Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Ce se va mai interzice în materie de tehnologie/produse?

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
135 replies to this topic

#37
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010

View Postdjl, on 19 ianuarie 2018 - 13:13, said:

Până acum, prin unele ţări s-au interzis:
1) Becurile cu incadescenţă (importul, producţia);
Doar vanzarea pentru uz casnic este interzisa "Prin adoptarea acestei măsuri, Uniunea Europeană vrea să-i determine pe utilizatorii casnici să fie mai responsabili în ceea ce priveşte consumul de energie electrică.", cea pentru uz industrial este permisa se pare.

#38
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,623
  • Înscris: 07.02.2003

View Postdjl, on 19 ianuarie 2018 - 13:13, said:

Oare cine va fi următorul "duşman al poporului?"
Toate care iti plac tie :)

#39
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Tesla Model S P100D prinde 100 km/h in 2,3-2,4 secunde daca e setata in ludicrous mode.

Iar roadsterul 2020 o sa prinda suta in 2 sec.

Iar accelerarea la viteza mari si viteza mare sunt limitate electronic pt a proteja driverul electronic, motorul, acumulatorii si de asemenea pt. a tine consumul si autonomia sub control.

Altfel viteza nu e o problema.
Automobilele electrice detin recordul de viteza la vehicule terestre fara reactie inca din sec 19, si il detin si in prezent.

Urmeaza sa apara noi celule de acumulatori cu o chimie mai stabila si cu rezinstenta interna mai mica, si daca sunt upgradate si driverele electronice si motoarele, se poate sustine accelerarea si la viteze mai mari.
Acum cu celule de tipul celor utilizate la scule, care si asa sustin 20 A / celula - muuuuuult peste ce sunt capabile celulele Li-ion uzuale, combinatia motoare-acumulatori de la P100D in modul ludicrous mode e cam la limita, nu sunt chiar fortati dar sunt utilizati la limita si pt utilizare continua evident ca se incalzesc si apare uzura, scade numarul de cicluri la care se pastreaza o capacitate apropiaa de cea originala, etc.

La autonomie e mai complicat.
Pt viteze normale de pana la 140 km/h, deja acumulatorul de 200 KW anuntat pt. urmatorul roadster 2020 inchide aproape complet prapastia fata de cele pe combustie.
Insa asta si pt ca motorul electric are randament de 3 X mai mare, si pt ca randamentul de utilizare practica cu plaja de turatie utila mult mai mare duce la un randament chiar si de zeci de ori mai mare.
Insa franarea aerodinamica creste exponential in relatie cu patratul vitezei, si atunci consumul nu mai este necesar doar scurt pt accelerare, ci si constant pt mentinere, si pt asta ar fi nevoie sa mai creasca inca de 3-6 X capacitatea ca sa ajunga la o autonomie comparabila cu cele pe combustie, si asta cu tot randamentul mult mai mare al motorului electric.

Pe de alta parte, automobilele nu sunt safe la viteze de peste 130-160 km/h, deci problema e falsa sau rezolvabila deja intr-un viitor apropiat cu acumulatori de 200 KW.

Edited by loock, 19 January 2018 - 14:59.


#40
wiseguy76

wiseguy76

    just don't

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,219
  • Înscris: 24.05.2006

View Postpacopaco1967, on 19 ianuarie 2018 - 13:33, said:

Utilizarea electricului in transportul greu e inca la faza initiala si scumpa.

Orice tehnologie a fost initial scumpa. Intreaba-l pe mister @djl ca tot e specialist in vechituri, cat costa un VCR la inceputul anilor '80, si cat costa cand au disparut. La fel telefoane, computere, etc. Odata tehnologia aparuta, e doar o problema de timp pana sa devina universala.

#41
karax

karax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,839
  • Înscris: 14.10.2017

View Postdjl, on 19 ianuarie 2018 - 13:18, said:

Eu mă întreb, dacă unele tehnologii sunt învechite, de ce nu sunt lăsate să moară de la ele, dacă nu e vorba de ceva care poate afecta negativ. Înţeleg să impui noi sistem de frânare, de semnalizare că astea ţin de siguranţă, dar dacă ar fi beneficiat de taxe 0, becurile economice s-ar fi vândut în număr mai mare şi cu timpul ar fi rămas mai puţine cu incadescenţă.
In unele cazuri e vorba si de diferenta de pret, chestii mai vechi si poluante fiind mai ieftine, de aia necesita interzicere prin lege altfel s-ar cumpara mereu

View PostNeaceasca85, on 19 ianuarie 2018 - 13:35, said:

Eu urasc ecologistii, ma intereseaza performantele si stabilitatea.

Scapasem de antenele comuniste de pe case/blocuri cu ajutorul cablului/fibrei optice si acum aspectul caselor e stricat de o noua balarie: bidoane metalice de incalzit apa la soare, pardon, panouri solare, jumatate de an inutile. Eu fac baie noaptea, nu m-as baza pe ele.

Dar urasc si sistemul centralizat de termoficare, Slatina e toata pe centrale individuale cu gaz metan. Ce ieftin era gazul in 2000 si cum l-au scumpit dupa aia. Posted Image


La mine doar consumul excesiv sta in picioare, in rest sa nu ma ia cu poluarea, ca sa nu poluezi nu mai trebuie sa traiesti, ca si cu pacatuitul.
Daca e sa ne luam strict dupa ce ne place fiecaruia in materie de aspect sau preferinte....

#42
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

View PostPSC, on 19 ianuarie 2018 - 14:25, said:

Cât despre maşini, şi în special demaraje, Tesla a bătut clar Ferrari cu timpul său de 3 secunde pentru a ajunge la 100 km/h. Mă rog, Ferrari şi-a luat revanşa când a trecut de 200 km/h şi a lăsat praf în faţa Teslei. Eu totuşi aş alege Tesla, dacă ar fi să mă dea banii afară din casă.
Numai sa n-ai nevoie s-ajungi in seara asta la Timisoara...    :bigwhitegrin:

#43
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,867
  • Înscris: 25.01.2007

View PostValmont43, on 19 ianuarie 2018 - 13:41, said:

Eu am ramas profund impresionat de un automobil electric si sunt convins ca asta este viitorul...combustibilii fosili isi traiesc ultimele clipe...
Ce m-a impresionat la automobilul electric:
-zgomotul era aproape 0(mare atentie cand traversati strada)
-o incarcare costa infim fata de un plin cu benzina/motorina
-este o masina absolut curata
-poluare 0
Si io abia astept sa se extinda moda auto electrice. Imi voi lua o platforma diesel și voi face o gramada de bani.

#44
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006

View PostBarboso, on 19 ianuarie 2018 - 15:11, said:

Numai sa n-ai nevoie s-ajungi in seara asta la Timisoara... Posted Image

Sunt 541 Km.

Model S 100D are autonomie chiar 540 km.
Daca te opresti normal undeva pe drum sa te dezmortesti si sa mananci ceva, cand vor fi si in RO instalate superchargere Tesla in 30 min se incarca 80% si iti ajunge sa mergi si mai departe.
Si poti sa incaci suficient si in cateva minute daca te grabesti asa tare.

Edited by loock, 19 January 2018 - 15:28.


#45
tavitu

tavitu

    Minune: HE a început să emită facturile!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,598
  • Înscris: 16.02.2009

View PostBarboso, on 19 ianuarie 2018 - 15:11, said:

Numai sa n-ai nevoie s-ajungi in seara asta la Timisoara... Posted Image

Cu avionul!
Attached File  Screenshot_2018-01-19_15-30-25.png   80.58K   21 downloads

Cu mașina e nașpa, 7-8 ore. Nu se merită.
Attached File  Screenshot_2018-01-19_15-24-09.png   1.73MB   18 downloads

#46
Peter Blood

Peter Blood

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 13.02.2007
Probabil se vor interzice becurile economice.
Cică sunt toxice deoarece conţin meriîncur

#47
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

View Postloock, on 19 ianuarie 2018 - 15:26, said:

Sunt 541 Km.

Model S 100D are autonomie chiar 540 km.
Teoretic... adica vreo 400 - 450 practic.  Cu doua depasiri pe Dealu Neagru si Valea Oltului, raman 350.  Daca nu dai drumu' la AC si n-asculti muzica, altfel scade la 300.


Quote

in 30 min se incarca 80%
Extrem de mult !

#48
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
Becurile economice sunt cu L.E.D. Dintre cele cu L.E.D. există (foarte rar, ce-i drept) şi unele care dau lumină mai plăcută. În plus, dacă electronica e bună, ţin destul de mult. Însă trebuie reciclate, că alftel poluează mai mult decât unul cu incadescenţă.

View Postwiseguy76, on 19 ianuarie 2018 - 14:56, said:

Orice tehnologie a fost initial scumpa. Intreaba-l pe mister @djl ca tot e specialist in vechituri, cat costa un VCR la inceputul anilor '80, si cat costa cand au disparut. La fel telefoane, computere, etc. Odata tehnologia aparuta, e doar o problema de timp pana sa devina universala.

În cazil videocasetofoanelor (V.C.R.-urilor), care era calitatea aparatelor la începuturi şi care a fost calitatea ulterioară. Am un "Panasonic" de generaţie 1984, cu 3 motoare, direct drive! (singura curea e cea de la liftul casetei) şi şasiul mecanicii e din duraluminiu!
În anii '90 aveau un motor sau 2, roţi dinţate şi pârghii, deci mecanică mai nefiabilă. Da, imaginea era mai bună, dar mecanica mai proastă. Nu întotdeauna când iei ceva mai ieftin iei ceva cu o tehnologie mai bună.

Edited by djl, 19 January 2018 - 15:35.


#49
tavitu

tavitu

    Minune: HE a început să emită facturile!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,598
  • Înscris: 16.02.2009

View PostBarboso, on 19 ianuarie 2018 - 15:34, said:

Teoretic... adica vreo 400 - 450 practic.  Cu doua depasiri pe Dealu Neagru si Valea Oltului, raman 350.  Daca nu dai drumu' la AC si n-asculti muzica, altfel scade la 300.
Extrem de mult !
300Km / 80Km/h = 3.75 ore, nu știu alții cum sunt, dar eu, după 3-4 ore de stat într-o mașină chiar apreciez 30 de minute de pauză.

View Postdjl, on 19 ianuarie 2018 - 15:34, said:

Becurile economice sunt cu L.E.D. Dintre cele cu L.E.D. există (foarte rar, ce-i drept) şi unele care dau lumină mai plăcută. În plus, dacă electronica e bună, ţin destul de mult. Însă trebuie reciclate, că alftel poluează mai mult decât unul cu incadescenţă.
Ai făcut și calculul pentru CO2 de zici că poluează mai mult?

#50
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
CoDoi se reduce cu ajutorul copacilor. Substanţele toxice nu sunt procesate de copaci   :)

#51
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,784
  • Înscris: 06.09.2004

View Postdjl, on 19 ianuarie 2018 - 13:18, said:

Eu mă întreb, dacă unele tehnologii sunt învechite, de ce nu sunt lăsate să moară de la ele, dacă nu e vorba de ceva care poate afecta negativ.
de ce crezi tu ca au fost eliminate becurile incadescente si pungile de plastic?

#52
Neaceasca85

Neaceasca85

    Gaz ieftin si curent ieftin

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,817
  • Înscris: 14.10.2008
Prize de incarcare, dar sa nu omitem faptul ca in Romania zonele rurale nu au curent pe vreme rea, uneori se intampla sa nu poti pune carburanti din cauza penelor de curent la benzinariile din afara oraselor.

Prefer becurile economice pentru durata lor de viata mai mare, nu neaparat din motive ecologiste. Becurile incandescente de astazi tin putin si sare siguranta cand se ard. Le mai folosesc doar unde se aprinde lumina ocazional si doar 1-2 minute.

#53
tavitu

tavitu

    Minune: HE a început să emită facturile!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,598
  • Înscris: 16.02.2009

View Postdjl, on 19 ianuarie 2018 - 15:43, said:

CoDoi se reduce cu ajutorul copacilor. Substanţele toxice nu sunt procesate de copaci   Posted Image
Adevărat, dar cineva trebuie să planteze copacii ăștia și să se asigure că nu sunt tăiați. Ce este mai ușor de realizat, să plantezi sute de mii de hectare de copaci și să te asiguri că nu sunt tăiați, sau să promovezi folosirea de consumatori (becuri, aspiratoare) eficienți?

#54
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

View Posttavitu, on 19 ianuarie 2018 - 15:32, said:

Cu avionul!
Nu, mersi !  Limita (greutate / gabarit / continut) la bagaje, caratul bagajelor de cateva ori, vreo ora pana la aeroport, doua ore de frecat duda in aeroport, perchezitie si-n c*r, o ora zborul, inca vreo ora pana ajung in oras, unde am treaba, dependenta de taxi / autobuz la destinatie, plus orarul impus de altii... pt mine rezulta un mare NU la avion.


View Posttavitu, on 19 ianuarie 2018 - 15:32, said:

Cu mașina e nașpa, 7-8 ore. Nu se merită.
La ultimul drum am facut cate 6 ore, pe fiecare sens, din usa-n usa... doar o ora mai mult decat cu avionul.  Si-am plecat cand am fost gata si-am avut chef, fara stres ca "e tarziu, pierd avionul", si-a fost mult mai comod, mai placut si mai relaxant (pt mine) decat cu avionul, si-am avut si cu ce sa ma misc, la destinatie.


In fine, n-are rost sa mai prelungim discutia in directia asta, fiind offtopic.  Se impuneau doar niste precizari.   :)

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate