Tensiuni in grupul Volkswagen din cauza succesului Skoda - Se cer masuri care sa faca marca Skoda inferioara marcii VW
#1
Posted 04 October 2017 - 16:36
,,Tensiuni in grupul Volkswagen din cauza succesului Skoda – Se cere mutarea in Germania a unei parti din productie, dar si alte masuri care sa faca din Skoda un concurent mai putin redutabil pentru marca VW
Directori de la Volkswagen, dar si reprezentanti ai sindicatelor, cer sa se ia masuri astfel incat marca Skoda, parte a grupului german din 1991, sa nu mai fie un concurent atat de puternic pentru brand-ul Volkswagen. Printre solutiile luate in calcul se numara mutarea unei parti a productiei Skoda la fabrici din Germania ce produc sub capacitate sau obligarea companiei cehe sa plateasca mai mult pentru utilizarea tehnologiilor grupului, scrie Reuters. Skoda vinde peste un milion de masini/an, are marja de profit net peste marca Volkswagen si multe modele au primit cronici mai bune decat modelele Volkswagen. Managerii Volkswagen din Germania care cer luarea unor masuri spun ca Skoda are avantaje nedrepte, cum ar fi forta de munca mult mai ieftina, dat fiind ca in medie salariile in industrie sunt de 10 euro/ora in Cehia, fata de aproape 39 euro/ora in Germania. In plus, Skoda a beneficiat de platforma MQB a grupului, pe care sunt construite si modele VW, Audi si SEAT, dar criticii spun ca ar trebui sa plateasca taxe mult mai mari pentru a beneficia de ea. De aproape un deceniu se vorbeste de faptul ca Skoda „fura” din clientii marcii Volkswagen fiindca preturile masinilor cehe sunt mai scazute si calitatea lor este foarte buna, Skoda iesind pe locuri fruntase in multe cercetari in randul clientilor. Un exemplu clasic este Skoda Superb, modelul de varf de gama, care a fost ales de mult clienti in detrimentul Volkwagen Passat. Un director citat de Reuters spune ca, in loc sa se concentreze pentru a concura cu Tesla Motors lansand modele electrice viabile, Volkswagen s-ar putea afla in fata unui conflict intern care nu duce nicaieri. Reuters mai scrie ca problema concurentei VW-Skoda a fost ridicata recent la o intalnire a comitetului executiv al grupului si de catre Herbert Diess, seful marcii VW. El a cerut diferentiere mai clara intre cele doua marci, atat la nivel de piete, cat si clientela tintita de fiecare brand in parte. Este foarte posibil ca tensiunile sa creasca in apropierea datei de 17 noiembrie cand consiliul de supraveghere al grupului va discuta bugetele alocate fiecarei marci. Profitul net al Skoda a ajuns la 1,2 miliarde euro anul trecut, dublu fata de 2014, marja de profit fiind de 8,7%, numai Porsche avand o marja mai mare in grup. Cel mai nou model Skoda, SUV-ul Kodiaq, este cu aproximativ 1.500 de euro mai ieftin decat concurentul VW Tiguan, dar intr-o recenta cercetare de calitate facuta de revista germana Auto Motor und Sport a obtinut unscor mai bun decat modelul german. Cum vede Skoda pozitia sa? Bernhard Maier, CEO al marcii, spune ca Skoda atrage in special clienti care nu au mai avut pana acum masini din grupul VW si aceasta este misiunea marcii. Pozitia Skoda in grupul VW este diferita de cea a Dacia in Groupe Renault. Skoda are o gama extinsa, pornind de la masini de clasa mini, pana la modele premium de peste 30.000 de euro. Dacia are o gama mai mica, nu s-a dus cu preturile peste 20.000 de euro, nu a lansat model de clasa mini si nu a anuntat planuri concrete de lansare a unei masini electrice, cum a facut marca ceha. Skoda a vandut un numar record de peste 650.000 de masini in UE anul trecut, iar vanzarile marcii au crescut fantastic de mult, daca tinem cont ca in 1990, inainte sa fie preluata de VW, vanduse doar 25.000 de masini. Pragul de 100.000 a fost depasit in 1997, cel de 200.000 trei ani mai tarziu, iar in 2004 Skoda vinde peste 400.000 de masini in Europa. In 2013 vanzarile au trecut in premiera de 500.000 unitati.'' http://0-100.hotnews...bil-pentru-mar/ Foarte multe publicatii auto germane indica marca Skoda ca avand raportul pret calitate, mai ok decat VW. Din cate stiu, incepand cu Skoda Octavia 3, s-a dorit ca aceasta sa fie fabricata in asa fel incat sa fie inferioara VW Passat asa ca a fost produsa ca atare. Edited by max_01, 04 October 2017 - 16:37. |
#2
Posted 04 October 2017 - 16:47
Pãi, sã schimbe numele grupului. Sa-i spunã SAG in loc de VAG !
|
#3
Posted 04 October 2017 - 16:52
#4
Posted 04 October 2017 - 16:53
Eu nu inteleg cum pot sa se certe intre ei. Adica aia care impart piata sunt tot ei (VW), care le zic alora de jos ce trebuie sa faca.
|
#5
Posted 04 October 2017 - 17:07
#6
Posted 04 October 2017 - 17:08
max_01, on 04 octombrie 2017 - 16:36, said:
De aproape un deceniu se vorbeste de faptul ca Skoda „fura” din clientii marcii Volkswagen fiindca preturile masinilor cehe sunt mai scazute si calitatea lor este foarte buna, Skoda iesind pe locuri fruntase in multe cercetari in randul clientilor. Dacă chiar e așa, cine a gândit schema merită un premiu Nobel pentru prostie, că tot e perioada lor acum. Edited by alexcrist, 04 October 2017 - 17:09. |
#7
Posted 04 October 2017 - 17:15
mihaicozac, on 04 octombrie 2017 - 16:52, said:
nu ai inteles, e vorba de sindicate. Mai pe inteles, daca ar fi fabrici in franta si nu ar mai avea ce produce ca se fac toate in Ro, sindicalistii din Franta ar fi suparati. Bursul, on 04 octombrie 2017 - 16:53, said:
Eu nu inteleg cum pot sa se certe intre ei. Adica aia care impart piata sunt tot ei (VW), care le zic alora de jos ce trebuie sa faca. Erwin_Rommel, on 04 octombrie 2017 - 17:07, said:
Nu mai stiu cum sa-si vanda jafurile mancatoare de combustibil, ulei si piese de schimb, de aia au treaba cu Skoda... Dar iata cum arata Top 10 al celor mai bine vandute masini din Europa in luna august: 1. Volkswagen Golf - 30.986 modele 2. Renault Clio - 16.859 3. Skoda Octavia - 15.857 4. Volkswagen Tiguan - 13.936 5. Dacia Sandero - 13.828 6. Volkswagen Polo - 12.891 7. Nissan Qashqai - 12.403 8. Opel Corsa - 12.390 9. Toyota Yaris - 12.208 10. Opel Astra - 12.149 Sursa: http://www.ziare.com...sandero-1483554 alexcrist, on 04 octombrie 2017 - 17:08, said:
Deci în loc să crească calitatea VW, mai bine o scad pe a Skoda, că e mai ieftin. Mișto abordare. Dacă chiar e așa, cine a gândit schema merită un premiu Nobel pentru prostie, că tot e perioada lor acum. |
#8
Posted 04 October 2017 - 17:19
alexcrist, on 04 octombrie 2017 - 17:08, said:
Deci în loc să crească calitatea VW, mai bine o scad pe a Skoda, că e mai ieftin. Mișto abordare. Dacă chiar e așa, cine a gândit schema merită un premiu Nobel pentru prostie, că tot e perioada lor acum. Mi se pare normala cererea directorului VW. VW vine cu inovatiile si realizeaza ca partenerii sai vind mai bine, cu inovatiile sale. Pai cine nu s-ar supara? |
#9
Posted 04 October 2017 - 17:19
Nu e niciun secret faptul ca multi prefera Skoda in dauna Seat sau VW... doar ca astia acum s-au prins de figura. Daca incearca ceva, poate vor avea parte de o mare surpriza: vinzarile alea mari de la Skoda (care baga banii tot in conturile VW) sa se duca in alta parte. Pe scurt, lumea obisnuita cu calitatea Skoda, vazind scaderea calitatii materialelelor, sa se indrepte spre alte marci. Sa vezi atunci urgie...
Referitor la ce zice ala de pretul fortei de munca, pai de ce mama dacu nu-si deschide VW o fabrica in Romania? Ar avea forta de munca si mai ieftina ca a astora de la Skoda... |
#10
Posted 04 October 2017 - 17:38
mihaicozac, on 04 octombrie 2017 - 16:52, said:
Dacia nu mai canibalizeaza marca Renault deoarece este echipata cu cele mai vechi motoare si tehnologii ale Renault.Vedeti ce motorizari sunt disponibile la Renault si la Dacia.Daca Dacia ar avea echiparea celor de la Renault, s-ar vinde mai bine ca Renault. _R_A_D_U, on 04 octombrie 2017 - 17:19, said:
Nu e niciun secret faptul ca multi prefera Skoda in dauna Seat sau VW... doar ca astia acum s-au prins de figura. Daca incearca ceva, poate vor avea parte de o mare surpriza: vinzarile alea mari de la Skoda (care baga banii tot in conturile VW) sa se duca in alta parte. Pe scurt, lumea obisnuita cu calitatea Skoda, vazind scaderea calitatii materialelelor, sa se indrepte spre alte marci. Sa vezi atunci urgie... Referitor la ce zice ala de pretul fortei de munca, pai de ce mama dacu nu-si deschide VW o fabrica in Romania? Ar avea forta de munca si mai ieftina ca a astora de la Skoda... Edited by max_01, 04 October 2017 - 17:39. |
|
#11
Posted 04 October 2017 - 17:38
unbrutus, on 04 octombrie 2017 - 17:15, said:
nu ai inteles, e vorba de sindicate. Mai pe inteles, daca ar fi fabrici in franta si nu ar mai avea ce produce ca se fac toate in Ro, sindicalistii din Franta ar fi suparati. sindicalistii din germania... nu vor sa ramana fara job. e simplu vanzarile merg f bine, locul 1 in europa la distanta dubla fata de locul 2: Dar iata cum arata Top 10 al celor mai bine vandute masini din Europa in luna august: 1. Volkswagen Golf - 30.986 modele 2. Renault Clio - 16.859 3. Skoda Octavia - 15.857 4. Volkswagen Tiguan - 13.936 5. Dacia Sandero - 13.828 6. Volkswagen Polo - 12.891 7. Nissan Qashqai - 12.403 8. Opel Corsa - 12.390 9. Toyota Yaris - 12.208 10. Opel Astra - 12.149 Sursa: http://www.ziare.com...sandero-1483554 Nu scrie nicaieri asta, de unde ai tras concluzia ca vor ssa scada calitatea Skoda? Vor doar sa mute in germania parte din productie si sa ii taxeze mai mult pt unele tehnologii Daca ai face un top numar masini vs capacitate productie cine crezi ca ar fi castigator ? Faptul ca stai cu lunile pana iti vine masina iti spune ceva ? Edited by bumpocbum, 04 October 2017 - 17:39. |
#12
Posted 04 October 2017 - 17:38
Quote Pe scurt, lumea obisnuita cu calitatea Skoda, vazind scaderea calitatii materialelelor, sa se indrepte spre alte marci Quote Referitor la ce zice ala de pretul fortei de munca, pai de ce mama dacu nu-si deschide VW o fabrica in Romania? Ar avea forta de munca si mai ieftina ca a astora de la Skoda... Pentru ca nu s-a inventat teleportarea inca si nu au cum sa scoata 30 de mii de masini din Romania intr-o luna. Asta ignorand calitatea muncitorului roman mediu si stabilitatea fiscala (parca asa ii zice) a rRomaniei . |
#13
Posted 04 October 2017 - 17:40
_R_A_D_U, on 04 octombrie 2017 - 17:19, said:
Nu e niciun secret faptul ca multi prefera Skoda in dauna Seat sau VW... doar ca astia acum s-au prins de figura. Pare ca tot mai des avem tendinta sa inlocuim realitatile cu propriile feelinguri, impresii Cine prefera Skoda in dauna VW? Cine nu are bani de VW Cu Seat poate, e vorba strict de design, in rest, nu sint diferente. Seat merge pe un alt design, lucru normal, de vreme ce fac parte din acelasi grup, incearca sa acopere toate gusturile. _R_A_D_U, on 04 octombrie 2017 - 17:19, said:
Referitor la ce zice ala de pretul fortei de munca, pai de ce mama dacu nu-si deschide VW o fabrica in Romania? Ar avea forta de munca si mai ieftina ca a astora de la Skoda... Alt motiv ar fi coruptia Alt motiv ar fi ca tocmai azi seful Renault a spus ca Romania are nevoie de drumuri mai bune. Inca mai spera la autostrada aia care le-a fost promisa acum multi multi multi ani |
#14
Posted 04 October 2017 - 17:41
Asta despre mitul cum ca capitalismul ar stimula competitivitatea si inovatia.
Edited by Dany_Darke, 04 October 2017 - 18:49.
|
#15
Posted 04 October 2017 - 17:44
max_01, on 04 octombrie 2017 - 17:38, said:
si la skoda e la fel, sint in urma in general cu o generatie la tehnologie. Cel mai vizibil e la interior, de ex, vechiul climatronic care a fost inca mult timp vandut pe skoda si seat, in timp ce disparuse de pe VW bumpocbum, on 04 octombrie 2017 - 17:38, said:
Daca ai face un top numar masini vs capacitate productie cine crezi ca ar fi castigator ? Faptul ca stai cu lunile pana iti vine masina iti spune ceva ? Eu nu fac topuri. Eu doar citez. La VW dar si la Skoda, da, stai cu lunile pana iti vine masina, unu din motive fiind si ca lista de optiuni este interminabila, putand astfel personaliza f mult masina. Vanzarile mari sint alt motiv, de asemenea, asa cum vezi in top |
|
#16
Posted 04 October 2017 - 17:45
#17
Posted 04 October 2017 - 17:45
#18
Posted 04 October 2017 - 17:46
OriginalCopy, on 04 octombrie 2017 - 17:41, said:
Asta despre mitul cum ca capitalismul ar stimula competitivitatea si inovatia. Hai sictir. _Dadi_, on 04 octombrie 2017 - 17:45, said:
Sau din Maroc sau din alte tari unde se fac. Ce autostrada pana la Viena? Noi nu avem inca asa ceva "mergeti" nu "merge-ti" |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users