Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Masina 5000 euro din afara

- - - - -
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#19
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011
Nu știu de ce aduceti in discutie km parcurși intr-un an...diesel/benzina.
Având in vedere ca vorbim despre sh,acest aspect nu are nici o importanță......Diesel fiind, va isi in castig si dupa 1000 km rulati,apăi dupa 10.000.
Aceste calcule se fac la achiziționarea de masini NOI deoarece se știe faptul ca o motorizare diesel este de obicei cu 1500-2000 euro mai scumpă si de aici calculul cu amortizarea investiției in raport cu nr de km anuali.

#20
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,296
  • Înscris: 13.01.2011

 missionnad, on 23 octombrie 2018 - 23:44, said:

Nu știu de ce aduceti in discutie km parcurși intr-un an...diesel/benzina.

Eu nu înțeleg off topicul nepedepsit, pe aici.
Dar in fine.

La obiect, despre cei care fac versus  benzinară/ motorinară".
Cred ca (ori sint sigur), ca ei se refera ca in alta stare este un motor pe motorina de 300 mii km, si in alta stare este unul pe benzina aspirat, tot de 300 mii km.
Din motive de tehnologie diferita, fiabilitate diferita, piese conexe diferite cu uzura diferita de la o tehnologie la alta.

#21
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013

 UtilizatorAndroid, on 23 octombrie 2018 - 19:37, said:

Salut,as vrea sa achitionez o masina din afara,am buget cam de 5000 de euro,as prefera diesel, si dupa anul 2007. Eu m am gandit la un Passat b6 (dar am auzit ca au foarte multe probleme ) si o Mazda 6 . Voi ce imi recomandati? Nu stiu,as face cam 10.000 km pe an. Multumesc!

Ca simpla recomandare ar fi sa nu te chinui tu cu adusul pt ca iti va da cu virgula la cheltuieli, eventual cauta una recent adusa sau daca cunosti vreun "nene" din asta care aduce "la comanda". Vezi ca si in Romania gasesti masina SH "in toate mintile" ...eu cel putin am vazut si "pe dincolo" cum isi intretin multi masinile ...mai rau ca unii romani !

Diesel vs benzinar - aici ce sa zic, am citit si eu cateva comentarii...

- ca euro 3 scoate fum. Daca e in mintile lui nu scoate. Adica tot fix ca un benzinar. Depinde cum a fost ingrijit si exploatat. Doar ca unii au impresia ca daca si-au luat diesel, gata, e masina-minune in care nu mai trebuie bagat nici un leu in veci. Poate aici e diferenta, ca la un diesel trebuie sa te ocupi si de mentenanta, adica sa previ niste lucruri care neglijate iti vor aduce probleme.

- la salar de 2000 lei reviziile te omoara ... Serios ? Cunosc zeci de oameni cu salar mai mic decat asta si reusesc sa intretina masini mai bengoase. Oare de ce si cum ! In fond si la benzinar si la diesel ai fix aceleasi filtre (filtru ulei, combustibil, aer motor si habitaclu). Admitem ca iei un ulei mai bunut , fie 200 lei 5 litri si  filtrele sa fie 150 ...iar de inlocuit ti le faci tu acasa la tara ca nu e mare scoala (sau rogi un amic). La kilometrii tai anuali estimati faci asta o data pe an.

- sunt motoare diesel euro 4 si fara DPF (de fapt mai corect spus ar fi sa afirm ca sunt motoare diesel euro 4 si cu DPF - filtru particule)

- in principiu ar fi de evitat un diesel cu filtru particule si nu ca n-ar fi ok dar in varianta SH ai sanse mari sa cumperi unul folosit de un meltean care si-a luat "dizal" pt "ca economie" si la folosit 8 km pe zi cu 10 porniri fara ca macar sa-i pese de regenerari sau alte lucruri. Daca gasesti un diesel cu DPF in stare ok, de ce nu !

- dieselul da, are nevoie de putina mai multa atentie - se incalzeste mai greu, traficul din oras il omoara, mersul subturat il omoara, e mai pretabil la drumuri mai lungi unde uneori trebuie sa-l alergi putin astfel risti infundari, si in general trebuie sa sti/inveti sa-l exploatezi. In schimb ai cuplu mai mare si turatii uzuale mai mici de unde provine si rezistenta lui in timp. Cand ajungi insa sa umbli la injectoare, pompa sau turbina este deja semn ca ai luat unul prabusit si costurile sunt mari comparativ cu un benzinar.

- nici varianta benzinar nu-i de evitat dar depinde si de cilindree. Un 1.4, chiar 1.6 nu-s de speriat. In exterior se invart la un consum de 6-7 ceea ce zic ca e decent si poate egal sau chiar mai avantajos ca un diesel pt ca nu mai stai sa tremuri cu gandul la EGR, turbina si alte minuni. In plus se misca bine incepand cu startul de pe loc, e pretabila si pt oras si daca nu esti mare vitezoman limitandu-te la un 100-120 s-ar putea sa iesi pe termen lung mai bine ca si cu un diesel.

Eu zic sa lasi deoparte "am auzit ca" si sa te hotarasti ce model ti-ar place, ce motorizare si in ce caroserie. Probleme si boli de model are orice masina si daca vei strabate putin forumurile marcii la care te-ai hotarat ai sa vezi ca aproape la toate romanii isteti au gasit rezolvarea si de obicei in varianta home-made sau cu cheltuieli mici.

...si bugetul tau nu e chiar micut pt conditiile din Romania. Cei cu posibilitati mai mari si care se uita la masini noi de 25 mii euro cu banii jos, nu cred ca intra aici incercand sa te ajute. Cu putina preocupare iti poti gasi chiar o masina decenta care sa te tina 6-7 ani la 10 mii km pe an fara cheltuieli serioase.

In plus, de evitat ar fi modelele de masini de tip "serie limitata" iar acolo unde un model a avut dupa o perioada de vanzari si varianta "facelift", de preferat ar fi aceasta.

Bafta.

PS - nimeni nu va putea scoate dieselul definitiv din circulatie, cel putin nu in urmatorii 5-7 ani. Da, posibil restrictii prin centrul marilor orase sau taxe mai mari.

Edited by ncu, 24 October 2018 - 07:47.


#22
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Pentru oras, masina mica pe benzina este ideala, iarna se incalzeste usor, se preteaza la drumuri scurte prin oras. Daca mergi cu ea si la drum intins investitia intr-o instalatie GPL se amortizeza dupa vreo 20-25000 km. Daca vrei masina buna, ai la pretul asta Toyota, Mazda, Hyundai, Kia, si multe altele. Daca vrei sa ai masina ca a vecinului iti iei Opel. Daca vrei masina mai tare ca a vecinului iti iei VW, Audi, BMW.
Oricum, din start GPL-ul merita. Butelia toroidala ocupa locul rotii de rezerva, insa de roata de rezerva nu prea ai nevoie oricum, mai ales prin oras. Pretul combustibilului este cam 40% din cel al benzinei, consumul va creste cam cu 20%. Ca un calcul concret, o masina pe benzina cu un consum mediu de 7l/100 km va cheltui cu combustibilul cam 40 lei/100 km, pe gaz va consuma 9l/100 km si va costa cam 23 de lei. Ecomomia va fi de 17 lei/100 km, 170 lei/1000 km, 1700 lei/10000 km, 3400 lei la 20000 km si iata cum s-a amortizat pretul instalatiei. Bujiile vor fi mereu curate, uleiul se va contamina mai greu. Supapele vor fi mai curate, aici ai un usor risc de uzura prematura.

#23
qrevcs5

qrevcs5

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 399
  • Înscris: 14.12.2011
Salut,
Acelasi buget il am si eu. Si oscilam intre a ma duce personal sa o cumpar sau sa o iau deja adusa. Si m-am hotarat sa-mi iau o benzinara, de ce? de ce nu. Detin FF2 1.8 TDci din 2008 fara DPF, da dizal, break, adusa pe roti din Olanda si fabricata in Germania. in aproape 2 ani am facut 18000 km. eu sunt destul de multumit la consum, la intretinere nu.
Din toate comentariile de mai susam observat multe comentarii "nocive" la adresa celor care doresc masini diesel, ca deh ei sunt benzinari si ne dam ecologisti, le recomand sa se informeze despre diferentele intre normele de poluare, despre ce degaja o masina pe benzina si una pe motorina (atentie in normele EURO se vb despre CO2), si mai ales normele EURO sunt pt UE, marii poluatori ai planetei sunt SUA si China.
"- dieselul da, are nevoie de putina mai multa atentie - se incalzeste mai greu, traficul din oras il omoara, mersul subturat il omoara, e mai pretabil la drumuri mai lungi unde uneori trebuie sa-l alergi putin astfel risti infundari, si in general trebuie sa sti/inveti sa-l exploatezi. In schimb ai cuplu mai mare si turatii uzuale mai mici de unde provine si rezistenta lui in timp. Cand ajungi insa sa umbli la injectoare, pompa sau turbina este deja semn ca ai luat unul prabusit si costurile sunt mari comparativ cu un benzinar."

Pentru initiator ii recomand lista de mai jos:
- "Scopul mașinii.Acesta este primul pas: stabilirea scopului pentru care cumpărăm mașina. O cumpărăm pentru a merge la serviciu zi de zi, pentru călătorii sau pentru una și alta"
- "Costuri: Costul unei maşini este alcătuit din preţul de achiziţie plus cheltuielile ulterioare anuale  (asigurări, impozite, revizii, combustibili)."
- "Dotări: Odată stabilite costurile, dotările maşini sunt la rând cum ar fi :senzori de parcare, ESP, cutie automată, lumini pornite/oprite la cheie, senzori de ploaie, interiorul (podeaua) neagră, blocare uși/geamuri spate, semnalizator secvenţial, oglinzi laterale încălzite şi retrovizoare anti-orbire"
- "Motorul și caii putere"

Bafta la cumparat.

#24
UtilizatorAndroid

UtilizatorAndroid

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 18.07.2018
Niște persoane care sunt la subiect, va mulțumesc pentru sfaturi, cred ca o sa ma gândesc și la benzina și trag gpl în cazul în care motorul e mare. Nu era nevoie de atâta Tam-tam din partea altor persoane

#25
qrevcs5

qrevcs5

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 399
  • Înscris: 14.12.2011

 UtilizatorAndroid, on 24 octombrie 2018 - 13:34, said:

Niște persoane care sunt la subiect, va mulțumesc pentru sfaturi, cred ca o sa ma gândesc și la benzina și trag gpl în cazul în care motorul e mare. Nu era nevoie de atâta Tam-tam din partea altor persoane
atentie ca si o masina mare (break/ monovolum etc) cu un motor aparent mic - 1.6~1.4 pot consuma mai mult decat cele cu un motor mai are.

#26
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013
Initiator - nu te bizui foarte tare pe GPL. Nu zic ca nu e eficient dar in timp iti usca supapele si ghidurile. Si am circulat pe GPL ani de zile. Nu mai pun sensibilitatea pe timp geros.

Edited by Dany_Darke, 24 October 2018 - 18:21.


#27
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,920
  • Înscris: 01.01.2010
Eu am GPL de 3 ani. Mașina se comportă exact la fel, atât pe gaz, cât și pe benzină. Nu am sesizat diferențe în demaraj sau vreun alt fel de sensibilitate, oricum ar fi vremea. Și mai am amici cu gaz, aceeași chestie. Nu știu cum afectează motorul în timp, dar știu că nimic nu bate GPL-ul  la bani.
PS: pentru gaz, trebuie să calculezi în cât timp îl amortizezi. Dacă iei mașină de weekend, nu merită investiția. Eu sunt cam la limită, dar am avut niste bani atunci și mi-am permis. Altfel, fă socoteala, cu gazul ieși cam la 25% econimie.

Ncu, mulțumim pentru info! Sfaturi pertinente și la subiect.
Deși cred că diesel-ul pentru uz casnic este pe ducă, sunt de acord cu ce ai scris.

#28
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Am mers din 2010 pe GPL, Matizul a avut ceva probleme cu supapele, insa posibil sa fi fost doar uzura normala masinii (45.000 km pe gaz in 5 ani). Am avut si Opel Corsa B pe GPL, masinuta nu a avut absolut nici o problema (35.000 km in 3 ani), trecea ITP pe bune pe si benzina si pe GPL. Nici o problema iarna, nici o diferenta de putere vreodata (inclusiv la Opel Corsa care avea injectie monopunct). Am renuntat la GPL doar din cauza ca mi s-a redus necesitatea de mers cu masina la vreo 5000 km/an, insa mi s-a facut dor dupa el imediat cand am alimentat cu combustibil la mare :) .

#29
xtrix

xtrix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 219
  • Înscris: 11.01.2005
Buna ziua. Am gasit acest topic si as vrea sa cer si eu ajutorul celor care au o anumita experinta in achizitionarea unui automobil (sper sa nu fiu prea adolescent Posted Image ).
Asadar, pt un auto la 4500-5000 intrebarile mele sunt:
1. puteti sa imi faceti 2-3 recomandari? Care este plaja bordului pt. acest pret?
2. parca m-as orienta spre Diesel, dar nu exclud benzina. Am inteles ca Gemania va interzice Diesel de anul viitor ceea ce poate se va traduce intr-o reducere a pretului la aceste masini? Cat costa in plus intretinearea la un Diesel fata de benzina pe an?
3. ar fi rezonabila deplasarea si achizitionarea din Germania a masinii (in sensul ca merita, aduce ceva castig? tinand cont ca eu nu ma pricep la ce sa ma uit, ce sa verific)?
4. in localitatea mea exista o persoana care aduce masini si pe care, sustine el, le verifica iar daca este nevoie schimba piesele necesare. Ce parere aveti despre aceasta varianta? Corelat cu intrebarea de mai sus ar fi mai bine sa merg pe mana lui sau sa imi asum un risc si sa imi iau un bilet de autocar spre Germania? Deplasarea spre Germania presupune achizitia unei masini de la propietar privat (de preferat unic).
Multumesc

#30
denky

denky

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,360
  • Înscris: 09.03.2009
Cred ca esti pe drumul gresit. Tu il cunosti pe omul de la tine din localitate, daca se ocupa cu asta, sigur nu poate supravietui in conditii de onestitate absoluta, nu il lasa piata, macar.
Doi la mana, uita ca neamtul vinde de la el din curte unuia care vine cu autocarul, cu scuzele aferente ti-o spun. Dar ti-o spun in cunostinta de cauza, crede-ma.
In banii astia, cu putin noroc, gasesti unic proprietar in Ro.

#31
ncu

ncu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 25.06.2013

 xtrix, on 29 octombrie 2018 - 09:59, said:

Buna ziua. Am gasit acest topic si as vrea sa cer si eu ajutorul celor care au o anumita experinta in achizitionarea unui automobil (sper sa nu fiu prea adolescent Posted Image ).
Asadar, pt un auto la 4500-5000 intrebarile mele sunt:
1. puteti sa imi faceti 2-3 recomandari? Care este plaja bordului pt. acest pret?
2. parca m-as orienta spre Diesel, dar nu exclud benzina. Am inteles ca Gemania va interzice Diesel de anul viitor ceea ce poate se va traduce intr-o reducere a pretului la aceste masini? Cat costa in plus intretinearea la un Diesel fata de benzina pe an?
3. ar fi rezonabila deplasarea si achizitionarea din Germania a masinii (in sensul ca merita, aduce ceva castig? tinand cont ca eu nu ma pricep la ce sa ma uit, ce sa verific)?
4. in localitatea mea exista o persoana care aduce masini si pe care, sustine el, le verifica iar daca este nevoie schimba piesele necesare. Ce parere aveti despre aceasta varianta? Corelat cu intrebarea de mai sus ar fi mai bine sa merg pe mana lui sau sa imi asum un risc si sa imi iau un bilet de autocar spre Germania? Deplasarea spre Germania presupune achizitia unei masini de la propietar privat (de preferat unic).
Multumesc

(vorbesc in numele meu si e parerea mea)

1- nu iti voi face nici o recomandare  din 2 motive:  - a} orice marca/model ti-as recomanda, in secunda 2 ar aparea 10 comentarii aici ca ce ti-am propus sunt cele mai naspe variante; - b} "nu-i frumos ce e frumos, e frumos ce-mi place mie !" ...este ca si cum ai cere sa-ti recomand o anume femeie din 100 sa o iei de nevasta ! Tu sti ce ti-ar place, ce te-ar "coafa" ...banuiesc ca mergi pe strada ...ok, uitat-te la masini, vezi care marci/modele te atrag, stai de vorba cu prieteni, amici si vezi ei ce masini au , cere pareri, intreaba, etc.
Ce vrei sa faci cu masina de fapt ? Vrei sa mergi la munte ? Ia-ti un SUV. Vrei sa duci cartofii la piata ? Baga un combi. ...Ai nevoie doar sa mergi pana la supermarket pt o saorma ? Ia-ti o clasa mica. ....esti/crezi ca esti adeptul mersului sportiv ? Iti place viteza ? Conduci ca un pensionar ? Preconizezi ca vei face saptamanal 5 sau 500 km ? Stai la bloc si imparti parcarea cu fotbalistii cartierului sau ai garaj la casa ? In functie de raspunsul la aceste intrebari iti cauti si masina.

2 - Nu doar in Germania ci probabil cam toate marile orase europene sufocate de masini vor veni in viitorul apropiat cu tot felul de restrictii (cel putin in zonele centrale) pt diesel. Intr-o prima faza ...apoi va urma si benzinaru'.
Despre intretinerea diesel vs. benzinar, ce sa zic, depinde ce cumperi. Poti cumpara un diesel care sa te aduca la sapa de lemn ....sau un benzinar aspirat care sa nu te lase in pace pana nu inlocuiesti tot ce tine de senzori, aprindere si amestec ...(dar tot iesi mai ieftin ca la un diesel Posted Image }
In mod curent , daca incepi sa intelegi dieselul si sa-i faci o usoara mentenanta, in general costurile sunt cam aceleasi.

3 - rezonabila ar fi deplasarea , rentabila NU ! Acum pe bune, cum poti crede ca dai o fuga pana in Germania cu autocarul care te lasa unde ? ...Ce faci daca neamtul nu-ti pastreaza masina si o vinde pana ajungi tu ? Cu ce te plimbi pe acolo ca banuiesc ca nu tu esti soferul autocarului din discutie ! Si apoi cum cumperi un lucru de folosinta indelungata cu niste banuti bunicei cand tu nu te pricepi ?

4 - deci eu asa inteleg ca acea persoana este si samsar si mecanic. Bine, nu asta ne intereseaza, bravo lui ca se descurca si are la cine vinde.

Deci @xtrix

Lasa fazele cu autocarul si drumetiile pe mapamond intr-o tara crezuta virgina in cautare de masini siliconate de la "unic".

Daca ai putut scrie aceasta postare pe Softpedia atunci presupun ca poti da o cautare pe site-urile de masini DIN Romania  ...stabileste ce marca/model crezi ca ti-ar place, da o cautare pe o raza de 100 km sa zicem, selecteaza anunturile, vorbeste cu oamenii, cere info , cere si parerea celor de incredere din viata ta ...si la final ia un amic cu tine care a mai vazut masini si mergeti sa vedeti cateva . Vezi ca de multe ori s-ar putea sa gasesti o masina buna chiar sub nasul tau - o matusa, un nepot care viseaza BMW si o vinde pe a lui, un amic ..

Daca chiar insisti sa o cumperi singur, ok, se poate, doar ca dupa ce ti-ai stabilit marca/modelul trebuie sa intri pe forumurile unde se discuta despre ea si sa te familiarizezi cu bolile si problemele ei cel mai des intalnite. Adica sa faci cunostinta prin experienta altora cu viitoarea ta "mireasa" ! Posted Image Si nu-ti imagina ca vei putea face asta in 2 seri. Sunt multe aspecte la o masina asa ca mai bine totusi mergi cu cineva. Sigur, nu e o garantie, orice masina are si vicii ascunse dar nah , macar va mai imbarbatati unu' pe altu' ! Posted Image

(vezi ca mai am o postare mai sus destul de mare dar sunt convins ca n-ai citit-o pt ca altfel nu mai scriai...)


Bafta

Edited by ncu, 29 October 2018 - 21:44.


#32
xtrix

xtrix

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 219
  • Înscris: 11.01.2005
Mulțumesc ncu
Ba am citit-o. Mai mult, am recomandat-o.
Însă nu am privit lucrurile cum le expui in ultimul post

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate