Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebare motor auto

Opel Astra K

Probleme sistem audio mașina

Radio care se incinge
 problema -amplificator cu tranzis...

Retragere bani din cont inainte d...

Plata cu cardul si bacsisul

Primire bani din Danemarca prin N...
 Alerta securitate Fedora Linux 40...

Problemuțe sistem audio ma&#...

Renovare balcon

installation has failed there was...
 Montura polara.....

Sfat inchiriere locuinta unei per...

Sursa stereo -> amplif mono

Dan Blondu vs. Marian Piciu
 

Acumulatori cu Litiu - stocare energie regenerabila

* * * * * 8 votes
  • Please log in to reply
10508 replies to this topic

#10405
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,618
  • Înscris: 05.12.2005

View PostN3mesis, on 07 aprilie 2024 - 17:36, said:

Si fiabilitatea e la un sfert.
Asta de unde ai scos-o?

#10406
N3mesis

N3mesis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,854
  • Înscris: 16.05.2010
Attached File  IMG_20230222_130236.jpg   223.36K   23 downloads

Pentru ca deja am un pachet 60/20 cam de un an. Elementi LG de 3200. Dar nu mai tine ca la inceput dupa cateva sute de incarcari.

#10407
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,618
  • Înscris: 05.12.2005
Și echilibrarea la pack-ul ăla cum se face?

#10408
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,349
  • Înscris: 29.05.2004

View Postmihaicozac, on 08 aprilie 2024 - 08:48, said:

Și echilibrarea la pack-ul ăla cum se face?

din ce vad are in el un "bms" din ala pasiv cu 50mA curent de balansare.

#10409
N3mesis

N3mesis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,854
  • Înscris: 16.05.2010
E echilibrat, am masurat seriile separate. Nu asta e problema. Nici macar nu a fost incarcat la 100% sau descarcat complet. Dar lifepo promite cicluri mai multe, deci ar trebui sa reziste mai bine in timp.
Am văzut deștepți care faceau pachete cu lipo pentru fotovoltaice. O prostie, ajunge mult mai scump si mai complicat.

#10410
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,618
  • Înscris: 05.12.2005
Eu fac parte din proștii ăia care au baterii Li-Ion la sistemul fotovoltaic și nu regret. Am 51kWh capacitate, au costat cca. 80Euro/kWh și funcționează perfect, după un an și ca. 60 de cicluri de funcționare nu au pierdut deloc din capacitate și nici balancerul nu a avut deloc de lucru, celulele individuale se mențin perfect echilibrate. E drept că nu a văzut curenți mai mari de 0,2C nici la încărcare nici la descărcare.

#10411
N3mesis

N3mesis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,854
  • Înscris: 16.05.2010
Eu vorbeam de acumulatori 18650, la care trebuie sute in serie si in paralel. Nu chestii auto, cu capacitate mare. Astia vreau sa ii inlocuiesc cu celule de 20a.

#10412
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,618
  • Înscris: 05.12.2005
Păi și proștii de la Tesla așa și-au construit bateriile, cu sute de elemente serie-paralel, și au funcționat foarte bine.
Un prieten care lucrează la CTP Cluj îmi spunea că și autobuzele electrice din oraș, construite de polonezi, tot elemente 18650 au. 450kWh...

Edited by mihaicozac, 08 April 2024 - 10:57.


#10413
theionutzradu1991

theionutzradu1991

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,585
  • Înscris: 28.11.2017
Primul meu "proiect"  a inceput cu 18650, trecusem putin peste 500wh , vreo 70 si ceva de bucati! Asta acum eheeee, 6 luni!

Daca te inveti sa lucrezi cu astea cand treci la ceva mai de calitate e plictiseala.
Nu mai are nici un farmec.
bagi mppt victron, bms de la jkbms, celule lifepo4 cu surub.
Se duce din tot farmecul DIY.

Attached Files



#10414
N3mesis

N3mesis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,854
  • Înscris: 16.05.2010

 mihaicozac, on 08 aprilie 2024 - 10:43, said:

Păi și proștii de la Tesla așa și-au construit bateriile, cu sute de elemente serie-paralel, și au funcționat foarte bine.
Nu sunt acelasi format la tesla.

 mihaicozac, on 08 aprilie 2024 - 10:43, said:

Un prieten care lucrează la CTP Cluj îmi spunea că și autobuzele electrice din oraș, construite de polonezi, tot elemente 18650 au. 450kWh...
Ma indoiesc. Am 108 elementi pentru 1.2kw. E suficient sa cedeze unu si e cam nasol.

 theionutzradu1991, on 08 aprilie 2024 - 11:02, said:

Primul meu "proiect"  a inceput cu 18650, trecusem putin peste 500wh , vreo 70 si ceva de bucati! Asta acum eheeee, 6 luni!
Fa socoteala pentru 2.5kw. Sau pui 8 celule de 100a si ai scapat.

#10415
stoianalin

stoianalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,774
  • Înscris: 17.01.2014
2 in 1 -> baterii NMC made in Romania Posted image  si prima baterie de stocare de mare capacitate montata la noi.

https://www.digi24.r...romania-2752255

#10416
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,618
  • Înscris: 05.12.2005
Prime București are 35 de angajați, bateria aia reprezintă probabil munca lor pe un an. Parcă tot elemente 18650 sub licență Samsung produceau la deschidere.

#10417
theionutzradu1991

theionutzradu1991

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,585
  • Înscris: 28.11.2017
https://primebatteri...l-Datasheet.pdf
Cica fabrica asta din stirea aia fac si baterii.
Totusi, li nmc 7500 cicluri nu e cam... suspect?

#10418
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,618
  • Înscris: 05.12.2005
Eu mă îndoiesc că bateria aia e fabricată complet la noi, poate doar asamblată din componente importate.
La NMC funcție de proporțiile metalelor din compoziție se poate atinge un nr. de cicluri foarte mare dar prețul e mai mare față de LiFePO4. Samsung SDI are o asemenea baterie la vânzare și Prime o cumpără cel mai probabil de la ei. E și normal să fie necesară o viață cât mai lungă pt. că bateria aia va fi încărcată și descărcată complet cel puțin de 2 ori pe zi.

#10419
pexic

pexic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,349
  • Înscris: 29.05.2004
"De asemenea, aceasta va testa funcționalitatea bateriei pentru a demonstra beneficiile imediate ale instalațiilor de stocare atașate surselor de producere a energiei regenerabile."

asta putea sa ne intrebe pe noi ca stim deja :)

 theionutzradu1991, on 09 aprilie 2024 - 11:53, said:

https://primebatteri...l-Datasheet.pdf
Cica fabrica asta din stirea aia fac si baterii.
Totusi, li nmc 7500 cicluri nu e cam... suspect?

suspect de mic ? se fac NMC care au peste 7000cicluri si peste 80% din capacitatea initiala de acum 10 ani cel putin.

Edited by pexic, 09 April 2024 - 13:15.


#10420
theionutzradu1991

theionutzradu1991

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,585
  • Înscris: 28.11.2017
"NMC Battery
An NMC battery has an expected cycle life of about 2000-2500 cycles. It can provide full power for about three to four years but then suffers fast degradation."

Nu ar fi problema de cicluri, ar fi problema de timp!

Dar...
O fi, nustiu!

#10421
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,618
  • Înscris: 05.12.2005
Păi există mașini cu baterii NMC care funcționează de 10 ani și încă țin. Cotețul meu are 6 ani și bateria încă e la maximum, fără degradare.
Nu trebuie să iei de bun orice articol de pe internet, multe sunt scrise cu picioarele.

#10422
stdalionutpwr

stdalionutpwr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,416
  • Înscris: 08.04.2020
Am niste celule de 50 ah pouch samsung, NMC cine stie de cand, probabil peste 10 ani dintr-o baterie EV, 20s cu BMS-ul pe ea, singura problema era debalasarea grava, am circulat cu scooterul la inceput fara BMS. si a murit o celula,  cand esti pe drum ii dai bataie cat merge, si a mers chiar cu o celula moarta.

Ulterior am dezasamblat packul si am observat debalansarea, am facut o balansare crude cu curent de 20a, o rezistenta de putere cu care le-am adus la  aceeasi tensiune, apoi am pus un BMS ieftin fara balansare, merge de doi ani si are cei 50 ah. in schimb bateria cu 18650 16 s 6p 20 ah starts to fade dupa 3 ani si caa 500 cicluri.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate