Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine
 

Eliminarea catalizatorului la diesel, turbo

- - - - -
  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#19
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015

 florin71_skoda, on 23 septembrie 2018 - 12:16, said:

Sa-ti verifici si actuatorul care actioneaza geometria, daca tot ai dat turbo jos.

a fost data jos acum jumatate de an. Totul era bine cu exceptia jocului in ax cam excesiv.

#20
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Am fost acum la unul care vinde piese de ocazie. Mi-a dat doua turbine sa aleg. Ambele aveau un pic de joc dar la una era mai mare si erau cam uzate paletele de la compresor, la cealalta paletele aratau mai bine dar partea de la turbo era imbibata in ulei. El o tinea pe a lui ca provin de la masini care functionau. M-am gandit vreo 15 min, le-am mai scobit si in final i-am spus ca nu iau niciuna la care el " mai am una nou nouta dar deja i-am promis-o unui client, insa vad ca a trecut o saptamana si nu mai vine sa o ia". A scos-o dintr-o cutie, era pusa deoparte. Ma uit la ea si intr-adevar arata mult mai bine. Elicea de la compresor arata ca noua, nu are pic de zgaraietura pe ea iar partea de la turbo are ceva fum negru uscat. Un pic de joc vad si aici. Stiu ca in mod normal toate ar trebui sa aiba joc pentru lubrifierea cu ulei dar cum nu am vazut niciodata una noua nu stiu cat ar trebui sa fie. In orice caz paletele se misca stanga dreapta sau in sus jos cam un mm. I-am spus ca nu-i noua, cel mult a fost reconditionata. In final mi-a cerut 160 de euro pe ea si am luat-o.

La toate trei se misca bine actuatorul. Si daca priveam atent prin partea de la turbina se vedeau aripioarele  alea cum se miscau.

Edited by vinciun, 23 September 2018 - 15:26.


#21
alexpet

alexpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,358
  • Înscris: 07.05.2007

 AdrianHH, on 22 septembrie 2018 - 23:44, said:

Mai taie un zero.
cate beri dai daca la drum intins scot cu un Tucson 2007 4x4 sub 5,5%?Posted Image fata de un 6,5-7% in mod normal?

#22
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/suAt7R8dDg8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Parca cam asa e si la asta pe care am luat-o azi.

#23
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,841
  • Înscris: 01.11.2005

 vinciun, on 23 septembrie 2018 - 16:23, said:

Parca cam asa e si la asta pe care am luat-o azi.
Jocul care il arata tipul ala in clip este foarte bun. Daca si la tine este asa, atunci e bine.

#24
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Cam asa e. Turbina e in portbagaj, dar o sa-i fac o poza, se  vede clar ca paletele compresorului sunt neatinse. La a mea de masina, precum si la restul pe care le-am vazut acolo, chiar daca paletele erau intregi, se vedeau semne de uzura pe ele, adica zgaraieturi, julituri mici pe varfuri... O sa comand si un chit de garnituri  noi si deja cum gasesc o zi frumoasa o schimb.

#25
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,841
  • Înscris: 01.11.2005

 vinciun, on 23 septembrie 2018 - 19:32, said:

Cam asa e. Turbina e in portbagaj, dar o sa-i fac o poza, se  vede clar ca paletele compresorului sunt neatinse. La a mea de masina, precum si la restul pe care le-am vazut acolo, chiar daca paletele erau intregi, se vedeau semne de uzura pe ele, adica zgaraieturi, julituri mici pe varfuri... O sa comand si un chit de garnituri  noi si deja cum gasesc o zi frumoasa o schimb.
Daca tot o schimbi, curata bine conducta de alimentare cu ulei. Vezi ca unele au o mica sita. Pune motorina in conducta si lasa-o un pic si apoi sufl-o cu aer comprimat.
Astfel esti sigur ca ai o ungere buna si fara probleme catre turbina.

#26
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Notat!

#27
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,027
  • Înscris: 07.11.2006

 alexpet, on 22 septembrie 2018 - 23:27, said:

am catalizatorul scos (dintr-o prostie care nu-mi apartine) dar nu l-as mai pune la loc oricat de ecologist as fi. Consumul este cu 15-20% mai mic iar masina zboara de atunci fara sa lase pic de fum, am trecut doua ITP-uri pe bune intre timp. Cum poate sa fie o chestie mai sustenabila dpdv al mediului consumand mai mult combustibil si eliminand implicit mai multe noxe care sa fie filtrate de un filtru care contine metale rare, deci extrem de scump, mai apoi este ceva care ma framanta inca.

Avand in vedere vrenurile pe care le traim,cele expuse de tine,nu neaparat apartinand de teoria conspiratiei,arata ca ,poate iinca odata,faptul ca acest concept de eco,bio este un mare bluf.Aceasta gaselnita a prins de minune,multi luand-o in serios.In numele acestui concept s-au inventat taxe noi,impozite noi,ni se schimba in mod inerent modul de viata,dar noi,happy fiind peste masura,inghitim totul bucurosi ca salvam...salvam pe dracu.
Nu degeaba se zice ca majoritatea covarsitoare a omenirii este...saraca cu duhul (eufemistic vorbind)

ps.
Exista intr-adevar zone unde poluarea chiar exista,este palpabila.Dar pana la eco si bio este o cale atat de lunga,vorba poetului.

#28
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Deci, dupa cum spuneam, am inlocuit turbina. Amintesc inca o data ca masina si asa mergea bine, nu scotea fum si tragea normal insa ma ingrijora un sunet ca un fluierat de arbitru care se auzea cand acceleram mai puternic intre 1800-2500 turatii. Am demontat azi turbina, am verificat cu mana jocul si e exact ca  asta primavara, adica nu a avansat deloc. Ma intreb daca intradevar trebuia inlocuita. Am spalat un pic cu niste solutii noua turbina ( am scris mai sus despre ea, e sh), am spalat si conductele de alimentare cu ulei si evacuare, am suflat in ele tot ok... Am montat turbina, pus garnituri noi peste tot si nerabdatir sa vad cum merge.

Din pacate, fiind sambata seara toate autostrazile foarte aglomerate, ambuteiaje peste tot, nu am putut verifica daca trage mai bine sau mai rau dar o ciudatenie am detectat deja. Cand merg usor asa pe drum, cu 30-40 la ora cu turatia intre 1200-1800, nefiind in sarcina grea, se aude o sirena, nefiind obisnuit a inceput sa joace la nervi. E de rau??? Am accelerat de cateva ori de pe loc si are aere sa rupa dar nu am insistat pe drumuri limitate la 50. Cand am accelerat-o nu am mai auzit sirena. O sa vad maine la autostrada daca tot fluiera in sarcina cum facea precedenta.

#29
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,841
  • Înscris: 01.11.2005

 vinciun, on 13 octombrie 2018 - 19:37, said:

Cand merg usor asa pe drum, cu 30-40 la ora cu turatia intre 1200-1800, nefiind in sarcina grea, se aude o sirena, nefiind obisnuit a inceput sa joace la nervi. E de rau??? Am accelerat de cateva ori de pe loc si are aere sa rupa dar nu am insistat pe drumuri limitate la 50.
Colegu, aici m-ai bagat in ceata. Vorbeste un pic pe romaneste...

#30
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Scoate un sunet ca de sirena, face ca ambulanta noua turbina.  Si scoate acel sunet cand merg lejer, neturat. Precedenta turbina fluiera in sarcina cand motorul era pe la 1800-2200 rotatii. Asta nu fluiera ( cel putin nu am auzit azi) si trage destul de bine insa la mers lejer se aude un sunet care urca in frecventa si scade odata cu turatia.

Asculta la 0.34-0.35
https://m.youtube.co...h?v=8fZh4B46Kik

Si cu acesta seamana
https://m.youtube.co...h?v=hZqSNhBNMvA

Ca in clipul acesta cum se aude pana la conectarea furtunasului.
https://m.youtube.co...h?v=Gw5qOditSgg

Sau ca aici
https://m.youtube.co...h?v=jk38F7j4LOU

Cativa la comentarii spun ca  se aude asa datorita dezactivarii egr-ului. Nu mai stiu ce sa inteleg. Cu vechea turbina nu se auzea asa dar egr-ul l-am dezactivat asta vara, corect.

https://m.youtube.co...h?v=x5VippzpkTo

Interesant e ca turbina pe care am scos-o are jocul in ax mai mare decat asta. Are si asta un pic de joc dar nici vorba sa atinga elicea in carcasa.

Si nu scoate sunet din ala metalic strident la acceleratii puternice cum vad pe youtube ca fac altele defecte. Face precum cucuveaua la mers lejer.

#31
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Si la rabla mea aud la fel. Eu aud si sirena (ambulanta) la mers in coloana, dar si suieratut la 1800-2000 rpm.

#32
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Crezi ca e normal?

#33
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Eu zic ca nu este normal. Insa nu am lucrat niciodata ca si mecanic auto,  ca sa te poti lua dupa ce zic eu
La mine cele doua zgomote au aparut dupa ce mi-am bagat eu miinile in turbo, ca l-am facut bucati si l-am curatat. Atunci mi sa paruta ca am o paleta putin cam strimba si m-am gindit ca va trebui sa-l  schimb. Insa de atunci a trecut aproape 8 ani si m-am invatat cu ambulanta si suieratul.

#34
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Din ce am mai citit pe forumuri franceze asta noapte, multi au detectat o paleta stramba care cauzeaza suierat dar dupa ei, in afara de suierat nu-i nicio problema, adica poti merge mult cu ea asa. Problema e cand jocul e prea mare si atinge in carcasa sau cand arunca ulei.

#35
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
La vremea respectiva, nu aveam joc. Aveam doar exagerat de multa mizerie si actuatorul defect. Datorita mizeriei nu am putut sa desfac corpul turbo (corpul de fonta) si am apelat la tot soiul de surubelnite, leviere, ciocane si alte metode barbare. Ulterior am pus lampa pe el ca sa-l incalzesc si doar asa a cedat. Banuiesc ca atunci cind am dat cu "barosul" in el am strimbat eu personal o paleta. Da nu-i sigur. Oricum, de atunci au trecut aproape 8 ani si inca merge. In cazul meu pot spune ca se confirma ce ai citit prin alte parti.
Anul asta vroiam sa ma apuc sa-l desfac, dar deocamdata nu am apucat. (cred ca-mi trebuie 2 zile ca sa-l desfac si sa-l curat, inclusiv galeria de evacuare si ce mai este pe acolo)

#36
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Azi am iesit la sosea sa ma dau un pic cu ea. Rapid am simtit ca pedala e mai sensibila decat de obicei si masina avea mai multa viata pe la 1700 de ture, fapt ce remarcasem inainte ca nu simteam sa fi avut 470 nm. Acum merge mai cu inima, plus si motorul scoate un sunet mai gros pe la nivelul acesta de turatii. Inca un indiciu ca turbina asta lucreaza mai bine si da presiune mai mare e ca nici nu apucasem bine sa o accelerez si am simtit o pierdere de putere plus un vajait piternic. Mi-a iesit un tub de admisie de la locul lui ( intre compresor si interculer). Am cumparat niste coliere noi, l-am fixat bine si inapoi la autostrada. Mergea de rupea. La intoarcere am observat ca si ambulanta nu se mai auzea ca la inceput. Fapt imbucurator. Dar la acceleratii puternuce nu se aude absolut nimic din partea ei. Doar motorul, vajaitul ventilatorului de la motor si un fasâit puternic si placut al aerului de la admisie.

Ma intreb acum daca este loc si de mai bine. Daca as pune o turbina noua sau cel putin reconditionata la nou.

Se vede ca este o toleranta destul de mare la valoarea presiunii de supraalimentare.  Nu a intrat in protectie cand a sarit tubul cela. El nu iesise de tot, a ramas conectat insa scapa si mult aer.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate