Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

"Smecherie" a statiei ITP

* * * * - 7 votes
  • Please log in to reply
108 replies to this topic

#1
lex2010

lex2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,518
  • Înscris: 21.10.2009
Va salut!

Am fost azi la ITP, am o masina de 4 ani vechime, cu foarte putini KM si intr-o stare exceptionala.

In momentul cand am ajuns la statia ITP, am auzit pe inspectorul RAR ca a sunat pe cineva si i-a zis "vezi ca intra acum o benzinara, noua".

Am realizat atunci ca nu e ceva in regula... dupa ce s-a terminat procedura de testare, ghici ce!?! Masina mea a fost blocata de RAR pentru control(a venit o persoana delegata de RAR pentru verificari suplimentare) si s-a reluat procedura de testare.

Sunt 100% convins ca persoanele de la statia ITP fac smecherii, astfel incat sa fie blocate doar masinile noi si in stare foarte buna, dar nu am cum sa demonstrez in cadrul unei eventuale plangeri penale, deoarece blocarea masinilor se face direct de la sediul central al RAR-ului, si teoretic, este aleatorie.

Banuiala mea este urmatoarea: cei de la statia ITP pot sa afle, sau cel putin sa aproximeze cu o precizie destul de buna cand urmeaza sa fie blocata o masina si atunci baga masini bune. Dupa ce este blocata o masina buna, cheama 10 hârburi de masini, care sigur nu vor mai fi blocate.

Aveti informatii cu privire la aceasta chestiune? Chiar sunt foarte deranjat de faptul ca in tara asta de rahat, tot cei care respecta legea sunt cei care ies in pierdere(am stat 2 ore si ceva, plus uzura suplimentara a masinii care a trecut prin doua testari) iar altii cu masini care n-ar trece niciun ITP pe bune sunt favorizati...

#2
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Inspectorul RAR era acolo deja? Sau e vorba de cel de la ITP?

Ai pierdut timp si atat, ai dovezi ca sa faci reclamatie?

Edited by arab, 11 June 2018 - 14:17.


#3
honeymik

honeymik

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,531
  • Înscris: 18.02.2014
Totusi, de ce blocheaza masini bune?

#4
lex2010

lex2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,518
  • Înscris: 21.10.2009
Cel de la RAR a venit dupa vreo 45 minute. Prin "inspector RAR" am vrut sa zic "inspectorul de la statia ITP"... am vazut ca a semnat la rubrica "Inspector RAR". Nu stiu care e titulatura corecta.

Dovezi? Pai camerele video de la statia ITP si stampila de pe certificatul de inmatriculare al masinii... nu am cum sa dovedesc ca s-a discutat la telefon ca urmeaza sa intre masina mea. Dar mi-am dat seama ca angajatul statiei ITP a stiut inca de la inceput ca urmeaza sa fiu blocat!

Sa explic un pic si ce s-a intamplat inainte sa intru in statia ITP! Aveam o ambulanta in fata, m-am pus la rand in spatele ei. A venit angajatul statiei ITP sa ma intrebe de ce stau acolo, era vizibil iritat si cat pe ce sa imi zica sa plec... I-am spus ca vreau sa fac ITP-ul. M-a rugat sa mut masina, eu am mutat-o mai in fata, dar el a strigat dupa mine sa o scot de acolo sa intre alta masina (venise alta masina, probabil un cunoscut si a vrut sa il bage in fata).

Apoi, brusc, s-a razgandit si mi-a zis "Hai bag-o".

Ideea e ca din comportamentul lui si mimica, mi-am dat seama ca e o combinatie la mijloc. E cam greu de explicat in scris, pur si simplu un feeling, am stiut de la inceput ca o sa urmeze ceva neplacut... nici nu m-am mai mirat cand mi-au blocat masina.

Edited by lex2010, 11 June 2018 - 14:28.


#5
A10

A10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,075
  • Înscris: 19.12.2012
Traim in Romania iar schema expusa de tine mi se pare una foarte logica si la mintea cocosului..asta in conditiile in care vad saptamanal pe strazi, masini care se taraie si scot fum dar ele inca circula pe sosele..nu s as intampla asta daca harbele alea ar trece printr o procedura ITP pe bune

#6
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,034
  • Înscris: 07.11.2006

 lex2010, on 11 iunie 2018 - 14:07, said:

Va salut!

Am fost azi la ITP, am o masina de 4 ani vechime, cu foarte putini KM si intr-o stare exceptionala.

In momentul cand am ajuns la statia ITP, am auzit pe inspectorul RAR ca a sunat pe cineva si i-a zis "vezi ca intra acum o benzinara, noua".

Am realizat atunci ca nu e ceva in regula... dupa ce s-a terminat procedura de testare, ghici ce!?! Masina mea a fost blocata de RAR pentru control(a venit o persoana delegata de RAR pentru verificari suplimentare) si s-a reluat procedura de testare.

Sunt 100% convins ca persoanele de la statia ITP fac smecherii, astfel incat sa fie blocate doar masinile noi si in stare foarte buna, dar nu am cum sa demonstrez in cadrul unei eventuale plangeri penale, deoarece blocarea masinilor se face direct de la sediul central al RAR-ului, si teoretic, este aleatorie.

Banuiala mea este urmatoarea: cei de la statia ITP pot sa afle, sau cel putin sa aproximeze cu o precizie destul de buna cand urmeaza sa fie blocata o masina si atunci baga masini bune. Dupa ce este blocata o masina buna, cheama 10 hârburi de masini, care sigur nu vor mai fi blocate.

Aveti informatii cu privire la aceasta chestiune? Chiar sunt foarte deranjat de faptul ca in tara asta de rahat, tot cei care respecta legea sunt cei care ies in pierdere(am stat 2 ore si ceva, plus uzura suplimentara a masinii care a trecut prin doua testari) iar altii cu masini care n-ar trece niciun ITP pe bune sunt favorizati...

Intr-un trecut incert m-am ocupat si eu cu delatiunea in ceea ce priveste ITP-ul.
Ghice ce am patit?De atunci nimeni nu mai vrea sa-mi verifice masina si stau cu ea pe marginea drumului.Masina nu mai e noua,am uitat sa mentionez.

 honeymik, on 11 iunie 2018 - 14:19, said:

Totusi, de ce blocheaza masini bune?
Pura coincidenta.

#7
dreaQ

dreaQ

    I'm too old for this shit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,382
  • Înscris: 02.06.2005
Totul e pe smecherii si pe combinatii in tara asta. Daca te uiti la toti fumegatorii din trafic iti dai seama ca ce zici tu acolo este fix realitatea rferitoare la RAR/ITP.

#8
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Si care, e de fapt, problema? Ca masina ta trecut pe bune? Ar trebui sa te bucuri (acum la modul cel mai serios, ar trebui sa te bucuri ca RAR a facut supra-control la masina ta si a iesit bine.

Pana sa intre procedura noua (cu camere video) se puteau face manevre (presupun ca le stii: se punea pe rampa alta masina, se punea o diagnoza din alta parte, etc), acum nu stiu daca se poate proceda la vreo manevra.

LE: citind comentariile colegilor dupa ce am postat, cred ca cei de la statiile ITP cam au ceva informatii (in speta la ce intervale se blocheaza o masina pentru contr-expertiza) si, pentru a nu avea de platit amenzi, se asigura ca baga pe banda masinile bune la care sa nu aiba emotii si sa nu fie nevoiti sa le dea negatie si sa le intoarca.

Edited by Pololica, 11 June 2018 - 14:26.


#9
honeymik

honeymik

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,531
  • Înscris: 18.02.2014
Nu cunosc procedura ITP, de asta am intrebat de ce blocheaza masini bune.
Adica la fiecare 10 masini, trebuie sa blocheze una? Si daca blocheaza un harb, nu mai trece niciodata? Ca sa treaca un harb, blocheaza una care la retestare va trece oricum? Sau care este ideea ...?

#10
OPEDI

OPEDI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,729
  • Înscris: 16.11.2017
Nu, nu pot sa afle cand urmeaza blocarea eliberarii actelor necesare.
Ei finalizeaza inspectia ,sistemul informatic blocheaza finalizarea actiunii, si abia dupa ce se stabileste ca nu intervine supracontrolul, se elibereaza actele.

 A10, on 11 iunie 2018 - 14:21, said:

Traim in Romania iar schema expusa de tine mi se pare una foarte logica si la mintea cocosului..asta in conditiile in care vad saptamanal pe strazi, masini care se taraie si scot fum dar ele inca circula pe sosele..nu s as intampla asta daca harbele alea ar trece printr o procedura ITP pe bune
Daca are frane si directie, atunci nu e pericol public.
Tu ce ai vrea sa circule pe sosele patriei? bugatti?

#11
dem3ntor

dem3ntor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,138
  • Înscris: 16.04.2007
Si totusi care-i smecheria?
a mea are 12 ami a dracu, o tot blocheaza astia, din 3 inspectii a fost blocata de 2x... dar ce a avut de castigat ala de la ITP? nimic!
eu am platit tot banii aia, doar ca am asteptat, mare branza!
Plus, ca am fost acolo cand am fost programat, e greu sa faca ce spune initiatorul, sa bage x rable si apoi noi...

#12
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,632
  • Înscris: 07.02.2003

 lex2010, on 11 iunie 2018 - 14:07, said:

(am stat 2 ore si ceva, plus uzura suplimentara a masinii care a trecut prin doua testari) iar altii cu masini care n-ar trece niciun ITP pe bune sunt favorizati...
Uzura... bucura-te ca mai faci peste 3 ani mai bine. Da orice masina se poate bloca oricand la controale sau se poate bloca de catre statie cand se constata nereguli...

#13
OPEDI

OPEDI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,729
  • Înscris: 16.11.2017

 honeymik, on 11 iunie 2018 - 14:25, said:

Nu cunosc procedura ITP, de asta am intrebat de ce blocheaza masini bune.
Adica la fiecare 10 masini, trebuie sa blocheze una? Si daca blocheaza un harb, nu mai trece niciodata? Ca sa treaca un harb, blocheaza una care la retestare va trece oricum? Sau care este ideea ...?
Tehnicianul itp care vrea sa "treaca" harbul isi pierde autorizatia.
Ce bine ar fi daca si in sistemul medical, macar 1/1.000 de cazuri medicale sa fie investigate la sange de o comisie de control

#14
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,043
  • Înscris: 24.02.2006

 honeymik, on 11 iunie 2018 - 14:19, said:

Totusi, de ce blocheaza masini bune?
pentru ca numarul de inspectori RAR care fac astfel de verificari e limitat. si daca cei 2-3 inspectori sunt fiecare in cate o statie pt verificari (care in total dureaza vreo 3 ore, cu tot cu drumul), atunci celelalte statii ITP pot face ce vor fara teama ca masinile vor fi blocate si verificate serios de catre RAR.

 Pololica, on 11 iunie 2018 - 14:23, said:

Si care, e de fapt, problema? Ca masina ta trecut pe bune?
problema e ca pierzi vreo 2-3 ore pana vin cei de la RAR si verifica inca o data masina.

#15
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Nu e nici un sistem informatic.
RAR blochează mașinile random. Asta ipotetic.
Dar de fapt e un nene pe acolo care dă click.

Dacă ești stație ITP și nu dai spăguță te blochează de ți se acrește.

Poate oricum trebuia să blocheze și a blocat la una bună ca să iasă actele ok să bage rablele după aia fără pericol de blocaj random.
Cum zice și colegul _Smiley_ cât timp inspectorii sunt pe teren la blocaje, la ceilalți merge strună tot.

Edited by exceswater, 11 June 2018 - 14:33.


#16
lex2010

lex2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,518
  • Înscris: 21.10.2009
De ce 3 ani? E din 2 in 2 ani ITP-ul.

Nu m-a deranjat ca m-a blocat, ci faptul ca sunt ferm convins ca a fost o smecherie a celor de la ITP. Cand am plecat le-am zis in gluma "Cand voi veni la urmatorul ITP nu imi mai blocati masina, nu?Deja se considera veche" si el "Da, nu prea blocam masinile vechi Posted Image)"


Ia cititi aici :
https://www.4tuning....-rar-27607.html


"  Cum fac statiile ITP sa nu ramai cu masina blocata de RAR?
Oricine se duce la ITP are o singura temere: sa nu ii blocheze masina RAR-ul. Dar daca te duci unde trebuie, acolo unde ai combinatia, unde e vorbita treaba, nu ai de ce sa-ti faci griji. Pentru ca omul de la service care iti face inspectia are niste portite verificate, bine puse la punct, astfel incat nu ii blocheaza nimeni masina de pe rampa.
Prima metoda de a se fofila de controalele RAR-ului este comunicarea cu celelalte service-uri care fac ITP din zona. Oamenii si-au facut grupuri de WhatsApp in care se avertizeaza unii pe altii unde se afla cele 2-3 masini de RAR din zona. In plus, cineva din interiorul RAR, le spune oamenilor cate masini, adica cati inspectori sunt pe teren. Daca este unul singur, acesta este trimis de RAR, de la sediul central, la service-ul X caruia ii blocheaza masina de pe rampa. Service-ul X le anunta pe celelalte service-uri din zona ca "este ocupat", semn ca celelalte isi pot face de cap pentru ca nu mai este niciun inspector RAR liber prin zona. Atunci se fac adevaratele manarii si trec de ITP masini pe serii, masini intr-o stare tehnica deplorabila, adevaratele pericole publice... Nu degeaba cine vrea sa treaca ITP-ul cu o masina dubioasa trebuie sa astepte momentul oportun, atunci cand i se zice ca poate intra cu masina pe rampa.
A doua metoda este direct combinatia cu Registrul Auto Roman. Desi se spune ca masinile aflate la ITP se blocheaza aleatoriu, lucrurile stau putin diferit. Adica cineva alege ce masina, la ce ora si ce service sa fie controlat de un inspector mobil RAR. Insa exista cateva ateliere in care se face ITP ce duc "relatiile" la un nivel diferit. Adica impart spaga direct cu oamenii de la RAR sau cu inspectorii zonali, care, chiar daca vin sa verifice masina blocata, intocmesc un raport favorabil, de parca totul ar fi fost in regula. "

Edited by lex2010, 11 June 2018 - 14:35.


#17
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,034
  • Înscris: 07.11.2006

 andreic, on 11 iunie 2018 - 14:30, said:

Uzura... bucura-te ca mai faci peste 3 ani mai bine. Da orice masina se poate bloca oricand la controale sau se poate bloca de catre statie cand se constata nereguli...

Statia nu-si blocheaza clientii,stai linistit,ca nu-s nebuni,ei pierd bani prin acest lucru
Blocajele vin de la "conducere",de la centru.Vine RAR-ul sa-si ia dreptul.

#18
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,863
  • Înscris: 28.11.2001
Luam 3 statii itp intr-o localitate.
La 1 este blocata o masina si vine inspectorul RAR sa verifice. Celelalte 2 sunt libere sa faca ce vor ca nu se vor bloca masini pe stand. In momentul in care inspectorul rar a finalizat verificarea la prima statie si da ok in aplicatie automat este blocata o masina in una din celelalte statii. Acu, e varianta ca inspectorul Rar sa fie in legatura cu ala de la itp (plauzibila si foarte probabila) si sa anunte cand termina verificarea ca sa fie in regula masina de pe stand sau ala de la itp sa fie in legatura cu ceilalti de la alte statii itp. Eu merg pe prima varianta.

Edited by petman, 11 June 2018 - 14:39.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate