Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 

Sfat moto - DE CARE ?

- - - - -
  • Please log in to reply
139 replies to this topic

#91
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Care-i legatura cu preventia? Am spus eu undeva ca ABS-ul imi permite sa zbor mai jos decit restul?
Probabil ai sa fii uimit, dar viteza mea de croaziera e pe la 110km/h. Dar cind iti apare neprevazutul, si pe soselele noastre nu lipsesc ocaziile chiar deloc, tendinta e sa te cam sui pe frine. Iar daca pe jos ai ceva gen nisip, ulei, motorina sau alte chestii cu aderenta precara, mult noroc sa nu blochezi fata fara ABS.

De dezactivat il dezactivezi pe teren instabil, gen pietris, in afara soselei, unde chiar te ajuta sa poti bloca roata spate.

#92
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,896
  • Înscris: 20.10.2015

View PostEvergreen, on 01 ianuarie 2019 - 22:40, said:

De ce ai dezactiva un ABS?!?

Sa blochez spatele

De 2 ori m-a salvat ABS-ul la blocarea rotii fata

#93
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,924
  • Înscris: 09.12.2004
Dacă nu vezi care e legătura, îmi pare rău pentru tine.

Dacă știi sa contravirezi, sa frinezi și cu motorul înclinat ca pe linie dreapta orice prost poate (ca la mașină cu accelerație blana), știi sa faci o frinare de urgenta, te mai descurci cu un derapaj, știi ce e de făcut cind frinezi brusc și blochezi roata spate, e ok.

Abs în fond și la urma urmei te scapă doar de derapaj și atit. În rest tine de alea insirate mai sus.

Edited by Evergreen, 02 January 2019 - 11:38.


#94
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Aaa, ok, am inteles, tu esti dintre artistii ghidonului, puristii pe care un banal ABS ii incurca, pentru ca le diminueaza "feeling-ul".
Ma scuzi maestre, mult succes la polizat scarite, genunchi si ce mai vrei tu. Esti un bun remainder pentru motivele care m-au determinat sa merg singur cu motorul, fara grupuri, grupulete  si experti in orice, care sa stie mai bine decit mine ce vreau si ce-mi place.

#95
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,924
  • Înscris: 09.12.2004
În continuare nu înțelegi nimic.


Noroc ca nu sint la fel de mulți posesori de A ca de B.

#96
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,896
  • Înscris: 20.10.2015

View PostEvergreen, on 02 ianuarie 2019 - 11:26, said:

Dacă nu vezi care e legătura, îmi pare rău pentru tine.

Dacă știi sa contravirezi, sa frinezi și cu motorul înclinat ca pe linie dreapta orice prost poate (ca la mașină cu accelerație blana), știi sa faci o frinare de urgenta, te mai descurci cu un derapaj, știi ce e de făcut cind frinezi brusc și blochezi roata spate, e ok.

Abs în fond și la urma urmei te scapă doar de derapaj și atit. În rest tine de alea insirate mai sus.

Poti intelege ca era vorba de REFLEX?
Asta nu are nimic in comun cu franarea in curba, franarea de urgenta, derapaj controlat etc
Da, ABS prin simplul fapt ca te scapa de derapaj pe roata fata, salveaza vieti.

Si asta se aplica in primul rand incepatorilor pentru ca ai se intalnesc mai des cu situatii neprevazute.
Eu imi masor performanta prin numarul de "reflexe" pe an

#97
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,113
  • Înscris: 29.06.2005
Initiator - eu iti recomand Suzuki V-strom 650. E una din cele mai fiabile motociclete, e comoda, suspensii prietenoase cu problemele de coloana, se potriveste cu inaltimea ta iar in  mers se simte aproape ca o bicicleta la manevrabilitate; consumul de carburant e decent iar intretinerea e la indemana oricui.

Am avut Suzuki gsx600F, la fel, super fiabila - insa tot pentru coloana am trecut in 2018 la V-strom si nu am regretat deloc. Am vazut aproape toata tara cu ea, cu pasager(a) si bagaje, pe drumuri bune si mai putin bune, pe soare si ploaie...

#98
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,924
  • Înscris: 09.12.2004

View PostTsunnnami, on 02 ianuarie 2019 - 14:15, said:

Poti intelege ca era vorba de REFLEX?
Asta nu are nimic in comun cu franarea in curba, franarea de urgenta, derapaj controlat etc
Da, ABS prin simplul fapt ca te scapa de derapaj pe roata fata, salveaza vieti.

Si asta se aplica in primul rand incepatorilor pentru ca ai se intalnesc mai des cu situatii neprevazute.
Eu imi masor performanta prin numarul de "reflexe" pe an
Da, reflexele ți le capeți mergind, experimentind.
Da, ABS salvează vieți, scurtează distanta de frinare, e ok dar nu e mai presus de CREIER.
Ca începător ai niste chestii de respectat. Așa, mai mult ca sigur că prostul capătă curaj. Apoi devine donator de organe.

Mai devreme am văzut la știri cum un experimentat de 18 ani a distrus o mașină buna, cu multe sisteme de siguranță din 3 litere ( ca si masina lui Posted Image )fix de o mașină a poliției ce era la un accident. Polo a fost facut Lupo, polițaiul scos cu descarcerarea.

Cred că ești singurul care nu îmi zice de Nr de km pe doua roti.... și chiar apreciez asta.Posted Image
Îmi mai spunea alt coleg de forum de km făcuți de el cînd a auzit că după vreo 10 ani de pauză, am revenit călare pe matura.
Și da, chiar daca și asta e ca mersul pe bicicleta, am făcut citeva ture că sa vad niste chestii. Asa, ca un începător. Cu păstrat distanța față de mașină din fata, fara sa fac slalom printre benzi, cu frinat in linie dreapta, intrat în curba fara sa julesc genunchiul, cu virf de viteza de circulație la jumătate din ce poate conf. actelor, obținut la o plecare rapida de la semafor (cu vizibilitate buna in stingă și dreapta)
Și în două zile cit m- am dat, un claxon nu am primit. Merge unul regulamentar in oras?!? Păsări rare...
Mergind corect am frinat fara pb cînd unul a avut tentativa de a intra pe banda mea fara sa se asigure. Abia aștept căldura că sa mai fac niste "ore" într-un poligon. Așa, ca sa vad ce și cum.

Și astea nu pt. că piriitoarea mea nu are ABS.

Și cu ABS și fără, cred că nu știi finalul cînd dai de așa ceva ...
https://specialarad....-tragedie-foto/

View Postflorinel, on 05 ianuarie 2019 - 10:53, said:

Initiator - eu iti recomand Suzuki V-strom 650. E una din cele mai fiabile motociclete, e comoda, suspensii prietenoase cu problemele de coloana,...

- insa tot pentru coloana am trecut in 2018 la V-strom si nu am regretat deloc. Am vazut aproape toata tara cu ea, cu pasager(a) si bagaje, pe drumuri bune si mai putin bune, pe soare si ploaie...
Problemele cu coloana nu se împacă bine cu ieșirile de pe asfalt, sau asa suspensie mișto are incit nu simți cum scutura?!?

Edited by Evergreen, 05 January 2019 - 14:47.


#99
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,896
  • Înscris: 20.10.2015
Neah, nu-s de acord cu tine. Reflexul e vegetativ, corpul invata unde e frana si directia si... gata.
Apoi, mai tarziu incepi sa-ti "dozezi" si sa iti "inveti" reflexul in asa fel incat sa fii pregatit dar sa nu actionezi daca nu vine comanda constienta.
Ce vreau sa zic, de multe ori sa zicem de vreo 5-6 ori pe an imi sare mana sau piciorul de pe acceleratie si apuca frana sau atinge pedala de frana si asteapta comanda finala.
Acum in functie de ce mananci, si chiar si de temperatura creierului, ai si viteza in rularea algoritmilor.
Insa al dracu creier poate inchide calea calculului si lasa reflexul sa-si faca de cap daca e "groasa"

Asta nu exista la incepatori care se "ametesc" mai repede de la bautura mersului pe 2 roti si chiar pe 4.
Treaba asta e preluata de ABS in majoritatea cazurilor.
Ultimul ABS l-am auzit in 2013, si e cam al doilea in viata mea pe motor. La masina intra mai des caci merg si iarna.
Deci pentru mine nu prea mai conteaza daca am sau nu ABS, dar nu scot cand merg. Sincer mult mai periculos este cand merg fara casca pe hwy

Legal n-am mers niciodata, ah, pardon, doar la scoala si la examen, dar departe de mine sa fac christiane printre masini.
Aia nu inseamna experienta ci prostie, inseamna sa te bazezi pe altii

N-am zis-o p-aia cu km pentru ca in cazul sigurantei nu prea conteaza,
Nr de km conteaza numai in cazul andurantei, altfel, fiecare trebuie sa aiba un nivel de confort.
iar daca nu ai minim doua spatii de manevra in cazul in care ceva merge prost cu cei din fata, spate sau lateral, e doar o chestie de timp pana cand faci buba.
Pentru asta trebuie adaptata viteza.
Cu cat viteza e mai mare, cu atat atentia la ce se intampla langa tine e mai mica, ca la ski, cand ai viteza mare, gropitele mici nu mai conteaza.
Ei, in cazul motociclismului, gropitele mici pot schimba banda fara sa vrea, pot frana aiurea sau pot deschide usa fara sa se asigure.

#100
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,113
  • Înscris: 29.06.2005
Simți când ieși de pe asfalt, dar nu îți clănțăne dinții în gură ca la naked sau chopper sau vitezana.

#101
DDuras

DDuras

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,528
  • Înscris: 23.11.2006
@florinel - multam de recomandare.

Dar pentru mers pe NISIP ce ati recomanda? Da,mers pe nisip,nu glumesc.  :)

#102
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,113
  • Înscris: 29.06.2005
Pentru nisip un enduro cu anvelope dedicate. Partea nasoala e ca setupul de nisip nu-l prea poti folosi la asfalt ....

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/NjRekimRMcs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#103
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,896
  • Înscris: 20.10.2015

View Postflorinel, on 09 ianuarie 2019 - 19:09, said:

Pentru nisip un enduro cu anvelope dedicate. Partea nasoala e ca setupul de nisip nu-l prea poti folosi la asfalt ....

mere, dar se toceste repede

#104
DDuras

DDuras

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,528
  • Înscris: 23.11.2006
Aha. Ar merge totusi și un ADV cu anvelope dedicate? Ca un compromis? Eventual cu 2 rânduri de cauciucuri,sau 2 rânduri de roti:normale și pt.nisip.

#105
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,896
  • Înscris: 20.10.2015

View PostDDuras, on 09 ianuarie 2019 - 20:18, said:

Aha. Ar merge totusi și un ADV cu anvelope dedicate? Ca un compromis? Eventual cu 2 rânduri de cauciucuri,sau 2 rânduri de roti:normale și pt.nisip.

Daca te gandesti la asta care-l am eu de 1200, e un pic cam greu
Daca vrei sa te dai pe nisip, mergi pe ala de 800 sau de 6-50

Merge si tractorul asta dar transpiri de te ia naiba si trebuie sa stai pe spate mult, e obositor si greu ca o vaca

#106
DEPA

DEPA

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 225
  • Înscris: 10.04.2008
Pentru initiator, avand in vedere inaltimea, iti recomand un supermoto: https://www.motorcyc...a_xt660x 04.htm
Pentru oras este ideala, am mers cu adventure, naked si chopper iar Supermoto are multe avantaje fata de celelalte daca esti inalt (am 1.85).
Ca si tine, am carnet de 19 ani si am vrut motor pentru deplasare serviciu.
Avantaj supermoto:
- pozitie similara cu adventure
- inalta, treci peste oglinzile masinilor cand te strecori
- mai slim ca un adventure, chopper sau naked
- fiind mai inalta, ai perspectiva mai buna a traficului (vezi peste masini) si poti anticipa mai din timp.
- avand cursa mare pe amortizor, poti lua gropi accidantal fara sa iti faci griji ca pleci pe jos acasa
Dezavantaj:
- nu este buna pe autostrada sau la viteze peste 110-120 (te bate vanul in fata de nu te vezi), similar naked

#107
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,113
  • Înscris: 29.06.2005
Depinde mult de ce ti-ai propus sa faci pe nisip. Sau ce procent de utilizare pe nisip consideri ca vei avea.

De putut se poate orice. Am vazut si vitezane pe gheata, cu anvelope speciale.

Ideea e ca iti iei motorul adaptat la ce ai nevoie in primul rand - in cazul tau 1.90 cu ceva probleme la coloana si vrei pozitie comoda. Mai departe, pentru aventuri te poti juca prin dotarea motocicletei cu accesoriile necesare (anvelope, protectii...etc) .

Cu cat mediile de rulare sunt mai diferite e clar ca, pentru distractie 100%, ai nevoie de motociclete diferite:
- cu motoarele de asfalt (vitezane, naked..etc) - rupi asfaltul, insa pe drumuri de tara iti tremura bucile. Cu anvelope de offroad merge, dar tot iti vor clantani dintii in gura.
- cu motoarele de offroad ai distractie maxima pe offroad. Pe asfalt insa vei avea aderenta mai scazuta de la crampoane. Daca pui gume de asfalt mergi pe asfalt. Dar nu ai saua comoda pentru drumuri mai lungi.
- cu motoarele adventure - abordezi o gama mai larga de terenuri - mergi bine si pe asfalt, mergi bine si pe offroad (usor). Vrei chestii mai extreme - bagi anvelope dedicate, o sa mearga. Nu la fel ca o varianta dedicata, din cauze de gabarit/greutate, dar relativ decent.

#108
belogerer

belogerer

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,560
  • Înscris: 14.03.2008
pe nisip mai puneti la socoteala si intretinerea ca nu faci o tura pe plaja fara sa iei la puricat si curatat lantul, foaia si pinioanele. ar mai fi si echipamentul de protectie complet care te scapa de contactul direct cu nisipul in cazul unei cazaturi. cine a cazut macar cu bicicleta pe asfalt stie ce inseamna carne vie....

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate