Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Ce se va mai interzice în materie de tehnologie/produse?
#37
Posted 19 January 2018 - 14:41
djl, on 19 ianuarie 2018 - 13:13, said: Până acum, prin unele ţări s-au interzis: 1) Becurile cu incadescenţă (importul, producţia); |
#38
Posted 19 January 2018 - 14:47
#39
Posted 19 January 2018 - 14:53
Tesla Model S P100D prinde 100 km/h in 2,3-2,4 secunde daca e setata in ludicrous mode.
Iar roadsterul 2020 o sa prinda suta in 2 sec. Iar accelerarea la viteza mari si viteza mare sunt limitate electronic pt a proteja driverul electronic, motorul, acumulatorii si de asemenea pt. a tine consumul si autonomia sub control. Altfel viteza nu e o problema. Automobilele electrice detin recordul de viteza la vehicule terestre fara reactie inca din sec 19, si il detin si in prezent. Urmeaza sa apara noi celule de acumulatori cu o chimie mai stabila si cu rezinstenta interna mai mica, si daca sunt upgradate si driverele electronice si motoarele, se poate sustine accelerarea si la viteze mai mari. Acum cu celule de tipul celor utilizate la scule, care si asa sustin 20 A / celula - muuuuuult peste ce sunt capabile celulele Li-ion uzuale, combinatia motoare-acumulatori de la P100D in modul ludicrous mode e cam la limita, nu sunt chiar fortati dar sunt utilizati la limita si pt utilizare continua evident ca se incalzesc si apare uzura, scade numarul de cicluri la care se pastreaza o capacitate apropiaa de cea originala, etc. La autonomie e mai complicat. Pt viteze normale de pana la 140 km/h, deja acumulatorul de 200 KW anuntat pt. urmatorul roadster 2020 inchide aproape complet prapastia fata de cele pe combustie. Insa asta si pt ca motorul electric are randament de 3 X mai mare, si pt ca randamentul de utilizare practica cu plaja de turatie utila mult mai mare duce la un randament chiar si de zeci de ori mai mare. Insa franarea aerodinamica creste exponential in relatie cu patratul vitezei, si atunci consumul nu mai este necesar doar scurt pt accelerare, ci si constant pt mentinere, si pt asta ar fi nevoie sa mai creasca inca de 3-6 X capacitatea ca sa ajunga la o autonomie comparabila cu cele pe combustie, si asta cu tot randamentul mult mai mare al motorului electric. Pe de alta parte, automobilele nu sunt safe la viteze de peste 130-160 km/h, deci problema e falsa sau rezolvabila deja intr-un viitor apropiat cu acumulatori de 200 KW. Edited by loock, 19 January 2018 - 14:59. |
#40
Posted 19 January 2018 - 14:56
pacopaco1967, on 19 ianuarie 2018 - 13:33, said:
Utilizarea electricului in transportul greu e inca la faza initiala si scumpa. Orice tehnologie a fost initial scumpa. Intreaba-l pe mister @djl ca tot e specialist in vechituri, cat costa un VCR la inceputul anilor '80, si cat costa cand au disparut. La fel telefoane, computere, etc. Odata tehnologia aparuta, e doar o problema de timp pana sa devina universala. |
#41
Posted 19 January 2018 - 15:06
djl, on 19 ianuarie 2018 - 13:18, said:
Eu mă întreb, dacă unele tehnologii sunt învechite, de ce nu sunt lăsate să moară de la ele, dacă nu e vorba de ceva care poate afecta negativ. Înţeleg să impui noi sistem de frânare, de semnalizare că astea ţin de siguranţă, dar dacă ar fi beneficiat de taxe 0, becurile economice s-ar fi vândut în număr mai mare şi cu timpul ar fi rămas mai puţine cu incadescenţă. Neaceasca85, on 19 ianuarie 2018 - 13:35, said:
Eu urasc ecologistii, ma intereseaza performantele si stabilitatea. Scapasem de antenele comuniste de pe case/blocuri cu ajutorul cablului/fibrei optice si acum aspectul caselor e stricat de o noua balarie: bidoane metalice de incalzit apa la soare, pardon, panouri solare, jumatate de an inutile. Eu fac baie noaptea, nu m-as baza pe ele. Dar urasc si sistemul centralizat de termoficare, Slatina e toata pe centrale individuale cu gaz metan. Ce ieftin era gazul in 2000 si cum l-au scumpit dupa aia. La mine doar consumul excesiv sta in picioare, in rest sa nu ma ia cu poluarea, ca sa nu poluezi nu mai trebuie sa traiesti, ca si cu pacatuitul. |
#42
Posted 19 January 2018 - 15:11
PSC, on 19 ianuarie 2018 - 14:25, said:
Cât despre maşini, şi în special demaraje, Tesla a bătut clar Ferrari cu timpul său de 3 secunde pentru a ajunge la 100 km/h. Mă rog, Ferrari şi-a luat revanşa când a trecut de 200 km/h şi a lăsat praf în faţa Teslei. Eu totuşi aş alege Tesla, dacă ar fi să mă dea banii afară din casă. |
#43
Posted 19 January 2018 - 15:20
Valmont43, on 19 ianuarie 2018 - 13:41, said:
Eu am ramas profund impresionat de un automobil electric si sunt convins ca asta este viitorul...combustibilii fosili isi traiesc ultimele clipe... Ce m-a impresionat la automobilul electric: -zgomotul era aproape 0(mare atentie cand traversati strada) -o incarcare costa infim fata de un plin cu benzina/motorina -este o masina absolut curata -poluare 0 |
#44
Posted 19 January 2018 - 15:26
Barboso, on 19 ianuarie 2018 - 15:11, said:
Numai sa n-ai nevoie s-ajungi in seara asta la Timisoara... Sunt 541 Km. Model S 100D are autonomie chiar 540 km. Daca te opresti normal undeva pe drum sa te dezmortesti si sa mananci ceva, cand vor fi si in RO instalate superchargere Tesla in 30 min se incarca 80% si iti ajunge sa mergi si mai departe. Si poti sa incaci suficient si in cateva minute daca te grabesti asa tare. Edited by loock, 19 January 2018 - 15:28. |
#45
Posted 19 January 2018 - 15:32
Barboso, on 19 ianuarie 2018 - 15:11, said:
Numai sa n-ai nevoie s-ajungi in seara asta la Timisoara... Cu avionul! Screenshot_2018-01-19_15-30-25.png 80.58K 21 downloads Cu mașina e nașpa, 7-8 ore. Nu se merită. Screenshot_2018-01-19_15-24-09.png 1.73MB 18 downloads |
#46
Posted 19 January 2018 - 15:32
Probabil se vor interzice becurile economice.
Cică sunt toxice deoarece conţin meriîncur |
|
#47
Posted 19 January 2018 - 15:34
loock, on 19 ianuarie 2018 - 15:26, said:
Sunt 541 Km. Model S 100D are autonomie chiar 540 km. Quote in 30 min se incarca 80% |
#48
Posted 19 January 2018 - 15:34
Becurile economice sunt cu L.E.D. Dintre cele cu L.E.D. există (foarte rar, ce-i drept) şi unele care dau lumină mai plăcută. În plus, dacă electronica e bună, ţin destul de mult. Însă trebuie reciclate, că alftel poluează mai mult decât unul cu incadescenţă.
wiseguy76, on 19 ianuarie 2018 - 14:56, said:
Orice tehnologie a fost initial scumpa. Intreaba-l pe mister @djl ca tot e specialist in vechituri, cat costa un VCR la inceputul anilor '80, si cat costa cand au disparut. La fel telefoane, computere, etc. Odata tehnologia aparuta, e doar o problema de timp pana sa devina universala. În cazil videocasetofoanelor (V.C.R.-urilor), care era calitatea aparatelor la începuturi şi care a fost calitatea ulterioară. Am un "Panasonic" de generaţie 1984, cu 3 motoare, direct drive! (singura curea e cea de la liftul casetei) şi şasiul mecanicii e din duraluminiu! În anii '90 aveau un motor sau 2, roţi dinţate şi pârghii, deci mecanică mai nefiabilă. Da, imaginea era mai bună, dar mecanica mai proastă. Nu întotdeauna când iei ceva mai ieftin iei ceva cu o tehnologie mai bună. Edited by djl, 19 January 2018 - 15:35. |
#49
Posted 19 January 2018 - 15:40
Barboso, on 19 ianuarie 2018 - 15:34, said:
Teoretic... adica vreo 400 - 450 practic. Cu doua depasiri pe Dealu Neagru si Valea Oltului, raman 350. Daca nu dai drumu' la AC si n-asculti muzica, altfel scade la 300. Extrem de mult ! djl, on 19 ianuarie 2018 - 15:34, said:
Becurile economice sunt cu L.E.D. Dintre cele cu L.E.D. există (foarte rar, ce-i drept) şi unele care dau lumină mai plăcută. În plus, dacă electronica e bună, ţin destul de mult. Însă trebuie reciclate, că alftel poluează mai mult decât unul cu incadescenţă. |
#50
Posted 19 January 2018 - 15:43
CoDoi se reduce cu ajutorul copacilor. Substanţele toxice nu sunt procesate de copaci
|
#51
Posted 19 January 2018 - 15:44
|
#52
Posted 19 January 2018 - 15:46
Prize de incarcare, dar sa nu omitem faptul ca in Romania zonele rurale nu au curent pe vreme rea, uneori se intampla sa nu poti pune carburanti din cauza penelor de curent la benzinariile din afara oraselor.
Prefer becurile economice pentru durata lor de viata mai mare, nu neaparat din motive ecologiste. Becurile incandescente de astazi tin putin si sare siguranta cand se ard. Le mai folosesc doar unde se aprinde lumina ocazional si doar 1-2 minute. |
#53
Posted 19 January 2018 - 15:48
djl, on 19 ianuarie 2018 - 15:43, said:
CoDoi se reduce cu ajutorul copacilor. Substanţele toxice nu sunt procesate de copaci |
#54
Posted 19 January 2018 - 15:51
tavitu, on 19 ianuarie 2018 - 15:32, said:
Cu avionul! tavitu, on 19 ianuarie 2018 - 15:32, said:
Cu mașina e nașpa, 7-8 ore. Nu In fine, n-are rost sa mai prelungim discutia in directia asta, fiind offtopic. Se impuneau doar niste precizari. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users