Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...
 Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani
 

Pareri Toyota Yaris

- - - - -
  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#19
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 24.06.2006
sotia mea conduce una din 2003, 60 si ceva de mii de mile, merge bine masina, nu mi-a dat batai de cap

#20
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
Toyota Yaris este o masina excelenta, mica si agila prin oras dar suficient de mare daca vrei sa faci un drum mai lung, iar fiabilitatea ei este bine cunoscuta, benzina sau diesel.

#21
mihai_atanasiu

mihai_atanasiu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 782
  • Înscris: 14.06.2006
da, am luat si eu in 2016 o yaris II cu mmt fabriacie 2008. ar trebui spus ca e de fapt fara pedala de ambreiaj nu automata. Sistemul cu cele doua motoare care unul apasa ambreiajul si altul schimba viteza are ceva probleme dar rezolvabile si la un service privat. In nici un caz la reprezentante Toyota. Acolo cer o groaza de bani ca sa rezolve ceva ce toyota nu a facut foarte bine de la inceput.

Acea reinitializare am facut-o si eu de cateva ori la acest service privat. Omul cu service-ul se pricepe la problema asta de la toyota. De fapt el face o reparatie la acel motor care apasa ambreiajul si dupa face si reinitializare.
Problema de fapt este urmatoarea: din cauza faptului ca ambreiajul se uzeaza calculatorul care gestioneaza cutia nu mai stie exact cum sa cupleze ambreiajul atunci cand se da drumul la frana. Din acest motiv apare simptomul urmator: nu mai pleaca masina singura de pe loc. Trebuie neaparat apasat si pe acceleratie.

Sistemul cu cutie robotizata functioneaza pe principiul ca atunci cand este apasata frana cu levierul in pozitia D ambreiajul este apasat si se sta cu el apasat.

In rest masina nu are probleme. Eu am renuntat sa mai fac reinitializare pentru ca nu ma deranjeaza ca nu pleaca singura de pe loc. La semafoare foarte lungi pun levierul cutiei de viteze in pozitia N ca sa nu solicit ambreiajul si sa nu mai tin frana.

#22
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,534
  • Înscris: 21.12.2006
Mașina n-ar trebui să facă probleme, doar cutia de viteze. Eu as lua Yaris cu manuala. Daca automata e o condiție, caută altă mașină.

#23
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
N-am inteles niciodata de ce au implementat "crawlingul" la cutiile robotizate. La cele cu convertor e ceva natural tinand cont de functionare dar la robotizate nu e. Mi se pare chiar periculos daca nu ai si hold. Sunt clipurile alea de pe la rusi cu accidente si toate masinile lovite usor din spate se duc in balarii ca ii sare soferului masinii lovite in spate piciorul de pe frana.

#24
bobilson

bobilson

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 06.12.2009
Buna tuturor. Va scriu cu speranta ca voi gasi raspuns la o problema pe care o am, tinand cont ca de 2 saptamani sunt proaspatul proprietar al unei Toyota Yaris 1.3 VVT-i din 2008. Fiind la prima experienta inca nu stiu care sunt conditiile normale de functionare si de accea as dori parerea unor oameni cu experienta.
Masina are cutie "automata" (asta a fost in capul meu cand am cumparat-o), doar apoi am aflat ca nu este chiar automata. Am inceput sa o folosesc si am constatat o mica intarziere de aproape o secunda intre viteze, moment in care banuiesc ca se schimba viteza. Dar in momentul cand intra in treapta superioara, se intampla un fenomen ciudat: pur si simplu "da in nas", este un soc ca si cum cineva prinde de spatele masinii si incearca sa o tina in loc. Dupa cateva fractiuni de secunda, revine totul la normal si totul este ok. Acest "dat in nas" se intampla de fiecare data cand trece in treapta superioara.
Ce credeti, este o problema grava? Este dusa cutia? Parca ma apuca dracii tinand cont ca am luat-o de 2 sapt.
Va multumesc mult pt raspunsuri.

#25
realnick

realnick

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,005
  • Înscris: 22.10.2007
vezi ce scriu baietii mai sus. probabil de aia a si vandut o fostul propietar...s a bulit cutia/ambreiajul

#26
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postbobilson, on 17 aprilie 2020 - 19:41, said:

Buna tuturor. Va scriu cu speranta ca voi gasi raspuns la o problema pe care o am, tinand cont ca de 2 saptamani sunt proaspatul proprietar al unei Toyota Yaris 1.3 VVT-i din 2008. Fiind la prima experienta inca nu stiu care sunt conditiile normale de functionare si de accea as dori parerea unor oameni cu experienta.
Masina are cutie "automata" (asta a fost in capul meu cand am cumparat-o), doar apoi am aflat ca nu este chiar automata. Am inceput sa o folosesc si am constatat o mica intarziere de aproape o secunda intre viteze, moment in care banuiesc ca se schimba viteza. Dar in momentul cand intra in treapta superioara, se intampla un fenomen ciudat: pur si simplu "da in nas", este un soc ca si cum cineva prinde de spatele masinii si incearca sa o tina in loc. Dupa cateva fractiuni de secunda, revine totul la normal si totul este ok. Acest "dat in nas" se intampla de fiecare data cand trece in treapta superioara.
Ce credeti, este o problema grava? Este dusa cutia? Parca ma apuca dracii tinand cont ca am luat-o de 2 sapt.
Va multumesc mult pt raspunsuri.
Cand o simti ca "apasa abreiajul" ridica putin piciorul de pe acceleratie si nu va mai face socul ala la recuplare.

Ce descrii tu e functionarea tipica a robotizatelor cu un singur ambreiaj care nu fac rev matching.

Edited by underb, 18 April 2020 - 07:53.


#27
mihai_atanasiu

mihai_atanasiu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 782
  • Înscris: 14.06.2006
din cand in cand mai trebuie facuta o reinitializare a cutiei si a ambreiajului. Din pacate este "defect" yaris.

#28
craciuncostel

craciuncostel

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,108
  • Înscris: 03.04.2005
Când simți că schimbă viteza nu mai accelerezi pentru o fracțiune de secundă. Acel dat în nas eu îl simt când apăs tare accelerația la o depășire și face kick down dar nu este deranjant.
Poți face o diagnoză la Toyota service, costă 130 lei, dacă cumva este nevoie de o recalibrare mai costă 100 lei. La alte service-uri cu soft neoriginal doar ți se resetează cutia, recalibrarea se face doar la Toyota. La Toyota, în caz de probleme la cutia robotizată au instrucțiuni simple și clare, se schimbă ecu și actuatorul, 2200 plus 5500 plus 100 reinițializarea. Nu se încurcă. Ecu-ul actual este versiunea 3 și este la promo, doar 2200 față de 5000 lei cât era versiunea 2. Se pare că versiunea 3 este ok și repară ca să spun așa toate problemele care erau din fabricație. Actuatorul am înțeles că se poate recondiționa, spus chiar de cei de la service, nu o fac ei, dar îl montează dacă îl recondiționezi în altă parte. Dacă problema se agravează și dai de un băiat ok la service îi rogi să încerce mai întâi doar cu calculatorul cutiei, ecu-ul, și mai vezi.
Mașina este bună, a mea are 11 ani, am avut probleme cu cutia de la 97 k, îmi ieșea din viteză, problemă clasică și foarte gravă, aleator. Ultima oară când mi-a făcut asta la 100 la oră depășind un tir am murit puțin și de atunci o folosesc la naveta scurtă, pe raza comunei, pur și simplu am căpătat o frică, deși după reparație defectul nu s-a mai manifestat. Recalibrarea am făcut-o din 30 k în 30 k, plus minus.
Când ecu-ul începe să se strice o să observi că mașina în viteză nu mai pleacă singură de pe loc.


#29
zilo_b333

zilo_b333

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 138
  • Înscris: 15.01.2019
Buna seara tuturor.
Are cineva cumva noul model de Yaris varianta hybrida cu motor de 1,5 ?
Daca da,atunci poate sa faca o descriere mai detaliata de functionare-dimensiuni mai ales cel inter fiabililate etc.
Se poate ca in viitorul mai indepartat sa dorim sa achizitionam inca o japoneza pentru sotie si nu numai.
Momentan in oras "nevastuica" foloseste o masina "no name" pentru multi un Daihatsu Sirion din 2005.Mai mult eu doresc sa trecem pe hybrid-automat.
Avem mai multe biciclete pe care le folosim intes in oras si in excursi, care bineinteles au 2 pedale si asa doresc si la masina....
Nu prea imi plac masinile cu 3 pedale, din punctul meu de vedere cele cu cutie automata sunt mai sigure si poate mai economice-fiabile.
Sirion-ul are km (cred) ca undeva un pic peste 120 000 luat cu aprox. 107 000 km. in 2018.
Nu stiu daca asta este mult sau putin ptr. un motor de 1000 cmc pe 3 cilindri.Inca nu ne-am hotarat cand o sa fie schimbarea momentan strangem "cureaua".
Va multumesc anticipat.
Cu stima

#30
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 mihai_atanasiu, on 19 aprilie 2020 - 10:35, said:

din cand in cand mai trebuie facuta o reinitializare a cutiei si a ambreiajului. Din pacate este "defect" yaris.
Daca asta e sigurul defect, e aproape genială soluția tehnică aleasă de inginerii Toyota. Și mă mir că mințile luminate ale producătorilor europeni cu ștaif nu au ales o astfel de soluție. Altora le pică actuatoarele schimbătoare pe capete. Sau cum il aud eu pe un coleg care se mândrește tare cu al sau DSG, că cică are 2 cutii într-una singură...

Ambreiajul este din start un ansamblu supus uzurii. Iar soluția ar fi genială de-a dreptul dacă ar memora și un istoric al acestor calibrări, astfel încât din calculator să-ți dai seama de cât de uzat este ambreiajul.

Iar ambreiajul se uzează mai repede la cele "robotizate" pentru că acel "creier" pe care îl au, este întotdeauna de pază să schimbe vitezele pentru a oferi șoferului cea mai bună experiență de condus (cuplu/putere) indiferent de cat de prost sau bun este el ca șofer. Să fim serioși, de câte ori ați "dârdâit" motorul la manuală pentru că ați ținut treapta prea sus și i-ati cerut putere instantanee de la 2000 de ture, etc... De-aia se uzează ambreiajul, că ăla ascultă de voi, indiferent de ce i-ați face.

 zilo_b333, on 07 ianuarie 2022 - 23:35, said:

Buna seara tuturor.
Are cineva cumva noul model de Yaris varianta hybrida cu motor de 1,5 ?
Daca da,atunci poate sa faca o descriere mai detaliata de functionare-dimensiuni mai ales cel inter fiabililate etc.
Se poate ca in viitorul mai indepartat sa dorim sa achizitionam inca o japoneza pentru sotie si nu numai.
Momentan in oras "nevastuica" foloseste o masina "no name" pentru multi un Daihatsu Sirion din 2005.Mai mult eu doresc sa trecem pe hybrid-automat.
Daca mașina va fi folosita in extraurban, hibrida nu-și are rostul. Vitezele de croaziera de 90-110-120 km/h nu pot fi susținute de motorul electric și atunci ai pierdut orice avantaj de consum. Bașca mai cari la vitezele alea și greutatea bateriei, pe lângă bagajele tale. Nu știu dacă se mai fabrica, dar yarisul 2020 vine și în variantă cu motor termic, care nu depășește în oraș un 7-8 litri la sută, iar în afară scade și sub 6 foarte ușor dacă știi să o folosești.

Daca insa mașina va fi folosita preponderent urban, dar atunci merită hibrida. De fapt, pentru asta a și fost concepută, să nu mai dea noxe in aglomerație.

Dar in ambele variante, e prea tânără mașina să-ți poată spune cineva ceva de fiabilitate. Oricum, cele doua variante au și cutii de viteze diferite, chiar și motoarele diferă, M15A-FKS pe termică și M15A-FXE pe hibrida.

Edited by curentelectric, 09 January 2022 - 12:00.


#31
zilo_b333

zilo_b333

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 138
  • Înscris: 15.01.2019
Buna.
Multumesc de raspuns.
Da,teoretic m-am gandit si la ture la munte sau dincolo de hotare cu bicicletele in interior, dar cum ai specificat, este mai mult o masina de oras.
Idea de baza este sa avem ceva ce sa fie cat mai fiabil cu cutie automata, taxe reduse cu intretinerea cat mai mica, de fapt bun la toate.
In oras imi (ne) rezolv aproape toate problemele cu bicicleta, ma refer la deplasare serviciu etc (10-20 km/zi vara iarna) iar la nevoie scoatem masina sotiei cand megem la cumparaturi.
Oricum santem la faza de a strange cureaua.
La ce visez eu,este un Camry combi (nu se fabrica) sau Siena (numai in state) si pentru oras ramanen ca actuala cu 3 pedale;(.
Multumesc inca o data.
Cu stima.

#32
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
E ciudat sa circuli in oras cu manuala si sa ai nevoie/vrei neaparat automata in afara orasului si sa iti si limitezi serios optiunile cu ocazia asta.

Ciudat mai e sa iei Yaris hibrid pt afara, desi e o masina excelenta de oras.

Masina, ca orice lucru are 2 caracteristici intrinseci sa zic asa
-fondul - adica ce face sau ce folosesti tu din ce face
-forma - cum face ce poate face.

Si pari ca neglijezi fondul de dragul formei.


Pe scurt - ia o masina cat mai potrivita nevoilor tale de acum - deplasari extraurbane ocazionale cu biciclete si alte acarete. Nu zic sa neglijezi complet "forma" dar mai bine o lasi pe planul 2.

Cauta un break sau un monovolum.

Cand va veni vremea sa schimbi masina de oras, iei Yarisul si aia e tot.

#33
ionut_lazar2001

ionut_lazar2001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 766
  • Înscris: 07.10.2009

View Postzilo_b333, on 07 ianuarie 2022 - 23:35, said:

Buna seara tuturor.
Are cineva cumva noul model de Yaris varianta hybrida cu motor de 1,5 ?
Daca da,atunci poate sa faca o descriere mai detaliata de functionare-dimensiuni mai ales cel inter fiabililate etc.


Cum au mai  spus si alti colegi varianta hybrid e perfecta de oras...altfel nu prea se justifica ''investitia''.
De cand avem masina (1 an si un pic) nu au fost probleme...doar reviziile normale.
Sotia conduce masina majoritatea timpului (cu cei mici la gradi, seriviciu, cumparturi).
In cazul tau sincer as mai astepta o eventuala achizitie...pare neujstificata.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate