un total de 11 ore… Hai sa rotunjim la 12 ore / zi (atat ne da voie aplicatia uber sa conducem dupa care trebuie sa luam pauza minim 6 ore).
Experienta spune ca sunt in medie cam 1,7 curse pe ora X 12 ore = aproximativ 20 de curse pe zi.
Cate zile pe saptamana sau luna putem lucra?
- 5 zile?... ar fi ok… cam ca toata lumea… asta inseamna cam 100 de curse pe saptamana sau 430 pe luna;
- 6 zile?... cam mult … dar sa spunem ca suntem persoane sanatoase si rezistente… inseamna cam 120 de curse pe saptamana sau 515 pe luna;
- 7 zile pe saptamana? … mult prea mult… dar la persoanele ce vor sa se sinucida lent sau cei care se rezuma sa lucreze doar o luna merge…. inseamna 140 de curse pe saptamana sau 600 pe luna;
Uberul incaseaza pe o cursa minim 10 lei, dupa ce opreste 25% (2,5 lei) pe cursa, vireaza in contul firmei, corespunzator soferului respectiv 75% (7,5 lei).
Daca uneori avem de mers ”pe gol” 300-400 m pana la un pasager, la fel de bine avem de mers si 7 km, iar distanta parcursa cu pasagere poate fi de 2,5 km cat si de 20 de km, experienta spune ca o medie a distantei totale (pana la pasager + cu pasager) este de aproximativ 10,87 km;
Daca de cele mai multe ori prindem curse cu tarif normal (1,3 lei / km) putem prinde si 3-4 curse pe zi cu tarif dinamic (chiar daca am vazut tarif dinamic pe Bucuresti de ”x4,8” eu nu am prins mai mult de ”x1,8”), experienta spune suma medie platita de pasager este de 14,04 lei pe cursa iar UBER plateste in cont 10,53 lei pentru o cursa;
Daca facem un calcul  rapid ajungem ca UBER incaseaza de la pasager pentru 12 ore lucrate pe zi (20 de curse si 211 km parcursi) la…:
- 5 zile / saptamana, suma de 1.404 lei / saptamana sau 6.037 lei / luna, sau…
- 6 zile / saptamana, suma de 1.684 lei / saptamana sau 7.241 lei / luna, sau…
- 7 zile / saptamana, suma de 1.965 lei / saptamana sau 8.424 lei / luna.
… si vireaza in contul nostru la firma dupa ce retine 25%:
- timp de 5 zile / saptamana, suma de 1.053 lei / saptamana sau 4.527 lei / luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, suma de 1.263 lei / saptamana sau 5.430 lei / luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, suma de 1.473 lei / saptamana sau 6.318 lei / luna.

Avem 2 situații:
1 - conducem pe masina personala (nu prea legal) din care scadem taxa de 10% aplicata de firma, ATENTIE, pe suma incasata de UBER de la pasager:
- timp de 5 zile / saptamana, 1.053 lei – 141 lei  raman de incasat de sofer de la firma 912 lei / saptamana sau 4.527 lei – 725 lei raman de incasat de sofer de la firma 3.923 lei/ luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, suma de 1.263 lei – 169 lei raman de incasat de sofer de la firma 1.094 lei / saptamana sau 5.430 lei – 725 lei raman de incasat de sofer de la firma 4.705 lei / luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, suma de 1.473 lei – 197 lei raman de incasat de sofer de la firma 1.276 lei / saptamana sau 6.318 lei – 843 lei raman de incasat de sofer de la firma 5.475 lei / luna.
2 – conducem masina de la firma si platim taxa de 500  sau 600 de lei pe saptamana (depinde de masina), mergem pe un Logan = 500 de lei:
- timp de 5 zile / saptamana, 1.053 lei – 500 lei  raman de incasat de sofer de la firma 553 lei / saptamana sau 4.527 – 2.150 lei raman de incasat de sofer de la firma 2.377 lei/ luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, suma de 1.263 lei – 500 lei raman de incasat de sofer de la firma 763 lei / saptamana sau 5.430 lei – 2.150 lei raman de incasat de sofer de la firma 3.280 lei / luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, suma de 1.473 lei – 500 lei raman de incasat de sofer de la firma 973 lei / saptamana sau 6.318 lei – 2.150 lei raman de incasat de sofer de la firma 4.168 lei / luna.

Din aceste sume scadem cheltuielile curente cu combustibilul, astfel:
MASINA PE BENZINA
unde avem o medie de 10 l (5,2 lei litrul) / 100 km trebuie sa scadem din cei 10, 53 lei / cursa ce intra in contul nostru la firma aproximativ 5,48 lei pentru combustibil, asta inseamna 5,48 x 20 de curse pe zi = 110 lei / zi, si avem în situatia…
1) cu masina proprie (ilegal) ne raman aproximativ:
- timp de 5 zile / saptamana, 912 lei – (110 x 5 zile) 550 lei = 362 lei / saptamana sau 3.923 lei – (110 x 21 zile) 2.310 lei = 1.613 lei / luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, 1.094 lei – (110 x 6 zile) 660 lei = 434 lei / saptamana sau 4.705 lei –  (110 x 26 zile) 2.860 lei = 1.845/ luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, 1.276 lei – (110 x 7 zile) 770 lei = 506 lei / saptamana sau 5.475 lei – (110 x 30 zile) 3.300 = 2.175 lei / luna.
2) cu masina de la firma (legal):
- timp de 5 zile / saptamana, 553 lei – (110 x 5 zile) 550 lei = 3 lei / saptamana sau 2.377 lei – (110 x 21 zile) 2.310 lei = 67 lei / luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, 763 lei – (110 x 6 zile) 660 lei = 103 lei / saptamana sau 3.280 lei –  (110 x 26 zile) 2.860 lei = 420 / luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, 973 lei – (110 x 7 zile) 770 lei = 203 lei / saptamana sau 4.168 lei – (110 x 30 zile) 3.300 = 868 lei / luna.
MASINA PE MOTORINA
unde avem o medie de 8,5 l (5,6 lei litrul) / 100 km trebuie sa scadem din cei 10, 53 lei / cursa ce intra in contul nostru la firma aproximativ 5,02 lei pentru combustibil, asta inseamna 5,02 x 20 de curse pe zi = 101 lei / zi, si avem în situatia…
1) cu masina proprie (ilegal) ne raman aproximativ:
- timp de 5 zile / saptamana, 912 lei – (101 x 5 zile) 505 lei = 407 lei / saptamana sau 3.923 lei – (101 x 21 zile) 2.121 lei = 1.802 lei / luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, 1.094 lei – (101 x 6 zile) 606 lei = 488 lei / saptamana sau 4.705 lei –  (101 x 26 zile) 2.626 lei = 2.079/ luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, 1.276 lei – (110 x 7 zile) 707 lei = 569 lei / saptamana sau 5.475 lei – (101 x 30 zile) 3.030 = 2.445 lei / luna.
2) cu masina de la firma (legal):
- timp de 5 zile / saptamana, 553 lei – (101 x 5 zile) 505 lei = 48 lei / saptamana sau 2.377 lei – (101 x 21 zile) 2.121 lei = 256 lei / luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, 763 lei – (101 x 6 zile) 606 lei = 157 lei / saptamana sau 3.280 lei –  (101 x 26 zile) 2.626 lei = 654 / luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, 973 lei – (101 x 7 zile) 707 lei = 266 lei / saptamana sau 4.168 lei – (101 x 30 zile) 3.030 = 1.138 lei / luna.
MASINA PE BENZINA + GPL
1) cu masina proprie (ilegl) ne raman aproximativ:
- timp de 5 zile / saptamana, 912 lei – (70 x 5 zile) 350 lei = 562 lei / saptamana sau 3.923 lei – (70 x 21 zile) 1.470 lei = 2.453 lei / luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, 1.094 lei – (70 x 6 zile) 420 lei = 674 lei / saptamana sau 4.705 lei –  (70 x 26 zile) 1.820 lei = 2.885/ luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, 1.276 lei – (70 x 7 zile) 490 lei = 786 lei / saptamana sau 5.475 lei – (70 x 30 zile) 2.100 = 3.375 lei / luna.
2) cu masina de la firma:
- timp de 5 zile / saptamana, 553 lei – (70 x 5 zile) 350 lei = 203 lei / saptamana sau 2.377 lei – (70 x 21 zile) 1.470 lei = 907 lei / luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, 763 lei – (70 x 6 zile) 420 lei = 343 lei / saptamana sau 3.280 lei –  (70 x 26 zile) 1.820 lei = 1.460 / luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, 973 lei – (70 x 7 zile) 490 lei = 483 lei / saptamana sau 4.168 lei – (70 x 30 zile) 2.100 = 2.068 lei / luna.

Dar aceste sume sunt conditionate de o investitie initiala cuprinsa intre 700 si 2500 de euro adica 3.300 – 12.000 de lei, in functie de tipul motorului, investitie ce trebuie amortiat din banii ce ne raman dupa ce mai scadem urmatoarele… costuri necesare pentru a mentine masina conform standardelor uber si pentru a nu primi calificative poraste ce duc la scadera ratingu-ului si automat la blocarea aplicatiei de către uber.
- 1 spalat masina interior/exterior + 1 spalat exterior, saptamanal = 45 lei;
- odorizante si ceva lichid de parbriz, saptamanal = 15 lei;
ne da cam asa…
MASINA PE BENZINA:
1) masina personala (ilegal) ne raman:
- timp de 5 zile / saptamana, 362 lei – 60 lei = 302 lei / saptamana sau 1.613 lei – 258 lei = 1.355 lei / luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, 434 lei – 60 lei = 374 lei / saptamana sau 1.845 – 258 lei = 1.587/ luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, 506 lei – 60 lei = 446 lei / saptamana sau  2.175 lei – 258 lei = 1.917 lei / luna.
2) cu masina de la firma (legal) ne raman:
- timp de 5 zile / saptamana, 3 lei – 60 lei = -53 lei scosi din buzunar / saptamana sau  67 lei – 258 lei = -191 lei scosi din buzunar / luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, 103 lei – 60 lei = 43 lei / saptamana sau 420 lei – 258 lei = 162 lei / luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, 203 lei – 60 lei = 143 lei / saptamana sau 868 lei – 258 lei = 610 lei / luna.
MASINA PE MOTORINA
1) cu masina proprie (ilegal) ne raman aproximativ:
- timp de 5 zile / saptamana, 407 lei – 60 lei = 447 lei / saptamana sau 1.802 lei – 258 lei = 1.544 lei / luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, 488 lei – 60 lei = 428 lei / saptamana sau 2.079 lei – 258 lei = 1.821 lei / luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, 569 lei – 60 lei = 506 lei / saptamana sau 2.445 lei – 258 lei = 2.385 lei / luna.
2) cu masina de la firma (legal) ne raman:
- timp de 5 zile / saptamana, 48 lei  - 60 lei = - 12 lei scosi din buzunar / saptamana sau 256 lei – 258 lei = -2 lei scosi din buzunar / luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, 157 lei – 60 lei = 97 lei / saptamana sau 654 lei – 258 lei = 396 lei/ luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, 266 lei – 60 lei = 206 lei / saptamana sau 1.138 lei – 258 lei = 880 lei / luna.
MASINA PE BENZINA + GPL
1) cu masina proprie (ilegal) ne raman aproximativ:
- timp de 5 zile / saptamana, 562 lei – 60 lei = 502 lei / saptamana sau  2.453 lei – 258 lei = 2.195 lei / luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, 674 lei – 60 lei = 614 lei / saptamana sau 2.885 lei – 258 lei = 2.627 lei / luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, 786 lei - 60 lei = 726 lei / saptamana 3.375 lei – 258 lei = 3.117 lei/ luna.
2) cu masina de la firma (legal) ne raman:
- timp de 5 zile / saptamana, 203 lei – 60 lei = 143 lei / saptamana sau 907 lei – 258 lei  = 649 lei / luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, 343 lei – 60 lei = 283 lei / saptamana sau 1.460 lei – 258 lei = 1.202 lei / luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, 483 lei – 60 lei = 423 lei / saptamana sau 2.068 lei – 60 lei = 2008 lei / luna.
Toate aceste sume in toate variantele sunt banii care raman soferului uber in mana in conditiile in care lucreaza cu masina lui (ilegal) sau cu masina firmei (legal) dar lucreaa la ”negru” fara a plati contributia pentru sanatate (in cazul in care are nevoie de ingrijire medicala nu poate beneficia), contributia pentru pensi (in cazul in care la varsta pensionari nu va mai putea lucra nu va beneficia de pensie) si impozitul pe venit (daca fiscul nu da niciodata peste el inseamna ca e cel mai norocos om din lume).

Pentru a fi legal si din punct de vedere fiscal trebuie platite contributiile la stat cel putin pentru nivelul salariului minim pe economie care este de 2.080 de lei brut din care se platesc catre stat 10% contributie pentru sanatate, 25% contributie pentru pensie iar din ce ramane se deduce suma de  465 de lei se opreste impozit 10% si o suma de 2,25% contributie asiguratorie pentru salarii (ce ar trebuii platita de angajator)…
Aceste sume ar fi in felule urmator pentru salariu minim brut pe economie de 2080 de lei:
- 25% pensii = 520 de lei;
- 10% sanatate = 208 lei;
- 10% impozit dupa deducere = 89 lei;
- 2,5% contributia asiguratorie = 47 lei… si ne da un total de 864 de lei / luna.
Din ce bani credet ca va plati firma aceste contributii si impozite?
Din cei 10% care ii opreste de la tine?
NUUUUUuuuuuu….
Va trebui sa mai scoti din buzunar 864 de lei pe luna pentru stat (unii mai cer si 50 de lei pe saptamana pentru contabilul firmei).
Si daca vrem sa fim legal din punct de vedere fiscal avem la…. Sume finale pe cele 3 categori de motorizari si cele 2 variante de munca:
MASINA PE BENZINA:
1) masina personala (ilegal) ne raman:
- timp de 5 zile / saptamana, 1.355 lei – 864 lei = 491 lei / luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, 1.587 lei - 864 lei = 723 lei / luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, 1.917 lei – 864 lei = 1.053 lei / luna.
2) cu masina de la firma (legal) ne raman:
- timp de 5 zile / saptamana, -191 lei – 864 lei = - 1.055 lei scosi din buzunar/ luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, 162 lei – 864 lei = - 702 lei scosi din buzunar / luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, 610 lei – 864 lei = -254 lei scosi din buzunar / luna.
MASINA PE MOTORINA
3) cu masina proprie (ilegal) ne raman aproximativ:
- timp de 5 zile / saptamana, 1.544 lei – 864 lei =  680 lei / luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, 1.821 lei – 864 lei = 957 lei / luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, 2.385 lei – 864 lei = 1.521 lei/ luna.
4) cu masina de la firma (legal) ne raman:
- timp de 5 zile / saptamana, -2 lei – 864 lei = -866 lei scosi din buzunar / luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, 396 lei – 864 lei = -468 lei / luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, 880 lei – 864 lei = 16 lei / luna.
MASINA PE BENZINA + GPL
5) cu masina proprie (ilegal) ne raman aproximativ:
- timp de 5 zile / saptamana, 2.195 lei – 864 lei = 1.331 lei / luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, 2.627 lei – 864 lei = 1.763 lei / luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, 3.117 lei – 864 lei = 2.253 lei / luna.
6) cu masina de la firma (legal) ne raman:
- timp de 5 zile / saptamana, 649 lei – 864 lei = -215 lei scosi din buzunar / luna, sau…
- timp de 6 zile / saptamana, 1.202 lei – 864 lei = 338 lei / luna, sau…
- timp de 7 zile / saptamana, 2008 lei – 864 lei = 1.144 lei / luna.

Analizam si vedem ca…
1) Din punct de vedere al regimului de lucru si legalitatii fiscale:
Nimeni nu cred ca poate lucra mai mult de 1 luna in regim de 7 zile pe saptamana cate 12 ore pe zi… e o varianta ce poate fi adoptat in situatii disperate si pentru o perioada scurta de timp, si atunci se poate risca si lucra in conditii de ilegalitate (cu masina personala cu speranta ca nu te va prinde nici un control al politie) si ilegalitate fiscal (cu speranta ca fiinf o perioada scurta fiscul nu te prinde);
In varianta de 6 zile pe saptamana cate 12 ore pe zi cred ca se poate lucra pe o perioada de maxim 1 an… apoi epuizarea va trebuii tratat medical, dar pentru asta trebuie sa avem contributiile platite la stat, se poate lucra cu masina persoanal (ilegal) cu aceiasi speranta cu nu vom fi prinsi de controalele politiei rutiere;
Pentru cine vrea sa traiasca din asta (pe termen mediu sau lung)… singura varianta viabila ramane de 5 zile pe saptamana cu 12 ore pe zi si neaparat cu contributiile si impozitele platite la stat, dar aici avem …. cele 2 situații

2) Din punct de vedere al legalitati activitatii:
Cu masina personala (ilegal) in conditiile in care activitatea se vrea a fi pe termen lung sansele sa fentezi controalele rutiere sunt mici… si ai de ales intre a-ti fi confiscate placutele si/sau talonul si a plati o amenda intre 1.000 si 5.000 de lei sau de a lucra cu masina firmei… deci pentru termen lung varianta viabila ramane masina firmei mai ales ca la masina personala nu s-au luat in calcul cheltuielile periodice cum ar fi schimb ulei (cam din 3 in 3 luni), schimb cauciucuri (cel putin odata pe an), taxe si impozite, roviniete… sau cheltuielile ocazionale care vor fi destul de dese avand in vedere ca uzura unei masini este considerabila la un medie de 211 km / zi, dar si aici avem cele 3 variante… depinde ce masini are firma, motor pe benzina, motorina sau benzina+GPL:
- Cu masina pe benzina trebuie sa scoatem din buzunar lunar (sa aducem de acasa) cam 1.055 lei… merita????
NUuuuuu.
- Cu masina pe motorina trebuie sa scoatem din buzunar lunar (sa aducem de acasa) cam 866 lei… merita????
NUuuuuu.
- Cu masina pe benzina + GPL … trebuie sa scoatem din buzunar lunar (sa aducem de acasa) doar 215 lei… merita????
NUUUUUuuuu
Daca vrei sa conduci legal … cam … aduci bani de acasa…

CONCLUZIA:
Pentru UBER… ori conduci ilegal ca un sclav 30 de zile pe luna cate 12 ore pe zi si nu iti platesti taxele si impozitele catre stat si poti sa ai venituri ce pot ajunge trece de 3.000-3.500 de lei sau punctual din cand in cand (daca uberului i se face mila si baga ceva promotie) poate mai mult…
… ori conduci legal la fel de sclav pentru un venit putin sub salariul minim pe economie.
De retinut ca Uberul nu are raspundere juridica in desfasurarea acestei activitati…  si are tot interesul sa te manipuleze si sa te faca sa conduci pentru el legal sau ilegal (din punct de vedere al legislatie nationale)… ca doar ¼ din ce plateste pasagerul ajunge la el fara a avea responsabilitate sau a face ceva… doar iti da acceptul sa folosesti o aplicatie pe telefon si te monitorizeaza sa oferi servicii de calitate, scaderea calitatii duce la blocarea contului (accesului la aplicatie).
Toata raspunderea este impartita intre tine si firma, insa si firma are tot interesul sa te determine sa conduci, legal sau legal, cu cati mai multi soferi are si cu cat mai mult conduc acestia cu atat mai multi bani intra in contul firmei, bani cu care isi poate plati amenzile…
Problema este… tu iti poti asuma riscul de a plati aceste amenzi?
Tine minte, tu asiguri servicii de calitate pentru care pasagerii platesc in medie peste 6.000 de lei si la tine ajung mai putin de ¼ daca conduci pentru uber in ilegalitate si ”0” daca vrei sa o faci legal.
Raspunsul la intrebarea…
”merita SA CONDUCI PENTRU UBER?”… este……
...care este?

#28
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
AM facut si eu o saptamana uber -- 25 de ore :   480 ron - 25%(uber) - 12%(partener) - 25 ron( contabil partener) - 200 ron( benzina) - 145ron(amenda - pentru ca uber m-a bagat pe interzis si eu nu m-am uitat - in 24 de ore m-a bagat pe cel putin 7 strazi interzise) - 30 ron (spalatoria)  - 15 ron ( lichid de parbriz)   =  -180 de lei :))))))  .. M-am lasat.. sambata seara s-au pus nenea politisti pe dat amenzi pentru uberisti, taxi , taxify.. pe cine a prins.. 50 de amenzi si nush cate placute de inmatriculare ridicate...

#29
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,693
  • Înscris: 22.11.2007
adevarat ghinion ai avut...da, ptr prima oara de cand e uberul s-au pus pe amenzi.

de ce ai mers cu aplicatia uber in loc sa mergi pe waze?! toata lumea stie ca aplicatia uber e praf. Doamne fereste faceai si vreun accident. plus ca tu te iei dupa aplicatie sau dupa semne? :))

eu la 16-18  ore lucrate pe saptamana incasam partea mea cam 600-800 lei in total din care scadeam benzina (150-200-250 lei pe saptamana - faceam doar noaptea cateva ore pe seara) dar stiam fff bine sa lucrez  (nu faceam uber faceam taxify unde nu este cu firma sa iti ia 10%). bine sumele astea sunt anul trecut prin toamna ca de pe la 10 decembrie nu am mai iesit. ianuarie este intotdeauna praf pe domeniul asta!

te-ai bagat cu bmw ul? ti l-au bagat la select?

Edited by bossake, 21 January 2019 - 16:17.


#30
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
Am un E90 din 2006.. nu ti-l baga la select..ci la x.. :))) .. in fn.. nu merita..nu in Romania

#31
costinuti

costinuti

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,433
  • Înscris: 19.09.2007
Si daca vreau sa imi iau singur licenta auto de tip inchiriere?

Cat de greu se poate obtine (din punct de vedere legal)?:
- pe bucuresti ( am inteles ca nu se emit autorizatii, deci pica)
- pe ilfov ( se poate circula doar in localitatea respectiva sau in tot judetul ilfov + bucuresti?)

Masina poate face parte din flota firmei pe contract de comodat? S-a mentionat doar ca si proprietate si nu folosinta. Masina exista ca si proprietate PF.

Asigurarea RCA la utilizare trebuie schimbata pe Taxi? sau merg si cele normale utilizare proprie.

Contul va fi pe o firma nou infiintata SRL deci nu PF sau PFA. De partea contabila (conta, cod tva etc) nu e o problema fiindca mi le fac singur prin alta firma autorizata CECCAR.

Din costurile previzionate mai sus se exclud din start ca si costuri comisionul partenerului 10-12% (sau cat e) si serviciile contabile, ramanand costul cu auto intretinere, combustibil, taxe autorizatii licenta si impozit micro 3% sau 1% dupa caz

Ma gandesc daca sa fac asta sau nu in timpul liber in afara job-ului, sau cand vad ca e “criza” prin bucuresti de taxi si nu gasesti nimic.
Autorizatia in regim de inchiriere e singurul impediment la care m-as gandii si nu stiu cat de greu se poate obtine.

Edited by costinuti, 26 January 2019 - 05:11.


#32
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,693
  • Înscris: 22.11.2007
Pe Bucuresti NU se emit.
Pe ilfov se emit dar nu la toate primariile. La unele se cere ca firma sa aiba sediu social in acea localitate la altele e de ajuns doar pct de lucru.
* in mod normal ai voie sa practici serviciul doar pe raza localitatii unde ai autorizatia dar cat timp primaria Bucuresti nu emite un regulament pentru serviciul de inchiriere nu esti pasibil de sanctionare. Daca Bucurestiul da regulament de inchiriere atunci in el scrie si ca pe raza municipiului au voie sa desfasoare servicii de inchiriere doar transportatorii care detin autorizatii emise de primaria bucuresti. deci in momentul ala automat vor da autorizatii si pe bucuresti.


Masina trebuie sa fie inmatriculata pe firma pe care scoti autorizatia sau sa o ai pe leasing.
Asigurarea rca din cate stiu este cea normala doar ca pe langa cea normala mai faci una separat ptr persoane si bagaje. aici nu e mare branza.

tie ca si sofer iti trebuie atestat de transport persoane in regim de inchiriere masina cu sofer (se obtine repejor de la arr)
firmei ca sa scoata autorizatia ii trebuie sa aiba angajat un manager de transport (o persoana care are atestat de manager transport - il poti obtine chiar tu de la arr - examenul e ceva mai greu), poti angaja pe unul sau probabil ca se fac manevre gen sa il tii angajat doar cat obtii autorizatia sau doar dai o declaratie ca  ai unul angajat.

in situatia de fata banii casigati ca si sofer part time sunt f putini si merita doar daca ai vreo smecherie gen masina de la firma cu motorina platita, un job cu program f usor etc. pe viitor cine stie ce va fi.

domeniul asta este extrem de impredictibil. multi s-au lasat de joburi, au facut investitii etc si uite ca acum politia le-a stricat treburile si dupa ce 3-4 ani au lasat sa mearga fara niciun control de saptamana trecuta s-au pus pe amenzi Posted Image.

eu zic sa astepti, in perioada urmatoare (1-2-3 luni) uber va trage tare sa treaca legea asta:
https://www.senat.ro...621&an_cls=2018

Edited by bossake, 26 January 2019 - 14:40.


#33
costinuti

costinuti

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,433
  • Înscris: 19.09.2007
Mersi de info.
Totusi link-ul cu proiectul din senat nu merge, poti sa imi zici datele de search manual si le caut eu pe pagina senatului?

#34
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,693
  • Înscris: 22.11.2007
scrii la cautare transport alternativ

https://www.senat.ro...18/18b621FG.pdf

Edited by bossake, 31 January 2019 - 03:22.


#35
costinuti

costinuti

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,433
  • Înscris: 19.09.2007
Nu cred ca se va aproba asa ceva, cel putin nu in perioada imediat urmatoare.
Deja are un aviz negativ si unul pozitiv.

Edited by costinuti, 03 February 2019 - 09:19.


#36
Zyx

Zyx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,542
  • Înscris: 14.02.2005
Ei, uite ca au dat legea prin ordonta iar pana in toamna cei care mai raman la Uber/Bolt trebuie sa treaca pe la ARR cu masinile inamatriculate pe raza municipiului respectiv si sa ia atestatele de transport persoane.

Din calculelele prezentate aici, desi combustibili s-au mai scumpit de atunci, nu e nici o afacere sa te invarti prin oras pe investitia ta(masina/combustibil), sa te certi cu toti incapabilii sa puna corect o adresa in aplicatie.

Merita doar cand sunt evenimente si tariful este dinamic, ai curse de la 50lei in sus...dar si atunci tine maxim 30-80 minute minunea si prinzi 2-3 curse mai mari, prima zi de scoala, meciuri pe la arene, concerte sau evenimentele de genul Untold; in rest, munca patriotica pentru conationali si Uber si hobby de cunoscut orasul. :)

Avand in vedere ca ei vin cu o aplicatie, la care investitia a fost una singura, un om/oras fara prea multe sarcini, deci cheltuiala mica, hai sa punem si spagile, 25% mi se pare enorm.
Bolt incearca sa fie mai accesbil cu 20%, un 15% mi s-ar fi parut ok sa spunem, ca in final sa platesti 25 % din total avand  comisionul firmei inclus.


Nu e de mirare ca taximetristii stau linistiti in statii, pe tarife mai mari  si nu se complica, in timp ce pe Uber primesti si la 10km comenzi prin afara orasului, iar taximetristul la iesirea din oras a si pus ceasul, la Uber mergi ca berbecu dublu pe un pret mai mic/km Posted Image

Edited by Zyx, 08 August 2019 - 16:55.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate