Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Masina inmatriculata pe Bulgaria.
#1
Posted 27 September 2017 - 03:58
Fiind incepator intr-ale soferiei (inca cu mamaliga pe parbriz) si aflat la prima masina, am niste nelamuriri ce in ciuda cautarilor pe google au ramas la fel de nelamurite.
Deci, am o masinuta inmatriculata pe Bulgaria (asa am cumparat-o), iar daca privesc in acte observ ca asigurarea expira in luna decembrie 2017 iar inspectia tehnica in octombrie 2017. Masina nu se afla in vreun black list, am verificat VIN-ul si totul este ok, si la noi si la bulgari. Ei bine, ce este de facut ? Initial ma gandisem sa o trec pe Romania insa acum cu ultimele stiri, cu taxa de mediu ce urmeaza a fi reintrodusa, masina mea fiind 4x4 vechi, s.a.m.d., cam iese din schema aceasta varianta. Deci as dori sa merg in continuare pe Bulgaria astfel incat sa am de platit un impozit anual omenesc, nu o bataie de joc. Insa ce am de facut pentru a fi in legalitate avand in vedere ca urmeaza sa-mi expire actele ? Din cate am inteles as putea face ITP-ul in Romania, insa trebuie la RAR, masina fiind inmatriculata intr-o alta tara. Dar asta ce inseamna concret, ca am nevoie de programare din aceia ce se da acum peste jumate de an din pricina aglomeratiei ? Si apoi am vazut ca unii spuneau ca in caz de accident asiguratorul bulgar nu despagubeste deoarece nu recunoaste ITP-ul romanesc, este adevarat ? Edited by Real_NEO, 27 September 2017 - 04:02. |
#2
Posted 27 September 2017 - 06:08
Trece-o pe ro, acum cat nu e taxa.Cand era taxa era o scuza, acu? Daca faci ceva, mai ales fiind incepator, o sa ai o gramada de belele daca e pe bg.
|
#3
Posted 27 September 2017 - 06:49
Nu am cum sa o trec acum pe RO deoarece este coada foarte mare la RAR. Legea aceasta noua cica va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018, iar eu daca mi-as face programare azi la RAR, as fi programat abia dupa 5 ianuarie (m-am interesat).
Plus ca din cate am inteles nu va fi vorba numai despre taxa de prima inmatriculare ci si de un impozit foarte mare pentru masinile vechi cu norme Euro 2 si 3. Deci chiar daca as reusi cumva sa trec de RAR acum, tot as avea de platit un impozit anual ce probabil ar face sa nu se merite sa mai tin masina. Eu locuiesc intr-o zona montana iar aici chiar am nevoie pentru ce ma ocup de un 4x4. Si multi sunt in aceasta situatie, proprietari de Suzuki Vitara, Mitsubishi Pajero, Opel Frontera, etc., de prin anii 90, non-Euro sau in cel mai fericit caz Euro 2. Va dati seama ce inseamna asemenea masini cu legea noua. Eu nu am Vitara, ci o Kia Sportage din '95 (Euro 3 am impresia), insa tot pe acolo ma aflu si eu ca situatie. LE: Euro 2 ! Edited by Real_NEO, 27 September 2017 - 07:00. |
#4
Posted 27 September 2017 - 07:01
#5
Posted 27 September 2017 - 07:02
1. In Bulgaria treaba s-a stricat, de cand cu accidentele multiple.
Bulgarii faceau firme pe care inmatriculau multe masini pt romani. Daca niste masini faceau daune, se dubleaza/tripleaza asigurarile pt toata "flota" => isi inchideau firma, iar tu ramaneai cu masina, dar in pom cu actele! Optiunea ar fi sa iti faci rezidenta in Bulgaria, iar masina sa fie pe numele tau. Asta are insa niste costuri maricele. 2. RCA, mai precis componenta carte verde e recunoscuta in tot UE, deci nu e problema, mai ales daca alegi un asigurator mai spalat din BG. 3. Probabil va fi atroce noul "impozit" auto, cu componenta de poluare, mai ales pt masinile sub EUR5. |
#6
Posted 27 September 2017 - 07:10
karapok, on 27 septembrie 2017 - 07:01, said: Si daca taxa va fi permanenta sub forma unui nou impozit ce sens are ? |
#7
Posted 27 September 2017 - 07:11
Masina mea este Euro 2. Deci probabil ca-s mancat la capitolul impozit in RO cu noua lege.
Din cate am vazut exista unele firme in Romania ce se ocupa cu inmatricularea masinilor pe Bulgaria, in sensul ca acestea au firme in Bulgaria (ale lor) pe care pot inmatricula masinile, iar noi din Romania sa le avem date in folosinta prin intermediul unei procuri si a unui contract, ca un fel de masini de serviciu. Deci practic masina este inmatriculata pe o firma din Bulgaria ce de fapt apartine unor sau unui roman, si devine masina ta de "servici" in baza unui contract cu firma respectiva din Romania. Asta am inteles eu. Am gasit acest site ce pare sa explice mai detaliat multe lucruri: http://inmatriculari...ulari-bulgaria/ Edited by Real_NEO, 27 September 2017 - 07:15. |
#8
Posted 27 September 2017 - 07:15
fqx, on 27 septembrie 2017 - 07:10, said:
Si daca in bg se pune impozit triplu fata de ro? Deocamdata, in situatia actuala, e mai rentabil sa o treaca pe ro.Cand se va schimba legea, daca nu ii convine, poate revenii la bg.Momentan, nu stim nimic decat niste speculatii. Cate speculatii venite din spectrul psd au devenit realitati ? Eu ii recomand sa stea pe Bulgaria, nu stim nimic noi, dar "unii"stiu |
#9
Posted 27 September 2017 - 07:17
Voi fi injurat, dar imi asum
Daca as avea putere de decizie, de maine as scoate in afara legii posibilitatea inmatricularii in Bulgaria. |
#10
Posted 27 September 2017 - 07:19
Si eu cam as inclina sa raman cumva pe Bulgaria, insa cu conditia de a nu avea probleme cu asigurarea in caz de ceva. Ori daca fac ITP-ul in Romania si ma trezesc ca asiguratorul bulgar nu ma despagubeste, nu e bine. Si nici sa fac 1500 de km pe an pentru ITP in Bulgaria nu prea-mi surade. Poate doar daca as apela la una sigurator din Bulgaria ceva mai rasarit, pe care sa-l intreb din start daca accepta si recunoaste ITP facut in Romania.
ergon, on 27 septembrie 2017 - 07:17, said:
Voi fi injurat, dar imi asum Daca as avea putere de decizie, de maine as scoate in afara legii posibilitatea inmatricularii in Bulgaria. Edited by Real_NEO, 27 September 2017 - 07:31. |
|
#11
Posted 27 September 2017 - 07:25
ergon, on 27 septembrie 2017 - 07:17, said:
Voi fi injurat, dar imi asum Daca as avea putere de decizie, de maine as scoate in afara legii posibilitatea inmatricularii in Bulgaria. Nu este nevoie sa fii injurat, poate si argumentezi afirmatia, si te rog sa ne scutesti cu ecologia, cu mediul cu cacaturile si prosteala comunista pesedista, strict la obiect, ca eu din taxele de mediu care se lauda statul ca ar fi vreo, adica spre 500 de milioane de euro care cica i-au pierdut, desi nu imi explic cum dracu sa pierzi ceva ce nu ai, adica este ca si cum as spune eu ca daca ma operez la ficat, nu mai pot sa regulez sutele de femei care mi-ar aparea in viata.......spuneam deci ca din cei 500 de milioane de euro nu am vazut nici macar 10 copaci plantati undeva, toti banii pleaca spre salarii si pensii fabuloase si combinatii bune pentru "unii" Edited by karapok, 27 September 2017 - 07:26. |
#12
Posted 27 September 2017 - 07:30
Real_NEO, on 27 septembrie 2017 - 07:19, said:
Din pacate nu toti avem 10-15-20.000 de euro pentru "Jeep-uri" noi sau mai noi. Sunt unii dintre noi ce chiar locuim la munte si avem de mers prin paduri si pe tot felul de terenuri ce obligatoriu necesita un 4x4. Iar in 3000 de euro nu pot sa-mi iau nici un 4x4 cu Euro 5. Nu de alta, dar am facut repejor o selectie pe Autovit si pentru masini 4X4, anii 1995-2000 sunt cateva zeci de oferte, cu preturi intre 2000-4000 EUR. |
#13
Posted 27 September 2017 - 07:33
La toata urma imi pregatesc masina, o fac tipla, si fac calatoria la Bulgari pentru ITP, asta daca nu o pot scoate la capat cu asigurator bulgar si ITP romanesc. Insa trag sperante ca se poate.
|
#14
Posted 27 September 2017 - 07:33
Real_NEO, on 27 septembrie 2017 - 03:58, said:
.....Deci, am o masinuta inmatriculata pe Bulgaria (asa am cumparat-o)...............ce am de facut pentru a fi in legalitate ....? da-ne mai multe detalii. pe numele cui e inmatriculata masina, in baza carui act consideri ca poti tu circula cu ea? nu de alta, dar aproape sigur nu esti ok din punct de vedere legal . |
#15
Posted 27 September 2017 - 07:39
ergon, on 27 septembrie 2017 - 07:30, said:
Pot sa te intreb cat a costat masina ? Nu de alta, dar am facut repejor o selectie pe Autovit si pentru masini 4X4, anii 1995-2000 sunt cateva zeci de oferte, cu preturi intre 2000-4000 EUR. Da, stiu ca pe Olx sunt tare multe masini 4x4, dar oare dintre acelea, care sunt cu euro 5 ? Niciuna ! Asta e problema, ca in sume modeste nu se gasesc 4x4 peste euro 3. _Smiley_, on 27 septembrie 2017 - 07:33, said:
da-ne mai multe detalii. pe numele cui e inmatriculata masina, in baza carui act consideri ca poti tu circula cu ea? nu de alta, dar aproape sigur nu esti ok din punct de vedere legal . Aici se poate verifica validitatea asigurarii pe bulgari si "green card-ul": http://eisoukr.guara...cy?pc=null&l=en Iar aici ITP-ul: http://prog.rarom.ro/rarpol/ VIN: KNEJA5535S5400128 Edited by Real_NEO, 27 September 2017 - 07:58. |
|
#16
Posted 27 September 2017 - 07:41
karapok, on 27 septembrie 2017 - 07:25, said:
Nu este nevoie sa fii injurat, poate si argumentezi afirmatia, si te rog sa ne scutesti cu ecologia, cu mediul cu cacaturile si prosteala comunista pesedista, strict la obiect, ca eu din taxele de mediu care se lauda statul ca ar fi vreo, adica spre 500 de milioane de euro care cica i-au pierdut, desi nu imi explic cum dracu sa pierzi ceva ce nu ai, adica este ca si cum as spune eu ca daca ma operez la ficat, nu mai pot sa regulez sutele de femei care mi-ar aparea in viata.......spuneam deci ca din cei 500 de milioane de euro nu am vazut nici macar 10 copaci plantati undeva, toti banii pleaca spre salarii si pensii fabuloase si combinatii bune pentru "unii" Nu, explicatia este mult mai simpla...si dura: suntem saraci si fuduli. Observi ca n-am scris prosti si fuduli, asa cum e proverbul Singura tara din UE (si probabil din lume) care cumpara epave si le inmatriculeaza in Bulgaria. Dar omul sarantoc cu Logan crapa de invidie cand isi vede vecinu' ca parcheaza ursuletul in fata blocului Nu zic ca este cazul initiatorului, dar exista destule masini inmatriculate in Romania care sa faca fata drumurilor de munte. La ce i-a folosit ? Acum da din colt in colt, ca nu stie ce-i rezerva viitorul. |
#17
Posted 27 September 2017 - 07:45
ergon, on 27 septembrie 2017 - 07:41, said:
Nu zic ca este cazul initiatorului, dar exista destule masini inmatriculate in Romania care sa faca fata drumurilor de munte. La ce i-a folosit ? Acum da din colt in colt, ca nu stie ce-i rezerva viitorul. Edited by Real_NEO, 27 September 2017 - 07:54. |
#18
Posted 27 September 2017 - 07:54
Real_NEO, on 27 septembrie 2017 - 07:45, said:
de masini 4x4 sub 3000 de euro ce sa nu ne usuce la impozit cu noua lege. Ca vezi si tu ce apare pe acolo, Vitare de prin '90, chestii din astea. Crede-ma ca eu daca as putea sa ma duc si sa-mi fac treburile cu un Logan, as face cu draga inima. As avea si consumul mai mic, nu m-ar deranja cu nimic. Eu mi-am luat carnet si masina din stricta nevoie, nu pentru fudulie. OK, ai facut un calcul ? Cat este impozitul versus cat te costa plimbarea anuala in Bulgaria pentru ITP ? Cat te costa eventualele consecinte legale daca nu este totul OK in acte ? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users