Eliminarea catalizatorului la diesel, turbo
#1
Posted 22 September 2018 - 23:08
Cand am am demontat turbina sa o curat am observat ca catalizatorul primar e gol. Au avut grija altii inaintea mea sa se debaraseze de el desi eu as fi preferat sa fie la locul lui.
Am mai citit pe diverse forumuri si ideile se bat cap in cap. Daca e sa ne referim strict la partea mecanica, fara a lua in calcul efectul negativ referitor la poluare, unii spun ca e mai bine fara el, ca motorul trage mai bine, pe cand altii invers, afirma ca mai rau ar merge daca il elimini fiindca s-a tinut cont de el cand s-a calculat rezistenta hidraulica pe evacuare. In primul rand ar fi influentata turbina de o rezistenta prea mica sau prea mare pe evacuare. O intamplare m-a facut sa ma gandesc la asta. Cand mi-am luat supercarul am sesizat ca ventilatorul din habitaclul facea galagie, cam huruia, mai ales de la nivelul 3 in sus. Mi-am zis ca a prins joc si trebuie schimbat. Peste o vreme, cand i-am facut revizia, am cumparat si un filtru de habitaclul si daca tot am umblat pe acolo mi-am zis sa demontez si ventilatorul sa vad ce-i cu el. In primul rand am ramas cam uimit sa vad ca nu exista niciun filtru. Era locul gol. La o inspectie vizuala, dupa ce am scos ventilatorul, parea ca nou. Nu avea niciun fel de joc, nimic, perfect echilibrat. L-am pus frumusel la loc, am montat filtrul si pornesc sa vad cum sufla. Acum am ramas foarte placut surprins, niciun fel de huruit nimic. Ii dau maxim si simt ca acum chiar sufla mult mai puternic si in afara de zgomotul produs de aer, nu se auzea nimic altceva. Inainte de asta, la nivelul 2 deja huruia un pic, la trei mai tare de la 4 in sus era imposibil de utilizat ca huruia si vibra tot bordul. De atunci ma tot gandesc daca nu cumva se aplica si in cazul turbinei, daca ii lipseste rezistenta hidraulica sau contrapresiunea, cum zic unii, la care a fost proiectata sa functioneze, nu cumva functioneaza mai prost? Mai ales ca fluiera un pic in sarcina cand motorul nu-i incalzit. Ma gandesc sa nu o schimb zadar, cum era sa se intample daca schimbam ventilatorul, ca tot ma uitam pe net sa comand unul. Edited by vinciun, 22 September 2018 - 23:13. |
#2
Posted 22 September 2018 - 23:22
Gandeste-te acum altfel: turbina este actionata de gazele arse in schimb aerul din habitaclu este actionat de ventilator. Ai prins ideea ca modul de circulatie al unui gaz e total diferit in ambele cazuri ?
Cu cat restrictia gazelor este mai mica, adica fara catalizator, motorul scoate gazele din camera de ardere mai usor, asta inseamna ca motorul va opune mai putina rezistenta la evacuarea gazelor....mai putina rezistenta, atunci un consum mai mic. Pentru ca turbina este dupa catalizator, asta nu mai are nici o relevanta. Iar comparatia ta dintre cele doua cazuri, la fel, nu are nici un punct comun. Acel filtru de polen are rol si insonorizare plus ca impiedica crearea unor curenti turbulenti in tubulatura de ventilatie. Edited by tehnics, 22 September 2018 - 23:22. |
#3
Posted 22 September 2018 - 23:22
Turbina nu are nici o problema ca functioneaza cu sau fara catalizator. Totusi , in mod normal ai doua sonde lambda , ina inte si dupa catalizator , care trebuie sa primeasca niste semnale diferite care sa se incadreze intr-un interval dat de eficienta catalizatorului ...care daca nu exista , nu mai da nici o diferenta , deci ar trebui sa ai si niste modificari prin bord , niste martori anulati , nu doar catalizatorul eliminat . Deasemenea este putin probabil sa iti iasa opacitatea la o verificare temeinica a noxelor .
|
#4
Posted 22 September 2018 - 23:27
am catalizatorul scos (dintr-o prostie care nu-mi apartine) dar nu l-as mai pune la loc oricat de ecologist as fi. Consumul este cu 15-20% mai mic iar masina zboara de atunci fara sa lase pic de fum, am trecut doua ITP-uri pe bune intre timp. Cum poate sa fie o chestie mai sustenabila dpdv al mediului consumand mai mult combustibil si eliminand implicit mai multe noxe care sa fie filtrate de un filtru care contine metale rare, deci extrem de scump, mai apoi este ceva care ma framanta inca.
Edited by alexpet, 22 September 2018 - 23:43. |
#5
Posted 22 September 2018 - 23:31
Esti sigur ca si la diesel exista acele sonde? La masina modelul meu nu-i nicio sonda nici inainte nici dupa. E vorba de catalizatorul primar care se afla direct la iesirea din turbina. Dupa el teava de esapament se imparte in doua, urmeaza inca doua catalizatoare si apoi tobele.
alexpet, on 22 septembrie 2018 - 23:27, said:
am catalizatorul scos (dintr-o prostie care nu-mi apartine) dar nu l-as mai pune la loc oricat de ecologist as fi. Consumul este cu 15-20% mai mic iar masina zboara de atunci, am trecut doua ITP-uri pe bune intre timp. Cum poate sa fie o chestie mai sustenabila dpdv al mediului consumand mai mult combustibil si eliminand implicit mai multe noxe este o ceva care ma framanta inca. e diesel? |
#6
Posted 22 September 2018 - 23:32
vinciun, on 22 septembrie 2018 - 23:31, said:
Esti sigur ca si la diesel exista acele sonde? La masina modelul meu nu-i nicio sonda nici inainte nici dupa. E vorba de catalizatorul primar care se afla direct la iesirea din turbina. Dupa el teava de esapament se imparte in doua, urmeaza inca doua catalizatoare si apoi tobele. e diesel? Edited by alexpet, 22 September 2018 - 23:33. |
#7
Posted 22 September 2018 - 23:41
tehnics, on 22 septembrie 2018 - 23:22, said:
Gandeste-te acum altfel: turbina este actionata de gazele arse in schimb aerul din habitaclu este actionat de ventilator. Ai prins ideea ca modul de circulatie al unui gaz e total diferit in ambele cazuri ? Cu cat restrictia gazelor este mai mica, adica fara catalizator, motorul scoate gazele din camera de ardere mai usor, asta inseamna ca motorul va opune mai putina rezistenta la evacuarea gazelor....mai putina rezistenta, atunci un consum mai mic. Pentru ca turbina este dupa catalizator, asta nu mai are nici o relevanta. Iar comparatia ta dintre cele doua cazuri, la fel, nu are nici un punct comun. Acel filtru de polen are rol si insonorizare plus ca impiedica crearea unor curenti turbulenti in tubulatura de ventilatie. Imi dau seama ca nu-s identice cazurile. Catalizatorul primar e prins chiar la iesirea gazelor arse din turbina. Acum, practic, e un bidon gol. Oare nu contribuie si el la formarea de turbulente? Am mai avut o masina exact acelasi model cu catalizatorul la locul lui si aia chiar consuma mai putin insa asta parca trage mai bine. Totusi nu pot sa-mi fac concluzii, fiind vorba de masini vechi, orice e posibil. https://www.google.f...BLhVKzW3jCpHn47 Aici ei spun ca la diesel, daca elimini catalizatorul pierzi putin din cuplu la turatii joase insa castigi vreo doi cai la turatii inalte si in plus, turbina secaude mai tare. Am pornit sibiectul fiindca vreau sa-mi schimb turbina degraba, asta se cam aude in ultima vreme si nu-s sigur ca dezvolta motorul puterea care trebuie. Edited by vinciun, 22 September 2018 - 23:38. |
#8
Posted 22 September 2018 - 23:44
alexpet, on 22 septembrie 2018 - 23:27, said:
am catalizatorul scos (dintr-o prostie care nu-mi apartine) dar nu l-as mai pune la loc oricat de ecologist as fi. Consumul este cu 15-20% mai mic iar masina zboara de atunci fara sa lase pic de fum, am trecut doua ITP-uri pe bune intre timp. Cum poate sa fie o chestie mai sustenabila dpdv al mediului consumand mai mult combustibil si eliminand implicit mai multe noxe care sa fie filtrate mai apoi este ceva care ma framanta inca. |
#9
Posted 22 September 2018 - 23:56
https://m.youtube.co...h?v=MBOKphOI5DM
Am verificat jocul la compresor si-i exact ca in clipul acesta. Masina trage foarte bine in turatii ridicate, dar pe la 1800 parca nu are 470 Nm. Fluieratul abea il aud in mod normal, mai ales ca nu-mi place sa fortez la rece. Ieri si azi am fost intr-un loc de unde aveam de urcat un deal destul de mare chiar la pornire. Motorul fiind neincalzit nu fortam deloc, mergeam cu vreo 70 la ora si aveam vreo 1800-2000 de ture. Atunci auzeam turbina foarte bine, ca un fluierat de arbitru sau politie. La fel o aud cand urc pe o strada printre blocuri si am geamul lasat. La autostrada nu se aude nimic, doar rotile, vantul si un pic motorul. De la 120 in sus accelereaza foarte bine, mai bine decat pana la 100. Daca ajuta la ceva simptomele si aveti idei, le citesc cu mare atentie. Un service de reconditionat turbine mi-au refuzat sa intervina, cica e norma sa aiba asa joc. :/ Edited by vinciun, 22 September 2018 - 23:46. |
#10
Posted 23 September 2018 - 00:45
|
#11
Posted 23 September 2018 - 08:09
vinciun, on 22 septembrie 2018 - 23:56, said:
https://m.youtube.co...h?v=MBOKphOI5DM Am verificat jocul la compresor si-i exact ca in clipul acesta. Masina trage foarte bine in turatii ridicate, dar pe la 1800 parca nu are 470 Nm. Fluieratul abea il aud in mod normal, mai ales ca nu-mi place sa fortez la rece. Ieri si azi am fost intr-un loc de unde aveam de urcat un deal destul de mare chiar la pornire. Motorul fiind neincalzit nu fortam deloc, mergeam cu vreo 70 la ora si aveam vreo 1800-2000 de ture. Atunci auzeam turbina foarte bine, ca un fluierat de arbitru sau politie. La fel o aud cand urc pe o strada printre blocuri si am geamul lasat. La autostrada nu se aude nimic, doar rotile, vantul si un pic motorul. De la 120 in sus accelereaza foarte bine, mai bine decat pana la 100. Daca ajuta la ceva simptomele si aveti idei, le citesc cu mare atentie. Un service de reconditionat turbine mi-au refuzat sa intervina, cica e norma sa aiba asa joc. :/ Am trecut de 2 ori prin asta, deci cred că știu semnele. Fluieratul e primul, urmat de fum la mers subturat. Cei de la service-ul ăla care ți-au zis că e normal să aibă joc sunt complet paraleli cu mecanica, eu nu aș mai trece pe ei vreodată. |
#12
Posted 23 September 2018 - 08:52
vinciun, on 22 septembrie 2018 - 23:56, said:
https://m.youtube.co...h?v=MBOKphOI5DM Am verificat jocul la compresor si-i exact ca in clipul acesta. Masina trage foarte bine in turatii ridicate, dar pe la 1800 parca nu are 470 Nm. Fluieratul abea il aud in mod normal, mai ales ca nu-mi place sa fortez la rece. Ieri si azi am fost intr-un loc de unde aveam de urcat un deal destul de mare chiar la pornire. Motorul fiind neincalzit nu fortam deloc, mergeam cu vreo 70 la ora si aveam vreo 1800-2000 de ture. Atunci auzeam turbina foarte bine, ca un fluierat de arbitru sau politie. La fel o aud cand urc pe o strada printre blocuri si am geamul lasat. La autostrada nu se aude nimic, doar rotile, vantul si un pic motorul. De la 120 in sus accelereaza foarte bine, mai bine decat pana la 100. Daca ajuta la ceva simptomele si aveti idei, le citesc cu mare atentie. Un service de reconditionat turbine mi-au refuzat sa intervina, cica e norma sa aiba asa joc. :/ faptul ca fluiera,este inca un indiciu ca axul are joc si curand te va lasa. ericmario, on 23 septembrie 2018 - 08:09, said:
Părerea mea e că turbina trage să moară. Am trecut de 2 ori prin asta, deci cred că știu semnele. Fluieratul e primul, urmat de fum la mers subturat. Cei de la service-ul ăla care ți-au zis că e normal să aibă joc sunt complet paraleli cu mecanica, eu nu aș mai trece pe ei vreodată. |
#13
Posted 23 September 2018 - 10:39
alexpet, on 22 septembrie 2018 - 23:32, said:
diesel...nu despre asta vorbim? |
#14
Posted 23 September 2018 - 11:05
parca la itp la diesel se verifica doar opacitatea, nu si gazele, sau ma insel?
Edited by _-livio-_, 23 September 2018 - 11:28. |
#15
Posted 23 September 2018 - 11:24
ericmario, on 23 septembrie 2018 - 08:09, said:
Fluieratul e primul, urmat de fum la mers subturat. Anul asta prin octombrie a inceput sa-mi scoata fum la accelerare brusca, chiar si stind pe loc. Am curatat EGR-ul si toata admisia de aer, inclusiv galeria de admisie aer si am scapat. Am scos zmoala cam 1/3 de galetuta de smintina andreic, on 23 septembrie 2018 - 10:39, said:
... ardere mai dezechilibrata, intrucat nu mai masoara bine sondele,... In momentul de fata banuiesc ca al meu este foarte murdar, impreuna cu galeria de evacuare si turbo. Ma gindesc sa-mi fac vreme sa le curat si pe astea. Am cautat pe net catalizatoare, dar vad ca-s exagerat de scumpe. Asa ca-mi pun si eu intrabarea daca sa-mi anulez sau nu catalizatorul. Fireste, daca dupaia nu mai trec ITP-ul, prefer sa-l curat cum pot si sa-l las la locul lui. |
|
#16
Posted 23 September 2018 - 11:55
Am gasit una de ocazie la 200 de euro. Nu prea am timp sa o trimit la reconditionat si s-o astept. Ma duc acus sa o vad. In afara de jocum in ax, ce as mai putea verifica?
|
#17
Posted 23 September 2018 - 12:16
Sa-ti verifici si actuatorul care actioneaza geometria, daca tot ai dat turbo jos.
|
#18
Posted 23 September 2018 - 12:19
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users