Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 

Bicicleta electrica sau trotineta electrica pentru Bucuresti?

- - - - -
  • Please log in to reply
149 replies to this topic

#1
geodor

geodor

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 42
  • Înscris: 06.11.2007
Stiu ca sunt la forumul de Ciclisti si ma astept sa primesc raspunsuri orarecum partinitoare :) dar, avand in vedere ca sunt un total novice in ale mijloacelor de deplasare electrice, sunt intr-o ceata totala.
Doresc sa achizitionez un mijloc de transport electric pe care sa-l utilizez catre si dinspre serviciu. Asta inseamna cam 9-12 km dus si cam tot atat intors (poate, la intoarcere sa fac si drumuri ocolitoare si/sau mici cumparaturi) cu un rucsac in spate (70kg ale mele + alte 10kg sa zicem).
Diferenta de nivel este destul de mare (pentru cei ce cunosc Bucucrestiul, trebuie sa ajung din Berceni in Militari :) ) Practic ar fi o panta la Vacaresti si ar mai fi una mai lunga si mai abrupta la Cotroceni.
Am citit cam tot ce se putea citi pe forum (inclusiv posturi din 2007 :) ) iar pentru fiecare din metodele alese am idee cam la ce ar trebui sa ma uit. Problema este ca, neutilizand niciuna din ele (practic despre ambele am aflat de pe net) nu stiu exact la ce sa ma astept si ce ar merge mai bine in conditiile strazilor bucurestene (sunt sofer si despre trafic mi-am facut o idee privind la ciclistii ce trec pe langa mine la semafor :) )
Am facut chiar si un tabel in excel (atasat) cu avantaje/dezavantaje pentru fiecare din ele dar, repet, neavand contact cu niciunul din ele fizic, am toate sansele sa iau o decizie neinspirata si, daca ne uitam la preturi, cred ca sunteti de acord cu mine ca o idee neinspirata poate fi al dracu de usturatoare la buzunar.
Marcajele din tabel pot fi chiar gresite... Plus ca mai sunt alte necunoscute pentru mine. Spre exemplu, stiu ca o trotineta merge numai cu propulsie electrica iar la nevoie poate fi ajutata cu piciorul. La bicicleta exista asa ceva? Adica pot pune bicicleta sa mearga numai pe curent si, cand e nevoie sa o ajut cu pedalele? Pentru ca, pana acum, din cate mi-am dat seama, bicicletele electrice au numai pedalare asistata. Ele merg atata timp cat dai la pedale fapt care, pentru mine, nu este deloc avantajos intrucat am probleme mari la genunchiul stang si nu pot duce atatia km de pedalare...
Dar as vrea sa pot si pedala... Trotineta pe de alta parte nu este OK nici ea pentru ca stau in picioare 40-50 minute minim (din cate am citit cam atat este media de timp pentru 10 km in Bucuresti pe trotineta). Cele tip scuter (desi mi-ar surade) sunt excluse intrucat nu am unde sa o las (va trebui sa urc 3 etaje) iar in privinta antifurturilor... m-am convins la ultima bicicleta avuta (dupa doua saptamani mi-a disparut de pe scara blocului fiind asigurata cu nu mai putin de 3 sisteme antifurt!!!! ).
Mi-ar fi placut sa inchei anul "electrizat" dar, prin perspectiva iminentei ierni... pot sa mai stau pana la black friday sau, in cel mai rau caz, pana in primavara...
Va multumesc mult si sper sa nu fi deranjat cu intrebarile mele pe alocuri puerile (pentru cineva experimentat.... nu ma indoiesc ca asa par).

Attached Files

  • Attached File  xls.jpg   164.4K   94 downloads


#2
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

View Postgeodor, on 12 septembrie 2017 - 14:21, said:

Cele tip scuter (desi mi-ar surade) sunt excluse intrucat nu am unde sa o las (va trebui sa urc 3 etaje) iar in privinta antifurturilor... m-am convins la ultima bicicleta avuta (dupa doua saptamani mi-a disparut de pe scara blocului fiind asigurata cu nu mai putin de 3 sisteme antifurt!!!! ).
Daca pui problema asa, trotineta o pliezi si o iei cu tine la munca. Bicicleta este mai comoda, nu trebuie sa pedalezi daca te tine acumulatorul asa ca nu iti fa griji din pricina asta, dar atrage praduitorii.

#3
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,867
  • Înscris: 06.01.2008
Nu-ti pot recomanda ceva anume, dar daca te decizi pe trotineta atunci neaparat sa fie cu roti pneumatice. Cele cu roti pline scutura foarte tare daca circuli cu ele pe dale de beton si pe asfalt zgrunțuros.

@Kroghy: 9-10km pe trotineta nu e o distanta prea mare de parcurs pe trotineta. Iti putem confirma atat eu, cat si colega Dany_Darke si _-_. Si asta cand vorbim de trotinete normale, fara motor electric. In schimb diferenta de nivel e problema la urcare.

Edited by Hider141, 12 September 2017 - 14:46.


#4
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Recomand bicicleta electrica dar numai daca o iei in casa si in birou. Daca spui ca ai un deal lung atunci cu motor central, nu in roata pt. ca alea cu motor in roata nu au cuplu suficient pt. a urca deal abrupt. Si daca ramai fara baterie sau te grabesti poti sa dai din pedale ca la bicicleta normala.
Drumul tau e prea lung pt. trotineta.

Edited by Kroghy, 12 September 2017 - 14:43.


#5
Digynykraf

Digynykraf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.02.2016

View Postgeodor, on 12 septembrie 2017 - 14:21, said:

(va trebui sa urc 3 etaje) iar in privinta antifurturilor... m-am convins la ultima bicicleta avuta (dupa doua saptamani mi-a disparut de pe scara blocului fiind asigurata cu nu mai putin de 3 sisteme antifurt!!!! ).


Nu prea vad unde e dilema.
Bicicleta n-ai unde sa o tii. Cu suficient timp orice antifurt cade.


Deci clar trotineta.
Sunt unele la care se poate pune o sa cu tija. Si impaci si capra si va.. , genunchiul.

#6
geodor

geodor

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 42
  • Înscris: 06.11.2007

View PostHider141, on 12 septembrie 2017 - 14:38, said:

Nu-ti pot recomanda ceva anume, dar daca te decizi pe trotineta atunci neaparat sa fie cu roti pneumatice. Cele cu roti pline scutura foarte tare daca circuli cu ele pe dale de beton si pe asfalt zgrunțuros.

Asta am citit si pe forum la un post dedicat trotinetelor. Ziceau acolo ca o combinatie de suspensii si roti pneumatice este ideala pentru cam toate genurile de teren (chiar si la piatra cubica disconfortul nu este chiar atat de rau).
Problema este ca nu sunt decis daca o trotineta electrica este ce-mi trebuie mie... Dpdv al autonomiei ambele vehicule stau bine (acopera drumul acasa-serviciu-acasa). Problema este la cum si daca urca dealurile, accesul in trafic (modul cum fiecare dintre ele se poate descurca intr-o zona aglomerata - solutii "electrice" pentru ca, daca ma dau jos si merg pe langa... n-am rezolvat mare lucru), bagaje suplimentare, mod de condus (La bicicleta pot merge cu o singura mana, la trotineta nu sunt sigur ca se poate si, chiar daca se poate, nu stiu cat de mult influenteaza stabilitatea)...

View PostDigynykraf, on 12 septembrie 2017 - 14:56, said:

Nu prea vad unde e dilema.
Bicicleta n-ai unde sa o tii. Cu suficient timp orice antifurt cade.
Deci clar trotineta.
Sunt unele la care se poate pune o sa cu tija. Si impaci si capra si va.. , genunchiul.
Ambele le pot duce in casa :) In casa am spatiu de depozitare pentru amandoua si, 3 etaje nu reprezinta un impediment :) Chiar daca discutam de aproape 30kg :) Cand ma intorc de la tara car aceeasi greutate de 2-3 ori pana golesc portbagajul :) Da, trotineta ocupa mai putin spatiu dar si 50 de minute de stat in picioare cu un genunchi troznit... nu prea este atractiva. De fapt nu stiu cum afecteaza motric genunchiul o trotineta. Pune presiune pe genunchi, nu pune... (parerea mea este ca pune pe piciorul de sprijin care la mine este cel sanatos)  Pentru piciorul de propulsie este discutia...

#7
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

View Postgeodor, on 12 septembrie 2017 - 15:09, said:

pentru ca, daca ma dau jos si merg pe langa... n-am rezolvat mare lucru)
Stii ca la trecerile de pietoni trebuie sa te dai jos, nu? :) Daca traseul pe care mergi e aglomerat, trotineta pe trotuar e mai ok decat bicicleta pe strada.

#8
Onan_Barbaru

Onan_Barbaru

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,169
  • Înscris: 21.08.2017

View Postgeodor, on 12 septembrie 2017 - 15:09, said:

50 de minute de stat in picioare cu un genunchi troznit... nu prea este atractiva. De fapt nu stiu cum afecteaza motric genunchiul o trotineta. Pune presiune pe genunchi, nu pune... (parerea mea este ca pune pe piciorul de sprijin care la mine este cel sanatos)  Pentru piciorul de propulsie este discutia...
Iti iei asta: https://www.tomtop.com/p-y5151b.html
plus asta: https://www.tomtop.com/p-y5408.html
Am asa ceva si e foarte OK. Parcurgi 20 km lejer pana la urmatoarea incarcare si te deplasezi cu viteza destul de mare (30 km/h). Se pliaza si o poti cara in mana sau baga in portbagaj.

Edited by Onan_Barbaru, 12 September 2017 - 17:31.


#9
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Eu vad niste probleme. Pe o bicicleta electrica nu ai aceeasi agilitate ca si cu una normala (vb in primul rand de transferul greutatii mult mai rapid atunci cand pedalezi dar si de diferenta de greutate) si, in plus, mergand in trafic cate 2 ore pe zi, vei fi dat jos de pe bicicleta macar odata pe an. E chestie de expunere la pericol. La trotineta, tinand cont de viteza, marimea rotilor si de frane, la fel, in ritmul asta sigur vei ajunge si pe jos. Cand te plimbi e una, ca nu te grabesti nicaieri dar cand te deplasezi incerci sa mentii un ritm.
Sa nu iti strici si celalalt genunchi.

Edited by underb, 12 September 2017 - 17:48.


#10
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Depinde cum e facuta.
Daca e de tip vechi sau o chinezarie ieftina cu motor in roata spate si eventual baterie pe portbagaj atunci da, e mai putin agila din cauza greutatii foarte mari pe spate si a centrului de greutate ridicat.
Daca e de tip nou cum am eu cu motor in pedalier si baterie pe cadru e la fel de agila ca o bicicleta normala, avand distributia maselor foarte buna si centrul de greutate jos.
Greutatea in plus nu e o problema la mers in trafic, problema e cum e distribuita greutatea. O bicicleta normala are 14 kg + biciclist sa zicem de 80 kg = 94 kg. Daca e electrica mai adaugi 6kg. Intre 94 si 100 kg diferenta de agilitate in trafic e neglijabila.
Eu in ultimii 4 ani nu am cazut niciodata si merg cu viteze mari, si pe strada si pe trotuar.
De cand am bicicleta electrica am fost de multe ori la servici si e o placere.

Edited by Kroghy, 12 September 2017 - 17:56.


#11
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Ma indoiesc ca bicicleta lui electrica va avea sub 30 Kg. In plus, cum ziceam, ai alte reflexe cand muschiul este "incarcat", mare parte din greutate este sprijinita in pedale, nu in sa, si iti muti greutatea constant de pe stanga pe dreapta. Oricum asta e alta discutie pe care nu tin  neaparat sa o dezvolt. Am vrut doar sa-l atentionez.

Edited by underb, 12 September 2017 - 17:59.


#12
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Bicicleta mea electrica are 20.9Kg. https://www.cube.eu/...nflashred-2017/
Pana la 30 de kg e cale lunga.

Edited by Kroghy, 12 September 2017 - 18:01.


#13
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Din pacate majoritatea trec bine de 30. Mai bine il lasam pe el sa spuna bugetul inainte sa presupunem ce fel de bicicleta isi poate lua.

#14
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Cu bicicleta mergi mai mult pe strada, ceea ce e mai avatajos daca sunt strazi cu trafic redus/moderat. In aglomeratie, ambuteiaje sau cu nebuni care trec cu 70 la ora la juma de metru de tine mi se pare prea stresant. Cu trotineta nu prea poti merge pe strada, deci mai mult pe trotuar. Daca trotuarul e foarte aglomerat, ingust, prost etc atunci trotineta este in dezavantaj. Asa ca ar trebui sa iei mai mult in considerare traseul efectiv pe care vrei sa-l faci cel mai des.

Un genuchi care poate duce 100 de kg trei etaje mi se pare destul de zdravan si nici unul din mijloace nu o sa-l solicite prea mult. Nu vei merge 50 de minute continuu. Ar fi o minune daca ai merge chiar si 10 minute, sunt intersectii, semafoare, etc, o gramada din timpul de pe traseu e de fapt timp mort, in care stai.  

Ti-as recomanda totusi trotineta. E si mai ieftina, mai "mobila", nu stai cu frica ca-ti fura bicicleta cat intri in magazin, deci nu mai trebuie sa cari dupa tine 1-2 antifurturi de cateva kile plus timpul legat/dezlegat de fiecare data si nu stiu cat de mult te va tine cheful de a cobori si urca 20 de kg in fiecare zi.

#15
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,882
  • Înscris: 21.02.2005
Trotinetă, clar! ;)
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/4tVH7ZulyXc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#16
geodor

geodor

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 42
  • Înscris: 06.11.2007

View PostOnan_Barbaru, on 12 septembrie 2017 - 17:30, said:

Iti iei asta: https://www.tomtop.com/p-y5151b.html
plus asta: https://www.tomtop.com/p-y5408.html
Am asa ceva si e foarte OK. Parcurgi 20 km lejer pana la urmatoarea incarcare si te deplasezi cu viteza destul de mare (30 km/h). Se pliaza si o poti cara in mana sau baga in portbagaj.
Este o idee excelenta! N-am stiut ca se pot cumpara si scaune separat. Vazusem numai trotinete cu sezut ca ansamblu. In cazul acesta se prefigureaza o alegere. Ai idee de unde se poate cumpara asemenea scaun din Romania?

View Postunderb, on 12 septembrie 2017 - 17:40, said:

Eu vad niste probleme. Pe o bicicleta electrica nu ai aceeasi agilitate ca si cu una normala (vb in primul rand de transferul greutatii mult mai rapid atunci cand pedalezi dar si de diferenta de greutate) si, in plus, mergand in trafic cate 2 ore pe zi, vei fi dat jos de pe bicicleta macar odata pe an. E chestie de expunere la pericol. La trotineta, tinand cont de viteza, marimea rotilor si de frane, la fel, in ritmul asta sigur vei ajunge si pe jos. Cand te plimbi e una, ca nu te grabesti nicaieri dar cand te deplasezi incerci sa mentii un ritm.
Sa nu iti strici si celalalt genunchi.
Posted Image Deci, oricum as da-o, tot pe jos ajung Posted Image
Din cate ma cunosc, nu sunt un teribilist (nici la volan nici in alte aspecte ale vietii) asadar nu cred ca voi fi tentat sa fac acrobatii de genul sa fac slalom la 30 km/h printre masini sau pietoni... Dar, cine stie, poate ca senzatiile incercate pe mijloacele astea electrice ma vor face sa pisc un pic gazul :) In niciun caz nu voi pleca de acasa in ultima clipa (cu masina de obicei imi calculez aproape 15 minute eroare. Astfel in mai bine de 10 ani de cand fac traseul acesta nu am intarziat niciodata. Banuiesc ca dupa ce o sa vad timpul mediu necesar pentru a ajunge utilizand vehicolul electric imi voi alege ora de plecare astfel incat sa ajung la fel.

M-am gandit si la alte aspecte la care as avea nevoie de ajutor:
Primul dintre ele se refera la temperaturile de utilizare. Spre exemplu, acum, in septembrie, dimineata sunt in medie 15 grade dimineata. La pranz sunt mai multe deci nu e problema. Primavara sau toamna tarziu e si mai si pentru ca dimineata nu vor mai fi mai mult de 5 - 10 grade iar la pranz va fi cald. Mi-ar fi utila o opinie referitoare la autonomie in aceste conditii.
Si, al doilea (desi cred ca mi s-a raspuns mai sus dar vreau sa fiu sigur ca am inteles bine), si bicicleta functioneaza numai electric (datul la pedale fiind optional). Am inteles bine?

View Postunderb, on 12 septembrie 2017 - 18:10, said:

Din pacate majoritatea trec bine de 30. Mai bine il lasam pe el sa spuna bugetul inainte sa presupunem ce fel de bicicleta isi poate lua.
5 - 6000 lei este bugetul alocat cu totul !

#17
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Bugetul e prea mic pt. o bicicleta electrica buna asa ca ori trotineta ori scuter electric.

#18
geodor

geodor

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 42
  • Înscris: 06.11.2007

View PostPhaseZ, on 12 septembrie 2017 - 22:43, said:

In aglomeratie, ambuteiaje sau cu nebuni care trec cu 70 la ora la juma de metru de tine mi se pare prea stresant.

De asta imi este si mie frica... Sunt sofer in Bucuresti Posted Image

View PostPhaseZ, on 12 septembrie 2017 - 22:43, said:

Un genuchi care poate duce 100 de kg trei etaje mi se pare destul de zdravan

Aici beneficiez de lift iar cand nu merge liftul, am scari din acelea dintr-o singura bucata intre etaje (fapt care-mi ofera timp suficient sa ma odihnesc pana la urmatoarele trepte).

Atasez traseele pe care mi le sugereaza Google Maps (pentru pietoni ca biciclete nu are Posted Image ).

Attached Files


Edited by geodor, 13 September 2017 - 10:19.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate