exista o metoda de a calcula curbura?
Last Updated: Nov 12 2018 21:56, Started by
karax
, Nov 01 2018 19:27
·
0
#127
Posted 08 November 2018 - 12:41
Chestia asta ilogică :
" Ce pot sa va spun este la ce anume vreau eu sa folosesc radianul si steradianul. Revin la o idee mai veche de a mea legata de simularea de catre un procesor a altor instructiuni cu arie mai mare decat cea a lui insusi, astfel vreau de fapt sa obtin un super procesor , care nu stiu la marimea unui pentium 4 sa aiba puterea de calcul a unui farming server. Si mi-am dat seama ca orice problema de algebra poate fi reprezentata printr-o problema de geometrie. Mi-am zis ca instructiunile si pointerii unui sistem de calcul pot fi tratati ca o problema de geometrie.... astfel daca am avea o serie de instructiuni , in loc sa aduni 1+1+1+1...+1 instructiuni as putea sa le tratez ca pe niste curbe intr-un grafic (fiind variabile ar fi curbe) si sa le calculez curbura sau aria fara sa mai calculez pe fiecare in parte. " Sau poate e genială și sunt eu prost și mi se pare o tâmpenie. |
#128
Posted 08 November 2018 - 13:40
#129
Posted 08 November 2018 - 14:30
Aaa, păi idei in mare fără posibilități teoretice sau practice are toată lumea bre .
Pfoai, așa aplicații îmi trec prin minte când mă gândesc la manipularea gravitației și mie, dar..., nu le postez, am umilința necesară cât să mă gândesc că și alții, care au studiat mai mult ca mine despre asta, au și ei vise de genul.... Și dacă ei tac, ar fi lipsă de bun simț din partea mea să le spun eu ce ar trebui să facă. Toate domeniile cunoașterii @karax sunt foarte specializate la momentul actual. |
#130
Posted 08 November 2018 - 15:50
O fi insa eu am venit cu o idee buna care e plauzibila si poate fi oarecum incercata..deci nu e tocmai la ghici...
|
#132
Posted 09 November 2018 - 07:50
Check this out ...superprocesorul s-ar pu tea realiza si in felul asta
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/GLUicFPfe0g?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] sau alta idee....sa zicem ca reprezentam datele ca niste semi-drepte care se intersecteaza undeva...in loc sa simulezi semidreptele cum se intind pana la punctul de intersectie ai putea face un calcul bazat pe diferenta dintre unghiurile semidreptelor raportat la linia verticala si calculat astfel punctul de intersectie... |
#134
Posted 10 November 2018 - 23:18
karax, on 09 noiembrie 2018 - 07:50, said:
Check this out ...superprocesorul s-ar pu tea realiza si in felul asta Bre, eu cred ca tu nu stii ce-i ala un procesor, ce face, cum face si la ce e bun. Filmul ala n-are treaba cu ce face procesorul. De nicio culoare. |
#135
Posted 11 November 2018 - 20:34
Nu stii la ce m-am referit...asa se poate calcula un anumit tranzistor ...pentru ca asta e beleaua pe care am gasiit-o eu la modelul meu de CPU...ala ca nu poti calcula un tranzistor anume...calculul de arie a unei suprafete plane cu tranzistori se poate face extrem de usor..problema e calcularea starii unui anumit tranzistor fara a mai trece prin toti tranzistorii din spatele lui, adica prin toate portile logice
Spre exemplu ca un computer sa stie tabla inmultirii e necesar ca mai intai sa aiba definitia unei inmultiri si asta nu se poate face decat explicand ce e aia o adunare intai... astfel daca vrei sa ajungi direct la un anumit tranzistor intr-o inmultire de fapt sunt mult mai multe calcule in spate facute....si tu cand inmultesti faci dupa aia si o adunare spre exemplu. ..cand inmultesti numere din 2 sau mai multe cifre.... Ce incerc eu este sa sar peste operatiile astea precursoare in orice activitate a unui computer ca sa ajungi la rezultatul final mult mai repede calculand direct starea de on sau off a tranzistorului final... si totul s-ar face doar cu o arie limitata de cateva mii de tranzistoare specifice operatiilor aritmetice .... Edited by karax, 11 November 2018 - 20:40. |
#136
Posted 11 November 2018 - 21:13
Bre.. operatiile sunt facute cu algoritmi.
Inmultirea e una dintre operatii al carei algoritm e implementat hardware. Si nu foloseste adunarea ca si operatie, ci un circuit de porti logice separat. Genul asta de algoritmi se numesc algoritmi hardware. Exista si o teorie generala a lor. Functie de clasa de complexitate ( complexitatea aia definita de teoria algoritmilor, nu aia de prin cartile de beletristica), unii algoritmi se pot implementa direct hardware, altii.. mai greu sau deloc. De exemplu inmultirea a doua numere in format fix (integer, long) necesita o capabilitate hardware fixa, se poate face fara probleme. Insa inmultirea in general a doua numere (potential foarte mari), necesita capabilitati hardware care cresc polinomial cu log2(3) in algoritmul lui Karațuba, finisat si generalizat mai tarziu de catre Strassen. Acest algoritm poate fi implementat doar software, asistat hardware de catre inmultiri simple de 32 sau 64 bits sau... cat or fi. Exista si o teorie generala care inbunatateste algoritmul Strassen mai departe, cu viteza teoretica mai mare, dar fara aplicabilitate practica din cauza faptului ca viteza crescuta se observa pentru numere extrem de mari, care oricum se pot inmulti muncind zile intregi cu un procesor rapid. Vorbim despre numere extrem de mari, exprimabile doar prin operatori de tetratie. Inclusiv porcaria ta de ultima cifra, poate fi implementata pe un algoritm hardware, fara nicio problema. Insa, nu e un algoritm de o necesitate arzanda. Poti sa vinzi pontul la Intel, dar nu cred ca vor tine seama de el. Deoarece operatia ta, nu e o operatie primitiva in alti algoritmi. Cu alte cuvinte, chestia ta nu se foloseste la ... mai nimic. Sunt si operatii complicate implementate hardware. Operatii cu vectori sau matrici 3D sau 4D, interpolari pe triunghiuri Bezier, operatii pe grafuri de tip TIN, transformata fourier discreta. Asta pentru ca acele operatii sunt folosite in alte operatii, sunt implementate ca si operatii primitive, cu necesitati speciale asupra busurilor de date. Spre deosebie de operatia ta care nu e folosita. Daca maine va deveni o necesitate sa stii ultima cifra a unei operatii (sa zicem la un algoritm de decriptare), fii sigur ca va fi implementata hardware fara probleme. De ce ti-am spus toate astea? Sa intelegi ca vizuina vulpii e foarte foarte adanca si a fost deja explorata kilometri intregi, tu abia ai bagat capul sa vezi ca e o gaura acolo. Nu ai sculele sa vezi dupa prima cotitura a vizuinei, dar te asigur ca oameni care se ocupa cu teoria algoritmilor (hardware eventual), au explorat deja foarte adanc. |
|
#137
Posted 12 November 2018 - 08:22
nu pretind ca sunt cel mai cel, insa atata timp cat exista o posibilitate cat de mica sa fi venit cu ceva inovator ...
|
#138
Posted 12 November 2018 - 21:56
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users