Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

RAR îndeamnă românii să-și cumpere mașini Euro 6 și Euro 5 daca vor sa poata circula cu autoturismele achizitionate

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
164 replies to this topic

#1
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

Quote

Registrul Auto Român, prin vocea directorului tehnic Cristian Bucur, recomandă românilor să-și cumpere mașini la mâna a doua Euro 6 și Euro 5, iar apoi să le întrețină corespunzător, deoarece există riscul ca mașinile neconforme pe partea de emisii poluante să fie scoase din parcul auto național. Bucur n-a precizat prin ce mijloace vrea RAR să facă acest lucru, dar reiese o clară aplecare a controalelor spre partea de emisii a mașinilor din România.

„La nivelul UE este o preocupare majoră pentru scăderea valorilor noxelor: compuși chimici poluanți, oxizi de azot (NOx) în special, dar și a emisiilor de gaze cu efect de seră (CO2). Este limpede că aceste preocupări vor duce la un potențial exod al acestor vehicule către România, inclusiv. Aș vrea să rămânem totuși în zona adevărului tehnic și să spunem că inamicul nostru este doar motorul diesel vechi, care nu înglobează tehnologii de depoluare, asta înseamnă motoarele care au fost omolagate până la nivelul Euro 4, inclusiv”, a declarat Cristian Bucur, director tehnic în cadrul Registrului Auto Român (RAR), fiind prezent la deschiderea Salonului Auto București & Accesorii.

Așadar, Bucur sublinază faptul că există riscul ca românii să cumpere cele mai poluante mașini diesel vechi din Europa, în lipsa unei conduite de achiziție orientată spre protecția mediului. Oficialul RAR a atins și punctul nevralgic al parcului auto din România: întreținerea necorespunzătoare post achiziție. Chiar dacă unele mașini rulate aduse din alte țări avea stare tehnică bună la momentul primei înmatriculări în România, întreținerea defectuoasă și fentarea sistemelor de depoluare ale mașinii fac aceste autovehicule să ajungă într-o stare deplorabilă.

„Ce putem face noi, ca să ne apărăm, ar fi recomandarea pentru români să achizițione autovehicule utilizate numai Euro 6 și Euro 5 – prețul este destul de bun. Odată achiziționate, să le întrețină corespunzător pentru că un filtru de particule (DPF) înfundat sau lipsă, sau utilizarea unui emulator de AdBlue, duc în derizoriu metodele de depoluare”, a punctat Cristian Bucur.
Fără să fie prea explicit, oficialul RAR a lăsat să se înțeleagă faptul că trișarea sistemelor de tratare a emisiilor nu va fi tolerată, iar orientarea RAR spre această problemă ar putea conduce la mai multe controale în trafic, nu doar cu ocazia verificării ITP (Inspecție Tehnică Periodică): „(…) putem să ne adresăm vehiculelor care deja circulă, care sunt în parcul circulant, și ne putem gândi la a le scoate din parc dacă starea lor tehnică, în special cea legată de poluare, nu permite obținerea Inspecției Tehnice Periodice”.

În plus, RAR lucrează activ cu instituțiile omoloage din statele vecine să dezmembreze mașinile vechi returnate de clienții vestici, nu să le repună la vânzare cu destinația Europa de Est. Bucur admite însă că nimic nu poate fi mai eficient decât mentalitatea cumpărătorilor români, mentalitate despre care crede că se va schimba către vehicule hibride și electrice când autonomia, dar și prețurile, vor fi mai bune.

„Conștientizăm statele care în mod tradițional exportă vehicule utilizate către România – Germania, Italia, Austria (…) ca la scoaterea din circulație a vehiculelor din țările respective acestea să fie dezmembrate, nu să se permită transferul lor către România. Totuși, conduita de a cumpăra un autovehicul rulat nu poate fi impusă din exterior – omul își cumpără un vehicul în funcție de așteptările sale. Pe măsură ce aceste cerințe vor fi îndeplinite de vehiculele hibride și electrice… abia atunci cred că vom asista la o electrificare masivă”, a declarat Cristian Bucur.

https://0-100.ro/201...coase-din-parc/

Doar o legislatie comuna pentru toate tarile membre UE ar impiedica ca autoturismele vechi, neconforme ca norma de poluare in tarile vest europene sa fie inmatriculate in Romania.

#2
super8

super8

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 10,000
  • Înscris: 14.04.2016
Eu nu am carnet de conducere si nici autotursm.
Dar cred ca Statul roman tre' sa faca sosele si drumuri in Romania inainte sa recomande RAR-ul ca romanii sa isi cumpere masini SH cu minim Euro 5-6.

In teorie nu-i rea ideea, dar e dificil de pus in practica.

#3
zzhunt

zzhunt

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,261
  • Înscris: 28.03.2015
prea tarziu s-a trezit omul interesant de poluare.

Deja se vad efectele care se vor agrava, veri foarte calduroase, iarna nu mai e iarna, vara la fel, incet incet pare ca se contureaaza 2 anotimpuri un fel de iarna gen toamna si vara

#4
the_northpole

the_northpole

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,799
  • Înscris: 10.01.2010

 super8, on 20 octombrie 2018 - 21:07, said:

Eu nu am carnet de conducere si nici autotursm.
Dar cred ca Statul roman tre' sa faca sosele si drumuri in Romania inainte sa recomande RAR-ul ca romanii sa isi cumpere masini SH cu minim Euro 5-6.

In teorie nu-i rea ideea, dar e dificil de pus in practica.


ba este o idee rea, pentru ca tratezi efectul nu cauza
nu e dificil de loc. se da o lege ca totul sub euro 5 nu mai poate circula,si gata.
in schimb e sinucidere pura.
nici eu nici colegi mei de la lucru când am luat mașina, nu am luat euro 3 sau 4 de placere. în momentul acela atâta ne-am permis.

#5
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,041
  • Înscris: 09.08.2005
O bălărie tipic românească - vorbește înainte să gîndească...
"Registrul Auto Român, ... recomandă românilor să-și cumpere mașini la mâna a doua ... Euro 5"
"să spunem că inamicul nostru este doar motorul diesel vechi ... până la nivelul Euro 4, inclusiv"
Aha... și cam cît mai e pînă cînd și cele euro 5 vor intra pe lista dușmanilor?

plus RAR lucrează activ cu instituțiile omoloage din statele vecine să dezmembreze mașinile vechi returnate de clienții vestic. Adică? Către care instituții returnează clientul vestic mașini vechi? Nu cumva le pune în vînzare? Cum poți să-i interzici cuiva să vîndă o mașină chiar dacă funcționează sau nu? Poți umbla la taxe dar nu poți să interzici vînzarea. Și dacă românul există amatori de mașini euro 3 și 4, asta e viața.

Singura metodă prin care autoritățile pot convinge omul să-și cumpere doar mașini de fabricație recentă e să-i creeze condiții în care să cîștige decent. Dar asta e greu cînd singurul tău scop e să-ți umfli buzunarele și să scapi de pușcărie...

#6
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

 zzhunt, on 20 octombrie 2018 - 21:11, said:

prea tarziu s-a trezit omul interesant de poluare.

Deja se vad efectele care se vor agrava, veri foarte calduroase, iarna nu mai e iarna, vara la fel, incet incet pare ca se contureaaza 2 anotimpuri un fel de iarna gen toamna si vara

Si sigur asta era motivul. Despre padurile taiate, fabricile poluante , nu se vorbeste nu ?
Oricum din cate vad, doar pe dieseluri au "boala". Benzinarele euro 4 vor mai merge mult si bine fara probleme. La fel si dieselurile euro 5/6 , care au DPF. Cand romanul isi permite una SH, atunci masina respectiva nu mai are viata lunga la DPF , acesta va fi automat eliminat fizic si din soft (solutia cea mai ieftina). Sau pui un dpf nou care e vreo 30% din valoarea masinii insa se va infunda la fel de repede, daca motorul nu functioneaza in parametrii.

Edited by TruculMagic, 20 October 2018 - 21:19.


#7
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,623
  • Înscris: 07.02.2003

 max_01, on 20 octombrie 2018 - 20:57, said:

,,Registrul Auto Român, prin vocea directorului tehnic Cristian Bucur, recomandă românilor să-și cumpere mașini la mâna a doua Euro 6 și Euro 5
E decent sfatul si cred ca se refera in special la dieseluri. Benzinarele sunt mai curate si la euro mai mic.

Edited by andreic, 20 October 2018 - 21:22.


#8
ioppo

ioppo

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,429
  • Înscris: 20.02.2008
Plm... un vas transportor petrolier consuma de cateva zeci de ori mai mult decat toate masinile din Bucuresti...

#9
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Ma mir ca nu recomanda ca toata lumea sa isi cumpere elicoptere. Cine nu se conformeaza primeste 100 de joarde la fundul gol si 20 de ani la Canal.

#10
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
In afara circula multe masini reconditionate sau din alea vechi si nimeni nu are treaba cu ele, ba chiar au taxe mai mici deoarece nu mai au multa viata "de utilizare". La noi intr-o tara cu 100 ani inapoi, ne gasim sa dam lectii la toti si sa cerem euro 5 si 6 , cand drumurile sunt foarte proaste, nici cu loganul nu m-as baga uneori.

#11
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

 andreic, on 20 octombrie 2018 - 21:21, said:

E decent sfatul si cred ca se refera in special la dieseluri. Benzinarele sunt mai curate si la euro mai mic.
Benzinarele fara filtru de particule sunt mult mai pacatoase cu CO2-ul fata de motorizarile diesel euro 5 si 6.Se zice ca in orasele unde se circula mai mult cu motorizari pe benzina a crescut in ultima vreme poluarea de la CO2.
Nu stiu cum se prezinta benzinarele cu filtru de particule care sunt pe piata abia de anul trecut, din primavara.


 ioppo, on 20 octombrie 2018 - 21:22, said:

Plm... un vas transportor petrolier consuma de cateva zeci de ori mai mult decat toate masinile din Bucuresti...
Avioanele polueaza si ele foarte mult.

 the_northpole, on 20 octombrie 2018 - 21:13, said:



ba este o idee rea, pentru ca tratezi efectul nu cauza
nu e dificil de loc. se da o lege ca totul sub euro 5 nu mai poate circula,si gata.
in schimb e sinucidere pura.
nici eu nici colegi mei de la lucru când am luat mașina, nu am luat euro 3 sau 4 de placere. în momentul acela atâta ne-am permis.
Azi iti cumperi fara mare efort financiar, macar o masina non premium cu norma de poluare euro5.Prin facilitati fiscale, oamenii pot fi determinati sa treaca la euro 5 si 6 chiar daca au motorizari pe benzina.
Daca statul ar permite achiztia de masini noi, fara plata TVA plus rabla si alte facilitati fiscale pentru dealeri, destui romani si-ar cumpara masini noi, cu ultima norma de poluare euro6d.

Edited by max_01, 20 October 2018 - 21:32.


#12
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Poluarea nu consta numai in CO2. Dieselul are si alte noxe mult mai periculoase. Nemtii din cate am vazut vor sa scoata benzinarele sub euro 3 si diesel sub euro 5. Totusi sunt multe masini clasice superbe, sau altele care inca nu pot fi masini istorice, ce o sa se intample cu ele ? In toate tarile ma refer. Mai ales unul care e pasionat de masini, nu ar suporta sa vada cum dispar si vin chestiile astea electrice.

#13
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013

 max_01, on 20 octombrie 2018 - 21:35, said:

Azi iti cumperi fara mare efort financiar, macar o masina non premium cu norma de poluare euro5.
:death:

#14
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,266
  • Înscris: 06.07.2007

 max_01, on 20 octombrie 2018 - 21:35, said:


Benzinarele fara filtru de particule sunt mult mai pacatoase cu CO2-ul fata de motorizarile diesel euro 5 si 6.Se zice ca in orasele unde se circula mai mult cu motorizari pe benzina a crescut in ultima vreme poluarea de la CO2.

Co2 e fix pla.  Chiar si tu cand expiri produci asa ceva.
Cancer faci de la NoX. Acolo e miza.

#15
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005
SInt de acord cu proiectul, daca fiecare roman va primi moca de la stat bani sa-si cumpere o masina SH Euro 5 sau 6.

#16
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,920
  • Înscris: 01.01.2010

 zzhunt, on 20 octombrie 2018 - 21:11, said:

prea tarziu s-a trezit omul interesant de poluare.

Deja se vad efectele care se vor agrava, veri foarte calduroase, iarna nu mai e iarna, vara la fel, incet incet pare ca se contureaaza 2 anotimpuri un fel de iarna gen toamna si vara

A, da, romanii cu diesel de la nemti, au schimbat clima mondiala. Lol.

#17
eireman

eireman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,741
  • Înscris: 11.10.2016
Penibilul asta de la RAR e platit sa dea sfaturi? Asta e jobul lui? De cand a ajuns asta formator de opinie? Mai bine zis cine e interesat de mizeriile lor? Jegosii astia nu-si dau seama cat sunt de penibili..cine dracu-i baga pe ei in seama in Europa? Ei dau sfatur vesticilor,din varful atelajului sau cum? Cineva o fi curios de prostiile lor...asta se poate lua de mana cu Veorica,suma
IQ -urilor lor e un numar negativ...

#18
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,623
  • Înscris: 07.02.2003

 max_01, on 20 octombrie 2018 - 21:35, said:

Benzinarele fara filtru de particule sunt mult mai pacatoase cu CO2-ul fata de motorizarile diesel euro 5 si 6.Se zice ca in orasele unde se circula mai mult cu motorizari pe benzina a crescut in ultima vreme poluarea de la CO2.
CO2 nu e toxic, e o emisie ce trebuie redusa dar orice proces al vietii produce co2 dar nu e cangerigen. Benzinarele mai vechi nu prea au filtru de particule pentru ca nu sunt particule multe in primul rand, au arderi complete si catalizatoare. Astea noi euro 6 si mai sus au pentru a fi siguri ca nu scapa nimic si a se conforma in noile norme dar in general un benzinar nu da particule muci precum dieselul.

Edited by andreic, 20 October 2018 - 22:04.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate