Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Ghidare in intersectii dificile
#37
Posted 20 June 2018 - 15:33
arg, on 19 iunie 2018 - 23:39, said:
'mama ei de turma. cum e cand ai rosu la trecerea de pietoni si aia din spate claxoneaza ca ei vor sa treaca? pasilla, on 19 iunie 2018 - 23:48, said:
In B nu poti merge, in siguranta, cu masina decat daca respecti turma. Chiar si Politia respecta turma. Paz, on 19 iunie 2018 - 23:54, said:
Cred ca incep sa inteleg. E cam ca in sudul italiei... Nu cred ca mi-ar place. bobocul, on 20 iunie 2018 - 07:59, said:
Urmaresti si marcajele de pe asfalt, care incep cu 50 m inainte de intersectie. arg, on 20 iunie 2018 - 08:15, said:
pufffff asta daca e gol si mergi ca melcul ca sa poti citi marcajele. sa te vad eu la ora de varf prin bucuresti cand se merge cu 60-70 pe bulevarde cum citesti tu marcajele, te asiguri, semnalizezi, iar te asiguri si intri, toate astea in 50m la viteza traficului. dorin_2k, on 20 iunie 2018 - 08:18, said:
Asa ar trebui. Insa doar daca sunt vizibile. Pe stalpi in unele locuri lipsesc. Pe asfalt sunt sterse. Insa localnicii stiu de ele si claxoneaza pe toti cei nu le vad (ca nu sunt) Si nu inteleg de ce claxoneaza avansatii, daca tot nu respecta regulile. arg, on 20 iunie 2018 - 08:26, said:
@ ptero uite un exemplu, studiat inainte de a ajunge in intersectie: https://www.google.c...!7i13312!8i6656 Clipboard01.jpg acolo unde se bifurca, depinde cat de plin e, ajung pe banda 2 sau pe 3 pentru ca trebuie sa ma asigur in dreapta si daca am masina in paralel nu trebuie sa intru peste ea. la victoriei e si mai incurcata intersectia..., dar usor usor pe masp cu rabdare am invatat ce am de facut, dupa un timp nu a mai fost nevoie de google ca se formeaza automatismele si citesc automat topografia. As zice doar ca in trafic vederea de ansamblu nu o am nici pe departe atat de larga precum pe harta. |
#38
Posted 20 June 2018 - 15:42
Da, difera situatia de pe teren, dar faptul ca stii ca trebuie sa intri pe banda x si sa iesi la iesire a 2-a direct pe banda z te ajuta mult.
Sunt situatii si situatii, chiar si daca ai trecut pe acolo de zeci de ori tot apar surprize, dar ideea e sa inveti intersectia sa o cunosti sa stii in mare ce ai de facut. Eu am facut asa cu intersesctiile unde am dat traseul, chiar si pe cele pe unde nu m-a dus instructorul. Si acum cand trec printr-o intersesctie pe care nu o stiu sau mi s-a parut ceva ciudat intru acada pe inregistrarile camerei si pe maps. Edited by arg, 20 June 2018 - 15:45. |
#39
Posted 20 June 2018 - 15:49
Incepatorii astepta sa vada indicatoarele.
"avansatii" le cauta ei pe ele . Un incepatoar atunci cand se aproprie de o intersectie "banuieste" ca are sau nu prioritate, asteapta indicatorul care sa-i confirme cum sa se comporte in intersectie. " Avansatii" stiu deja daca au sau nu prioritate. Scanarea dupa indicator s-a facut inainte de zona de preselectie, astia stiu exact ca daca pierd prioritatea, si intersectia beneficiaza de vizibilitate, nu vor intalni stop ci cedeaza trecerea, deci nu-s obligati sa opreasca roata. Tot la fel, daca intersectia e fara vizibilitate stiu ca urmeaza stop, deci roata trebuie sa se opreasca total . Avansatii stiu deasemeni undfe-i punctul de maxima vizibilitate. Ei reduc viteza si opresc in acel punct instinctiv, asa cum faci tu de exemplu cand esti pieton si nu te lovesti de ceilalti, indiferent ca esti in magazin sau pe peronul metroului. "Avansatii", deasemeni stiu ca ca nu are rost sa "scanezi" crengile copacilor in cautarea indicatorului drum cu prioritate, in 99% din cazuri acesta nu exista. Ei asi concentraza atentia la cele 2 cu bucl;uc, dar astea sunt amplasate chiar in "miezul din dodoasca", nu prin pomi. In plus "avansatii" nu-si fac probleme ca moare motorul, chiar daca si lor li se poate intampla, ai doare fix in basca, trec peste chestia asta ca un barbat matur in fata unei pasarici mai parfumate, nu reactionaza precum adolescentii. Exista si un anumit "standard" de inaltime. Un "avansat" niciodata nu va scana cu privirea sus, peste 2-3m, pentru ca acolo sunt doar indicatoarele de infornare, cele care-ti spun ca mergi la ploiesi, pitesi sau in colentina. Ei sunt focalizati la 2m, aia e inaltimea indicatoarelor de prioritate. Asta nu inseamna binenteles ca daca nu cunoste drumul nu vrea sa stie incotro este constanta, dar el cauta traseul care-l duce la mare doar in planul2 de atentie, la ~200 de m de intersectie. El " stie" deasemeni ca urmeaza o intersectie din timp, inaintea unui incepator. Cum se intampla asta?Nu stiu exact sa explic, sunt o multitudine de beculete clipitoare. Mult mai important pentru cineva cu experienta este oglinda retrovizoare sau cea din dreapra. Da, cine are experienta considera mai importanta oglinda din dreapta decat cea din mijlocul parbribului, iar oglinda din usa stanaga e in campul vizual in permanenta, e reflex, e ca si cum ai pleca de acasa fara sosete. Edited by OPEDI, 20 June 2018 - 16:07. |
#40
Posted 20 June 2018 - 16:15
OPEDI, on 20 iunie 2018 - 15:49, said:
Incepatorii astepta sa vada indicatoarele. "avansatii" le cauta ei pe ele . Un incepatoar atunci cand se aproprie de o intersectie "banuieste" ca are sau nu prioritate, asteapta indicatorul care sa-i confirme cum sa se comporte in intersectie. " Avansatii" stiu deja daca au sau nu prioritate. Scanarea dupa indicator s-a facut inainte de zona de preselectie, astia stiu exact ca daca pierd prioritatea, si intersectia beneficiaza de vizibilitate, nu vor intalni stop ci cedeaza trecerea, deci nu-s obligati sa opreasca roata. Tot la fel, daca intersectia e fara vizibilitate stiu ca urmeaza stop, deci roata trebuie sa se opreasca total . Avansatii stiu deasemeni undfe-i punctul de maxima vizibilitate. Ei reduc viteza si opresc in acel punct instinctiv, asa cum faci tu de exemplu cand esti pieton si nu te lovesti de ceilalti, indiferent ca esti in magazin sau pe peronul metroului. "Avansatii", deasemeni stiu ca ca nu are rost sa "scanezi" crengile copacilor in cautarea indicatorului drum cu prioritate, in 99% din cazuri acesta nu exista. Ei asi concentraza atentia la cele 2 cu bucl;uc, dar astea sunt amplasate chiar in "miezul din dodoasca", nu prin pomi. In plus "avansatii" nu-si fac probleme ca moare motorul, chiar daca si lor li se poate intampla, ai doare fix in basca, trec peste chestia asta ca un barbat matur in fata unei pasarici mai parfumate, nu reactionaza precum adolescentii. Exista si un anumit "standard" de inaltime. Un "avansat" niciodata nu va scana cu privirea sus, peste 2-3m, pentru ca acolo sunt doar indicatoarele de infornare, cele care-ti spun ca mergi la ploiesi, pitesi sau in colentina. Ei sunt focalizati la 2m, aia e inaltimea indicatoarelor de prioritate. Asta nu inseamna binenteles ca daca nu cunoste drumul nu vrea sa stie incotro este constanta, dar el cauta traseul care-l duce la mare doar in planul2 de atentie, la ~200 de m de intersectie. El " stie" deasemeni ca urmeaza o intersectie din timp, inaintea unui incepator. Cum se intampla asta?Nu stiu exact sa explic, sunt o multitudine de beculete clipitoare. Mult mai important pentru cineva cu experienta este oglinda retrovizoare sau cea din dreapra. Da, cine are experienta considera mai importanta oglinda din dreapta decat cea din mijlocul parbribului, iar oglinda din usa stanaga e in campul vizual in permanenta, e reflex, e ca si cum ai pleca de acasa fara sosete. |
#41
Posted 20 June 2018 - 16:31
Sunt sofer profesionist de multi ani, am km fara numar. Inca sunt nervos pe mine insumi ca nu folosesc suficient de eficient oglinda din dreapta.
Si mai am un sfat pt tine, daca vrei sa "avansezi". Schimba oglinzile originale ale autoturismului. Baga niste bani si monteaza unele mari, de neam prost chiar. Ai sa vezi ca in momentul in care imagine din oglinda nu este "economica", meschina, se schimba total perceptia ta spatiala. Stiu, o sa arate ciudatel masina, dar mi se pare un bun compromis pentru primul tau an in trafic Nu ma crezi? Mergi in ce parcare vrei tu, vorbeste cu un camionagiu si stai cateva minute pe scaunul lui. Sau si mai bine, mergi la o scoala de soferi si vorbeste cu instructorul de categori superiare. marca banul si misca incetinel camionul inainte, inapoi, fa cateva viraje. Exista locuri unde se poate asta, stie instructorul respectiv |
#42
Posted 20 June 2018 - 19:39
Ca ajutor pentru începători nu recomand Waze, pentru că are obiceiul să te bage pe străduțe sau în intersecții complicate, doar pentru un câștig TEORETIC de câteva minute. Chestia asta se poate ameliora prin activarea opțiunii de "Reducere a intersecțiilor dificile".
În afara de cele recomandate de colegi anterior, ca ajutor în trafic și mai puțin ca ghid, se pot folosi programe dedicate de navigație. Marea majoritate suportă simularea traseului, așa că se poate verifica de acasă utilitatea instrucțiunilor, mai ales pe un traseu cunoscut. Recomand testarea Here WeGo și Magic Earth, eventual cu hărți descărcate offline Edited by nei-k, 20 June 2018 - 19:41. |
#43
Posted 21 June 2018 - 05:30
In toate intersectiile trebuie sa fi atent si la ceilalti soferi de pe benzile de langa tine. In toate intersectiile, o sa gasesti smecheri care fenteaza coloana, de pe banda cu obligatoriu dreapta sau stanga, o sa intre pe banda ta, taindu-ti fata.
|
#44
Posted 21 June 2018 - 11:53
ptero, on 19 iunie 2018 - 18:48, said:
Salutare tuturor, Fiind sofer incepator, as dori sa stiu daca exista un soft care sa ma ghideze in intersectiile dificile din Bucuresti pentru inceput, din orasele Romaniei ulterior, cu indicatia alegerii benzii din timp, vocal dar mai ales vizual. In aceasta ordine de idei este potrivit gps-ul de pe telefon - cu aplicatiile aferente - sau ar trebui sa cumpar un GPS dedicat? Ce imi recomandati, va rog? Mai ales ca esti incepator. Invata sa folosesti indictoarele si conditiile de trafic. Nu neaparat pentru intersectii. Tie trebuie sa-ti intre in reflex indicatoarele. Pentru a nu-ti risca viata pe viitor. In oras mai treaca mearga, dar la drumurile lungi respectarea indicatoarelor salveaza vieti. Edited by kretzu77, 21 June 2018 - 11:54. |
#45
Posted 21 June 2018 - 13:22
Fara sa mai dau quote, multumesc tuturor! Adevarul e ca pot invata o gramada de la voi. Nici nu ma asteptam la atatea raspunsuri. Le-am citit pe fiecare in parte si le iau pe toate in considerare. Cand nu inteleg cate ceva, revin cu cate un quote.
La un moment a zis cineva de niste functii, despre care m-am interesat cat de cat, si anume lane assist si junction view in cadrul unui GPS. Intrebarea este, pentru ca nu am detinut niciodata un astfel de dispozitiv, aceste functii iti arata efectiv si cand esti si cand nu esti la volan (verific/vizualizezi inainte pe un traseu alcatuit de tine) !? |
#46
Posted 22 June 2018 - 13:47
JV-urile se vad numai cu traseu activ din pacate. Cel putin eu asa stiu. Poti face simulare in schimb.
Problema este alta. Niciun GPS nu iti va spune ca nu esti pe banda buna pentru incadrare. Asta pentru ca GPS-ul pe care il folosim noi, muritorii de rand, are o abatere destul de mare, din motive lesne de ineles (de securitate). Edited by kretzu77, 22 June 2018 - 13:49. |
|
#47
Posted 22 June 2018 - 13:59
sa pomenim de lag-ul de cateva secunde de la waze.... ala de 10-15secunde, pe stradute ramane si 2-3viraje in urma.
|
#48
Posted 22 June 2018 - 14:37
kretzu77, on 22 iunie 2018 - 13:47, said:
din motive lesne de ineles (de securitate). Eu , circuland cu masina sunt un pericol pentru pacea si securitatea intergalactica? Iar sistemul de sateliti GPS, a gasit o solutie: nu-mi spune exact unde sunt si astfel imi anihileaza actiunil criminale??? Edited by OPEDI, 22 June 2018 - 14:38. |
#49
Posted 22 June 2018 - 14:43
#50
Posted 27 June 2018 - 15:45
OPEDI, on 22 iunie 2018 - 14:37, said:
Eu sunt mai batut in cap si nu inteleg motivele astea de "securitate". Eu , circuland cu masina sunt un pericol pentru pacea si securitatea intergalactica? Iar sistemul de sateliti GPS, a gasit o solutie: nu-mi spune exact unde sunt si astfel imi anihileaza actiunil criminale??? Spune unde esti. Dar spune si daca poti ghida un glont de pe telefon la 4000 km de tinta? Dar trebuie sa privesti dincolo de parbrizul masinii pentru chestii de genul. Oricum nu mai conteaza, o sa avem GPS cu taraita si din ce in ce mai prost free in viitor, ca au inceput sa cada satelitii sIRF intr-o veselie. ptero, on 22 iunie 2018 - 14:43, said:
Cum pot face simularea?? Cauta tutoriale pe net legate de simularea pe softul tau. |
#51
Posted 27 June 2018 - 16:41
kretzu77, on 22 iunie 2018 - 13:47, said:
Niciun GPS nu iti va spune ca nu esti pe banda buna pentru incadrare. Asta pentru ca GPS-ul pe care il folosim noi, muritorii de rand, are o abatere destul de mare, din motive lesne de ineles (de securitate). precizia GPS-ul civil este prea mica? "securitatea" militara il impiedica ? Edited by OPEDI, 27 June 2018 - 16:46. |
|
#52
Posted 28 June 2018 - 20:37
f80220c7a807c33dace7c3b6515462a4.jpg 32.5K
17 downloads
Lane assist si junction view functioneaza perfect pentru autostrazi si drumuri de mare viteza (efectiv iti arata pe ce banda sa te incadrezi). in localitati iti arata undeva intr-un colt schema de la intersectie si poti seta GPs-ul sa iti arate si manevra urmatoare (in genul prima la stanga, urmatoarea la dreapta)., dar intr-un telefon pana reusesti sa te uiti si sa iti faci o parere scapi multe elemente din vedere. Mai mult de o secunda nu trebuie sa te uiti in telefon sau GPS, creierul tau va procesa imaginea pe indelete dupa ce ridici privirea si esti atent la drum. Daca ai telefon trebuie sa fie fixat undeva unde sa il gasesti repede cu privirea si sa nu bata soarele direct in el daca nu are racire asigurata, se va incinge vara daca nu bate aerul conditionat si o sa aiba laguri in intersectiile majore. |
#53
Posted 13 July 2018 - 14:42
OPEDI, on 27 iunie 2018 - 16:41, said: ai impresia ca ala care are tehnologia necesara sa ghideze un "glont" de la 4000km distanta, nu face chestia asta pentru ca precizia GPS-ul civil este prea mica? "securitatea" militara il impiedica ? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users