Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine
 

Ghidare in intersectii dificile

- - - - -
  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#37
ptero

ptero

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 06.10.2006

View Postarg, on 19 iunie 2018 - 23:39, said:

'mama ei de turma.
cum e cand ai rosu la trecerea de pietoni si aia din spate claxoneaza ca ei vor sa treaca?

View Postpasilla, on 19 iunie 2018 - 23:48, said:

In B nu poti merge, in siguranta, cu masina decat daca respecti turma.
Chiar si Politia respecta turma.

View PostPaz, on 19 iunie 2018 - 23:54, said:

Cred ca incep sa inteleg. E cam ca in sudul italiei... Nu cred ca mi-ar place.Posted Image
Tare asta cu Politia care respecta turma!

View Postbobocul, on 20 iunie 2018 - 07:59, said:

Urmaresti si marcajele de pe asfalt, care incep cu 50 m inainte de intersectie.

View Postarg, on 20 iunie 2018 - 08:15, said:

pufffff
asta daca e gol si mergi ca melcul ca sa poti citi marcajele.
sa te vad eu la ora de varf prin bucuresti cand se merge cu 60-70 pe bulevarde cum citesti tu marcajele, te asiguri, semnalizezi, iar te asiguri si intri, toate astea in 50m la viteza traficului.

View Postdorin_2k, on 20 iunie 2018 - 08:18, said:

Asa ar trebui. Insa doar daca sunt vizibile.
Pe stalpi in unele locuri lipsesc.
Pe asfalt sunt sterse.
Insa localnicii stiu de ele si claxoneaza pe toti cei nu le vad (ca nu sunt)
Uneori indicatoarele nu se vad; sau lipsesc. In pomi sau dupa stalpi le-am "vazut" de cateva ori. Cat despre marcaje, unele se mai vad, altele sunt sterse cu totul. Hm, dificil.
Si nu inteleg de ce claxoneaza avansatii, daca tot nu respecta regulile.

View Postarg, on 20 iunie 2018 - 08:26, said:

@ ptero
uite un exemplu, studiat inainte de a ajunge in intersectie:
https://www.google.c...!7i13312!8i6656

Attachment Clipboard01.jpg
acolo unde se bifurca, depinde cat de plin e, ajung pe banda 2 sau pe 3 pentru ca trebuie sa ma asigur in dreapta si daca am masina in paralel nu trebuie sa intru peste ea.

la victoriei e si mai incurcata intersectia..., dar usor usor pe masp cu rabdare am invatat ce am de facut, dupa un timp nu a mai fost nevoie de google ca se formeaza automatismele si citesc automat topografia.
Interesant, cu studiatul pe harta inainte de a ajunge efectiv acolo.
As zice doar ca in trafic vederea de ansamblu nu o am nici pe departe atat de larga precum pe harta.

#38
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,148
  • Înscris: 19.09.2005
Da, difera situatia de pe teren, dar faptul ca stii ca trebuie sa intri pe banda x si sa iesi la iesire a 2-a direct pe banda z te ajuta mult.
Sunt situatii si situatii, chiar si daca ai trecut pe acolo de zeci de ori tot apar surprize, dar ideea e sa inveti intersectia sa o cunosti sa stii in mare ce ai de facut.

Eu am facut asa cu intersesctiile unde am dat traseul, chiar si pe cele pe unde nu m-a dus instructorul.
Si acum cand trec printr-o intersesctie pe care nu o stiu sau mi s-a parut ceva ciudat intru acada pe inregistrarile camerei si pe maps.

Edited by arg, 20 June 2018 - 15:45.


#39
OPEDI

OPEDI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,729
  • Înscris: 16.11.2017
Incepatorii astepta sa vada indicatoarele.
"avansatii" le cauta ei pe ele .
Un incepatoar atunci cand se aproprie de o intersectie "banuieste" ca are sau nu prioritate, asteapta indicatorul care sa-i confirme cum sa se comporte in intersectie.
" Avansatii" stiu deja daca au sau nu prioritate. Scanarea dupa indicator s-a facut inainte de zona de preselectie, astia stiu exact ca daca pierd prioritatea, si intersectia beneficiaza de vizibilitate, nu vor intalni stop ci cedeaza trecerea, deci nu-s obligati sa opreasca roata.
Tot la fel, daca intersectia e fara vizibilitate stiu ca urmeaza stop, deci roata trebuie sa se opreasca total .
Avansatii stiu deasemeni undfe-i punctul de maxima vizibilitate.
Ei reduc viteza si opresc in acel punct instinctiv, asa cum faci tu de exemplu cand esti pieton si nu te lovesti de ceilalti, indiferent ca esti in magazin sau pe peronul metroului.
"Avansatii", deasemeni stiu ca ca nu are rost sa "scanezi" crengile copacilor in cautarea indicatorului drum cu prioritate, in 99% din cazuri acesta nu exista.
Ei asi concentraza atentia la cele 2 cu bucl;uc, dar astea sunt amplasate chiar in "miezul din dodoasca", nu prin pomi.
In plus "avansatii" nu-si fac probleme ca moare motorul, chiar daca si lor li se poate intampla, ai doare fix in basca, trec peste chestia asta ca un barbat matur in fata unei pasarici mai parfumate, nu reactionaza precum adolescentii.
Exista si un anumit "standard" de inaltime. Un "avansat" niciodata nu va scana cu privirea sus, peste 2-3m, pentru ca acolo sunt doar indicatoarele de infornare, cele care-ti spun ca mergi la ploiesi, pitesi sau in colentina. Ei sunt focalizati la 2m, aia e inaltimea indicatoarelor de prioritate. Asta nu inseamna binenteles ca daca nu cunoste drumul nu vrea sa stie incotro este constanta, dar el cauta traseul care-l duce la mare doar in planul2 de atentie, la ~200 de m de intersectie. El " stie" deasemeni ca urmeaza o intersectie din timp, inaintea unui incepator. Cum se intampla asta?Nu stiu exact sa explic, sunt o multitudine de beculete clipitoare.
Mult mai important pentru cineva cu experienta este oglinda retrovizoare sau cea din dreapra. Da, cine are experienta considera mai importanta oglinda din dreapta decat cea din mijlocul parbribului, iar oglinda din usa stanaga e in campul vizual in permanenta, e reflex, e ca si cum ai pleca de acasa fara sosete.

Edited by OPEDI, 20 June 2018 - 16:07.


#40
ptero

ptero

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 06.10.2006

View PostOPEDI, on 20 iunie 2018 - 15:49, said:

Incepatorii astepta sa vada indicatoarele.
"avansatii" le cauta ei pe ele .
Un incepatoar atunci cand se aproprie de o intersectie "banuieste" ca are sau nu prioritate, asteapta indicatorul care sa-i confirme cum sa se comporte in intersectie.
" Avansatii" stiu deja daca au sau nu prioritate. Scanarea dupa indicator s-a facut inainte de zona de preselectie, astia stiu exact ca daca pierd prioritatea, si intersectia beneficiaza de vizibilitate, nu vor intalni stop ci cedeaza trecerea, deci nu-s obligati sa opreasca roata.
Tot la fel, daca intersectia e fara vizibilitate stiu ca urmeaza stop, deci roata trebuie sa se opreasca total .
Avansatii stiu deasemeni undfe-i punctul de maxima vizibilitate.
Ei reduc viteza si opresc in acel punct instinctiv, asa cum faci tu de exemplu cand esti pieton si nu te lovesti de ceilalti, indiferent ca esti in magazin sau pe peronul metroului.
"Avansatii", deasemeni stiu ca ca nu are rost sa "scanezi" crengile copacilor in cautarea indicatorului drum cu prioritate, in 99% din cazuri acesta nu exista.
Ei asi concentraza atentia la cele 2 cu bucl;uc, dar astea sunt amplasate chiar in "miezul din dodoasca", nu prin pomi.
In plus "avansatii" nu-si fac probleme ca moare motorul, chiar daca si lor li se poate intampla, ai doare fix in basca, trec peste chestia asta ca un barbat matur in fata unei pasarici mai parfumate, nu reactionaza precum adolescentii.
Exista si un anumit "standard" de inaltime. Un "avansat" niciodata nu va scana cu privirea sus, peste 2-3m, pentru ca acolo sunt doar indicatoarele de infornare, cele care-ti spun ca mergi la ploiesi, pitesi sau in colentina. Ei sunt focalizati la 2m, aia e inaltimea indicatoarelor de prioritate. Asta nu inseamna binenteles ca daca nu cunoste drumul nu vrea sa stie incotro este constanta, dar el cauta traseul care-l duce la mare doar in planul2 de atentie, la ~200 de m de intersectie. El " stie" deasemeni ca urmeaza o intersectie din timp, inaintea unui incepator. Cum se intampla asta?Nu stiu exact sa explic, sunt o multitudine de beculete clipitoare.
Mult mai important pentru cineva cu experienta este oglinda retrovizoare sau cea din dreapra. Da, cine are experienta considera mai importanta oglinda din dreapta decat cea din mijlocul parbribului, iar oglinda din usa stanaga e in campul vizual in permanenta, e reflex, e ca si cum ai pleca de acasa fara sosete.
Buna explicatie! Ma ajuta sa inteleg multe...

#41
OPEDI

OPEDI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,729
  • Înscris: 16.11.2017
Sunt sofer profesionist de multi ani, am km fara numar. Inca sunt nervos pe mine insumi ca nu folosesc suficient de eficient oglinda din dreapta.
Si mai am un sfat pt tine, daca vrei sa "avansezi".
Schimba oglinzile originale ale autoturismului.
Baga niste bani si monteaza unele mari, de neam prost chiar. Ai sa vezi ca in momentul in care imagine din oglinda nu este "economica", meschina, se schimba total perceptia ta spatiala.
Stiu, o sa arate ciudatel masina, dar mi se pare un bun compromis pentru primul tau an in trafic
Nu ma crezi? Mergi in ce parcare vrei tu, vorbeste cu un camionagiu si stai cateva minute pe scaunul lui.
Sau si mai bine, mergi la o scoala de soferi si vorbeste cu instructorul de categori superiare.
marca banul si misca incetinel camionul inainte, inapoi, fa cateva viraje.
Exista locuri unde se poate asta, stie instructorul respectiv

#42
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,534
  • Înscris: 21.12.2006
Ca ajutor pentru începători nu recomand Waze, pentru că are obiceiul să te bage pe străduțe sau în intersecții complicate, doar pentru un câștig TEORETIC de câteva minute. Chestia asta se poate ameliora prin activarea opțiunii de "Reducere a intersecțiilor dificile".
În afara de cele recomandate de colegi anterior, ca ajutor în trafic și mai puțin ca ghid, se pot folosi programe dedicate de navigație. Marea majoritate suportă simularea traseului, așa că se poate verifica de acasă utilitatea instrucțiunilor, mai ales pe un traseu cunoscut. Recomand testarea Here  WeGo și Magic Earth, eventual cu hărți descărcate offline

Edited by nei-k, 20 June 2018 - 19:41.


#43
bobocul

bobocul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,392
  • Înscris: 16.09.2003
In toate intersectiile trebuie sa fi atent si la ceilalti soferi de pe benzile de langa tine. In toate intersectiile, o sa gasesti smecheri care fenteaza coloana, de pe banda cu obligatoriu dreapta sau stanga, o sa intre pe banda ta, taindu-ti fata.

#44
kretzu77

kretzu77

    Custom title

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,442
  • Înscris: 06.06.2006

View Postptero, on 19 iunie 2018 - 18:48, said:

Salutare tuturor,
Fiind sofer incepator, as dori sa stiu daca exista un soft care sa ma ghideze in intersectiile dificile din Bucuresti pentru inceput, din orasele Romaniei ulterior, cu indicatia alegerii benzii din timp, vocal dar mai ales vizual.
In aceasta ordine de idei este potrivit gps-ul de pe telefon - cu aplicatiile aferente - sau ar trebui sa cumpar un GPS dedicat?
Ce imi recomandati, va rog?
Nu trebue sa folosesti GPS-ul pt asa ceva, chiar daca exista.
Mai ales ca esti incepator.
Invata sa folosesti indictoarele si conditiile de trafic.
Nu neaparat pentru intersectii.
Tie trebuie sa-ti intre in reflex indicatoarele. Pentru a nu-ti risca viata pe viitor.
In oras mai treaca mearga, dar la drumurile lungi respectarea indicatoarelor salveaza vieti.

Edited by kretzu77, 21 June 2018 - 11:54.


#45
ptero

ptero

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 06.10.2006
Fara sa mai dau quote, multumesc tuturor! Adevarul e ca pot invata o gramada de la voi. Nici nu ma asteptam la atatea raspunsuri. Le-am citit pe fiecare in parte si le iau pe toate in considerare. Cand nu inteleg cate ceva, revin cu cate un quote.

La un moment a zis cineva de niste functii, despre care m-am interesat cat de cat, si anume lane assist si junction view in cadrul unui GPS. Intrebarea este, pentru ca nu am detinut niciodata un astfel de dispozitiv, aceste functii iti arata efectiv si cand esti si cand nu esti la volan (verific/vizualizezi inainte pe un traseu alcatuit de tine) !?

#46
kretzu77

kretzu77

    Custom title

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,442
  • Înscris: 06.06.2006
JV-urile se vad numai cu traseu activ din pacate. Cel putin eu asa stiu. Poti face simulare in schimb.
Problema este alta. Niciun GPS nu iti va spune ca nu esti pe banda buna pentru incadrare. Asta pentru ca GPS-ul pe care il folosim noi, muritorii de rand, are o abatere destul de mare, din motive lesne de ineles (de securitate).

Edited by kretzu77, 22 June 2018 - 13:49.


#47
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,148
  • Înscris: 19.09.2005
sa pomenim de lag-ul de cateva secunde de la waze.... ala de 10-15secunde, pe stradute ramane si 2-3viraje in urma.

#48
OPEDI

OPEDI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,729
  • Înscris: 16.11.2017

View Postkretzu77, on 22 iunie 2018 - 13:47, said:

din motive lesne de ineles (de securitate).
Eu sunt mai batut in cap si nu inteleg motivele astea de "securitate".
Eu , circuland cu masina sunt un pericol pentru pacea si securitatea intergalactica?
Iar sistemul de sateliti GPS, a gasit o solutie: nu-mi spune exact unde sunt si astfel imi anihileaza actiunil criminale???

Edited by OPEDI, 22 June 2018 - 14:38.


#49
ptero

ptero

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 06.10.2006

View Postkretzu77, on 22 iunie 2018 - 13:47, said:

JV-urile se vad numai cu traseu activ din pacate. Cel putin eu asa stiu. Poti face simulare in schimb.
Cum pot face simularea??

Edited by ptero, 22 June 2018 - 14:45.


#50
kretzu77

kretzu77

    Custom title

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,442
  • Înscris: 06.06.2006

View PostOPEDI, on 22 iunie 2018 - 14:37, said:

Eu sunt mai batut in cap si nu inteleg motivele astea de "securitate".
Eu , circuland cu masina sunt un pericol pentru pacea si securitatea intergalactica?
Iar sistemul de sateliti GPS, a gasit o solutie: nu-mi spune exact unde sunt si astfel imi anihileaza actiunil criminale???
Vorbim de securitate militara.
Spune unde esti. Dar spune si daca poti ghida un glont de pe telefon la 4000 km de tinta?
Dar trebuie sa privesti dincolo de parbrizul masinii pentru chestii de genul.

Oricum nu mai conteaza, o sa avem GPS cu taraita si din ce in ce mai prost free in viitor, ca au inceput sa cada satelitii sIRF intr-o veselie.

View Postptero, on 22 iunie 2018 - 14:43, said:

Cum pot face simularea??
depinde de softul folosit de tine.
Cauta tutoriale pe net legate de simularea pe softul tau.

#51
OPEDI

OPEDI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,729
  • Înscris: 16.11.2017
Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

View Postkretzu77, on 22 iunie 2018 - 13:47, said:

Niciun GPS nu iti va spune ca nu esti pe banda buna pentru incadrare. Asta pentru ca GPS-ul pe care il folosim noi, muritorii de rand, are o abatere destul de mare, din motive lesne de ineles (de securitate).
ai impresia ca ala care are tehnologia necesara sa ghideze un "glont" de la 4000km distanta, nu face chestia asta pentru ca
precizia GPS-ul civil este prea mica?
"securitatea" militara il impiedica ?

Edited by OPEDI, 27 June 2018 - 16:46.


#52
IdI1

IdI1

    ?????!!!!!!????

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,599
  • Înscris: 01.12.2007
Attached File  f80220c7a807c33dace7c3b6515462a4.jpg   32.5K   17 downloads
Lane assist si junction view  functioneaza perfect pentru autostrazi si drumuri de mare viteza (efectiv iti arata pe ce banda sa te incadrezi). in localitati iti arata undeva intr-un colt schema de la intersectie si poti seta GPs-ul sa iti arate si  manevra urmatoare (in genul prima la stanga, urmatoarea la dreapta)., dar intr-un telefon pana reusesti sa te uiti si sa  iti faci o parere scapi multe elemente din vedere. Mai mult de o secunda nu trebuie sa te uiti in telefon sau GPS, creierul tau va procesa imaginea pe indelete dupa ce ridici privirea si esti atent la drum. Daca ai telefon trebuie sa fie fixat undeva unde sa il gasesti repede cu privirea si sa nu bata soarele direct  in el  daca nu are racire asigurata, se va incinge vara daca nu bate aerul conditionat si o sa aiba laguri in intersectiile majore.

#53
kretzu77

kretzu77

    Custom title

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,442
  • Înscris: 06.06.2006

View PostOPEDI, on 27 iunie 2018 - 16:41, said:

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

ai impresia ca ala care are tehnologia necesara sa ghideze un "glont" de la 4000km distanta, nu face chestia asta pentru ca
precizia GPS-ul civil este prea mica?
"securitatea" militara il impiedica ?
Da. Ca sa folosesti tehnologia respectiva iti trebuie anumite resurse. In mare parte controlate.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate