Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon
 

Tensiuni in grupul Volkswagen din cauza succesului Skoda - Se cer masuri care sa faca marca Skoda inferioara marcii VW

- - - - -
  • Please log in to reply
573 replies to this topic

#1
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
,,Tensiuni in grupul Volkswagen din cauza succesului Skoda – Se cere mutarea in Germania a unei parti din productie, dar si alte masuri care sa faca din Skoda un concurent mai putin redutabil pentru marca VW


Directori de la Volkswagen, dar si reprezentanti ai sindicatelor, cer sa se ia masuri astfel incat marca Skoda, parte a grupului german din 1991, sa nu mai fie un concurent atat de puternic pentru brand-ul Volkswagen. Printre solutiile luate in calcul se numara mutarea unei parti a productiei Skoda la fabrici din Germania ce produc sub capacitate sau obligarea companiei cehe sa plateasca mai mult pentru utilizarea tehnologiilor grupului, scrie Reuters. Skoda vinde peste un milion de masini/an, are marja de profit net peste marca Volkswagen si multe modele au primit cronici mai bune decat modelele Volkswagen.

Managerii Volkswagen din Germania care cer luarea unor masuri spun ca Skoda are avantaje nedrepte, cum ar fi forta de munca mult mai ieftina, dat fiind ca in medie salariile in industrie sunt de 10 euro/ora in Cehia, fata de aproape 39 euro/ora in Germania. In plus, Skoda a beneficiat de platforma MQB a grupului, pe care sunt construite si modele VW, Audi si SEAT, dar criticii spun ca ar trebui sa plateasca taxe mult mai mari pentru a beneficia de ea.
De aproape un deceniu se vorbeste de faptul ca Skoda „fura” din clientii marcii Volkswagen fiindca preturile masinilor cehe sunt mai scazute si calitatea lor este foarte buna, Skoda iesind pe locuri fruntase in multe cercetari in randul clientilor.
Un exemplu clasic este Skoda Superb, modelul de varf de gama, care a fost ales de mult clienti in detrimentul Volkwagen Passat.
Un director citat de Reuters spune ca, in loc sa se concentreze pentru a concura cu Tesla Motors lansand modele electrice viabile, Volkswagen s-ar putea afla in fata unui conflict intern care nu duce nicaieri.
Reuters mai scrie ca problema concurentei VW-Skoda a fost ridicata recent la o intalnire a comitetului executiv al grupului si de catre Herbert Diess, seful marcii VW. El a cerut diferentiere mai clara intre cele doua marci, atat la nivel de piete, cat si clientela tintita de fiecare brand in parte.
Este foarte posibil ca tensiunile sa creasca in apropierea datei de 17 noiembrie cand consiliul de supraveghere al grupului va discuta bugetele alocate fiecarei marci.
Profitul net al Skoda a ajuns la 1,2 miliarde euro anul trecut, dublu fata de 2014, marja de profit fiind de 8,7%, numai Porsche avand o marja mai mare in grup.
Cel mai nou model Skoda, SUV-ul Kodiaq, este cu aproximativ 1.500 de euro mai ieftin decat concurentul VW Tiguan, dar intr-o recenta cercetare de calitate facuta de revista germana Auto Motor und Sport a obtinut unscor mai bun decat modelul german.
Cum vede Skoda pozitia sa? Bernhard Maier, CEO al marcii, spune ca Skoda atrage in special clienti care nu au mai avut pana acum masini din grupul VW si aceasta este misiunea marcii.
Pozitia Skoda in grupul VW este diferita de cea a Dacia in Groupe Renault. Skoda are o gama extinsa, pornind de la masini de clasa mini, pana la modele premium de peste 30.000 de euro. Dacia are o gama mai mica, nu s-a dus cu preturile peste 20.000 de euro, nu a lansat model de clasa mini si nu a anuntat planuri concrete de lansare a unei masini electrice, cum a facut marca ceha.
Skoda a vandut un numar record de peste 650.000 de masini in UE anul trecut, iar vanzarile marcii au crescut fantastic de mult, daca tinem cont ca in 1990, inainte sa fie preluata de VW, vanduse doar 25.000 de masini. Pragul de 100.000 a fost depasit in 1997, cel de 200.000 trei ani mai tarziu, iar in 2004 Skoda vinde peste 400.000 de masini in Europa.
In 2013 vanzarile au trecut in premiera de 500.000 unitati.''
http://0-100.hotnews...bil-pentru-mar/

Foarte multe publicatii auto germane indica marca Skoda ca avand raportul pret calitate, mai ok decat VW.
Din cate stiu, incepand cu Skoda Octavia 3, s-a dorit ca aceasta sa fie fabricata in asa fel incat sa fie inferioara VW Passat asa ca a fost produsa ca atare.

Edited by max_01, 04 October 2017 - 16:37.


#2
Ford3

Ford3

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,215
  • Înscris: 25.06.2017
Pãi, sã schimbe numele grupului. Sa-i spunã SAG in loc de VAG :) !

#3
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,599
  • Înscris: 05.12.2005
Şi la Renault au fost probleme acum câţiva ani, Dacia canibaliza celelalte mărci a grupului, până la urmă s-au liniştit. Orice ban intrat în firmă e bun, indiferent de unde vine.

Edited by mihaicozac, 04 October 2017 - 16:52.


#4
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,532
  • Înscris: 30.10.2003
Eu nu inteleg cum pot sa se certe intre ei. Adica aia care impart piata sunt tot ei (VW), care le zic alora de jos ce trebuie sa faca.

#5
Erwin_Rommel

Erwin_Rommel

    Titlul membrului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,499
  • Înscris: 17.04.2017

View PostBursul, on 04 octombrie 2017 - 16:53, said:

Eu nu inteleg cum pot sa se certe intre ei. Adica aia care impart piata sunt tot ei (VW), care le zic alora de jos ce trebuie sa faca.
Nu mai stiu cum sa-si vanda jafurile mancatoare de combustibil, ulei si piese de schimb, de aia au treaba cu Skoda...

#6
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,303
  • Înscris: 02.02.2006

View Postmax_01, on 04 octombrie 2017 - 16:36, said:

De aproape un deceniu se vorbeste de faptul ca Skoda „fura” din clientii marcii Volkswagen fiindca preturile masinilor cehe sunt mai scazute si calitatea lor este foarte buna, Skoda iesind pe locuri fruntase in multe cercetari in randul clientilor.
Deci în loc să crească calitatea VW, mai bine o scad pe a Skoda, că e mai ieftin. Mișto abordare. Posted Image
Dacă chiar e așa, cine a gândit schema merită un premiu Nobel pentru prostie, că tot e perioada lor acum.

Edited by alexcrist, 04 October 2017 - 17:09.


#7
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postmihaicozac, on 04 octombrie 2017 - 16:52, said:

Şi la Renault au fost probleme acum câţiva ani, Dacia canibaliza celelalte mărci a grupului, până la urmă s-au liniştit. Orice ban intrat în firmă e bun, indiferent de unde vine.
nu ai inteles, e vorba de sindicate. Mai pe inteles, daca ar fi fabrici in franta si nu ar mai avea ce produce ca se fac toate in Ro, sindicalistii din Franta ar fi suparati.

View PostBursul, on 04 octombrie 2017 - 16:53, said:

Eu nu inteleg cum pot sa se certe intre ei. Adica aia care impart piata sunt tot ei (VW), care le zic alora de jos ce trebuie sa faca.
sindicalistii din germania... nu vor sa ramana fara job. e simplu

View PostErwin_Rommel, on 04 octombrie 2017 - 17:07, said:

Nu mai stiu cum sa-si vanda jafurile mancatoare de combustibil, ulei si piese de schimb, de aia au treaba cu Skoda...
vanzarile merg f bine, locul 1 in europa la distanta dubla fata de locul 2:
Dar iata cum arata Top 10 al celor mai bine vandute masini din Europa in luna august:
1. Volkswagen Golf - 30.986 modele
2. Renault Clio - 16.859
3. Skoda Octavia - 15.857
4. Volkswagen Tiguan - 13.936
5. Dacia Sandero - 13.828
6. Volkswagen Polo - 12.891
7. Nissan Qashqai - 12.403
8. Opel Corsa - 12.390
9. Toyota Yaris - 12.208
10. Opel Astra - 12.149
Sursa: http://www.ziare.com...sandero-1483554

View Postalexcrist, on 04 octombrie 2017 - 17:08, said:

Deci în loc să crească calitatea VW, mai bine o scad pe a Skoda, că e mai ieftin. Mișto abordare. Posted Image
Dacă chiar e așa, cine a gândit schema merită un premiu Nobel pentru prostie, că tot e perioada lor acum.
Nu scrie nicaieri asta, de unde ai tras concluzia ca vor ssa scada calitatea Skoda? Vor doar sa mute in germania parte din productie si sa ii taxeze mai mult pt unele tehnologii

#8
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,532
  • Înscris: 30.10.2003

View Postalexcrist, on 04 octombrie 2017 - 17:08, said:

Deci în loc să crească calitatea VW, mai bine o scad pe a Skoda, că e mai ieftin. Mișto abordare. Posted Image
Dacă chiar e așa, cine a gândit schema merită un premiu Nobel pentru prostie, că tot e perioada lor acum.
Chiar nu zice nimeni asa ceva.


Mi se pare normala cererea directorului VW. VW vine cu inovatiile si realizeaza ca partenerii sai vind mai bine, cu inovatiile sale. Pai cine nu s-ar supara?

#9
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Nu e niciun secret faptul ca multi prefera Skoda in dauna Seat sau VW... doar ca astia acum s-au prins de figura. Daca incearca ceva, poate vor avea parte de o mare surpriza: vinzarile alea mari de la Skoda (care baga banii tot in conturile VW) sa se duca in alta parte. Pe scurt, lumea obisnuita cu calitatea Skoda, vazind scaderea calitatii materialelelor, sa se indrepte spre alte marci. Sa vezi atunci urgie...
Referitor la ce zice ala de pretul fortei de munca, pai de ce mama dacu nu-si deschide VW o fabrica in Romania? Ar avea forta de munca si mai ieftina ca a astora de la Skoda...

#10
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

View Postmihaicozac, on 04 octombrie 2017 - 16:52, said:

Şi la Renault au fost probleme acum câţiva ani, Dacia canibaliza celelalte mărci a grupului, până la urmă s-au liniştit. Orice ban intrat în firmă e bun, indiferent de unde vine.
Dacia nu mai canibalizeaza marca Renault deoarece este echipata cu cele mai vechi motoare si tehnologii ale Renault.Vedeti ce motorizari sunt disponibile la Renault si la Dacia.Daca Dacia ar avea echiparea celor de la Renault, s-ar vinde mai bine ca Renault.

View Post_R_A_D_U, on 04 octombrie 2017 - 17:19, said:

Nu e niciun secret faptul ca multi prefera Skoda in dauna Seat sau VW... doar ca astia acum s-au prins de figura. Daca incearca ceva, poate vor avea parte de o mare surpriza: vinzarile alea mari de la Skoda (care baga banii tot in conturile VW) sa se duca in alta parte. Pe scurt, lumea obisnuita cu calitatea Skoda, vazind scaderea calitatii materialelelor, sa se indrepte spre alte marci. Sa vezi atunci urgie...
Referitor la ce zice ala de pretul fortei de munca, pai de ce mama dacu nu-si deschide VW o fabrica in Romania? Ar avea forta de munca si mai ieftina ca a astora de la Skoda...
Este foarte posibil sa se ajunga la ce zici tu.Daca Skoda va fi fabricata la un nivel calitativ mai scazut ca in prezent, sa zicem ca dotare la nivelul Daciei, clientii sai se vor orienta spre Ford si PSA(aici intra acum si Opel).

Edited by max_01, 04 October 2017 - 17:39.


#11
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postunbrutus, on 04 octombrie 2017 - 17:15, said:

nu ai inteles, e vorba de sindicate. Mai pe inteles, daca ar fi fabrici in franta si nu ar mai avea ce produce ca se fac toate in Ro, sindicalistii din Franta ar fi suparati.


sindicalistii din germania... nu vor sa ramana fara job. e simplu


vanzarile merg f bine, locul 1 in europa la distanta dubla fata de locul 2:
Dar iata cum arata Top 10 al celor mai bine vandute masini din Europa in luna august:
1. Volkswagen Golf - 30.986 modele
2. Renault Clio - 16.859
3. Skoda Octavia - 15.857
4. Volkswagen Tiguan - 13.936
5. Dacia Sandero - 13.828
6. Volkswagen Polo - 12.891
7. Nissan Qashqai - 12.403
8. Opel Corsa - 12.390
9. Toyota Yaris - 12.208
10. Opel Astra - 12.149
Sursa: http://www.ziare.com...sandero-1483554


Nu scrie nicaieri asta, de unde ai tras concluzia ca vor ssa scada calitatea Skoda? Vor doar sa mute in germania parte din productie si sa ii taxeze mai mult pt unele tehnologii

Daca ai face un top numar masini vs capacitate productie cine crezi ca ar fi castigator ?

Faptul ca stai cu lunile pana iti vine masina iti spune ceva ?

Edited by bumpocbum, 04 October 2017 - 17:39.


#12
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 02.07.2011

Quote

Pe scurt, lumea obisnuita cu calitatea Skoda, vazind scaderea calitatii materialelelor, sa se indrepte spre alte marci
Skoda e intr-o continua scadere de materiale in ultimii 12 ani si 2-3 generatii de masini :).

Quote

Referitor la ce zice ala de pretul fortei de munca, pai de ce mama dacu nu-si deschide VW o fabrica in Romania? Ar avea forta de munca si mai ieftina ca a astora de la Skoda...

Pentru ca nu s-a inventat teleportarea inca si nu au cum sa scoata 30 de mii de masini din Romania intr-o luna.
Asta ignorand calitatea muncitorului roman mediu si stabilitatea fiscala (parca asa ii zice) a rRomaniei :D.

#13
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Post_R_A_D_U, on 04 octombrie 2017 - 17:19, said:

Nu e niciun secret faptul ca multi prefera Skoda in dauna Seat sau VW... doar ca astia acum s-au prins de figura.
Chiar crezi ca tu de aici stii mai bine decat cei din grup cu cifrele zi de zi in fata?
Pare ca tot mai des avem tendinta sa inlocuim realitatile cu propriile feelinguri, impresii

Cine prefera Skoda in dauna VW? Cine nu are bani de VW
Cu Seat poate, e vorba strict de design, in rest, nu sint diferente. Seat merge pe un alt design, lucru normal, de vreme ce fac parte din acelasi grup, incearca sa acopere toate gusturile.

View Post_R_A_D_U, on 04 octombrie 2017 - 17:19, said:

Referitor la ce zice ala de pretul fortei de munca, pai de ce mama dacu nu-si deschide VW o fabrica in Romania? Ar avea forta de munca si mai ieftina ca a astora de la Skoda...
pai unul din motive ar fi ca aici nu sint vazute bine companiile straine, stim ca tariceanu si dragnea vor "capital autohton"
Alt motiv ar fi coruptia
Alt motiv ar fi ca tocmai azi seful Renault a spus ca Romania are nevoie de drumuri mai bune. Inca mai spera la autostrada aia care le-a fost promisa acum multi multi multi ani

#14
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006
Asta despre mitul cum ca capitalismul ar stimula competitivitatea si inovatia.

Edited by Dany_Darke, 04 October 2017 - 18:49.
limbajul !


#15
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postmax_01, on 04 octombrie 2017 - 17:38, said:

Dacia nu mai canibalizeaza marca Renault deoarece este echipata cu cele mai vechi motoare si tehnologii ale Renault.Vedeti ce motorizari sunt disponibile la Renault si la Dacia.Daca Dacia ar avea echiparea celor de la Renault, s-ar vinde mai bine ca Renault.
si la skoda e la fel, sint in urma in general cu o generatie la tehnologie.
Cel mai vizibil e la interior, de ex, vechiul climatronic care a fost inca mult timp vandut pe skoda si seat, in timp ce disparuse de pe VW

View Postbumpocbum, on 04 octombrie 2017 - 17:38, said:

Daca ai face un top numar masini vs capacitate productie cine crezi ca ar fi castigator ?

Faptul ca stai cu lunile pana iti vine masina iti spune ceva ?
Propun sa incepi sa scrii propozitii enunturi idei bazate pe argumente si nu intrebari retorice bazate pe nimic
Eu nu fac topuri. Eu doar citez.
La VW dar si la Skoda, da, stai cu lunile pana iti vine masina, unu din motive fiind si ca lista de optiuni este interminabila, putand astfel personaliza f mult masina.
Vanzarile mari sint alt motiv, de asemenea, asa cum vezi in top

#16
_Dadi_

_Dadi_

    Martian

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,154
  • Înscris: 01.05.2015
Nici nu visati cite Duster, Sandero, MCV....pleca de la noi...
Merge-ti pe autostrada pina la Wienna.....

#17
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postunbrutus, on 04 octombrie 2017 - 17:40, said:

Cine prefera Skoda in dauna VW? Cine nu are bani de VW

Te iei de mana cu kroghy cu asemenea afirmatii...

Adevarul e cu totul altul !

Apropo si eu propun sa o lasi balta cu "Cine nu are bani de VW" ...

Edited by bumpocbum, 04 October 2017 - 17:46.


#18
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View PostOriginalCopy, on 04 octombrie 2017 - 17:41, said:

Asta despre mitul cum ca capitalismul ar stimula competitivitatea si inovatia. Hai sictir.
Multumim pt analiza ta atenta si plina de argumente. If only de ar fi toate posturile la fel de documentate ca al tau, altfel ar arata forumul asta.

View Post_Dadi_, on 04 octombrie 2017 - 17:45, said:

Nici nu visati cite Duster, Sandero, MCV....pleca de la noi...
Merge-ti pe autostrada pina la Wienna.....
Sau din Maroc sau din alte tari unde se fac.
Ce autostrada pana la Viena? Noi nu avem inca asa ceva :)
"mergeti" nu "merge-ti"

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate