Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil
 Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...
 "enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!
 La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)
 

Ce PDC sa aleg?

* * - - - 1 votes
  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1
Nigh7D3vil

Nigh7D3vil

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 244
  • Înscris: 13.05.2006
Am o casa ridicata momentan la rosu si sunt in cautarea unei solutii de incalzire si preparare ACM bazata pe PDC.

Casa are 193 mp utili, este construita din caramida Porotherm PTH de 30 cm, va fi izolata pe exterior cu vata bazaltica de 10 cm, iar acoperisul va fi izolat cu saltele din vata bazaltica de aproximativ 20-25 cm. De asemenea, ferestrele au tamplarie PVC cu 7 camere si geam tripan 4S + Float + Low-E.

Incalzirea sa va face prin pardoseala.

Bransamentul electric este trifazic, puterea maxima pe care am reusit sa o obtin de la Electrica este de 10 kW, avand montata o siguranta de 16 A.

M-am documentat putin in privinta PDC si am citit despre cele trei variante posibile. Initial as fi optat pentru o pompa apa-apa sau sol-apa, dar din cate am inteles pompele aer-apa au evoluat foarte mult si ar fi mai mult decat suficienta aceasta varianta.

Intrebarea mea este daca o PDC aer-apa si-ar face treaba pe partea de incalzire si preparare ACM fara a avea emotii in perioadele mai friguroase cu temperaturi de -20 grade C? Este suficient bransamentul de mai sus pentru a duce toti consumatorii + o PDC aer-apa?

Edited by Nigh7D3vil, 04 January 2019 - 16:42.


#2
anaki

anaki

    IES-CONSULTANTA DE SPECIALITATE

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,262
  • Înscris: 17.03.2009
Nu stau sa enumar toti consumatorii prezumati intr-o casa moderna dar sigur nu o sa fie suficient pt ei si pdc.

#3
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
1. Cauta, de exemplu, Mitsubishi Electric Zubadan PUHZ-SHW80YAA.
Acel Y este foarte important, inseamna ca este modelul trifazat.
Puterea maxima absorbita este undeva la 3 - 4 kW DAR este PDC cu inverter, cu modularea puterii si nu va merge la maxim decat in situatii extreme (pornire de la rece), cand va trebui sa ai grija la ce alti consumatori bagi in priza. Incalzeste casa permanent, fara programare pe ore, sa nu fie nevoie de putere mare.

2. Ca sa-ti reduci costurile si sa faci PDC sa mearga cat mai mult timp la putere redusa, SUPLIMENTEAZA IZOLATIA TERMICA.
Doar 10 cm de izolatie pe exterior este foarte putin pentru situatia ta (suprafata mare, incalzire pe baza de curent si bransament slabut).

Edited by kolfleading, 04 January 2019 - 21:01.


#4
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

 kolfleading, on 04 ianuarie 2019 - 20:53, said:

1. Cauta, de exemplu, Mitsubishi Electric Zubadan PUHZ-SHW80YAA.

2. Ca sa-ti reduci costurile si sa faci PDC sa mearga cat mai mult timp la putere redusa, SUPLIMENTEAZA IZOLATIA TERMICA.
Doar 10 cm de izolatie pe exterior este foarte putin ..

Spre exemplu, la Cluj pentru o locuinta de cca 204 mp, doar parter, (20cm de termoizolant la placa pe sol, 20cm la pereti, 40cm la tavan si tamplarie cu valoarea lui U in jur de 1 W/(mpK)), toata casa are incalzire in pardoseala cu agent termic, s-a montat un PUHZ-SW75YAA. Pentru situatii dificile, dar si pentru a reduce consumul de energie electrica - se foloseste o soba cu acumulare conforma, de 3,2 tone. Posted Image

#5
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Cele cu SW sunt modelul Ecodan, varianta mai ieftina, la care-i scade puterea termica pana pe la 5 kW la temperaturi exterioare foarte scazute.

Cele cu SHW sunt modelul Zubadan, varianta mai scumpa, care prin niste artificii frigorifice isi pastreaza puterea termica nominala 8 kW chiar si la temperaturi exterioare foarte scazute.

 andreilesan, on 05 ianuarie 2019 - 11:23, said:

204 mp, doar parter ... toata casa are incalzire in pardoseala cu agent termic ... PUHZ-SW75YAA ... soba cu acumulare conforma, de 3,2 tone.
O prostie. O gramada de bani aruncati.

(PS: Recunosc, si eu am facut o prostie similara).

Edited by kolfleading, 05 January 2019 - 11:37.


#6
Nigh7D3vil

Nigh7D3vil

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 244
  • Înscris: 13.05.2006
Am vorbit cu firma care mi-a facut bransamentul electric si cei de acolo au spus ca pot veni oricand sa imi schimbe siguranta de 16A cu una de 20-25-...-40A (cablul ACYAbY 3x25+16mm duce lejer), fara sa mai fac cerere la Electrica pentru ca pe zona respectiva nu prea se aproba puteri mai mari in mod oficial.

Valorile respective pentru izolatie imi sunt date de proiectant, dar peretii am de cand sa ii suplimentez pana la grosimea de 15 cm.

Revenind la PDC, e interesant Mitsubishi Electric Zubadan PUHZ-SHW80YAA. Totusi ce inseamna ca isi pastreaza eficienta de 100% pana la -25 grade C? Nu se activeaza rezistenta suplimentara?

#7
victor29cr

victor29cr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,438
  • Înscris: 04.06.2016
Se activeaza cate rezistente vrei tu, dar cu cop 1 sau adiacent. La 190mp cu izolatia amintita ai avea un minim de 80-90kw consum in zilele extreme, calculat grosier.
Cu un 9000kw consum sezonier si un scop de 2.7 ai face iarna cu 2200-2300ron tarif cez. Ar fi ideal sa iti acoperi necesarul termic cu 35grade agent in ipat pt un maxim de economie.

#8
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 Nigh7D3vil, on 05 ianuarie 2019 - 15:13, said:

Valorile respective pentru izolatie imi sunt date de proiectant, dar peretii am de cand sa ii suplimentez pana la grosimea de 15 cm.
Vezi, aceeasi prostie am facut-o si eu.

Instalatia de incalzire la casa mea a costat 5000 EUR. Incalzire in pardoseala pe aprox. 110 mp.
Am mai cheltuit 2000 EUR pe bransament gaz + instalatia interioara de gaz + centrala.
Deci in total 7000 EUR.

Daca eram baiat destept, bagam cei 7000 EUR in bugetul pentru termoizolatie, puneam 30 cm de polistiren pe pereti si 20 cm de spuma poliuretanica in pod si faceam casa aproape pasiva si ma incalzeam cu o rezistenta electrica de 2 kW (pe traseul de ventilatie), care m-ar fi costat 200 EUR.
Sau, daca vroiam si mai mare economie, puneam un aparat de aer conditionat (pompa de caldura aer-aer) pe tubulatura de ventilatie, cu un cost de aprox. 1000 EUR.

De ce n-am facut asa? Mentalitatea de turma si lipsa de experienta.

Sau ia de exemplu casa de la Cluj, de care zicea andreilesan. Incalzirea in pardoseala pe 200 mp costa vreo 10.000 EUR. Pompa de caldura + accesorii a fost minim 5000 EUR. Soba de 3.2 tone + cosul de fum + fundatia aferenta a costat minim 5000 EUR.
Iaca 20.000 EUR bagati in instaltia de incalzire.

Daca ar fi suplimentat bugetul pentru termoizolatie cu 10.000 EUR. ar fi putut sa faca o casa care sa nu aiba nevoie de sistem de incalzire...sau doar de unul minimal, sub 1000 EUR.

Asa ca, mai gandeste-te ce faci cu banii, pentru ca incalzirea in pardoseala + pompa de caldura + accesoriile o sa te coste cel putin 10.000 EUR. Nu mai bine bagi acesti 10.000 EUR in izolatie suplimentara si apoi te incalzesti cu 2 lumanari?

Completare ulterioara: Sa-ti mai spun ceva din experienta casei mele, cu izolatie peste medie (am cea mai bine izolata casa din cartier). In casele bine izolate, cu necesar de caldura mic, PARDOSEALA NU ESTE CALDA. Automatizarea mea de la incalzire trimite agent termic la 25 C, pardoseala are 22.5 C, iar aerul interior are 22. Daca trimit apa calda la 27 C, deja se fac 23 C in casa, 23.5 C pe pardoseala, si incepi sa ai senzatia de sauna. E prea cald. Casa mea consuma 2 kW, in conditiile in care afara noaptea sunt -5 C, ziua -1 C.

Ei bine, la 22.5 - 23.5 C, pardoseala NU SE SIMTE CALDA. Nu e rece, dar nici calda nu este.

 Nigh7D3vil, on 05 ianuarie 2019 - 15:13, said:

Totusi ce inseamna ca isi pastreaza eficienta de 100% pana la -25 grade C?
Nu-si pastreaza eficienta ci puterea termica.
Eficienta scade. Pentru aceeasi cantitate de caldura, consuma mai mult curent la temperaturi mai scazute.

Edited by kolfleading, 05 January 2019 - 20:26.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate