Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Bicicleta electrica sau trotineta electrica pentru Bucuresti?
#37
Posted 13 September 2017 - 15:55
geodor, on 13 septembrie 2017 - 15:40, said:
In privinta franelor, cele pe disc sunt de preferat in defavoarea celor V. Asta am inteles. Dar de ce... inca nu m-am prins. Ofera performante superioare. Franele pe disc nu sunt sensibile la noroi si apa precum cele in V. In plus sunt superioare pe coborari lungi, fara a incinge janta-camera-cauciuc, caz unde risti sa iti sara cauciucul de pe camera. Pentru oras insa, un V-brake bun ofera performante bune la costuri reduse. Daca treci insa constant de 30km/h, avantajele discurilor nu sunt de neglijat. Legal insa, nu prea ai voie atunci cand esti electrizat. |
#38
Posted 13 September 2017 - 16:38
Ai voie sa treci de 25km/h dar nu cu ajutorul motorului. La 25km/h motorul se opreste si daca tu poti mai mult prin forte proprii atunci sanatate sa fie. Eu ajung des la 30km/h pe drept si 45km/h la vale.
Frane clar pe disc, sunt mult mai bune. La greutatea mea am incercat mai multe frane pe janta si nu aveau forta necesara sa ma opreasca in siguranta la vale. Franele pe disc ma opresc mult mai repede si mai sigur. Bicicletele electrice sunt mai grele si cu atat mai mult au nevoie de frane bune. Edited by Kroghy, 13 September 2017 - 16:41. |
#39
Posted 13 September 2017 - 16:40
Digynykraf, on 13 septembrie 2017 - 15:55, said:
Daca treci insa constant de 30km/h, avantajele discurilor nu sunt de neglijat. Legal insa, nu prea ai voie atunci cand esti electrizat. Si pentru ca veni vorba, limitarea la 25km/h este numai pentru situatia in care merg 100% electric? Adica, daca dau si din pedale motorul nu ma ajuta sa ajung la 30 km/h sau mai mult? Mai exact, daca dau din pedale peste 25km/h este ca si cum n-as avea motor electric? (nu stiu daca ma fac bine inteles ) Suplimentar, am vazut ca la trotinete este acea frana cu regenerare (incarcarea acumulatorului la franare, asa cum este si la automobile) dar la biciclete nu exista? Adica, daca dau din pedale, nu se incarca acumulatorul? |
#40
Posted 13 September 2017 - 16:40
eu am o asistata electric de la etwow , gentle se numeste
fac 12 km pe zi casa - munca si retur o am de cateva luni , 500km la bord si inca e f ok , am dat 3500 lei pe ea , luata cu reducere de la 3900 pret de lista nu stiu cat te ajuta ce ti-am zis dar asta e tot ce am de zis mai nou pt vreme rece ( 18 grade in jos ) mi-am luat un scuter |
#41
Posted 13 September 2017 - 16:45
geodor, on 13 septembrie 2017 - 16:40, said:
Si pentru ca veni vorba, limitarea la 25km/h este numai pentru situatia in care merg 100% electric? Adica, daca dau si din pedale motorul nu ma ajuta sa ajung la 30 km/h sau mai mult? Mai exact, daca dau din pedale peste 25km/h este ca si cum n-as avea motor electric? (nu stiu daca ma fac bine inteles ) Suplimentar, am vazut ca la trotinete este acea frana cu regenerare (incarcarea acumulatorului la franare, asa cum este si la automobile) dar la biciclete nu exista? Adica, daca dau din pedale, nu se incarca acumulatorul? Bicicletele in general nu au regenerare la franare, cel putin cele bune cu motor central Bosch, Yamaha, Shimano, etc. nu au. Dar nici nu ai nevoie avand autonomie mare si putand merge si fara motor in regim de bicicleta normala. Limitarea de 25km/h e luata foarte in serios de producatorii mari, de ex. Bosch are la generatia actuala detectie de hack pt. ca la generatiile vechi unii mutau senzorul de viteza pe pedale si pacaleau calculatorul care credea ca e viteza mai mica. Acum nu mai merge. Nu merge nici sa pui maneta de acceleratie. La motoarele bafang e posibil sa gasesti hack-uri si accesorii de genul manetei de acceleratie care pe Bosch nu exista. Edited by Kroghy, 13 September 2017 - 16:49. |
#42
Posted 13 September 2017 - 16:48
Baxon, on 13 septembrie 2017 - 15:48, said:
Pe scuter sau motor tot iei fumul in plamani ca si pe bicicleta + ca trebuie ITP si RCA si benzina ... mai bine cu masina . Nu am cum sa folosesc mijloacele de transport in comun pentru ca se mai adauga inca 1 ora fata de timpul meu obisnuit de mers de acasa pana la primul mijloc de transport, trebuie sa schimb de 2 ori tramvai si metrou plus ca drumul pana la statia de tramvai este destul de lung (cam 10 minute cu trecere de pietoni ff riscanta peste Vacaresti) iar apoi am de mers de la politehnica cam 30-40 de minute. Am facut acest traseu iarna, pe jos si am ajuns transpirat ca dracu (nu mai zic ud la picioare). Imi dau seama vara cum este, mai ales ca mijloacele de transport in comun ori nu au aer conditionat ori il au doar cu numele. Deci este exlus mersul pe jos. |
#43
Posted 13 September 2017 - 16:51
Nici bicicleta sau trotineta nu o sa poti sa o folosesti in orice conditii.
Cred ca undeva pe la jumate din deplasari o sa trebuiasca sa le faci cu masina (iarna, cand ploua, cand e frig). |
#44
Posted 13 September 2017 - 16:57
Si apropo de bicicleta electrica
Eu cand miam luat dracia asta aveau aia de la etwow si una care mergea pe electric fara sa dai la pedale dar era undeva la 5500 lei Pe full electric nu stiu cat era autonomia dar cand am probato am simtit ca si cand dadeam la pedale ma asista cu motorul si daca nu daddeam mergea numai din acceleratie Si inca ceva Daca te apuci de deastea neaparat vesta reflectorizanta indiferent de vreme, temperatura,zi, noapte etc etc, vesta sa fie pe tine |
#45
Posted 13 September 2017 - 17:01
Eu vreau totusi o bicicleta ceva de genul : https://e-twow.ro/produs/city-bike/
sau : https://alecoair.ro/...rwheel-r8-black dar sa pot pune cosulet si in fata . Nu caut performanta electrica , prefer sa pedalez dar cand obosesc sa ma ajute ( la deal ) . Nu fac mult pe zi , mai mult de placere si cred ca bicla asta ar fi ok pt mine ( sa las motoretul ca incep sa ma ingras ... ) . Edited by Baxon, 13 September 2017 - 17:04. |
#46
Posted 13 September 2017 - 17:09
Pai daia am eu si am si cos
Hai ca ii fac poze Na Attached Files |
|
#47
Posted 13 September 2017 - 17:12
Faina ! Si cum te descurci , baga niste detalii din plimbarile tale ( n-am avut niciodata si-s curios ca o fata mare ) .
|
#48
Posted 13 September 2017 - 20:45
pai cum sa fie , dai la pedale si merge inainte
nu am luat-o pt plimbat ci pt naveta 12 km pe zi , casa -birou si retur pt oras folosesc un mtb ca e mai ok la sarit borduri , mai o groapa , mai una alta cat despre autonomie ....cu viteza 3 la electric si pe viteza cea mai mare la pinion , bag cam 35-40 km si poate ar mai vrea inca cativa dar eu o bag la incarcat |
#49
Posted 13 September 2017 - 21:32
Pai si acum folosesti doua biciclete? Mtb-ul e la fel de groaznic ca acea electrica cu schimbatoare Tourney? Mie mi se pare mai logic sa am o singura bicicleta care merge impecabil in toate conditiile.
Calculele propuse de mine se adeveresc si in acest caz. Daca scazi 3000 ron din pretul acelei e twow ajungi la o bicicleta de 900 ron care pentru mine este sub limita de jos a calitatii minime. Mai bine un Rockrider 520 la care sa pedalez singur decat ewow de 3900 ron cu schimbatoare Tourney si frane pe janta. Spunea cineva mai sus ca o bicicleta normala nu tine 5 ani si l-am contrazis. Acum imi aduc aminte ca am avut o bicicleta de 900 ron cu Tourney si m-a tinut fix 1 luna dupa care am dus-o inapoi. Nu mai zic nimic de forma de bicicleta de fete si bateria montata sus si in spate care reduce foarte mult din agilitate. E greu de mers cu ea in zone inguste pt. ca are centrul de greutate sus si e greu de carat in mana pt. ca toata greutatea e pe spate. Nu zic ca trebuie neaparat bicicleta de 9000 ron (care e pretul minim pt. o marca buna), exista biciclete acceptabile si la 5-6 mii ron (vezi Devron) dar in nici un caz ceva ca acel etwow la 4 mii ron pt. ca e asa de slab dotata si construita incat e de-a dreptul periculoasa (vezi franele). Acel etwow e un exemplu de asa nu. Edited by Kroghy, 13 September 2017 - 21:43. |
#50
Posted 14 September 2017 - 08:37
Si ajungem la problema fiabilitatii (din nou). Am vazut ca e piata sunt mai multi producatori si de trotinete si de biciclete care mai de care mai "tari in gura" referitor la performante, autonomie etc.
Airwheel, ztechbike, E-twoW, bizoobike, eljoy, Leader Fox Tifton (asa se numeste bicicleta, nu stiu care este numele producatorului), canondale, Cube, Devron, Ferrini, Focus, Ghost, Giant, Haibike, Mondraker, Shimano etc (asta la biciclete). La trotinete, lista nu este chiar atat de mare (in afara de unii producatori de biciclete) mai sunt si unii dedicati: smart ballance, joyor, Myway Inokim, Nilox, Inmotion, Xplorer etc. Am vazut ca unii (cel putin ultimii din lista) au niste preturi... de vorba aia, mai bine iti iei masina. Alea sunt probabil pentru cei ce vor sa faca trasee montane, care merg sa faca turul tarii sau alte trasee serioase. Nu cred ca renteaza pentru 20 km zilnic sa dai chiar si 10000 lei pe o bicicleta. Pana la urma este de uz individual, nu ai multe optiuni cu ea si te ploua pe ea la fel cum te ploua si pe una de 5000. Am mai citit cum ca, firstbike este in faliment (desi era o firma super tare acum cativa ani cand am vrut sa-i iau copilului meu bicicleta). Acum nu mai este. Asadar, din intreaga lista de producatori care sunt mai de incredere? (si aici ma refer cu precadere la producatorii care au niste preturi mai accesibile) |
#51
Posted 14 September 2017 - 09:22
geodor, on 14 septembrie 2017 - 08:37, said:
Asadar, din intreaga lista de producatori care sunt mai de incredere? (si aici ma refer cu precadere la producatorii care au niste preturi mai accesibile) Decathlon cu marca Rockrider e best buy. Rockrider 520, 540 ofera dotarile care la alte marci le gasesti pe modele cu 200-300 ron mai scumpe. Intersport au marca Nakamura cu preturi ok si calitate decenta. De ex. modelul 610 LTD este chiar ok desi are frane nasoale pe janta insa la 1000 ron e bun pretul. Hervis cu marca X-Fact sunt ok. Ei se lauda tot anul ca au reduceri insa chiar si la reduceri de 50% tot sunt putin mai scumpe decat Rockrider cu dotari egale. Apoi vin marcile putin mai scumpe decat cele doua mentionate anterior, Cross bulgaresti, Kross poloneze, Devron romanesti. Apoi vin marcile scumpe ca Cube, Focus, etc. La electrice Decahlon si Hervis are numai cateva modele destul de slab echipate, Hervis are un model interesant cu motor shimano la aprox 6700 ron (daca mai au reducere). Devron, Pegas, ZTech au niste modele mai ieftine pe la 5-6 mii ron dar scumpe raportate la dotari (motoare chinezesti) si apoi vin Cross, Cube, Focus, etc cu preturi care incep de la 9000 ron in sus dar merita pt. ca au motoare Bosch, Yamaha, Shimano. Edited by Kroghy, 14 September 2017 - 09:44. |
|
#52
Posted 14 September 2017 - 09:48
Kroghy, on 14 septembrie 2017 - 09:22, said:
La biciclete normale: Decathlon cu marca Rockrider e best by. .... geodor, on 14 septembrie 2017 - 08:37, said: Am mai citit cum ca, firstbike este in faliment (desi |
#53
Posted 14 September 2017 - 14:03
M-am mai gandit si la alt aspect... Daca-mi pica ceva, care este disponibilitatea pieselor de schimb? M-am uitat la cei de la etwow, devron si la cei de la ztech si niciunde nu scrie de acumulator de rezerva de cumparat pentru bicicleta. N-am gasit de cumparat acumulatori pentru o biciclete sau trotinete. Numai la cei de la etwow au ceva pentru triciclete dar in rest, nimic...
Din punct de vedere medical (referitor la problema mea cu genunchiul), am vorbit cu un medic ortoped si mi-a sugerat sa renunt la varianta trotineta pentru ca toate socurile resimtite se vor duce in genunchi. Daca stau sa ma gandesc, are dreptate: la ce drumuri avem noi... Suplimentar, eu fiind dreptaci, piciorul de impingere/oprire va fi stangul. Ar trebui sa ma invat sa fac totul invers lucru care, pentru varsta mea nu mai este chiar asa de usor... Am vazut si niste filmulete pe net cu plimbari cu trotineta atat in Bucuresti cat si pe-afara si cu trotinete mai zdravene si m-am cam speriat. In plus, nici macar tipul care filma nu mi s-a parut a avea o stabilitate foarte buna cum depasea 10-15 km/h... Ma gandesc totusi ca o trotineta cu sezut n-ar trebui sa mai aiba aceeasi problema (exceptand plecarile si opririle)... Edited by geodor, 14 September 2017 - 14:13. |
#54
Posted 14 September 2017 - 14:09
Tocmai de asta recomand MTB.
La ce drumuri avem e nevoie de bicicleta de offroad ca sa mergi prin gropi, piatra cubica, borduri, etc. Sa mergi cu trotineta atata drum nu e recomandat nici dpvd medicale asa cum ti-a recomandat medicul si nici dpvd al fiabilitatii. Incepe sa cauti variante de biciclete electrice, urmareste reducerile, promotiile, black friday. Eu am prins reducere de 20%. Vad ca inca mai au pe stoc (limitat) ultimele modele cum am eu dar cu cadru mai mci de 17 si cu baterie mai puternica. Avantajele sunt ca printre cele mai bune motoare, bateriile sunt samsung si vei gasi de schimb cu siguranta pt. ca e printre cele mai vandute standarde. Toate componentele sunt foarte bune. Dezavantajul e pretul dar asa reducere de 2000 ron nu cred ca mai prinzi pana la anul pe vremea asta. http://www.bikexpert...y-flashred-2017 Ceva mai de oras (cu aparatori la roti, sea mai comoda, lumini integrate) vad ca au la Decathlon un model cu motor Shimano Steps dar e mai putin rezistenta fata de cea Cube. Vei gasi acumulator, are calitate buna la componente. Deocamdata nu vad sa fie pe stoc. http://www.decathlon...35#/286-515-s_m Edited by Kroghy, 14 September 2017 - 14:19. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users