Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Ce se va mai interzice în materie de tehnologie/produse?

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
135 replies to this topic

#19
Valmont43

Valmont43

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 15,148
  • Înscris: 22.01.2013
Eu am ramas profund impresionat de un automobil electric si sunt convins ca asta este viitorul...combustibilii fosili isi traiesc ultimele clipe...
Ce m-a impresionat la automobilul electric:
-zgomotul era aproape 0(mare atentie cand traversati strada)
-o incarcare costa infim fata de un plin cu benzina/motorina
-este o masina absolut curata
-poluare 0

#20
shefu_de_combinat

shefu_de_combinat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,022
  • Înscris: 18.01.2007

 Valmont43, on 19 ianuarie 2018 - 13:41, said:

Eu am ramas profund impresionat de un automobil electric si sunt convins ca asta este viitorul

Sa vedem daca avem destule materiale pe planeta pentru a face tranzitia.

https://www.reuters....t-idUSKBN15T1VR

#21
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006
Se gasesc becuri de orice fel, inclusiv de brand si halogene si normale.
Se gasesc usor si prin supermarket, nu doar la buticuri.
Si asta pt uz casnic, insa pt uz profesional nici nu sunt restrictii.
La cuptoare se poate aplica o solutie moderna cu sursa LED plasata in exteriorul cuvei, fibra optica pana in cuptor si cristal pt. refractie, insa atat pt cele deja facute cat si pt majoritatea celor noi o a vezi in continuare banalele becuri de 15W specificate special pt functionare la 300 C (atentie sunt diferite de cele pt frigider ).

La aspiratoare iar nu exista restrictii de putere pt cele de uz profesional care se pot utiliza bine merci si acasa.
Problema aiurita vine din faptul ca si astea au majoritatea puterea limitata, si e nasol pt ca o filtrare f. eficienta e nevoie de filtre substantiale, sia sta cere minim 2000 W ca sa pastreze si puterea de asiprare la un nivel decent.

Motoarele diesel au avut doar avantajul unui randament mai bun datorita compresiei mult mai mari, alte avantaje nu au.
Multi au impresia ca au cuplu mai mare si fiabilitate la cuplu mai mare, dar asta e fals.
Ce conteaza este cuplul final la roata, si asta se face din raportul de demultplicare, din reductorul de turatie, iar fiabilitatea tine de materiale si fortarea lor, si la diesel sunt fortate mai mult. Un benzinar cu o cilindree corespunzatoare, care sa nu fie turat exagerat pt materialele din care sunt facute piesele, poate sa fie mai fiabil decat un motor diesel.
Insa benzinarul are randament mai mic, si consumul e mai mare atat datorita randamentului mai mic, cat si datorita faptului ca benzina are capacitate calorica mai mica decat combustibilul diesel, si din motivul asta toate urmeaza sa fie inlocuite cu motoare electrice.

Edited by loock, 19 January 2018 - 13:51.


#22
Neaceasca85

Neaceasca85

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,725
  • Înscris: 14.10.2008

 Valmont43, on 19 ianuarie 2018 - 13:41, said:

Eu am ramas profund impresionat de un automobil electric si sunt convins ca asta este viitorul...combustibilii fosili isi traiesc ultimele clipe...
Ce m-a impresionat la automobilul electric:
-zgomotul era aproape 0(mare atentie cand traversati strada)
-o incarcare costa infim fata de un plin cu benzina/motorina
-este o masina absolut curata
-poluare 0
Mutam arderea de combustibili fosili din motorul masinii in termocentralele electrice. Nu agreez acumulatorii si bateriile in general si nu stiu cat de eco sunt, plumb, acid and shit.

Trebuie sa-mi iau rapid o noua masina diesel care sa aiba si transmisie automata, pana nu le interzic neocomunistii astia albastri.

#23
MikeSpike

MikeSpike

    Cinic real

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,681
  • Înscris: 22.01.2015
Strict la produse:Seminte prajite,bere la pet de 3lt. Sau sa le dea pe cartel.Posted Image

#24
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,795
  • Înscris: 01.11.2011

 dreaQ, on 19 ianuarie 2018 - 13:14, said:

Becurile si pungile nu-s chiar mare tehnologie.
Acum 100 de ani cam erau.

#25
Daco_Get

Daco_Get

    Green Members

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,481
  • Înscris: 30.01.2008

 djl, on 19 ianuarie 2018 - 13:13, said:



Oare cine va fi următorul "duşman al poporului?"

Robotul !

#26
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,795
  • Înscris: 01.11.2011

 SpeedDemon, on 19 ianuarie 2018 - 13:27, said:

Eu am vazut pe afara camioane cu biogas.
În Italia e plin de autobuze pentru transport în comun care merg exclusiv cu gaz natural. E şi ieftin şi nici nu poluează.

 pacopaco1967, on 19 ianuarie 2018 - 13:33, said:

Pe benzina consumul ar fi dublu .
De unde ideile astea!?

#27
Neaceasca85

Neaceasca85

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,725
  • Înscris: 14.10.2008

 loock, on 19 ianuarie 2018 - 13:43, said:

Se gasesc becuri de orice fel, inclusiv de brand si halogene si normale.
Se gasesc usor si prin supermarket, nu doar la buticuri.
Si asta pt uz casnic, insa pt uz profesional nici nu sunt restrictii.
La cuptoare se poate aplica o solutie moderna cu sursa LED plasata in exteriorul cuvei, fibra optica pana in cuptor si cristal pt. refractie, insa atat pt cele deja facute cat si pt majoritatea celor noi o a vezi in continuare banalele becuri de 15W specificate special pt functionare la 300 C (atentie sunt diferite de cele pt frigider ).

La aspiratoare iar nu exista restrictii de putere pt cele de uz profesional care se pot utiliza bine merci si acasa.
Problema aiurita vine din faptul ca si astea au majoritatea puterea limitata, si e nasol pt ca o filtrare f. eficienta e nevoie de filtre substantiale, sia sta cere minim 2000 W ca sa pastreze si puterea de asiprare la un nivel decent.

Motoarele diesel au avut doar avantajul unui randament mai bun datorita compresiei mult mai mari, alte avantaje nu au.
Multi au impresia ca au cuplu mai mare si fiabilitate la cuplu mai mare, dar asta e fals.
Ce conteaza este cuplul final la roata, si asta se face din raportul de demultplicare, din reductorul de turatie, iar fiabilitatea tine de materiale si fortarea lor, si la diesel sunt fortate mai mult. Un benzinar cu o cilindree corespunzatoare, care sa nu fie turat exagerat pt materialele din care sunt facute piesele, poate sa fie mai fiabil decat un motor diesel.
Insa benzinarul are randament mai mic, si din motivul asta toate urmeaza sa fie inlocuite cu motoare electrice.
De cativa ani sunt la moda plitele electrice si cuptoarele electrice. Pana si cuptorul electric are tot bec incandescent clasic, ar fi putut sa-l prevada cu fibra aia optica si sursa LED. Eu prefer masina de gatit clasica cu gaz metan dar cu aprindere electrica, apas butonul nu trag chibrite, nici nu mai am prin casa chibrite, nici brichete.

AC-urile cu compresor clasic ON-Off deja sunt interzise, sunt doar Inverterele pline de electronica stricabila. De mic mi-a placut sunetul de compresor frigorific clasic precum si cel de motor diesel, plus mirosul de motorina si GPL, nu-mi place mirosul de benzina. Ador cat de frumos pleaca de pe loc un diesel.

Vehicule electrice cu retele incorporate in drumuri precum tramvaiele, metrourile si troleibourile de ce nu fac? Posted Image Mi-ar place electric fara acumulatori. Posted Image

Edited by Neaceasca85, 19 January 2018 - 13:53.


#28
tavitu

tavitu

    Minune: HE a început să emită facturile!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,598
  • Înscris: 16.02.2009

 djl, on 19 ianuarie 2018 - 13:18, said:

Eu mă întreb, dacă unele tehnologii sunt învechite, de ce nu sunt lăsate să moară de la ele, dacă nu e vorba de ceva care poate afecta negativ. Înţeleg să impui noi sistem de frânare, de semnalizare că astea ţin de siguranţă, dar dacă ar fi beneficiat de taxe 0, becurile economice s-ar fi vândut în număr mai mare şi cu timpul ar fi rămas mai puţine cu incadescenţă.

Este vorba de viteza de înlocuire. Ca să prevenim unele probleme, unele tehnologii trebuie înlocuite mai repede decât ciclul de uzură ale tehnologiei respective.

Iar asta cu taxele e mai complicată, orice tehnologie nouă e scumpă la început și devine mai ieftină pe măsură ce trece timpul și crește producția, economia de scară. Degeaba ai taxe 0, dacă inițial tehnologia nouă costă mai mult decât tehnologia veche. Dacă are preț prea mare, oamenii nu o să o cumpere, dacă nu sunt vândute suficiente produse nu se realizează economia de scară, deci prețul rămâne tot prea mare. Statul ar trebui ori să subvenționeze cu bani tehnologia nouă ori să taxeze mult mai mult tehnologia veche ori să interzică tehnologia veche.

#29
dreaQ

dreaQ

    I'm too old for this shit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,382
  • Înscris: 02.06.2005
Unele sunt interzise la vanzare nu la utilizare....becurile cu incandescenta, aer conditionat clasic cu compresor la fel si pungile sau unele centrale termice.
La masinile diesel treaba sta nitel altfel in sensul ca in unele zone le poate fi interzis accesul dar se pot cumpara.

PS daca am pus pungile la tehnologie cred ca putem pune si placile de azbo-ciment si in general chestiile care contin azbest.

Edited by dreaQ, 19 January 2018 - 13:59.


#30
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009

 neur0, on 19 ianuarie 2018 - 13:52, said:

În Italia e plin de autobuze pentru transport în comun care merg exclusiv cu gaz natural. E şi ieftin şi nici nu poluează.

Italienii au ceva si mai smecher http://chic-project....es/bolzanobozen
Eu am vazut autobuze pe hidrogen la Bolzano, au o statie de alimentare cu porti automate unde doar ele intra. Deci ca civil sa iti iei masina pe hidrogen probabil iei teapa.

Quote

Multi au impresia ca au cuplu mai mare si fiabilitate la cuplu mai mare, dar asta e fals.
Ce conteaza este cuplul final la roata, si asta se face din raportul de demultplicare, din reductorul de turatie

Turbina e principalul responsabil pt cuplul motoarelor diesel in comparatie cu motoare natural aspirate benzinare. Dar sunt destule motoare pe benzina, turbo cu un cuplu foarte mare.
Raportul ca raportul dar e vorba si de motor la final.
De altfel motorul diesel fara turbina e un dezastru.

Edited by SpeedDemon, 19 January 2018 - 14:06.


#31
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006

 Neaceasca85, on 19 ianuarie 2018 - 13:45, said:

Mutam arderea de combustibili fosili din motorul masinii in termocentralele electrice. Nu agreez acumulatorii si bateriile in general si nu stiu cat de eco sunt, plumb, acid and shit.

Trebuie sa-mi iau rapid o noua masina diesel care sa aiba si transmisie automata, pana nu le interzic neocomunistii astia albastri.

Se interzic termocentralele pe combustibili, si ai scapat si de problema asta.
Pot sa ramana termocentrale solare cu oglinzi.

Iar acumulatori cu plumb/acid se folosesc in variante speciale deep cycle cu gel doar pt motostivuitoare si golf-carturi.
Au fost desigur si facaturi cu asa ceva pt automobile, dar au capacitate mica si greutate mare, si viata limitata chiar si la cei deep cycle.
Si la 1905 se foloseau altfel de acumulatori pt automobile, Edison avea o megafabrica de acumulatori alcalini dedicati pt asa ceva.
Iar acum se folosesc acumulatori Li-ion, si posibil in viitor si potasiu-ion, sodiu-ion, dual-carbon-litiu/sodiu/potasiu, etc.

Edited by loock, 19 January 2018 - 14:06.


#32
Neaceasca85

Neaceasca85

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,725
  • Înscris: 14.10.2008

 dreaQ, on 19 ianuarie 2018 - 13:58, said:

Unele sunt interzise la vanzare nu la utilizare....becurile cu incandescenta, aer conditionat clasic cu compresor la fel si pungile sau unele centrale termice.
La masinile diesel treaba sta nitel altfel in sensul ca in unele zone le poate fi interzis accesul dar se pot cumpara.

PS daca am pus pungile la tehnologie cred ca putem pune si placile de azbo-ciment si in general chestiile care contin azbest.
Aha, centralele pe gaz doar in condensatie, cica economisesc gaz recuperand caldura din gazele arse, am asa ceva din 2008 dar ghici ce, daca o centrala clasica poate functiona fara interventii 10 ani de zile, cea in condensatie ma costa 300 de lei la fiecare 3 ani sa fie curatata de kalamina, care se acumuleaza in cantitati duble-triple fatza de una clasica, la fiecare 3 ani nu se mai aprinde arzatorul si trebuie vreme de 3 ore sa curete meseriasul kalamina, calcarul ala de acolo. Buderus Logamax GB-112-eroarea 6 A, defect clasic la acest model.

Edited by Neaceasca85, 19 January 2018 - 14:07.


#33
laffin

laffin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,502
  • Înscris: 16.03.2007

 Neaceasca85, on 19 ianuarie 2018 - 14:06, said:

Aha, centralele pe gaz doar in condensatie, cica economisesc gaz recuperand caldura din gazele arse, am asa ceva din 2008 dar ghici ce, daca o centrala clasica poate functiona fara interventii 10 ani de zile, cea in condensatie ma costa 300 de lei la fiecare 3 ani sa fie curatata de kalamina, care se acumuleaza in cantitati duble-triple fatza de una clasica, la fiecare 3 ani nu se mai aprinde arzatorul si trebuie vreme de 3 ore sa curete meseriasul kalamina, calcarul ala de acolo. Buderus Logamax GB-112-eroarea 6 A, defect clasic la acest model.

Pune mana si invata s-o cureti si te-ai scos. sau ia-ti una conventionala, inca se mai gasesc.

#34
ursamajor

ursamajor

    Anonymous

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,410
  • Înscris: 08.12.2005

 Valmont43, on 19 ianuarie 2018 - 13:41, said:

Eu am ramas profund impresionat de un automobil electric si sunt convins ca asta este viitorul...combustibilii fosili isi traiesc ultimele clipe...
Ce m-a impresionat la automobilul electric:
-zgomotul era aproape 0(mare atentie cand traversati strada)
-o incarcare costa infim fata de un plin cu benzina/motorina
-este o masina absolut curata
-poluare 0
Ai vrut să spui și "autonomie de rahat" și "baterii scumpe", nu?.
O fi el motorul electric viitorul, dar nu automobilul electric cu baterii reîncărcabile. În niciun caz. Poate ceva cu pile de combustie (hidrogen), gen Toyota sau Honda.

#35
Gaby_M

Gaby_M

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,686
  • Înscris: 29.04.2014

 djl, on 19 ianuarie 2018 - 13:13, said:

Oare cine va fi următorul "duşman al poporului?"
Prezervativele sint din material biodegradabil? Daca nu, ar trebui interzise neaparat!

#36
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Trebuie păstrat un echilibru, excesele nu sunt bune nicăieri. Nici în consum, nici în economie.
Am trăit o epocă cu economii excesive, trăim acum una cu consum excesiv... niciuna nu e bună. Trebuie un echilibru între producţie şi consum, numai că sunt câţiva dezechilibraţi care vor să aibă ei totul şi de aici şi consumul excesiv, şi ecologiştii etc.
Cât despre maşini, şi în special demaraje, Tesla a bătut clar Ferrari cu timpul său de 3 secunde pentru a ajunge la 100 km/h. Mă rog, Ferrari şi-a luat revanşa când a trecut de 200 km/h şi a lăsat praf în faţa Teslei. Eu totuşi aş alege Tesla, dacă ar fi să mă dea banii afară din casă.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate