Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Hyundai Kona Electric: primul SUV subcompact electric are autonomie de 470 de kilometri
#2881
Posted 28 January 2022 - 17:37
Iarna mai sunt niste pierderi cu incalzirea bateriei.
Am observat ca la o statie Type 2 de 11kw daca bateria e rece o parte din energie 2-3kw merge catre incalzirea ei pana ajunge la 10C. Pe DC mai mult - pana ajunge la 15-20C. |
#2882
Posted 28 January 2022 - 17:39
Fujitsu, on 28 ianuarie 2022 - 16:16, said:
Ba da, s-a mai discutat acest aspect. Parca nu chiar cât zici tu, erau undeva la 15-20% la Kona. Poate depinde și de condiții, dar ideea e ca da, sunt niște pierderi pe care trebuie sa le suportam. Nu ne mai bagă apa in benzina, sunt “pierderi tehnice” acuma am masurat cu contorul enelul,care il pot citi de la distanta,iar incarcarea pleaca la ora 2 dimineata ca sa nu am consumatori neprevazuti,am scazut consumul casei in perioada de incarcare si mi au iesit acele pierderi care nu sunt de 15-20%,ci de 25-30% |
#2883
Posted 28 January 2022 - 17:42
mihaib32nfs, on 28 ianuarie 2022 - 17:36, said:
La model luxury am incarcarea trifazata de 11kw si am o statie portabila de 22kw de la evmag.Si pierderea tehnica este de 25-30% cand incar pe 11kw trifazat 16A Incearca sa testezi la alta statie, poate are o problema ea...si eu am o statie de 7.2kw la job si contorul arata cu 10-15% mai mult decat ce e pe OBD. Folosesc EV Notify si EV Watchdog. |
#2884
Posted 28 January 2022 - 17:47
mihaib32nfs, on 28 ianuarie 2022 - 17:39, said: acuma am masurat cu contorul enelul,care il pot citi de la distanta,iar incarcarea pleaca la ora 2 dimineata ca sa nu am consumatori neprevazuti,am scazut consumul casei in perioada de incarcare si mi au iesit acele pierderi care nu sunt de 15-20%,ci de 25-30% |
#2885
Posted 28 January 2022 - 22:11
rhadoo_ds, on 28 ianuarie 2022 - 17:47, said:
Pe masina cum ai masurat? Stiu ca fiecare 0.64kw inseamna 1%,notez ce procent are bateria cand porneste incarcarea pana atinge 90%.Nu am luat datele de pe masina cu vreun cititor obd.Am facut metoda clasica Edited by mihaib32nfs, 28 January 2022 - 22:12. |
#2886
Posted 29 January 2022 - 07:09
Probabil de aici ai avut marja de eroare mai mare.
In principiu, BMS-ul masinii cunoaste 2 procentaje: - cel real, si pe care nu il afiseaza nicaieri - cel afisat Cele 2 coincid foarte rar. De exemplu, la 100% afisat, cel real poate sa fie de la 95% la 97% orice valoare. De asemenea, la 1% afisat, cel real poate sa fie de la 3% la 6% orice valoare. Ideea e ca procentajul afisat nu reflecta realitatea, in asa fel incat sa poti masura dupa el cati kW sunt in baterie. In schimb, cu un OBD, vezi la virgula cati kW ai incarcat si cati ai consumat. Eu asa am masurat cand am facut calculele. Uite, atasez imaginile de la o masuratoare. Vad inainte de a incarca care sunt valorile, dupa incarcare vad pe statie cat am incarcat, si dupa ma uit iar cu OBD sa vad cata energie a incarcat efectiv. La incarcarea asta de exemplu, am folosit si preincalzirea masinii, deci cativa kW au fost folositi in plus de încărcător pentru a incalzi masina, si acei kW nu au ajuns in baterie. Chiar si asa, eficienta este peste 80%. Attached Files |
#2887
Posted 29 January 2022 - 08:42
#2888
Posted 29 January 2022 - 12:06
rhadoo_ds, on 29 ianuarie 2022 - 07:09, said:
Probabil de aici ai avut marja de eroare mai mare. In principiu, BMS-ul masinii cunoaste 2 procentaje: - cel real, si pe care nu il afiseaza nicaieri - cel afisat Cele 2 coincid foarte rar. De exemplu, la 100% afisat, cel real poate sa fie de la 95% la 97% orice valoare. De asemenea, la 1% afisat, cel real poate sa fie de la 3% la 6% orice valoare. Ideea e ca procentajul afisat nu reflecta realitatea, in asa fel incat sa poti masura dupa el cati kW sunt in baterie. In schimb, cu un OBD, vezi la virgula cati kW ai incarcat si cati ai consumat. Eu asa am masurat cand am facut calculele. Uite, atasez imaginile de la o masuratoare. Vad inainte de a incarca care sunt valorile, dupa incarcare vad pe statie cat am incarcat, si dupa ma uit iar cu OBD sa vad cata energie a incarcat efectiv. La incarcarea asta de exemplu, am folosit si preincalzirea masinii, deci cativa kW au fost folositi in plus de încărcător pentru a incalzi masina, si acei kW nu au ajuns in baterie. Chiar si asa, eficienta este peste 80%. Dar ai verificat si cu ce a consumat pe contorul electric de la distribuitor?asta daca ai contor inteligent si poti elimina consumul din casa in perioada incarcarii.Pt cei care doresc sa o descarce pana la 2%si o incarce pana la 100% ,atunci va pe contor la final,fiindca dupa asta platesc,dar enelul iti ia banii dupa contor si cand vezi ca ai 30% plus se schimba unele calcule cand vorbim de consuml electric.Asa ziceau si la gpl intre 1-2l peste consumul masinii dar era intotdeauna 2l si nu 1l.Toate aceste errori le aflam noi.Dar producatorul nu mi a zis niciodata ba vezi ca BMS arat 5%-+,invertorul are o pierdere de minus 20%. Edited by mihaib32nfs, 29 January 2022 - 12:15. |
#2889
Posted 29 January 2022 - 12:14
diferenta dintre contor si statie era exact consumul din casa de peste noapte ((440W) * 11.5h) -> 5.6 kW).
Eu inteleg ce vrei sa zici ... dar sa zici ca e cu 30% mai mult ... e un pic exagerat. Vrei sa afli exact ... poti afla exact ... scoti tot din casa din priza ... incarci doar masina o ora .. vezi cat a consumat contorul, cat a aratat statia, cat a aratat masina (cu OBD, nu dupa procentaj, autonomie estimata etc). Si abia atunci poti sa spui ~99%. Din punctul meu de vedere, sunt lucruri pe care le cunosteam de la inceput, si pe care mi le-am asumat. Aceleasi pierderi le au toate electrocasnicele .. dar nu te-ai plans de ele pana acum. Un aspirator care consuma 1200 W ... nu are putere de aspirare de 1200W ... ci ~500 ~700 .. in functie de aspirator. Restul se pierd la conversie. Dar nu te-ai adresat producatorului de aspiratoare ca de ce eficienta e de doar 41%-58% .... Exact la fel e si aici. Din punctul meu de vedere. Edited by rhadoo_ds, 29 January 2022 - 12:25. |
#2890
Posted 30 January 2022 - 10:50
Am inteles ,o sa cumpar un OBD si o sa fac proba.Multumesc pt explicatie
|
|
#2891
Posted 01 February 2022 - 16:26
Probleme cu bateria de 12V dupa 1 an si 10 luni. Cateodata nu mai vrea sa porneasca iar daca o masor arata sub 8V....insa doar cateodata ceea ce e ciudat; dimineata cand masor arata 12.2V cu masina nepornita.
Mers la Tiriac Auto unde s-a constatat ca trebuie schimbata insa hei! nu se poate pe garantie ca aveti un consumator: camera Xiaomi din bord! Deci cauza este una externa! Le-am aratat ca acea camera se alimenteaza la mufa USB din masina care se opreste cand opresti masina...deci acea camera nu functioneaza decat in mers...iata deci ca nu avem consumator extern. Nu i-a convins si mi-au zis sa fac reclamatie la Hyundai. Am vorbit cu dna de la vanzari care imi e putin datoare (datorita mie a vandut cateva masini electrice - nu intru in amanunte) si brusc au constatat ca se poate schimba pe garantie sa revin maine cu masina pentru schimbare. I-am intrebat de curiozitate cat costa ca sa inteleg de ce a fost atata chinuiala - 480 lei. Probabil pe google gasesti la 200-300 lei la cat e de mica - 45Ah. Edited by raven75, 01 February 2022 - 16:32. |
#2892
Posted 01 February 2022 - 19:14
Ma intreb ce "vampire drain" are Kona, din cauza serviciilor online etc.. Daca ar fi sa banuiesc ceva de consum stupid din 12V, mai degraba e chestia aia.
|
#2893
Posted 01 February 2022 - 19:16
Si eu am masina tot din 2020 aprilie si bateria tine. Maine, daca nu uit, masor la rece sa vad la ce tensiune o gasesc :I
PS: apropo, ca ai masina probabil fabricata prin martie 2020, ai fost "norocosul castigator" de baterie HV noua in urma rechemariilor ? raven75, on 01 februarie 2022 - 16:26, said:
Probleme cu bateria de 12V dupa 1 an si 10 luni. Cateodata nu mai vrea sa porneasca iar daca o masor arata sub 8V....insa doar cateodata ceea ce e ciudat; dimineata cand masor arata 12.2V cu masina nepornita. Mers la Tiriac Auto unde s-a constatat ca trebuie schimbata insa hei! nu se poate pe garantie ca aveti un consumator: camera Xiaomi din bord! Deci cauza este una externa! Le-am aratat ca acea camera se alimenteaza la mufa USB din masina care se opreste cand opresti masina...deci acea camera nu functioneaza decat in mers...iata deci ca nu avem consumator extern. Nu i-a convins si mi-au zis sa fac reclamatie la Hyundai. Am vorbit cu dna de la vanzari care imi e putin datoare (datorita mie a vandut cateva masini electrice - nu intru in amanunte) si brusc au constatat ca se poate schimba pe garantie sa revin maine cu masina pentru schimbare. I-am intrebat de curiozitate cat costa ca sa inteleg de ce a fost atata chinuiala - 480 lei. Probabil pe google gasesti la 200-300 lei la cat e de mica - 45Ah. |
#2894
Posted 01 February 2022 - 20:11
devnulla, on 01 februarie 2022 - 19:16, said:
Si eu am masina tot din 2020 aprilie si bateria tine. Maine, daca nu uit, masor la rece sa vad la ce tensiune o gasesc :I PS: apropo, ca ai masina probabil fabricata prin martie 2020, ai fost "norocosul castigator" de baterie HV noua in urma rechemariilor ? Vampire drain nu am ca pe atunci nu s-a bagat Bluelink in Ro... insa oricum am inteles ca este foarte mic. |
#2895
Posted 01 February 2022 - 20:25
Nici eu nu ma incadrez, cu toate ca pe baterie am data de fabricatie 2 Martie 2020.
Pe grupul WA de Kona avem un proprietar de Kona adus (cred) din Germania cu ~100kkm eligibil pt. battery recall si a fost schimbat acum recent. Daca esti in grup, da un semn raven75, on 01 februarie 2022 - 20:11, said: Din pacate nu ma incadrez la baterie noua cu toate ca dupa 55k de km era o chestie misto sa am o baterie noua de 64kwh. Tot din aprilie o am...tu te-ai incadrat la bateria noua? stii pe cineva din Ro care a primit? Vampire drain nu am ca pe atunci nu s-a bagat Bluelink in Ro... insa oricum am inteles ca este foarte mic. |
|
#2896
Posted 01 February 2022 - 21:02
#2897
Posted 03 February 2022 - 10:03
Salutare!
Revin cu ce am masurat eu la bateria de 12V. Dimineata, dupa 15 ore de stat pe loc cu temperaturi in jur de 0 grade am gasit bateria la 12.22V. Valoarea este asa si asa "not great/not terrible": cu bateria la 0C asta inseamna aprox. un SoC de ~50%. CAR_OFF.jpg 163.79K 25 downloads La pornirea masinii am avut incarcare la 14,5V - valoare nominala. CAR_ON.jpg 167.48K 23 downloads Edited by devnulla, 03 February 2022 - 10:04. |
#2898
Posted 03 February 2022 - 18:50
In timpul mersului are momente cand are ~13.2 v in functie de cum decide masina.
Totul e gestionat de masina .. cand are nevoie, pornește singur DC-DC si o incarca pe asta mica. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users