Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 

VW nu se potolește: Două dispozitive ilegale pentru emisii, descoperite pe un model al mărcii

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
620 replies to this topic

#595
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Aham. Cu ce consecinte pentru utilizator?
Parametrii masinii ramin aceiasi?

#596
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
E clar ca nu raman aceiasi si asta e in detrimentul consumatorului. Si nu e vina lui ca a fost mintit (intentionat sau nu) de catre producatorul auto. Dar un utilizator cu un gram de constiinta ar trebui sa fie de acord cu un eventual retro-fit sau reprogramare. Iar daca nu e de acord poate cere compensatii pe cale legala, asa cum se face in SUA.
Am zis ca ar trebui sa accepte reprogramarea ECU deoarece un anumit consum sau putere/cuplu nu sunt mai importante decat mediul sau sanatatea publica.

#597
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007
Scrie acolo: ,,De asemenea, odată cu introducerea noului software rămân nemodificate puterea maximă a motorului și momentul motor maxim determinate inițial. Prin actualizarea software-ului, durabilitatea motorului și a sistemului de tratare ulterioară a gazelor arse nu se modifică negativ."

Ca e de crezut sau nu ce spune importatorul e la latitudinea fiecaruia.
Ce nu scrie e ce se intampla daca nu te duci, nu-l vad ca un recall obligatoriu. De altfel, parca am citit pe aici pe un posesor care a spus ca la revizie a fost pus sa semneze o hartie ca nu vrea update de soft si cu asta Porsche s-a spalat pe maini (cel putin ciudat, daca nu ilegal).

Edited by Hansolo, 22 February 2018 - 10:11.


#598
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
@inuendo0
Moral ai dreptate, dar eu am platit pentru anumiti parametri ai masinii.
Asa ca eu n-as fi de acord cu resoftarea. Iar asta cu compensatiile pe cale legala e cu bataie lunga, dureaza ani de zile, si n-ai certitudinea unei victorii.

@hansolo
Eu am citit ce scrie acolo, dar o gasesc greu de inghitit. Daca era asa de simplu, de ce ar fi trisat? Ceva nu se leaga.

Edited by dan78rom, 22 February 2018 - 10:13.


#599
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View Postdan78rom, on 22 februarie 2018 - 10:11, said:

@hansolo
Eu am citit ce scrie acolo, dar o gasesc greu de inghitit. Daca era asa de simplu, de ce ar fi trisat? Ceva nu se leaga.
Ba da, se cam leaga.
Tu, cand cumperi o masina, cumperi puterea maxima si cuplul maxim. Astea vor fi neschimbate dupa resoftare.
Insa cuplul maxim si puterea maxima se obtin doar la WOT, iar la WOT oricum sistemul antipoluare este dezactivat (in special EGR-ul).
Asadar, ei prin recall modifica curba de intrare a EGR-ului in sarcina partiala. Evident ca performanta masinii va fi alterata, insa nu valorile maxime, ci cele intermediare, de acceleratii curente, normale.
Aceste lucruri nu sunt stabilite in contract.

Eu nu ma duc la recall pentru asa ceva.

#600
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Pai si de ce nu puteau scoate masina direct asa pe poarta fabricii?
Inseamna ca diferentele sint dramatice, si multi n-ar mai fi cumparat masinile, datorita unor performante jalnice in regim uzual. Care aspect este chiar mai important decit puterea maxima.
Oricum ar fi, nu-i ok. Atita timp cit organele statului (RAR) au omologat masina aia asa cum este, ma doare in basca de descoperirile ulterioare. N-au decit sa-si schimbe modalitatile de omologare, e problema lor.

#601
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007

View Postdan78rom, on 22 februarie 2018 - 10:11, said:

@inuendo0
Moral ai dreptate, dar eu am platit pentru anumiti parametri ai masinii.
Asa ca eu n-as fi de acord cu resoftarea. Iar asta cu compensatiile pe cale legala e cu bataie lunga, dureaza ani de zile, si n-ai certitudinea unei victorii.

@hansolo
Eu am citit ce scrie acolo, dar o gasesc greu de inghitit. Daca era asa de simplu, de ce ar fi trisat? Ceva nu se leaga.
Am mai scris, motivele principale din documentele de la procesul din SUA sunt de ordin tehnic (la cele cu LNT infundarea mai frecventa a EGR, la SCR consum sporit de adblue).
Uite si aici (a pus mai demult valitudor link-ul) ca sa vezi diferentele https://www.theicct....EU_20171214.pdf
Vezi pag. 2 pentru SUA (unde modificarile necesare au fost mai ample, inclusiv hardware) si pag. 3 pentru UE.
Concluzia dupa masuratori e ca nu se va modifica mai nimic dupa update, avand in vedere ca puterea si consumul de la omologare nu trebuie sa se modifice (altfel se anuleaza omologarea).
In summary, the fixes in the United States are far more effective than those in Europe, with the U.S. modifications controlling almost all of the excess emissions while the EU diesels are allowed to emit more than three times the standard after the fix, even on a chassis dynamometer highway test, and as much as eight times the standard in the real world

Am dubii insa ca vor fi modificate ce spune valitudor (acceleratii curente), nicaieri nu scrie asta si conformarea cu datele de omologare trebuie facuta la valorile respective (adica NEDC); la cele cu SCR chiar nu vad o legatura directa intre putere si consumul de AdBlue iar la LNT exista intr-adevar o legatura legata de eficienta combustiei insa mai degraba o vad legata de consum nu de putere.

View Postvalitudor, on 22 februarie 2018 - 13:12, said:

Ba da, se cam leaga.
Tu, cand cumperi o masina, cumperi puterea maxima si cuplul maxim. Astea vor fi neschimbate dupa resoftare.
Insa cuplul maxim si puterea maxima se obtin doar la WOT, iar la WOT oricum sistemul antipoluare este dezactivat (in special EGR-ul).
Asadar, ei prin recall modifica curba de intrare a EGR-ului in sarcina partiala. Evident ca performanta masinii va fi alterata, insa nu valorile maxime, ci cele intermediare, de acceleratii curente, normale.
Aceste lucruri nu sunt stabilite in contract.

Eu nu ma duc la recall pentru asa ceva.
Ca sa nu adorm si eu neinvatat (sa nu spun altfel), explica-mi si mie te rog ce e ala WOT si unde scrie ca la masurarea cuplu/putere maxima sistemul antipoluare e dezactivat.

View Postdan78rom, on 22 februarie 2018 - 13:27, said:

Pai si de ce nu puteau scoate masina direct asa pe poarta fabricii?
Inseamna ca diferentele sint dramatice, si multi n-ar mai fi cumparat masinile, datorita unor performante jalnice in regim uzual. Care aspect este chiar mai important decit puterea maxima.
Oricum ar fi, nu-i ok. Atita timp cit organele statului (RAR) au omologat masina aia asa cum este, ma doare in basca de descoperirile ulterioare. N-au decit sa-si schimbe modalitatile de omologare, e problema lor.
RAR n-a omologat nimic.
Descoperirile ulterioare daca se dovedesc legal imputabile a fi din vina producatorului atunci acesta trebuie sa acorde compensatii si sa regleze situatia, daca e o deficienta a sistemului de omologare atunci e mai complicat.
Cat priveste ,,performantele in regim uzual" e o discutie tare lunga si complicata deoarece e doar subiectiva, nu tehnica.

Edited by Hansolo, 22 February 2018 - 14:30.


#602
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View Postdan78rom, on 22 februarie 2018 - 13:27, said:

Oricum ar fi, nu-i ok. Atita timp cit organele statului (RAR) au omologat masina aia asa cum este, ma doare in basca de descoperirile ulterioare. N-au decit sa-si schimbe modalitatile de omologare, e problema lor.
Exact asta a fost parerea mea imediat dupa izbucnirea scandalului, cand m-am dumirit ca e real si nu facatura.
Eu am vrut o masina cu anumite caracteristici, iar VW s-a obligat sa mi-o dea. M-a interesat consumul, fiabilitatea, puterea, etc. Am fost multumit.
Ulterior, Statul, pe care eu il platesc sa ma protejeze, descopera (ma rog, nu al meu, ci alt Stat) ca VW i-ar fi pacalit pe ei, iar VW cica ma otraveste.
Pai... a cui era sarcina de a ma proteja pe mine, a companiei sau a statului? Cine trebuia sa verifice? Ce treaba am eu cu VW? Eu am vrut o masina sigura, ieftina, etc. Nu am absolut nimic ce sa le reprosez. Din acest motiv nu merg nici la recall... :)


View Postdan78rom, on 22 februarie 2018 - 13:27, said:

Pai si de ce nu puteau scoate masina direct asa pe poarta fabricii?
Buna intrebare. Sa nu-ti inchipui ca dupa update/recall masina va emite NOx in limite legale on road. :D NOOO WAY. Au scos doar softul de pacalire si au facut EGR-ul ceva mai agresiv. Ma indoiesc ca nu are un impact asupra consumului si asupra puterii in sarcina partiala, chiar daca e posibil sa nu fie vizibil. Probabil lupta asta cu consumul minim dupa care alergam cu totii i-au facut pe toti sa minta intr-un fel sau altul....


View PostHansolo, on 22 februarie 2018 - 14:28, said:

Am mai scris, motivele principale din documentele de la procesul din SUA sunt de ordin tehnic (la cele cu LNT infundarea mai frecventa a EGR, la SCR consum sporit de adblue).

Eu vorbeam de Europa, nu de SUA. Inainte de a veni VW cu fixul am fost aproape sigur ca in Europa va fi modificare soft, iar in SUA va fi hardware pentru cele LNT. La 1,6 am gresit, pentru ca au pus si o modificre hardware, i-au pus un simplu deflector la maf de care nu stiam ca lipseste la 1,6

View PostHansolo, on 22 februarie 2018 - 14:28, said:

Am dubii insa ca vor fi modificate ce spune valitudor (acceleratii curente), nicaieri nu scrie asta si conformarea cu datele de omologare trebuie facuta la valorile respective (adica NEDC); la cele cu SCR chiar nu vad o legatura directa intre putere si consumul de AdBlue iar la LNT exista intr-adevar o legatura legata de eficienta combustiei insa mai degraba o vad legata de consum nu de putere.
Cele doua sunt strans legate una de alta. Daca creste interventia EGR pentru reducerea noxelor, scade eficienta motorului. Pentru a pastra performanta, cresti consumul. Pentru a pastra consumul, scazi performanta. Se face din harta de injectie si recirculare a gazelor de esapament

View PostHansolo, on 22 februarie 2018 - 14:28, said:

Ca sa nu adorm si eu neinvatat (sa nu spun altfel), explica-mi si mie te rog ce e ala WOT si unde scrie ca la masurarea cuplu/putere maxima sistemul antipoluare e dezactivat.
wide open throttle =acceleratie la blana
Nu stiu daca scrie undeva, insa la masinile mele asa este. Sistemul antipoluare este o formulare vaga:
DPF - nu se dezactiveaza, nici nu are cum. Doar fortzoso/ford1-99 si ziaristii sai de 2 bani isi inchipuie ca un filtru, fie el de particule, se poate dezactiva din software
SCR - e clar ca asta se poate dezactiva
EGR (despre asta vorbeam eu) - in cazul motorului meu se dezactiveaza la WOT (adica sarcina maxima), precum si la sarcina mica atunci cand turatia creste dincolo de 3500-4000 rpm. Nu mai stiu exact granita, dar pe acolo e.
Motivul, mi se pare simplu: la WOT soferul are nevoie de performanta maxima (de exemplu depasire), asadar eficienta motorului primeaza in fata poluarii.
La turatie mare se dezactiveaza din cauza eficientei volumetrice mai mici (timp mai scurt pentru umplerea cilindrului cu aer, asa ca nu se mai baga gaz ars)

Observatiile d emai sus cu dezactivarea EGR sunt 100% sigure, le-am facut interogand calculatorul masinii, loguri nenumarate, etc), motivele pentru care se face asta... sunt opinii personale, neverificate
EGR-ul se dezactiveaza si cand motorul este rece. Motivul? Pentru a se incalzi mai repede motorul si pentru a permite catalizatorului sa ajunga la temp de lucru cat mai repede

#603
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postvalitudor, on 22 februarie 2018 - 17:49, said:


EGR (despre asta vorbeam eu) - in cazul motorului meu se dezactiveaza la WOT (adica sarcina maxima), precum si la sarcina mica atunci cand turatia creste dincolo de 3500-4000 rpm. Nu mai stiu exact granita, dar pe acolo e.

Asa e la toate masinile diesel.
Sub 800rpm si peste 3000rpm EGR-ul este off.

#604
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017

View Postdan78rom, on 22 februarie 2018 - 10:11, said:


Asa ca eu n-as fi de acord cu resoftarea.

View Postvalitudor, on 22 februarie 2018 - 13:12, said:


Eu nu ma duc la recall pentru asa ceva.


Nici nu ma mira atitudinea asta a voastra. Era si normal pentru unii care sprijina testele pe oameni cu gaze de diesel de la "Gas Auto", sa va pese de performantele motorului vostru mai mult decat de sanatatea celor din jur.
Vad ca aveti si "argumente" de ce faceti asta. Mai rau este ca nici-un argument nu sta in picioare in sprijinul faptului ca ati fi oameni.

#605
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007

View Postvalitudor, on 22 februarie 2018 - 17:49, said:

Exact asta a fost parerea mea imediat dupa izbucnirea scandalului, cand m-am dumirit ca e real si nu facatura.
Eu am vrut o masina cu anumite caracteristici, iar VW s-a obligat sa mi-o dea. M-a interesat consumul, fiabilitatea, puterea, etc. Am fost multumit.
Ulterior, Statul, pe care eu il platesc sa ma protejeze, descopera (ma rog, nu al meu, ci alt Stat) ca VW i-ar fi pacalit pe ei, iar VW cica ma otraveste.
Pai... a cui era sarcina de a ma proteja pe mine, a companiei sau a statului? Cine trebuia sa verifice? Ce treaba am eu cu VW? Eu am vrut o masina sigura, ieftina, etc. Nu am absolut nimic ce sa le reprosez. Din acest motiv nu merg nici la recall... Posted Image
Fata de ce a spus Ford4 cu care sunt perfect de acord as mai adauga ca orice inselatorie afecteaza direct cumparatorii (atat ai marcii respective cat si ai altor marci), nu statul, prin urmare mi se pare absolut normal ca dupa constatarea ei statul sa oblige recall si remediere si sa sprijine obtinerea de compensatii in cazul in care aceste remedieri sunt paguboase pentru cumparatori. Asa cel putin se procedeaza intr-un stat civilizat, in alte state probabil te-ar lasa sa cumperi masina vanduta cu SCR/ESP/ABS dar dezactivate sau inexistente, ca asa-i in tenis.

View Postvalitudor, on 22 februarie 2018 - 17:49, said:

Cele doua sunt strans legate una de alta. Daca creste interventia EGR pentru reducerea noxelor, scade eficienta motorului. Pentru a pastra performanta, cresti consumul. Pentru a pastra consumul, scazi performanta. Se face din harta de injectie si recirculare a gazelor de esapament

wide open throttle =acceleratie la blana
Nu stiu daca scrie undeva, insa la masinile mele asa este. Sistemul antipoluare este o formulare vaga:
DPF - nu se dezactiveaza, nici nu are cum. Doar fortzoso/ford1-99 si ziaristii sai de 2 bani isi inchipuie ca un filtru, fie el de particule, se poate dezactiva din software
SCR - e clar ca asta se poate dezactiva
EGR (despre asta vorbeam eu) - in cazul motorului meu se dezactiveaza la WOT (adica sarcina maxima), precum si la sarcina mica atunci cand turatia creste dincolo de 3500-4000 rpm. Nu mai stiu exact granita, dar pe acolo e.
Motivul, mi se pare simplu: la WOT soferul are nevoie de performanta maxima (de exemplu depasire), asadar eficienta motorului primeaza in fata poluarii.
La turatie mare se dezactiveaza din cauza eficientei volumetrice mai mici (timp mai scurt pentru umplerea cilindrului cu aer, asa ca nu se mai baga gaz ars)

Observatiile d emai sus cu dezactivarea EGR sunt 100% sigure, le-am facut interogand calculatorul masinii, loguri nenumarate, etc), motivele pentru care se face asta... sunt opinii personale, neverificate
EGR-ul se dezactiveaza si cand motorul este rece. Motivul? Pentru a se incalzi mai repede motorul si pentru a permite catalizatorului sa ajunga la temp de lucru cat mai repede
Acum adevarat, nu e cazul sa discutam de un motor manarit sau substandard din punct de vedere al normelor. La motoarele care respecta pe bune normele nu avem doar EGR ci si LNT sau/si SCR si e de neconceput ca ,,sistemul antipoluare este dezactivat".
Fraza iti apartine, nu e cazul sa mentionezi pe altii.
https://www.autoserv...system-anymore/
At high engine loads, the cooled Low Pressure EGR system is much more efficient than the High Pressure EGR system at adding the correct amount of exhaust gas recirculation for NOx reduction.
De asemenea: https://www.theicct....ed 09152015.pdf

#606
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Hopa-hopa Penelopa!
Gott sei dank că ăștia mai mișcă ceva, din când în când!
Au arestat vreo 2-3 in legătură cu scandalul ăsta care nu se mai termină.
De data asta de la Porsche.

http://www.mediafax....orsche-17138665

#607
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,282
  • Înscris: 16.08.2016
Seamănă cu corupții de la noi :))

#608
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002
Autoritățile germane au lansat o investigație pentru a afla dacă modelele Audi A6 și A7 utilizează un dispozitiv pentru trucarea emisiilor diferit de cel care a condus la apariția scandalului Dieselgate.
Informația a fost dezvăluită de publicația germană Der Spiegel, care îl citează pe un purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor din Germania. "KBA a inițiat o audiere oficială pe baza suspiciunilor legate de un dispozitiv de pacare a testelor de emisii pentru modelele A6 și A7 echipate cu motor diesel V6 TDI", precizează acesta.

Edited by cata, 08 May 2018 - 14:17.


#609
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Pai acel motor avea astfel de dispozitiv pe Touareg deci e foarte probabil sa fie si pe A6 si A7. In urma scandalurilor anterioare VW a ajuns pe locul 1 la nivel mondial, la cat mai multe.

#610
freddy2017

freddy2017

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,464
  • Înscris: 16.07.2017

View PostKroghy, on 08 mai 2018 - 14:19, said:

Pai acel motor avea astfel de dispozitiv pe Touareg deci e foarte probabil sa fie si pe A6 si A7. In urma scandalurilor anterioare VW a ajuns pe locul 1 la nivel mondial, la cat mai multe.
Ca vanzari, amenzi primite si neseriozitate.

Edited by freddy2017, 08 May 2018 - 14:32.


#611
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

View PostKroghy, on 08 mai 2018 - 14:19, said:

Pai acel motor avea astfel de dispozitiv pe Touareg deci e foarte probabil sa fie si pe A6 si A7. In urma scandalurilor anterioare VW a ajuns pe locul 1 la nivel mondial, la cat mai multe.
Audi a anunțat oprirea livrărilor pentru modelele A6 și A7 din generația anterioară care utilizează motorul diesel V6 de 3.0 litri și 272 CP, după ce autoritățile germane au confirmat că suspectează utilizarea unui dispozitiv pentru trucarea emisiilor.
"Audi a descoperit nereguli la software-ul care gestionează unitatea de propulsie V6 diesel de 200 kW (n.r - 272 CP) [...] folosită pe modelele A6 și A7 din generația C7, care în prezent sunt scoase din producție. După semnalarea neregulilor, livrările mașinilor afectate către dealeri au fost oprite imediat, iar clienții care le-au comandat au fost notificați", menționează Audi într-un comunicat de presă.

#612
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Cum suna asta, Audi a descoperit nereguli... tot la poluare. E ca si cum eu iti vand o masina SH si cand ii dai cheie si e pom de Craciun zic ca am descoperit niste nereguli. :) Cred ca de cand tot baga astia bani in inteligenta artificiala si-au dat seama ca ditamai firma era "furata" la emisii de vre-un programator care planuia sa distruga omenirea cu softuri manarite la poluare. :lol:

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate